[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kathmandu

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:10

Evelijn_ schreef:
Edelweis1: Hij is wat te stripachtig vind ik, ook de neus lijkt me niet helemaal goed. €10,-

Kun je misschien vertellen wat je precies bedoelt met 'te stripachtig'? Dan kan ik daar in het vervolg veel beter op letten Knipoog. En verder is de neus gewoon nagetekent, ik zou eventueel de foto naar je kunnen sturen, aangezien een ander dit ook al dacht.

Jouw taxatie:
Evelijn_: Je paard komt netjes over, ik het leuk dat je veel met diepte en vorm werkt, maar overdrijf dit vooral niet te veel, sommige details komen iets te groot over en dat maakt je tekening juist niet zo echt en dat is toch niet wat je hebben wil. Verder misschien ook nog naar verhoudingen kijken hier en daar, ligt natuurlijk ook aan de foto. €15
Zelfportret lijkt me lastig, hoor! Ik denk dat je met veel oefenen steeds beter wordt. €10-15.

aknir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:11

ik loop er achter ik begin maar op pag 5 ik weet niet waar ik gebleven ben maar ach Haha! Bloos ik ga niet verder dan de 30 euro voor iedereen als ik ze geweldig vind!!!!

sexy_back heel mooi 25 euro.
sindbad vind hem niet geweldig maar wel mooi 10 euro.
astridjhu 1 mooi 17 euro.
2 heel mooi 25 euro.
3 hij woord mooi nu al 25 euro.
Wendy15 mooi 15,70 euro.
Wendy15 die is heel mooio 30 euro.

pag 6

Lontje echt mooim 30 euro.
Evelijn_ mooi 25 euro
rooslovertje mooi maar niet mijn smaak toch 15 euro.
Ciinderella heel heel erg mooi 30 euro.
JoSav heel mooi allebij 30 euro.
astridjhu [b] hij is heel mooi geworden 30 euro.
die is ook mooi 30 euro.
[b]Fnanne
heel mooi echt goed gelukt dat is mijn smaak wel. 30 euro.
Fantine mooi 30 euro.

pag. 7

[love_fylkir_ /b] mooi hoor katjoesja ik ken ze ui mijn hoofd dus hiuer de prijzen meid.
1. 90 euro 2. 50 euro.
[b]Plaudar
heel mooi lijkt sprekent 30 uro.
[love_fylkir_/b] ons dimmatje daar geef ik nartuurlijk 100 euro voor.
[b]alena
heel mooi, mooi met de schaduw en zo gewerkt 30euro.
Wendy15 de anderen die ik heb gezien vind ik mooier du voor dez 19 euro.
love_fylkir_ nou katjoesja ik vind deze niet prachtig maar wel mooi dus 30 euro maar.
Evelijn_ heel mooi de kleur van de ogen vooral zo 30 euro.
janique hij is echt supper mooi maar niet mijn smaak 70 euro als het mijn smaak zou zijn 30 euro.

pag. 8

nujaro heel mooi jammer van het gestrepte papier 25 euro.
Jaimyliefje vind ze bijden wel mooi 15 euro.
love_fylkir_ deze is mooi 70 euro.
Fnanne die is zo mooi ik ga gewoon niet verser dan de 30 euro dus 30 euro.
Lontje het zelfde als bij Fanne 30 euro.

pag 9.

JoSav die zijn echt geweldig 30 euro.
Vajente [b] prachtig 30 euro.
[b]astridjhu
prachtig 20 tot 25 euro.
WannieSannie heel erg mooi 30 euro.

pag 10.

Jaimyliefje ik vind hem niet zo heel leuk maar zo 10 20 euro.
babe mooi 25 euro.
Ciinderella die is heel mooi 30 euro.
Mik_ geweldig weet niet wat ik moet zeggen 30 euro.
Evelijn_ 1. heel mooi 30 euro.
2. 10 15 euro.
Lunas mooi 29 euro.
zo nou ga ik dinsdag verder eerst op vakantie dag allemaal.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:40

Wat is de rede dat je niet boven de 30 gaat? Zo is het net of je een cijfer geeft en niet echt taxeerd? Clown

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:41

Vind dat idd ook een beetje onlogisch. Ga je eerst maar eens verdiepen in de prijzen voor een goeie tekening en hoeveel tijd en materiaal kosten er in gaan zitten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:45

