[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:14

Die zijn wel onwijs gaaf geworden zeg! Sommige delen lijken echt net een foto!

Ik ben vandaag ook weer wat verder gekomen met schilderen. Moest op een gegeven moment echt stoppen i.v.m mijn nek :+
Afbeelding

salatiga1995

Berichten: 1950
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:34

Oh wat schattig die cupcakes zo! Heb je al een plekje bedacht voor ze? Lang project wel, een jaar :o

Daar heb ik hem ook wel op uitgezocht veertje! Dat die gelijk maar aan de muur kan haha
Oh een 3 Luik dat is waar! Van de stijger toch? Lijkt me lastig om in te lijsten ja, dan verlies je een beetje dat geheel...
Zit deze 5 Luik nu al op een lijst? Dat scheelt wel zeg! Had ik ook wel gewild achteraf maar was niet mogelijk om te bestellen met deze.. -O-

Ik heb nu 1 kleur deels gedaan, gisteren en vandaag geen tijd gehad om verder te gaan. Morgen ga ik er weer lekker voor zitten :D
Afbeelding
Deed hier al 1,5 uur over :')
Wat voor kwastjes gebruiken jullie? Heb nu extra kwastjes gehaald bij de action en sateprikkers want de bijgeleverde kwastjes zijn net iets te groot..

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:18

Ja we hebben ondertussen een huis verbouwd dus het heeft redelijk lang stil gelegen ook.

Ik vind de kwastjes van Action verrassend fijn!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:52

ohh de cupcakes zijn ook leuk geworden <3 <3

salatiga1995

Berichten: 1950
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:01

Amethyst_ schreef:
Ja we hebben ondertussen een huis verbouwd dus het heeft redelijk lang stil gelegen ook.

Ik vind de kwastjes van Action verrassend fijn!


Dan is het nog best snel gedaan! Hoe groot zijn ze?

Ah heb daar ook gehaald, welke precies bedoel je?

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:39

salatiga1995 schreef:
Amethyst_ schreef:
Ja we hebben ondertussen een huis verbouwd dus het heeft redelijk lang stil gelegen ook.

Ik vind de kwastjes van Action verrassend fijn!


Dan is het nog best snel gedaan! Hoe groot zijn ze?

Ah heb daar ook gehaald, welke precies bedoel je?


Ze zijn 18x24 elk, heel leuk formaat!
Oei dat weet ik niet, zijn al even oud. Gewoon zo'n setje met meerdere kwasten.

Ben nu met een plaat begonnen via Ali en die heeft wat grotere vlakken. Daar gebruik dan de grotere kwasten uit die set voor

leintje_

Berichten: 4211
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:01

Ik ben een stille meelezer en geniet zo van alle mooie projecten die ik hier zie!

Ben zelf begonnen aan een schilderij met drie panelen. Dit moet het uiteindelijk worden
Afbeelding

Ben nu bezig met het eerste paneel;

Afbeelding

veertje99

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:15

@Salatiga, nee deze zitten helaas ook niet in een lijst. Maar duurt ook nog eventjes voordat deze af zijn haha!

Ik heb penselen bij bol.com gehaald, die zijn ook voor olieverf enz. Zijn wat duurdere penselen maar wel in veel verschillende formaten. Vind die zelf heel fijn om te gebruiken.

@leintje, die is ook gaaf zeg! Heb die al veel voorbij zien komen, maar nog nooit het eind resultaat gezien :D

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:21

Die cupcakes zijn mooi geworden! :j

Aaaah, de indian summer, die heb ik hier hangen als diamond painting, schitterend <3

Ik heb de penseeltjes van Van Bleiswijck bij de action, ik ben een groot fan! Waar het penseel van Schiiper zelf als snel splitst, heb ik daar bij die van de action veel minder last van.

Ik ben zelf momenteel bezig met de kabouter, ik vind deze heel fijn schilderen. Beter dan het bos met al die miniscule vakjes, deze zijn net wat groter en dat vind ik zelf fijner. En nu voor het eerst van achteren naar voren aan het schilderen, bij deze wil dat wel goed en vind ik het ook wel fijn schilderen.
Afbeelding

Dallista

Berichten: 4427
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:39

Ik gebruikte altijd de manet galaxy synthetique 70 no. 2.
Die schijnen echter al wat jaren niet meer gemaakt te worden (ik heb nog een zestal op voorraad!).

