[ART] Goudsmid in opleiding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: [ART] Goudsmid in opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 17:24

Visitekaartjes inderdaad! Is er licht voorzien? Ik gebruik graag ook kerstlampjes op batterijen. Dat geeft bij eender wat je verkoopt een gezellig en leuk effect.

Hoe ik prijzen doe, maar dat zijn andere producten en je moet doen wat voor jou werkt, is met kleurcodes werken. Ik heb gekleurde stickertjes, heel eenvoudig, die ik op de verpakkingen plak. Ik heb dan enkele grote kaarten waarop de prijzen staan van elke kleur. Dat scheelt voor mij veel werk in de voorbereiding als ik een hoop stock maak en overal dat nog manueel moet gaan opschrijven :')
Nu is het gewoon eenmalig die prijzenkaart maken en verder stickertjes plakken :+

Wel heel leuk dat je dit gaat doen! Timing is ook ideaal.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 17:24

8nnemiek schreef:
Waaw, die ring en kettinkjes zijn geweldig!

En wat leuk dat je aan een kraampje gaat staan!
Heb je visitekaartjes? Dat is voor mij meestal de grootste reden om op een beurs te staan. Naamsbekendheid en klanten die later terug komen.

En misschien een idee; kadoverpakkingen (evt in kerstsfeer), want de meeste bezoekers zullen op zoek zijn naar kerstkadootjes.

Oh die was ik er vergeten bij te zetten!
Visitekaartjes worden binnenkort besteld en cadeau verpakkingen zijn als het goed is onderweg :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 17:25

Ik zou ook zeker visitekaartjes doen. Want als mensen dan iets customs willen dan weten ze je nog te vinden.

Wat gaaf dat je op een beurs gaat staan!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 17:28

Tieneke schreef:
Visitekaartjes inderdaad! Is er licht voorzien? Ik gebruik graag ook kerstlampjes op batterijen. Dat geeft bij eender wat je verkoopt een gezellig en leuk effect.

Hoe ik prijzen doe, maar dat zijn andere producten en je moet doen wat voor jou werkt, is met kleurcodes werken. Ik heb gekleurde stickertjes, heel eenvoudig, die ik op de verpakkingen plak. Ik heb dan enkele grote kaarten waarop de prijzen staan van elke kleur. Dat scheelt voor mij veel werk in de voorbereiding als ik een hoop stock maak en overal dat nog manueel moet gaan opschrijven :')
Nu is het gewoon eenmalig die prijzenkaart maken en verder stickertjes plakken :+

Wel heel leuk dat je dit gaat doen! Timing is ook ideaal.

Licht is een goed idee! Ik wilde zelf binnenkort gaan kijken voor een lichtsnoer, om van de ene naar de andere kant te hangen (ook op batterijen als ik doe kan vinden). Maar misschien zijn extra lichtjes als decoratie ook wel leuk :D
Bijna elk item heeft een andere prijs. Ik heb mooie prijs blokjes besteld om bij alle items te zetten, net als bij een juwelier. In mijn online voorraadbeheer heb ik de producten al aan een prijs gekoppeld :D maar ik moet de blokjes dan nog in elkaar knutselen haha (hoop dat ik er genoeg heb besteld).
Super bedankt voor je reactie <3

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 17:30

Selina schreef:
Ik zou ook zeker visitekaartjes doen. Want als mensen dan iets customs willen dan weten ze je nog te vinden.

Ja die ga ik zeker niet vergeten :wow:
Voor die tijd komt er ook een website en social media online! Dus als mensen twijfelen kunnen ze het item evt later nog bestellen. En dan ben ik ook meteen vindbaar.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 18:37

Ohhhh kasteel Terborg is om de hoek zowat! Ik kom kijken denk ik hoor :))

Die ring is echt prachtig geworden! En oh, die diamant <3

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:06

En zo jammer dat het zo ver weg is -O-

De ring met saffier is prachtig en ik denk dat de diamant ook gaat schitteren in een mooie ring <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:08

Omg, die ring is echt fantastisch <3.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:15

Je bent goed op dreef! :D Die vitrines zijn vet zeg en mooie sieraden komen er voorbij :j

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:49

De vitrines zijn echt prachtig en sfeervol <3

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:11

Geweldig TS, wat een stapp... eh sprongen maak jij! Die ring met de saffier <3 Die zou ik zelfs als verstokte zilver/witgoud draagster nog willen dragen, zo mooi!
En je eerste beurs wat gaaf, heel stoer dat je ervoor gaat!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:49

Volgens mij heb je echt je roeping gevonden :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:31

Verlichting is ook een goed idee ja.
Ik sta op de beurs vaak naast een juwelier, en die hebben van dit soort lampen:
Afbeelding
Dat vind ik altijd zo mooi uitzien! Zeker als de stand binnen staat.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 07:52

Vergeet je thermoskan niet en een kleed voor onder je voeten. Koude voeten is echt killing :=

Even geleden zag ik dat ze bij Kasteel Limbricht ook nog standhouders zochten, ik weet alleen niet meer voor wanneer dat was.