Ik ga proberen alles in te halen Nagelbijten / Gniffelen

Pagina 1
Angelsditch: 20,- Lachen
Fnanne: Super mooi, vind zijn hals een beetje raar, achtergrond gaaf! 25,-
Angelsditch: Je ziet de lijn nog lopen, de manen zijn een beetje sprieterig, je voriger vond ik mooier Knipoog 15,-
Pagina2
Nujaro: Manen zijn niet zo.. De ogen beetje vaag.. Zou er eigenlijk niks aan vast knopen Lachen
Liedje_: Mooi hoor! 30,-
rooslovertje: Nette tekening, 25,-
edelweis1: Leuke vogel 15,-
highwaykind: Mooi! Zeker 20,-
Angelsditch: Heel mooi! Zeker 20,-
Pagina 3
Babe: Wauw! 50 Euro denk ik!
Nujaro: Hmm, vind hem wel leuk denk.. 15 euro.
astridjhu: Voor alles zo'n 5/7.50 Lachen
Eliine: Mooi hoor! 15,-
Nujaro: Deze vind ik echt mooi, Jammer van het grove papier, 12.50
Pagina 4
Eliine: Weet niets van digitaal.. 35??
Babe: Wauwer de wauw, 55,-
astridjhu: 5,- Schattige tekening Haha!
Fantine: Dat neusje Pling 17.50
Fnanne: Wat lief! 35,-
Magicunicorn: Allebei zo'n 25,-
Evelijn_: 15/20 euro Lachen

Zo, straks weer 4 pagina's Huilen van het lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:50

Edelweis1: Zoals ik het zeg. De omlijningen en het ietwat krasserige vind ik het stripachtig maken. Vind ik jammer. Knipoog
Bedankt voor je taxatie!

aknir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:00

Cyntje schreef:
Wat is de rede dat je niet boven de 30 gaat? Zo is het net of je een cijfer geeft en niet echt taxeerd? Clown

ja sorry ga het meteen veranderen het is ook niet eerlijk. Bloos
nogmaals sorry

aknir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:17

hier ik heb hetr ff verandert want het was ff oneerlijk was er niet echt bij.

ik loop er achter ik begin maar op pag 5 ik weet niet waar ik gebleven ben de 30 euro voor iedereen

sexy_back heel mooi 25 euro.
sindbad vind hem niet geweldig maar wel mooi 10 euro.
astridjhu 1 mooi 17 euro.
2 heel mooi 25 euro.
3 hij woord mooi nu al 25 euro.
Wendy15 mooi 15,70 euro.
Wendy15 die is heel mooio 30 euro.

pag 6

Lontje echt mooi 50 euro.
Evelijn_ mooi 40 euro
rooslovertje mooi maar niet mijn smaak toch 15 euro.
Ciinderella heel heel erg mooi 90 euro.
JoSav heel mooi allebij 80 euro.
astridjhu 1. hij is heel mooi geworden 30 euro.
2. die is ook mooi 30 euro.
Fnanne heel mooi echt goed gelukt dat is mijn smaak wel. 90 euro.
Fantine mooi 70 euro.

pag. 7

love_fylkir_ mooi hoor katjoesja ik ken ze ui mijn hoofd dus hier de prijzen meid.
1. 90 euro 2. 50 euro.
Plaudar heel mooi lijkt sprekent 70 euro.
love_fylkir_ onsze dimma daar geef ik nartuurlijk 100 euro voor.
alena heel mooi, mooi met de schaduw en zo gewerkt 90 euro.
Wendy15 de anderen die ik heb gezien vind ik mooier du voor dez 19 euro.
love_fylkir_ nou katjoesja ik vind deze niet prachtig maar wel mooi dus 30 euro maar.
Evelijn_ heel mooi de kleur van de ogen vooral zo 70 80 euro.
janique hij is echt supper mooi maar niet mijn smaak 70 euro

pag. 8

nujaro heel mooi jammer van het gestrepte papier 60 euro.
Jaimyliefje vind ze bijden wel mooi 50 euro.
love_fylkir_ deze is mooi 70 euro.
Fnanne die is zo mooi ik ga gewoon niet verser dan de 100 euro
Lontje het zelfde als bij Fanne 100 euro.

pag 9.

JoSav die zijn echt geweldig 100 euro.
Vajente prachtig 90 euro.
astridjhu prachtig 20 tot 25 euro.
WannieSannie heel erg mooi 60 euro.

pag 10.

