[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:10

Haha ik schrok eigenlijk een beetje :P Ik dacht gelijk aan een gigantisch misvormt paard oid. Maar ik snap opzich wel wat je bedoelt :). Oog komt raar uit op de foto, de pupil is nu erg hard zegmaar, is het echt niet zo. Oren zijn wat klein, z'n hele koppie eigenlijk maar dat is denk weer omdat hij een klein koppie heeft. :P Thanks voor je uitleg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:38

Andante:
25/30 euro? Geen idee hoor, maar a4 is natuurlijk niet zo heel groot. :) Ik vind het knap gedaan, als is het voor mij niet echt aansprekend, ik heb niks met voetballende mensen. :+

De tweede is nog kleiner, 25/20 euro? Ziet er wel leuk uit! Alleen ik denk dat zoiets veel beter tot z'n recht komt als het veel groter is.

Van mij nog weer een nieuwe. Andalusier in pastel, 30x40. :)
Ik doe echt niets liever dan de hele dag paarden tekenen. :))

Afbeelding

Naborah

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:21

Pag. 19
samloes: €25 Niet helemaal mijn style, maar wel 'vasthoudend'. Wuis: €55 Erg mooi.
Andante: Heel moeilijk te beoordelen voor mij ;) 1. ±€20 2. ±€20

Pag. 20
Wuis: :9 Als ik een paard teken, kom ik niet verder dan de buitenste lijnen van hte hoofd, 'inkleuren' en de manen en ogen hoef ik niet eens aan te beginnen, maar wat jij doet...! €65,-

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:13

Ik heb een even een tijdje niet getekend het lukte niet en ik had er geen zin in. Nu heb ik er weel weer zin in en ben ik ook weer wat gaan Tekenen. Dus ik taxeer vanaf nu alvast weer! Dan komt binnenkort mijn tekening!

Wuis: 60 Euro, Vind het een ontzettend mooie tekening. De zachtheid en uitdrukking straalt van de tekening af! Ik vind het persoonlijk jammer dat je hem aan de onderkant niet iets verder hebt afgetekend. Had ik denk ik persoonlijk nog ietsje mooier gevonden! Maar buiten dat alsnog ontzettend mooi!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:40

@ Wuis: deze valt me een beetje tegen, sorry. Ik vind de opzet wat te zacht en overgangen van huid weer naar vacht wat abrupt. De plaatsing van de oren lijkt ook een beetje gek, maar dat is maar net wat je na hebt getekend. Verder zal meer schaduw onder het halster ervoor zorgen dat het niet lijkt alsof 'ie erop is geplakt.
Oja, de plootjes bij de luchtpijp vind ik iets te hard, die "achtergrond" is daar dan weer te zacht voor.
Als ik niet wist welke andere tekeningen je had gemaakt had ik 'm super gevonden hoor! Maar ik heb gewoon wel eens werken van je gezien die mij meer aanspraken!:) €20,-

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:41

pag 19:

koetje 10: € 50,- (paard) ook 50 voor de schimmel!

samloes: € 15

Wuis: € 35,- (mooi paard btw!)

Wuis: (hondjes) allebei € 20,- per stuk

Andante: Voetballers (heb zelf niks met voetbal) toch € 30,-

Schilderij daaronder: 50,-

De mijne (en ja, zelf gemaakt, niet een bestaand figuur ofzo):

Afbeelding
Máááán ik begin écht goed te worden, komt ervan van hele dag prutsen aan één plaat! Zit 8 uur werk aan!

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:52

HD: Vind dit eigenlijk nog geen geld waard.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:17

HorseyDude: Nog niks..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:24

HD: 0,-

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:02

?? gelden potloodtekeningen ineens niet meer?

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:05

Tuurlijk gelden potloodtekeningen wel.
Maar ik zou graag wat meer schaduw, contrast en 3d zien. Het is voor mijn idee nu meer een klein tekeningetje wat je even onder de les maakt. Sorry, maar ik vind dit echt nog niets waard.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:10

HD 0 euro. Als je wat meer schaduw aanbrengt is hij wel meer waard.

Afbeelding
Iets groter dan A4 formaat (dik/stevig papier, bijna canvasachtig) en oliepastel.

edit: beetje slechte foto :o Hoop toch dat het een beetje zichtbaar is.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:28

Even in de herkansing... I know, het had geen kleur, haast geen schaduw, yadayada... hopelijk is het nu opgelost...

Afbeelding

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:42

Horseydude :D voor mij is dit geen meerwaarde, ik denk dat jij echt iets met inktpennetjes oid moet gaan doen, zodat het echte strips worden als het waren. Dus gewoon wat gekleurde inkt kopen en zwarte vooral, dan word het een stuk meer dan een potloodtekening, ( naar mijn mening) Ik heb betere en leukere dingen van je gezien, denk dit zon 5 euro is, zal het zelf niet verkopen :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:50

Ik heb niet echt een vaste hand, daarom ook dat ik alles met een fineliner doe. Dus de schaduwen heb ik maar gearceerd en met diverse kleuren bruin overelkaar heen gewerkt voor de vacht. (donkerbruin en lichtbruin) Ook goed gekeken naar de vachtverloop, dus hoe de haren lopen. En voor een tekening is hij knap aan de maat, zit nu zelfs al achter een lijst.

