[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:22

Goede vraag, heb het niet bijgehouden, maar er zit toch makkelijk 15 uur werk in denk ik. Met het stukje van het tweede paneel ben ik nu 3-4 uur bezig geweest.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 01:06

Wat een rust hier...Ik ben nog met Amsterdam ( schipper) bezig..

Afbeelding

Afbeelding

Al was het niet de set die ik graag wilde schilderen, door de kleuren en kleine vakjes is deze wel erg leuk om te doen!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:52

Heel mooi robbie! Benieuwd naar het eindresultaat, vind die drie- en vijfluiken zo gaaf!
Hier ligt het een beetje stil, ben echt te druk nu met een veulen erbij...

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:30

Ziet er al tof uit zeg!

Hier ook eventjes stil gelegd, veel aan het trainen en eigenlijk weinig tijd over. Misschien vanavond eventjes bezig :)

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:38

robbie88 schreef:
Wat een rust hier...Ik ben nog met Amsterdam ( schipper) bezig..

[ [url=m/iELEG1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PMridg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Al was het niet de set die ik graag wilde schilderen, door de kleuren en kleine vakjes is deze wel erg leuk om te doen!

Wat een mooie! Heb ook al vaak gekeken naar het drieluik van Amsterdam, want ik vind dat stiekem toch wel een mooie plaat.

Ik ben zelf al een heel eind met mijn tweede plaat van de drieluik, want ik heb twee weken terug een weekend in quarantaine doorgebracht, dus ik had niet zoveel anders om te zoen. Op de foto valt het niet zo op, maar ik moet links bovenin nog een paar vakjes en bij de bladeren ook.

Afbeelding

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 15:50

Pffff. Ik ben me een partij pissig!!

Ik wilde wel weer eens aan de slag met een schilderij en wilde er eigenlijk wel 1 van een eigen foto.

Ik heb daarop een bedrijf dat dat aanbood gaan mailen. Ik was namelijk niet enorm onder de indruk van de voorbeelden. Dus ik ben expliciet mijn foto gaan mailen om een voorbeeld te vragen.

Dit is het voorbeeld dat ik toegestuurd kreeg.

Afbeelding

Ik denk, dat is best prima! Dus ik bestellen.

Na twee weken eindelijk mijn pakket gehad.

Dit is wat ik gehad heb

Afbeelding

-O-

Ik ben zo KWAAD. Vrees dat ik naar mijn geld kan fluiten. Wordt al dagen genegeerd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 15:53

:(:) Jemig wat lelijk en zo anders en donker. -O- Kun je niet naar de verkoper toegaan?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 16:00

Ja dat doe ik uiteraard ook, maar lees nu (achteraf natuurlijk weer 8)7 ) alleen maar slechte recensies. Dat ze niet meer reageren en zo na een klacht.

Zou willen dat ik die rechtsbijstandverzekering die ik net afgesloten heb 3 weken eerder afgesloten had. Dan had ik daar aan kunnen kloppen -O-

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 16:26

Kan me voorstellen dat je kwaad bent ja... Heb je hier ook flink voor betaald, of valt dat nog mee? :roll:

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 16:49

60 euro -O-
Ja dus.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 16:49

%) Oef dat is best veel ook. Jakkes

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 08:06

Dat lijkt nergens op, wat vervelend voor je! -O- Dat voorbeeld leek echt heel mooi... Ik heb het ook een keer gedaan, ik kreeg ook een schitterend voorbeeld gestuurd maar het schilderij dat ik kreeg leek daar in de verste verte niet op. Nou kostte mij dat grapje nier zoveel, maar ik baalde er ook enorm van. :n

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:05

Ik heb bij de Lidl dit schatje gekocht. Ik had hem in de folder zien staan, maar op het plaatje kon je alleen een stukje van een oortje van de teckel zien. Aan de hand daarvan vermoedde ik dat het wel eens een teckel zou kunnen zijn!

Ik noem het maar een fake Ravensburger, inhoud is eigenlijk hetzelfde, inc zo’n plastic lijstje en een mini kartonnen palletje waar je de potjes verf in kunt vastzetten. Plus Ravensburger deed vroeger natuurlijk veel met teckeltjes (Duits merk, ik heb van mijn kindertijd een heleboel olieverf teckel PbNs).

Afbeelding

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 19:19

Ik heb een hele tijd niet meer schilderen op nummer gedaan.

Denk wel een jaar niet meer.

Wat kan ik doen tegen de verf die opgedroogd is.