Jaimyliefje ik vind hem niet zo heel leuk maar zo 10 20 euro.
babe mooi 25 euro.
Ciinderella die is heel mooi 60 euro.
Mik_ geweldig weet niet wat ik moet zeggen 100 euro.
Evelijn_ 1. heel mooi 90 euro.
2. 80 euro.
Lunas mooi 60 euro.
zo nou ga ik dinsdag verder eerst op vakantie dag allemaal.

aknir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:20

Moderatoropmerking:
Reactie verwijderd.

aknir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:26

ik heb nog een vraagje weet iemand hoe mijn slechte met let hier a u b niet op of ik ga niet boven de 30 euro kan verwijderen ?
of zou iemand dat voor mij willen doen.
ik vind het zelf echt ongepast wat ik heb gedaan.
de geenne die het heeft gedaan wil die dan een mail stuuren hoe dat moet?
heel erg bedankt alvast het spijt me dat ik het gedaan heb.
ik ga vrijdag op vakantie dus zie het dinsdag weer.
nogmaals sorry. Bloos

Moderatoropmerking:
Teveel aan smilies verwijderd.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:31

Zoveel smileys en alles herhalen en quoten is niet nodig hoor..

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 11:24

ik zal wel ff temmen dan is er een mod die het misschien weg kan halen Knipoog
ennuhm heel erg bedankt voor je taxaties!!! altijd zeer gewaardeerd (geldt eigenlijk voor iedereen Tong uitsteken )

Doei!
lon

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 09:55

Volgens mij was ik hier:

14
Plaudar: Erg knap, het haar zo! Mooie ogen, alleen de tantden is wat jammer. 20 euro

O’Neilltje – Erg herkenbaar van jouw hand weer Knipoog Jammer dat de achterbenen niet helemaal lijken te kloppen, en dat het gezicht van de ruiter niet echt vorm heft. 50-60 euro.

Erg mooi hoofd, mooie kleuren – 60-75 euro

Mik_ Erg mooi, mooie glim. Haren in de voorpluk lijken wat dik – 15 euro

Lunas - Mooi veulen! Er lijkt wel een wat rare bocht in zijn hoofd te zitten, en het oor is iets donker. (en wat een werk al die haartjes Knipoog ) 15 euro

XxLietjuhxX – kan door de foto komen, maar hij lijkt wat flets -nog even gen geld

15

Astridjuh – Niet helemaal mijn stijl, maar wel mooi gedaan 5 euro.

Vajente – Mooie tinten, het haar van de jongen lijkt wat “ dik” . 20 euro.

Rooslovertje 0- netjes gedaan, ik vind het jammer dat het papier zo grod is en dat je weinig details ziet. Nog even geen geld.

Cyntje – Golden retriever Mooii! Ene oog lijkt wel iets klein. 25 euro
Arabier – vind de gele achtergrond niet zo goed passen, maar je schreef dat blauw ook niet erg geslaagd was? Ik vind hem iets te grof getekend ( manen, details) 10-15 euro.

Gupjes Mooie glim!! Hoe groot is dit? A4 – 15 euro

Edelweis1 – leuke giraffe! De kaak onderaan lijkt wat raar nog en de neus lijkt nergens aan vast te zitten aan de zijkant. 10 euro.

XxLietjuhxX - Dalmatier Leuk idée, alleen weer wat flets – kan niet zien waar zijn voorpoten zitten enzo. Nog even geen geld. Paard met ruiter – paard lijkt wat lang, en weer wat flets. Ook nog even geen geld. Lekker door oefenen!

Fiffill – Mooie! Ik vind hem alleen iets te gald (persoonlijke smaak: hoe meer details hoe beter) – 15 euro.

Nujaro – ik vind beide tekeningen watt e krasserig. Nog even geen geld. Lekker door oefenen!

16

roosloverthe – Mooie ogen, lijkt op sommige plkken wat haastig afgewerktt en de oren lijken wat raar ( maar dat kan aan de kat liggen). 10 euro.

Lontje – Whooohooo! Erg mooi! 50 euro,

Wndy15 – kap gedaan met krijt, 15 euro

Maurits – Nog even door blijven oefenen – het is iets vegerig waadoor alle details verloren gaan en het wat te vlak wordt. Nog even geen geld.

Alena - schattig, maar wel klein. 5 euro 2e: vind je stijl mooi en zacht. Jammer dat de ogen zo zwart zijn. 5 euro.

Thissi – je neefje is er vast erg blij mee! Vrolijke tekening, wel wat krasserig dus nog even dooroefenen en nog even gene geld.