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:19

Ik vind hem meer op een potloodtekening lijken die onder een les is gemaakt of snel gemaakt is. Natuurlijk respecteer ik dat je er heel veel tijd in steekt, maar ik vind deze nog niet goed genoeg om te verkopen.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:06

Wuis:€ 60,-
dribbel: Erg zonde van de zwarte strepen op de velden en die grijze langs de bergen €35,-
HD €10,- jammer dat het oor op zijn achterhoofd(of daat ergens in de buurt) zit

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:15

Wuis: 100,- Mooi getekend!
dribbel: Sorry ik vind het te grof getekend, 10,-
HD: 15,- Ik vind het niet mooi ingekleurd, ik denk wel dat je dit digitaal heel mooi kunt doen!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:17

HorseyDude schreef:
... hopelijk is het nu opgelost...
[/img]

hey HD; je moet maken wat JIJ mooi vind he, niet meteen aan gaan passen als hier iemand iets roept ;)
Ieder zn smaak, als jij 'et maar mooi vind! Wat is het formaat trouwens?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:45

_l_amanda_l_ schreef:
HorseyDude schreef:
... hopelijk is het nu opgelost...
[/img]

hey HD; je moet maken wat JIJ mooi vind he, niet meteen aan gaan passen als hier iemand iets roept ;)
Ieder zn smaak, als jij 'et maar mooi vind! Wat is het formaat trouwens?

A2-formaat.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:30

Ik kom even niet taxeren, alleen een opmerking maken over HD's werkjes. Ik vind dat je erg goed bent in het striptekenen namelijk, je hebt je eigen stijl en je eigen figuren. Ik snap alleen écht niet waarom je zo graag zo groot werkt. Dat past totaal niet bij jouw stijl, als je het digitaal(of inderdaad met inkt o.i.d.) tot een echte poster zou verwerken zeker wel, maar niet op deze manier. Ook denk ik dat je om je figuren heen moet gaan werken. Stripfiguren hebben een verhaal nodig. Al teken je er een colafles bij als reclame, dat is al genoeg! Stripfiguren zijn iconen, verhalen vertellers. Niet iets wat je zo alleen presenteert. Dat hoort i.m.o. bij geen enkel kunstwerk. Ook niet bij paarden, behalve wanneer het echt als herinnering aan het paard wordt getekend, dan is het over het algemeen voor de eigenaar/oudeigenaar, en voor die zit er dan al een heel verhaal bij. Dit is dus niet bij jouw tekeningen. Ze zijn te leeg, en misplaatst op deze manier. Werk ze verder uit en maak ze 'af' HD. Je hebt namelijk echt talent, maar ik heb het idee dat je het schetsen en aan nieuwe dingen beginnen leuker vind dan de hele projecten erachter, die minstens zo belangrijk zijn(in mijn ogen in ieder geval)!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:11

Waarom zo groot? Omdat we geen kleinere vellen hebben, Colorado. Alle vellen die we hebben op het werk zijn nou eenmaal zo HUGE! (je gaat ook geen klein muisje zetten op een enorm vel, toch :) ) Ik móet wel groot tekenen anders heb ik steeds een lege ruimte. Ik wil graag commisions doen voor anderen, maar niemand heeft er ooit om gevraagd... maar ik ben ook met andere dingen bezig, niet met tekenen alleen... ;) (mijn excuses als het wat snauwend overkomt)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:17

Je zou op zo'n groot vel bijvoorbeeld ook hele omgevingen kunnen maken. Of je kunt een stanleymesje en een meetlint meenemen en op die manier kleinere vellen snijden van dit grote papier en zo toch kleiner werken. Het zou jouw werk gewoon zoveel goed doen als je het verder uit zou werken dmv van inkt of digitaal werk. Aquarel zou er ook perfect bij passen. Het is natuurlijk aan jou, maar ik vind het echt zonde!

En je komt helemaal niet snauwend over hoor, maak je geen zorgen :)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:20

misschien zeg ik nu iets doms, maar ik koop ook altijd erg grote vellen, deze laat ik soms groot, maar soms knip ik ze ook doormidden, of in 4en, dan heb je alsnog klein papier, dat moet toch geen excuus zijn ?

Verder vind ik ook je werkjes wel leuk, en zou ik als ik jou was het inkleuren weglaten en het echt naar zwart/wit strip brengen, niet eens leuk inderdaad om er echt een verhaaltje te maken dan alleen van die potretten zeg maar :) je zegt dat je geen vaste hand heb en dus niet met inkt kan werken, maar hier hoef je ook niet zon vaste hand voor te hebben ? daarmee kan je ook lekker krassen en heb je wel echte mooie zwarte lijnen etc, Het is maar een idee, en misshcien totaal niet jou ding, en dan moet je het zeker niet gaan doen !

zal morgen de rest taxeren en binnenkort weer een nieuw werkje plaatsen :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:24

digitaal weet ik absoluut niet hoe ik dat moet doen (ik heb het mensen wel zien doen, echt heel gaaf!) aquarel... mjaa misschien is dat te proberen en inkt, nogmaals: ik heb niet echt een vaste hand ervoor. Zo ontzettend bang dat ik uitschiet! Ik heb het weleens door iemand laten uitwerken (andere tekening!) maar die verkl*tte het helemaal!