Want ik wil binnenkort weer verven.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:01

Uuuh. Weggooien?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:09

Een beetje water of olie erbij (afhankelijk van of het op water of oliebasis is) kan nog wel eens helpen!

Ik zal ze ook weer eens van zolder halen, de lange winteravonden komen er weer aan… +:)+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:12

Oeh, ik meld me ook aan hier!
Ik heb gisteren mijn eerste projectje besteld, hij zou dit weekend geleverd worden:

Afbeelding

Ik ben al aan het scrollen op zoek naar het volgende projectje haha.
Ik vind de keuze overweldigend, en weet niet echt heel goed wat ik wil. Hangen jullie alles op, wat jullie schilderen? Dat wil ik nl. eigenlijk wel doen, maar dan loop ik tegen mijn interieur aan en denk ik "nee, dat past hier niet" hoewel ik het schilderij op zich wel leuk/mooi vind.. Maar ik wil wel dat het in mijn interieur en bij mij/ons past. We hebben 2 poezen en een fel oranje keuken, vandaar de keuze voor mijn eerste project :)

Edit - Amethyst_ omg die cupcakes! Wauw! Mag ik vragen vanwaar je die hebt?

En algemeen - waar kopen jullie je schilderijen? Ik zou heel graag iets Grieks doen, wit-blauwe huisjes, dat idee, maar degene die ik in die trant op Bol vind, vind ik niet mooi :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 21:01

Ik heb er nu 4 gedaan. 2 heb ik weggegeven en de andere 2 hangen hier inderdaad in huis :)
Ik zweer bij Paintworks, maar die heb ik eigenlijk altijd in Canada gekocht toen ik daar nog woonde. Schipper zou ik er ook heeeeeeel graag nog wat van willen doen. Dat zijn beide echt wel kwaliteitsmerken. Paintworks is alleen iets lastiger te krijgen in Europa.
Schipper kun je hier vinden: https://www.hobbyhuis.nl/contents/nl/d2 ... ummer.html

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 21:53

Ben ook al een lange tijd niet meer aan het schilderen. Op dit moment ook weinig tijd voor. Heb nu een 5 luik liggen van Schipper. Is een flinke klus haha. Hoop binnenkort nog wel weer wat meer tijd te hebben in het weekend om te kunnen schilderen

Afbeelding
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 21:58

Leuk weer wat leven hier. Ik ben nog geen steek verder met mn olifant haha! Hoop dat mn verf t nog doet als ik weer verder wil haha!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:00

Ik ben vanavond ook weer begonnen, moest toch op zolder zijn. De kerstman bij een haardvuur met allemaal kadootjes, dus ik heb een streefdatum.

Ik heb een wissellijst in de slaapkamer staan. Daar doe ik de nieuwste in, en als ik die zat ben wissel ik hem weer naar de leukste.

Ik haal ze via alieexpress, je moet dan alleen geduld hebben.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 08:34

Net de website van de schipper afgeschuimd - wauw!! Ik wil de cupcakes, de koffie haha en de zoete verleidingen haha! Maar ik zal toch moeten kiezen, zoooo groot is m'n keuken nou ook weer niet :')

Net ook eens gaan kijken op ali - omg. IK KAN NIET KIEZEN haha!
Deze bijvoorbeeld vind ik heel gaaf:
Afbeelding
Die past niet het hele jaar door in mijn interieur, maar wél met de feestdagen :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 08:46

Leuk hert, maar bedenk wel dat je eindresultaat heel anders zal zijn. :o

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 09:39

Ja, die neppe Ali dingen zijn best vermakelijk om te doen, maar ik leg er altijd op dat ik er alleen bestel met harde lijnen. Met harde lijnen weet je redelijk zeker hoe het resultaat eruit gaat komen.

Zoals deze bijvoorbeeld:
https://www.muziker.nl/zuty-dancer-with ... OkEALw_wcB

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 16:02

Ik was vrijdag al een heel blij kind haha, de levering kwam 1 dag sneller dan voorzien!
Ik dacht dat het een plaat zou zijn, nu blijkt het een doek te zijn. Maar ik merk dat dat nog wel vrij makkelijk werkt, dus dat is geen ramp :)

Er zitten een miljoen schoonheidsfoutjes in, maar ik amuseer me! *\o/*

Afbeelding

Ik denk dat ik de cupcakes en koffie's als volgende wil gaan schilderen. En mijn vriend wilt The Joker voor in zijn garage :j