Wendy5 – mooi paard! Het lijkt wel of je de “ overlap “ van potlood strepen op het hoofd erg goed kan zien, jammer.. 10 euro.

17
Horsefury – mooi! Mooie kleuren. Nog wel even gummen waar je in de achtergrond gevlekt hebt! 20 euro.

XxLietjuhXx – Mooi dat je de achtergrond donker gemaakt hebt, zo komt het paard beter uit. Hij lijkt wel een wat small hoofd te hebben, nog even geen geld., lekker door blijven tekenen.

Nijaro – goed je best op gedaan! Ik mis alleen de details ,hij lijkt wat streperig en de lijnen zijn te goed te zien. Nog even geen geld.

Lontje – I’m gonna get you! Hah! Had de oogjes graag iets knallender te zien, maar dat zal de poeks in het echt wel niet gehad hebben? Erg mooi. 25 euro.
Liggende kat. Prachtig, wat een karakter, Zo ligt die van ons er ook vaak bij. 35 euro.

Ponyzotje – paard:oog is wat raar, mooie details in het halster. 10 euro.
Doberman: stijl spreekt me erg aan! Misschien iets minder “ strepen” , maar 15 euro zo. Doorgaan!!

Nujaro – lief idee, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal, dus nog even geen geld.

18

Fnanne – whooow! Prachtige kleuren en pose. Ik zou de lichte streep in de hals graag iets minder duidelijk zin, maar verder super! 60-75 euro (want lekker groot format – voor a$ was het 45e euro geweest)

Alena – iets inder dan je andere tekeningen, de achterkant lijkt wat uit verhouding, geen geld de keer.

Atridjuh – duidelijk je best op gedaan. Mooie kleuren, Neus/mond netjes gedaan, manen lijken wat erg veel en de voorpluk is wat “ plat”. Achtergrond is wat streperig maar ik wee took niet hoe je da anders moet doen. 5 euro.

Wendy – ondeugend veulentje – zie alleen wel war de potloodstrepen overlappen, jammer.. mooie manen. 5 euro.

Plaudar – sprekend portrtet! Ik vind het jammer dat de haren zo “ dik “ zijn, en de hand/pols lijkt niet helemaal te kloppen.10 euro.

Evelijn – Mooi! 10 euro.
Zelfportret – gezicht lijkt iets vlak en de ogen kijken niet dezelfde kant op maar er is wel duidelijk tijd in gestoken 0-5 euro.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:09

Afbeelding
6B 2B 3H
hele vel is ongeveer 25x35 cm
voorbeeld foto in "allemaal dezelfde foto natekenen" topic.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:22

Oke mijn poging, hij valt behoorlijk weg tegenover de meeste tekeningen hier :d, maar ach.

Ik teken niet zo vaak eigenlijk.

Afbeelding
A4, H en HB potloden

Zal straks ook even taxeren Ja

sara0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:53

Ik ben benieuwd, gemaakt met HB en B2, op A4 formaat.

Afbeelding

De schets lijkt hier en daar nog wat gelijnt maar hier was ie nog niet helemaal af.. ik heb er geen scan meer van gemaakt toen hij helemaal klaar was.. inmiddels is de schets al bij degene voor wie ik hem gemaakt had..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:29

En maar weer even een stukje doen Nagelbijten / Gniffelen

Pagina 14:
- Fnanne: Errug gaaf, mooi de vachtstructuur weergegeven en een heel mooi sprekend plaatje neergezet. 75 euro.
- Plaudar: Oef, lef hebben om een mens in houtskool te tekenen!! Gaat je zeker goed af Ja Het geheel oogt nog wat 'grof' maar dat is denk ik ook een eigenschap van het materiaal en het lijkt mij onwijs moeilijk om zoiets met houtskool te tekenen Nagelbijten / Gniffelen 35 euro Ja
- oneilltje79: Wederom, moeilijk om jouw werk te taxeren omdat het denk ik echt een kwestie van persoonlijke smaak is. Beide 60 euro.
- Mik_: Netjes in verhouding, mooie schaduwen en een sprekend plaatje. Jammer van de wat harde lijnen. 15 euro
- Lunas: Verhoudingen lijken mij niet helemaal kloppend, wel mooi de vachtstructuur getekent, en toch oogt het wat 'rommelig'. 7,50
- XxLietjuhxX: Leuke tekening, je bent goed op weg, maar probeer de verhoudingen nog net ietsje beter te krijgen en vooral wat meer contrast in je tekening te brengen. Het is nu allemaal nog wat vlak.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:42

