[DIGI] Het leven is verroekelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 09:24

Hip hop _O-

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 15:51

Putter is ook een golfterm toch? En golfers dragen van die open petjes, maar misschien is dat een te specifieke doelgroep.. (en het is dan nog geen woordgrap)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 14:49

De golfers is me iets te niche denk ik inderdaad! Gans cool oid vind ik wel geinig, maar gebruiken we in het dagelijks leven gewoon te weinig om echt herkenbaar te zijn denk ik.

Ik denk dat ik voor de hip hop ga :) De hop is ook leuk en ze zijn ook al een beetje teruggekeerd als broedvogel, ook leuk.

Paar leuke updates:
Ik heb de petjes meegenomen als 'blind test' bij mijn vrienden van de zwaardvechtclub, die hebben hele verschillende hoofden, één iemand had een onmogelijk groot hoofd (volgens hemzelf). Één van de petjes kwam echt als winnaar naar voren, dat gaat hem worden! Wel natuurlijk precies de pet waar ik het meest van in moet kopen en die wat duurder zijn, maar ze zitten echt gewoon echt lekker. Was iedereen het mee eens, ondanks dat ze niet wisten welke welke was. Ik kan de pet wel helemaal custom laten maken, dus met eigen kleuren/logo etc. Grappig hoe veel verschil er in zo'n petje kan zitten!

Mijn spulletjes liggen straks bij het Lauwersnest in Lauwersoog! Ik heb er afgelopen donderdag een hele hoop heen gebracht, ze hebben alle kaartjes, mokken, boekenleggers, notitieboekjes, tasjes, stickers.. echt mega leuk. Ze moesten er nog even een mooi plekje voor maken dus ik denk niet dat alles er al ligt, maar ze waren er heel blij mee. Ik had precies een gaatje tussen het veldwerk door en ben echt blij dat ik persoonlijk langs kon <3 Ik heb een kleine rondleiding gekregen en gewoon gezien hoe leuk iedereen het spul vond, moesten gelijk foto's gemaakt worden voor familieleden enzo. Maakt me echt zo blij!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 15:01

Een koolmees met stoere zonnebril op. Als
De smiley van cool.
Beetje het idee van de hoodie van Global Culture.
De reflectie van de southern alps en mount Cook is in de bril te zien.

Zou je met de molens en tulpenvelden van Nederland kunnen doen.

Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:03

Ik was vorige week bij het openlucht museum in Arnhem. Moest aan je denken, want jouw spullen zouden daar zeker niet misstaan in de shop.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 19:33

Het is wel een leuk idee Tienus! Maar op zo'n petje lukt dat helaas niet, dat is allemaal te klein en het wordt geborduurd! Dan verlies je al dat detail.

ievie schreef:
Ik was vorige week bij het openlucht museum in Arnhem. Moest aan je denken, want jouw spullen zouden daar zeker niet misstaan in de shop.

Dankjewel, ik zal ze een berichtje sturen!

Ik presenteer: twee opties voor de petjes!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nog niet zeker over de kleur van het petje zelf, ik wil een beetje een neutralere/natuurlijkere kleur. Was eerst zeker van groen, maar toen ik de achtergrond de kleur groen maakte die op de kleurstalen stond was ik minder overtuigd :+ Dus het wordt bordeaux of taupe. Welke vinden jullie het leukst?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:51

Bordeaux steekt mooier af denk ik :j

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:04

Bordeaux idd.
En het is tevens een kleur die heel veel mensen goed staat.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 20:18

Ik vind bordeaux zelf ook mooier, maar ik twijfelde of mensen voor een bordeaux petje zouden gaan. Jullie denken van wel?

Om de keuze tussen de twee vogels dan makkelijker te maken:

Afbeelding
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:21

Omg de coolmees, die wil ik _O-
#ikzoudatkopen

Bij de hop vind ik bordeaux mooier, bij de mees vind ik de neutrale bruintint mooier

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:38

Telpeva schreef:
Omg de coolmees, die wil ik _O-
#ikzoudatkopen

Bij de hop vind ik bordeaux mooier, bij de mees vind ik de neutrale bruintint mooier

Hier ben ik het mee eens!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:45

Ik ben zelf het meeste fan van taupe, bordeauxrood zou ik zelf niet zo heel snel kopen (al is dat in dit geval natuurlijk anders, ik koop m sowieso :+ )

Ik vind ze beide geweldig!
Mijn vriend is een mezenfan, die zou direct voor de coolmees gaan!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 20:51

Het is wel leuk (vind ik) om verschillende kleuren te hebben als er meer petten komen met andere designs, dus dan zou taupe voor het meesje en bordeaux voor de hop wel heel goed uit komen :)

De mees is tot nu toe favoriet! Ik denk dat dat de eerste wordt dan en dan later de hop erbij.

Ik ben tussendoor trouwens ook weer bezig met de sokken :D Ik wil toch héél graag de kauwsen doen, maar ik kan nog geen goede leverancier vinden die dat kan voor een redelijk normale prijs. Niemand wil 30+ euro betalen voor een paar kousen :+
Sokken kan ik wel vinden maar ik vind tocht echt dat het op een paar hoge sokken/kousen moet voor de woordgrap om te werken. Komt vast wel iets op mijn pad!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:56

Je hebt ook gewone hoogte dikke sokken, thermosokken bijvoorbeeld of van die huissokken waar je mee doodgegooid wordt tegen de kerst.
Zijn die niet geschikt voor je kauwenplaatje?

