Sofie en Karin waren bijna bij de kamer waar Marja lag. Ze wisten nog niks van Marja’s kamerverplaatsing.
“Marja ligt in kamer 624.”Zei Sofie tegen Karin. Ze liepen nu bij 510, en moesten nog 1 trap omhoog.
Samen liepen ze langs een winkeltje. “OOh wacht Sofie! Even een cadeautje voor Marja kopen.” Karin liep het winkeltje al in, en zag allemaal mooie spullentjes.
Sierraden, boeken, tijdschriften, knuffels, snoep, tasjes, make-up, foto lijstjes en nog veel meer. Karin keek haar ogen uit. “Jemig.” Zei ze. De kassa-medewerkster moest lachen. “Kan ik jullie helpen?” Vroeg ze.
“Ja ik zoek wat leuks voor mn vriendin, ze ligt hier boven. maar ik weet niet wat ze nog niet heeft...” Karin keek ondertussen verder.
“Oh, dan is dit wel leuk!” Zei het kassiere vriendelijk. Ze wees naar een knuffel-paardje, die een boekje in zijn mond had. “In het boekje kan je van alles schrijven.” Zei ze.
“Ooh die is leuk!” Karin kocht het knuffeltje, en een pen er bij. “Sofie, ik schrijf er even snel wat in!”
“Wat blijft Marja lang weg.” Zei Simon, toen Marja al twintig minuten weg was. “Ik word een beetje ongerust.” Simon keek naar de andere. Ze knikten. “Druk maar op het knopje, zo dat er een zuster komt.” Simon keek naar zijn knopje op zijn bed.
“Ik wacht nog even” Zei hij aarzelend.
Marja zat op de toiletbril. Ze aarzelde, of ze weer naar haar kamer zou gaan, of Aron zoeken. Ze deed eerst het slot van de deur af, en stond op.
Ze liep richting de deur, maar kreeg het een beetje benauwd. ‘Nee niet weer!’ Marja begon een beetje te hyperventileren. Ze deed de deur open, keek voor zich uit en zag Aron staan. Aron schrok van marja. “Hoi..” Zei hij. Marja keek hem aan, en greep aron vast. “Ik....”
“Wat is er?” Vroeg Aron toen Marja hem wat duidelijk probeerde te maken.
“Ik krijg geen....” Zei Marja, met een piepend stemmetje.
“Wat krijg je niet?” Aron keek haar angstig aan. “Lucht!” Schoot hem te binnen.
Hij keek om zich heen, maar zag geen verpleegster lopen. “Wacht!” Zei hij. Hij rukte zich uit marja’s handen, en ging snel de dames-toilet in. Hij pakte een zakje (maandverband zakje) en gaf deze aan Marja. Ze opende het, en begon door haar mond te ademen.
“Leuk cadeautje!” Zei Sofie tegen Karin. “Zal ze heel blij mee zijn.”
Ze liepen langs kamer 642. “Nog 22 kamers, dan kan je haar weer zien!” Zei Sofie opgewekt. Ze liepen langs de kamer, waar Klaartje en de anderen lagen. Ze waren aan het praten.
Karin keek voor zich uit. “He! Is dat marja niet?” Zei ze, toen ze een meisje en nog iemand tegen over het toilet stonden. Ze liepen samen iets harder, en zagen dat het Marja was. Maar wie was die andere jongen??
*ff stu kje aan gezet
*
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 24-07-05 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt