[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 11:08

Jis_ schreef:
Wat mooi gedaan zo snel ook Polarize :j

Hey kallipooh, leuk je weer te zien! Ik mis je super toffe fantasiedieren <3 Je maakt ze nog wel hoop ik?

Dankjewel, Jis! Ja hoor, het heeft voor mij allemaal een tijdje op een lager pitje gestaan, maar ik heb nu bijna weer een nieuwe kaart af voor m'n project! Ik moet nog even de tekst editen en aan de lay-out sleutelen, maar je ziet het resultaat hier (ooit) wel verschijnen :D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 11:30

Jis_ schreef:
Wat mooi gedaan zo snel ook Polarize :j

Ja ik verbaasde mijzelf ook wel een beetje met hoe snel het ging, volgens mij onderschat ik mijzelf soms een klein beetje _O-
Het kleuren wordt nog wel spannend, maar zolang ik in laagjes opbouw komt het allemaal wel goed

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 12:08

Leuk kallipooh, ik ben heel benieuwd!

@Polarize :))

Ik heb me wat op de hals gehaald met deze challenge := met de grootte van het werk en de afbeelding die ik graag heel realistisch wil hebben maar ik ga het gewoon af krijgen deze maand ~~}>

Tazzey

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 12:36

Oh ik loop zo ontzettend vast op de challenge van deze maand...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 09:23

Dat is balen Tazzey, maar er zijn nog 20 dagen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 09:25

Tazzey schreef:
Oh ik loop zo ontzettend vast op de challenge van deze maand...

Misschien kunnen we helpen met nieuwe inzichten?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 09:29

Ik probeer iets te bedenken. Ik heb op zich wel iets in mijn hoofd maar dat ligt zover uit mijn comfort zone dat ik het lastig vind eraan te beginnen. Maar misschien moet ik het juist daarom ook maar gewoon doen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 12:23

Ik heb er zelf ook erge moeite mee moet ik zeggen. Ik dacht, leuk idee van mezelf, dat doe ik wel even :+

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 13:34

Tazzey schreef:
Ik probeer iets te bedenken. Ik heb op zich wel iets in mijn hoofd maar dat ligt zover uit mijn comfort zone dat ik het lastig vind eraan te beginnen. Maar misschien moet ik het juist daarom ook maar gewoon doen.

Gewoon doen inderdaad! Het ergste wat er kan gebeuren is dat je niet blij bent met het eindresultaat, maar daar vergaat de wereld niet van :D

Laurora schreef:
Ik heb er zelf ook erge moeite mee moet ik zeggen. Ik dacht, leuk idee van mezelf, dat doe ik wel even :+

Moeten we nog een dag tekenen waaraan iedereen verplicht aan de challenge voor deze maand gaat werken? :+ mensen krijgen niet eerder pannenkoeken tot ze hun werk af hebben ~~}>

Ik had een voor mij nieuw medium gebruikt, ik was namelijk met _roodvos_ en laurora wezen lino snijden. Ik heb het voor mijn eerste keer simpel gehouden en heb mijn lieftallige veterlosmaker en een slakje gemaakt :D

Afbeelding

Afbeelding

En ik ben voor het eerst sinds een half jaar ofzo weer begonnen aan een realistisch portret. Ik heb 'm net ingekleurd met aqaurelverf maar dat ziet er altijd ietwat bijzonder uit dus ik deel alleen maar even de schets :+ Deze is voor bokker Muronia

Afbeelding

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 15:12

@vikawiek haha ja ik ben voor, misschien dat dat helpt :+
(zeker met mn moeders pannekoeken in het verschiet)

Je schets is al heel mooi! Benieuwd naar het eindresultaat straks!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 17:13

Ik ben ook voor :D Misschien helpt het haha

Morgen eerst maar eens naar de Kreadoe, wellicht doe ik daar inspiratie op. Gaan er van jullie ook nog mensen?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 17:41

Het hoeft niet perse een persoonlijke herinnering te zijn toch? Dat versimpelt het al best wel.
Deze challenge is voor mij een herinnering van een opmerkelijk verhaal uit het nieuws wat jaren geleden.

Wat ontzettend tof vikawiek!
Heel benieuwd naar (de ontwikkeling) en resultaat van je realistisch portret.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 19:45

Voor nu ben ik nog even bezig met een paard.
Die schiet inmiddels best al op.

Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 19:49

Die wordt al erg mooi.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 20:09

Lekker bezig, Tazzy +:)+.

@Vikawiek, mooi, ik herken Elonia al in je lijnwerk.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 22:35

Ik had opeens even tijd om iets te proberen te tekenen, maar mijn geheugen is bagger dus proberen om me iets noemenswaardigs leuks te herinneren is moeilijk :+

Enge dingen komen echter 's nachts vaak genoeg terug, dus de smederij waar ik een aantal jaar in de leer ben geweest zit er goed in. :Y)

Afbeelding

Stiekem is het maar een klein gebouw en de ruimte er voor is net aan groot genoeg om een werkbusje te parkeren, maar in mijn herinnering is het heel groot en kostte het heel veel stappen om dat pleintje over te lopen naar de deur :P
Nu ik het op de foto op de telefoon zie bedenk ik dat het dreigende dat ik wilde veel beter over gekomen zou zijn als het gebouw voorover helde, maar te lui om overnieuw te beginnen.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 13:02

Leuk om te lezen en zien dat de challenge weer best wat los maakt bij mensen.
Ik vind een challenge altijd nog steeds moeilijk maar soms dan lukt het gewoon om een onverklaarbare reden.

Wanneer het niet lukt heb ik een systeem dat fijn werkt om mijn brein weer los te krijgen.
Ik schrijf een mind map.
Ik schets thumbnails met verschillende composities
Ik zoek kleuren en/of kunstwerken die een bepaald gevoel opwekken.