Het enig wat erop lijkt, althans dat ik weet, is de Raphael symbiose synthetic 8000/8010. Ik heb daar drie verschillende groottes van en twee ervan zijn nog fijner (als in, kleinere punt) dan de 2 van de Manet (kleiner dan 2 bestond trouwens niet).

Afbeelding

Aangezien ik 1. erg van hele fijne penseeltjes houd en 2. Ik niet zonder soft grip kan, zijn deze voor mij echt een vereiste.

Bienotje

Berichten: 10897
Geregistreerd: 09-09-04

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:35

Hey wat leuk, een topic hierover :-)

Ik heb eind vorig jaar ook 1 afgemaakt, mijn eerste en vind het best leuk verdrijft. Leuker dan diamond painting.

Ik had hem uit China besteld en begin van boven naar onder met de bijgeleverde kwasten. En savonds in donker en ben niet zo pietje precies kom ik achter O:)

Afbeelding

Niet precies bijgehouden, maar ik schat dat ik hier zo 50-60 uur werk in heb zitten :-)

veertje99

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:48

@Grainey, die is ook al gaaf zeg! Hele mooie kleuren die ze daarin verwerkt hebben. Benieuwd naar het eind resultaat over een tijd!

@Bienotje, Die is ook gaaf zeg! Gaat toch altijd meer tijd in zitten dan je denkt :D

Ik ga straks weer eventjes schilderen, hoop het onderste gedeelte vandaag nog wel klaar te krijgen dan kan ik weer verder met het bos :)

salatiga1995

Berichten: 1950
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:45

@Amethyst Oh mooi formaat ja! Ik was wat enthousiast met mijn eerste, die is 40x50 gelijk haha

@leintje die had ik ook gezien! Vind hem heeeel gaaf <3 ga je die ook ophangen?

@Grainey die van bleiswijck heb ik nu ook ja, denk dat ik wel een beetje een goede tactiek gevonden heb :') Wat een mooi licht heeft dat schilderij zeg! Hoe groot zijn daar de vakjes van? De overgangen lijken heel vloeiend

@Bienotje gaaf zo met al die kleuren! Ik ben ook niet zo heel precies heb ik ontdekt haha hoop maar dat dat niet lelijk wordt :Y)

Ben van het weekend weer doorgegaan maar vind het nog niet mooi worden ofzo :=
Ik doe nu kleur voor kleur maar dan is het 1 grote verzameling van random ingekleurde vakjes haha

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:51

Haha salatiga, ik denk ook vaak dat het niet zo mooi is, maar meestal moet je gewoon even geduld hebben :') Als het een geheel wordt dan moet je even op afstand kijken, en dan valt het mij toch altijd weer heel erg mee :j Daarom doe ik ook nooit kleur voor kleur, want dan moet je bijna tot het laatste wachten voordat je het reulstaat ziet, daar heb ik het geduld niet voor :P

salatiga1995

Berichten: 1950
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:05

Grainey schreef:
Haha salatiga, ik denk ook vaak dat het niet zo mooi is, maar meestal moet je gewoon even geduld hebben :') Als het een geheel wordt dan moet je even op afstand kijken, en dan valt het mij toch altijd weer heel erg mee :j Daarom doe ik ook nooit kleur voor kleur, want dan moet je bijna tot het laatste wachten voordat je het reulstaat ziet, daar heb ik het geduld niet voor :P


Wissel je dan elke keer van kleur? Leek me zo'n gedoe met elke keer de kwasten schoonmaken haha

leintje_

Berichten: 4211
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:13

salatiga1995 schreef:
@leintje die had ik ook gezien! Vind hem heeeel gaaf <3 ga je die ook ophangen?

Ben van het weekend weer doorgegaan maar vind het nog niet mooi worden ofzo :=
Ik doe nu kleur voor kleur maar dan is het 1 grote verzameling van random ingekleurde vakjes haha

Het is wel de bedoeling dat hij ergens wordt opgehanden als ik klaar ben.

Ik vind het als ik bezig ben ook nooit zo mooi, maar dat komt omdat ik er dan te dicht bovenop zit. Als ik dan even afstand neem dan wordt het al mooier. Ik schilder vaak ook deel per deel, omdat ik dan sneller resultaat zie. Dan schilder ik de vakjes in dat deel en als die allemaal zijn ingekleurd, dan wissel ik van kleur.