Edit:
Wat ik persoonlijk heel poedersuiker vindt aan sokken met borduursel is dat de rek sterk verminderd.
Ik háát dat gewurm met sokken die net te strak zitten om makkelijk aan/uit te trekken.
Maar met opdruk krijg je weer dat ze wat uitgerekt/vervormd tonen na het aantrekken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:10

Oh de hip hop. Ik ben inmiddels gek op die vogels :D ze zijn echt grappig (en niet zo snugger :') ) waar ik in frankrijk zit zie ik ze wekelijks nu :))

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 22:19

Oh vogels die niet zo snugger zijn <3 Ik hou zo veel van die slimme kauwtjes maar soms gaat er niks boven een niet-zo-snuggere vogel om naar te kijken.

Voor tegen de kauw bedoel je lor1_1984? Ik vind de kauwsen woordgrap alleen te leuk, en wil inderdaad juist graag een gebruiksvoorwerp en niet een ding waar je vooral mee doodgegooid wordt en dan niet echt gebruikt.
De sokken worden trouwens niet geborduurd of bedrukt maar ingeweven! Dan is het dus gewoon deel van de sok zelf en kan ik dus een rondom design maken. Ik ben ook geen fan van geborduurde sokken, vind ze ook altijd wat kriebelen. En een opdruk vind ik eigenlijk nooit echt mooi blijven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:33

Ja, de dikke sokken tegen de kauw, met opdruk 'kauw(d) he?' ofzo.
Als het idd zodanig ingeweven wordt dat het de elasticiteit niet beperkt zou ik er met alle liefde minimaal een paar van willen kopen voor de winter.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:57

Ik wil graag twee taupe petten met de coolmees bestellen, fantastisch :D Ik stem dus voor taupe qua kleur.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 23:23

De coolmees is idd mooier op taupe.

Heb je ook weleens gedacht over shirts met v-hals.
Dat kan een heel andere look aan een opdruk en shirt geven, ook al is de kleur hetzelfde.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 15:04

Ik heb een aanvraag ingediend voor een taupe petje met de coolmees erop. Ben heel benieuwd! Duurt nog wel een tijdje voor ze er zijn, deze worden speciaal voor mij gemaakt.
En er zijn misschien toch mogelijkheden voor een langere sok/kous. Van biologisch katoen! Ik hou jullie op de hoogte :)

Veldwerk
Vandaag heb ik de laatste kuikens geringd <3
Afbeelding

Normaal zijn de late kuikens allemaal een beetje minder, hebben vaak minder goede ouders dus late nestjes redden het vaak niet. Deze kuikens zagen er prachtig uit! Hadden niet de langste vleugels maar dat komt nog wel.

Was echt een leuk seizoen dit jaar, ging ontzettend snel voorbij met zulke leuke, enthousiaste studenten. Echt van genoten <3 Hopelijk volgend jaar weer!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:24

Wat een knappie <3 gaaf dat ze dat grijs al op het kopje hebben, dat hebben de jonge kauwen bij mij niet. Of ik kijk niet goed, dat kan ook want ik kom niet heel dichtbij.

Super leuk van de coolmees petjes <3 ik wil er ook graag eentje zodra ze er zijn

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 15:34

Oeh leuk dat je dat zegt! En dat zou heel goed kunnen, er zit namelijk best wel wat verschil tussen kuikens! Dit jaar zijn we begonnen met een studiootje maken waar we de kauwtjes onder kunnen houden om foto's te maken. Hier twee kuikens die precies even oud zijn (29 dagen oud), van verschillende nesten maar op dezelfde dag:

Zijaanzicht
Afbeelding
Afbeelding

Bovenaanzicht
Afbeelding
Afbeelding

Zie je hoe grijs die tweede al is? Je ziet z'n zwarte patch zelfs al op z'n koppie zitten! Die eerste lijkt dan meer op de kauwtjes bij jou denk ik, en er zit nog een hele hoop tussenin natuurlijk.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:29

Oh gos, die grote blauwe kraalogen "wft overkomt me nu?!" :(:)

Bij mij thuis bleek een kauwennest onder de dakpannen te zitten, die hadden een best penthouse gemaakt. Vorige week zag ik ineens 2 kuikens in de dakgoot zitten, kleine koppies net over de rand <3 En hop, daar sprong nr1 over de rand en vloog weg... Werd direct opgepikt door een van de ouders, die zaten op de schoorsteen vd buren de boel in de gaten te houden. Lichte paniek bij nr2, die durfde nog niet. Maar later was ook die weg, dus het zal gelukt zijn :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:49

Kauwen mugshots, nu maak je echt mijn dag _O-

Ik ga nog eens extra opletten of ik verschil zie tussen de jongen! Als anderen dat ook leuk vinden om naar te kijken, je kan jongen herkennen aan de snavels, die hebben nog gele mondhoeken.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 17:43

Hahaha ja pukkies hè? Ze kijken altijd wel een beetje zo hoor, als ze 10 dagen zijn vinden ze het wel mooi om in je warme handen te zitten maar op dag 30 zijn ze wel klaar met je, zoals het hoort!
Heel bijzonder dat je het uitvliegen zo kon zien Indy_Mouse! Knap hoe ze al kunnen vliegen hè? Ze oefenen in hun nest regelmatig met flapperen zodat ze hun spieren trainen en doen het dan gewoon, bizar eigenlijk.

Telpeva zo heet het mapje ook op mijn laptop :+
Afbeelding

Moet wel zeggen dat het lastig te zien is als je ze niet vast hebt hoor! Maar ben benieuwd of het je lukt, zijn er zoveel kauwtjes in de buurt?
De gele lippenstift kan je idd ook goed op de foto's zien!