En ik vertel mezelf dat ik alle ruimte heb, ook om te ‘falen’ en dat het proces al waarde heeft.

Dat ziet er zo uit in mijn schetsboek:

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 15:18

Dat is helemaal geen gek idee Signe! Ik ga dat zeker even uitproberen. Bedankt voor de tip!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 15:26

En onthoud, een schetsboek is om te schetsen, niet voor "mooie" werken die helemaal at zijn. Social media kan dat nog wel eens anders laten lijken :')

Niet geheel volgens de challenge, maar ik ga voor de nostalgie en als motivatie om meer casual te tekenen dit jaar weer eens meedoen met artfight, dus al mijn oude OCs krijgen een redesign :')

Oh en blijkbaar is mijn tekensetup op mijn ipad nogal chaotisch _O-

Afbeelding

Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 21:14

@tazzey hoe was kreadoe?
Je paard ziet er al veelbelovend uit! Lijkt me echt een gepriegel, al die riempjes. Al vinden sommigen dat ook van mijn portretten :')

Goede techniek @signe! Zoiets doe ik ook ongeveer, maar met minder tekst want ik ben heel visueel ingesteld. Soms begin ik gewoon met een schets en zie ik wel waar het eindigt, en soms eindigt het al bij die eerste schets omdat ik dan al tevreden ben :D
Ik vind andermans schetsboeken ook altijd heel inspirerend om naar te kijken

@polarize er waren geen regels, dus eigenlijk volg je de challenge heel goed :D
Fijn kleurenpalet heb je gebruikt, het oogt heel rustig

@julius_juut de sfeer zit er anders goed in :D mocht je het wel opnieuw willen proberen, je kan kijken naar het kikvorsperspectief om het gebouw dreigender over te laten komen.
Is alleen niet heel makkelijk, ik kijk nog wel eens terug met enige angst toen dat de challenge van mei vorig jaar was :')

Dank jullie wel nog, en fijn dat Elonia al werd herkend :D
Nu ik wat verder ben met potlood durf ik de foto met alleen aqaurelverf ook wel te delen. Dan zien mensen gelijk dat het daarna ook nog goed komt _O-
Afbeelding

En zo ver ben ik vandaag gekomen met potlood
Afbeelding

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 10:04

Oooh Ik vind de eerste echt wel heeel erg mooi! Wauw. Welke kleuren aquarelverf heb je gebruikt?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:50

Signe schreef:
Oooh Ik vind de eerste echt wel heeel erg mooi! Wauw. Welke kleuren aquarelverf heb je gebruikt?

Voor de vacht heb ik sepia bruin gebruikt, ivoorzwart voor de neus en omber voor het oog

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:59

@Vika, op zich wel een leuke beurs maar vrij weinig teken materiaal. Er waren vooral heel veel kleuren op nummer en diamond painting. En om een of andere reden een stand met hondenbrokken, haarklemmen en een stand met "revolutionaire stijltangen". Die laatste heeft mijn haar verbrand met zijn fantastische stijltang die niet warm zou worden... Verder nog veel kraampjes met goedkope sierraden, dat was niet bepaald "crea".
We hebben wel een gezellige dag gehad.
Ik ben wel fijn geslaagd voor een lamp met een vergrootglas erin, fijn voor de kleine details. Ik heb ook twee mooie borstel penselen kunnen vinden voor het uitwerken van grafiet poeder en wat uitsteekvormpjes voor paas koekjes en twee heel fijne spuitmondjes voor icing.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:10

Tazzey, dat was ook een beetje mijn indruk van de beurs zaterdag :') becreative shop was leuk, maar die spelen nu natuurlijk enorm in op de kleurboeken, dus daar baalde ik wat van. En aangezien ik geen 15 euro ging betalen voor een workshop om te leren wat ik al kan of niet veel interesse in heb, was ik na 2 uurtjes echt wel uitgekeken :')
Ik was wel goed geslaagd voor een box acrylmarkers en een aquarelpad!

Die hondenatand snapte ik ook niet, ze probeerde ons het voer wel aan te praten met het is vers en minder verwerkt, gooiden het nog op "ja maar daardoor is het ook hypoallergeen." Toen we zeiden dat onze hond alleen speciaal voer krijgt vanwege allergieen

Mijn missie voor een niet al te duur, maar wel goede kwaliteit multimedia schetsboek is dus niet geslaagd daar, dus ik ga toch maar even online shoppen of morgen even naar de duif in leeuwarden

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:22

Mijn missie was om mooi papier in wat potloden te kopen. Er stond wel een stand met Faber Castell maar die had voornamelijk kleurpotloden. En ze had wel wat aan grafiet maar dan alleen de sets. Dat vind ik gewoon zonde want de H serie gebruik ik echt nooit, bij mij gaan vooral 2b, 8b en 14b heel hard.

De hondenstand sprak mij ook aan en ik gaf aan inderdaad. "Uw dier wordt hier echt heel blij van want het is vers van hoge kwaliteit." Dus ik heb maar aangegeven dat als de dag komt dat mijn cavia's gaan blaffen dat zij de eerste zijn aan wie ik denk. :')

Mijn vriendin was wel blij met de kleuren op nummer hype, die is daar echt dol op dus die heeft goed kunnen inslaan.
Qua workshops was er voor mij één ding dat mij wel aansprak maar dat zat steeds vol en dat was het houtbranden. Dat wil ik echt kunnen dus had het graag uitgeprobeerd.

Qua acrylmarkers kon je je hart op daar, er was erg veel keus had ik het idee. Fijn dat je goed geslaagd bent.