Pagina 15:
- astridjhu: Moest toch wel even lachen om het onderwerp Nagelbijten / Gniffelen Haha! Maar wel heel netjes neergezet! De vis zelf heb je erg mooi getekent, alleen wat ik dan wat jammer vind is dat ie 'zweeft' op het papier. 15 euro.
- Vajente: Heel gaaf schilderij! 75 euro
- Cyntje: 1e:Nette tekening Ja Vind 'm alleen wat te geel/oranje. Mis wat kleuren. Ook oogt het stukje onder de mond wat vreemd. Verders zeker een mooi plaatje. 20 euro. De 2e: Vind deze niet heel realistisch. 5 euro.
- Gupjes: Mooie tekening! Probeer er alleen volgende keer rekening mee te houden dat er nog een passe partout om komt Nagelbijten / Gniffelen Dus iets verder vanaf de kant beginnen Lachen 15 euro voor A4
- edelweis1: Haha, geweldig plaatje! Haha! Goed in verhouding, alleen jammer dat het zo krasserig is. En toch oogt je papier niet helemaal schoon meer Bloos 15 euro.
- XxLietjuhxX: Leuke tekening, aardig in verhouding, maar mis erg veel contrast en schaduwen waardoor de tekening heel vlak lijkt.
- Fiffill: Wat een leuke ezel Haha! Je hebt 'm zeker heel mooi getekent, sprekend plaatje. Mag alleen nog een iets gevarieerder kleurgebruikt, vooral bij het neusje. 25 euro.
- XxLietjuhxX: Paard is veel te lang, verhoudingen zijn nog niet kloppend en mag nog meer contrast in.
- nujaro: Verhoudingen kloppen nog niet helemaal en het geheel is wat krasserig.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:49

Pagina 16:
- rooslovertje: Mooie tekening! Het langharige van Shai zie je er niet helemaal in terug. Maar de tekening op zichzelf is wel erg mooi en sprekend. 15 euro.
- Lontje: Hij is gaaf! Haha! Wat een heerlijke haarbal. 75 euro.
- _Maurits_: Probeer nog wat op de verhoudingen te letten en met inkleuren niet te omlijnen en de schaduwen wat vloeiender te maken.
- alena: Mooie tekening, jammer dat ie zo klein is. 10 euro. Bladvullend op A4 20 euro
- thissi: Probeer het wat meer in verhouding te krijgen en niet te hard op je potlood te drukken.
- alena: Hoofdje is leuk gedaan, maar het lichaam ziet er wat 'afgeraffeld' uit en stopt niet zo mooi. 7,50 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:58

wat een hoge taxaties voor mijnt ekeningen van iedereen Haha! zo hoog had ik echt niet verwacht Lachen

@wen: ik zat te twijfelen om nog een achtergrondje te doen maar achtergronden worden bij mij altijd heel krasserig wat je wel zag bij mijn tekening van lieke, vandaar dat ik dat toch niet heb gedaan..

ik zou het nog wel kunnen veranderen.. maar dat weet ik nog niet of ik dat doe..

ik taxeer een andere keer bij, ik ben nu nog een hoop aan het uitpakken van vakantie enzo Tong uitsteken

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:59

Als je er nu tevreden over bent lekker zo laten Ja De tekening zelf is hartstikke goed gelukt! En met een achtergrondje kan je anders later altijd nog een keer (eventueel op een los blaadje) oefenen Lachen Geef met taxeren alleen altijd even heel kort commentaar waar ik m'n 'taxatie' op baseer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:01

oke bedankt voor de tip Ja
ga ik zeker een keer doen Ja
nu ga ik eerst aan een andere tekening verder Lachen
maar als die af is, wie weet Lachen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:03

highwaykind: Heel erg mooi, die ogen komen er heel fijn uit! Geld, geld! 20
Saul: Probeer hier en daar wat meer aan de verhoudingen te werken, dat maakt de tekening 'echter'. Geld, geld! 5-10
sara0: Leuk onderwerp! Ik zou als ik jou was proberen nog beter te kijken naar de verhoudingen, verder misschien wat meer oefenen met mensen? Het paard ziet er namelijk wel goed gelukt uit Ja. Geld, geld! 5-10

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:36

Mijn nieuwe creatie, weer eens wat anders zullen we maar zeggen *LOL*

A3 met balpen

Afbeelding

detail:
Afbeelding

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:42

Bij taxeren ga ik vanmiddag doen, of als ik nog tijd heb als ik gedouchet ben Pling