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:02

salatiga1995 schreef:
Grainey schreef:
Haha salatiga, ik denk ook vaak dat het niet zo mooi is, maar meestal moet je gewoon even geduld hebben :') Als het een geheel wordt dan moet je even op afstand kijken, en dan valt het mij toch altijd weer heel erg mee :j Daarom doe ik ook nooit kleur voor kleur, want dan moet je bijna tot het laatste wachten voordat je het reulstaat ziet, daar heb ik het geduld niet voor :P


Wissel je dan elke keer van kleur? Leek me zo'n gedoe met elke keer de kwasten schoonmaken haha


Ik doe het net zoals leintje, en ben inderdaad steeds aan het wisselen en dus ook aan het schoonmaken ja, dat is het nadeel daarvan. Maar zoveel tijd kost dat niet, door het water, over een stuk keukenrol, volgende potje roeren en weer door, ik vind het wel meevallen, het gaat al automatisch :j Ik heb juist als ik te lang doorga met 1 kleur dat de kwast dan opdroogt en dan krijg ik de verf er steeds moeilijker af. Dus op deze manier blijft mijn kwast heel lang als nieuw.

sabine1979

Berichten: 2614
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:54

Afbeelding

Schilderij ligt al een week klaar. Nu nog tijd maken om hem af te gaan geven

salatiga1995

Berichten: 1950
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:57

Grainey schreef:
salatiga1995 schreef:

Wissel je dan elke keer van kleur? Leek me zo'n gedoe met elke keer de kwasten schoonmaken haha


Ik doe het net zoals leintje, en ben inderdaad steeds aan het wisselen en dus ook aan het schoonmaken ja, dat is het nadeel daarvan. Maar zoveel tijd kost dat niet, door het water, over een stuk keukenrol, volgende potje roeren en weer door, ik vind het wel meevallen, het gaat al automatisch :j Ik heb juist als ik te lang doorga met 1 kleur dat de kwast dan opdroogt en dan krijg ik de verf er steeds moeilijker af. Dus op deze manier blijft mijn kwast heel lang als nieuw.


Dat klinkt wel handiger ja! Hoe doe je het alleen met verf die nog nat is? Heb je dan niet dat kleuren gaan mengen etc?

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:29

Dat probleem heb ik alleen als een potje heel erg waterig is, dan blijft het lang nat met risico op mengen inderdaad. Maar met mijn huidige zit er niet zo'n potje tussen, dus dat is geen probleem met de dikte van de verf van schipper in ieder geval. Maar dat hangt af van hoe dik je de verf wilt hebben, ik heb het eigenlijk niet verdund bij schipper, dat heb ik het liefst en dat past dan misschien ook wel het beste bij deze manier van schilderen. Hele dunne verf zou wel problemen geven denk ik :j

robbie88

Berichten: 2102
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 01:41

Vanavond begonnen aan nieuw projectje. Had eigenlijk drie apen besteld, maar helaas niet leverbaar, nu schilder ik 3luik Amsterdam

Afbeelding


Ik verdun de verf ook niet:)

salatiga1995

Berichten: 1950
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:40

@grainey dank je wel voor het antwoorden! Hier verdun ik ook niet en is de verf niet zo waterig dus ga het gewoon proberen! Werkt wel leuker als je gelijk resultaat ziet haha

@robbie oh die leek me ook heel mooi! Benieuwd hoe die wordt <3 je gaat wel hard zeg haha

Ik ga vanavond weer lekker schilderen *\o/*

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 15:40

Leuk dat iedereen weet zo bezig is!! :))

Hier ook weer even gezeten, maar je ziet t bijna niet doordat t bijna wit is... ben t gepriegel elke keer naar een uur wel weer zat haha.
Maar er komt een tijd dat ik kleur mag gaan doen! Haha

Afbeelding

leintje_

Berichten: 4211
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 14:14

Gisteren heb ik het eerste paneel afgerond. Ben tot nu toe wel tevreden. Zitten uiteraard wel wat slordigheidsfoutjes in, maar als ik van afstand kijk dan is het toch wel een mooi ding.
Afbeelding

Ben vanmorgen begonnen aan het tweede paneel. Volgende week ga ik weer verder :)

Afbeelding

salatiga1995

Berichten: 1950
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 14:56

Mooi zeg Leintje!! Hoeveel uur werk zit er nu in het eerste paneel?