En voor jezelf misschien een leuke kerstmuts?

Wisselgeld?

Je kunt een sum up pinautomaat kopen maar op je telefoon zijn ook meerdere opties.

Heel veel plezier alvast!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-24 09:47

ontherun: wat leuk! Wie weet tot dan *\o/*

Caresse07: jammer dat het ver weg is voor je. En dank je wel <3 ik hou jullie op de hoogte over de diamant.

_San87_: Ja hè, wie weet ga ik zelf ook nog wel zoiets maken <3

Jis_: dank je wel <3

8Eveline: Ja hè :wow: deze zijn niet vintage, maar het hout ervan is wel oud. Een juwelier liet deze jaren geleden ooit maken. Ik zal binnenkort een foto van de prachtige houten bodems maken!

Mars: dank je! En die ring kan natuurlijk ook in witgoud *\o/*

Century: ja dat klopt, op mijn 34e weet ik eindelijk wat ik later wil worden _O-

8nnemiek: dank je wel! De markt is buiten, op de binnenplaats van het kasteel. Deze lamp verlicht wel heel goed natuurlijk. Ik twijfel een beetje of dat juist handig of wat minder gezellig is O:)

Prairy: goede tip van dat kleed! Thermoskan zaten we ook al aan te denken inderdaad. Ik zal eens kijken naar kasteel Limbricht! Ik wilde eigenlijk maar 1 markt doen om te kijken hoe dat bevalt, maar ik heb wel zin in meer _O- wisselgeld en pinautomaat is aan gedacht :D super bedankt voor het meedenken!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 09:48

Ja prachtig. Ik ben zelf geen ringendrager, maar zo'n subtiel smal model zou ik als trouwring bijvoorbeeld wel echt mooi vinden :j.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 09:51

Het is fijn om met zijn tweeën te staan. Dan kan de ander je spullen in de gaten houden als je in gesprek bent met iemand, of tijden het in- en uitladen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 09:54

Wat ook fijn kan zijn is wat karton op de grond leggen om zelf op te staan

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 10:50

Wat snel dat je op je 34e al weet wat je wil worden zeg. Met 41 ben ik er nu pas achter dat ik ondernemer ben :+ En waarin? Dat is de eeuwige zoektocht en zal waarschijnlijk steeds iets anders zijn _O-

Gelukkig heb ik een vent die genoeg verdient en mij steunt in mijn spring links spring rechts haha

Ik ben erg benieuwd hoe je het gaat vinden op de markt! Ik ken het alleen van vroeger dat ik met mijn oma's mee ging, die zijn hun hele leven vriendinnen geweest en zijn ik denk wel 30 jaar naar rommelmarkten geweest. Mijn opa is op een gegeven moment ook maar mee gaan doen :')

Ik ben zelf nu met het idee bezig om vriesdroog spul te gaan maken en verkopen, en wil ook eens een keer een markt mee doen.

Oja, de Abdij van de Achelse kluis doet ook streek markten, daar wilde ik heen, misschien is dat ook wel wat voor jou. Daar stonden allemaal mensen met zelfgemaakte dingen, echt heel leuk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 11:15

Ohh Kasteel Terborgh is 8km van mij vandaan. Ik heb de datum in m’n agenda gezet en als het me lukt die dag, ga ik echt even langskomen bij je. Ik ben zo verliefd op alles wat je maakt <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 11:40

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-24 14:07

_San87_: ja dat snap ik, je kunt ook echt alle kanten op met een trouwring:D

Albertina71: ja absoluut! Mijn man gaat mee gelukkig :D

Mri: dank je wel! Had ook al een kleed gehoord, maar karton is misschien ook een goede.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 14:24

_Hedi schreef:
_San87_: ja dat snap ik, je kunt ook echt alle kanten op met een trouwring:D

Albertina71: ja absoluut! Mijn man gaat mee gelukkig :D

Mri: dank je wel! Had ook al een kleed gehoord, maar karton is misschien ook een goede.

Kleed is vaak zonde, wordt nat en wat doe je er dan mee?
Karton kan je terplekke weggooien en helpt echt flink tegen optrekkende kou!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-24 16:38

Ik had even een onderbreking ivm werk haha, hierbij nog de rest :')

Prairy: hahaha dan ben ik nog redelijk op tijd toch _O- fijn zo'n man! Onze situatie is wel een beetje vergelijkbaar hoor! Mijn man zorgt ervoor dat ik mijn baan heb kunnen opzeggen om dit te gaan doen <3 Ooh en rommelmarkten vind ik ook altijd leuk haha. Leuk dat jouw oma's dat samen deden. Achelse kluis is ook dichtbij inderdaad! Zal eens kijken of ze daar nog een plekje hebben, maar kan me voorstellen dat alles al wel een beetje vol zit nu.

cursebreaker: super leuk!! Hopelijk tot dan :D

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 19:01

Het is mooier om niet alleen een kleed over de tafel te leggen maar ook een 'rok' te gebruiken. Dat is dan een kleed aan de voorkant van de tafel zodat je eventuele dozen niet ziet staan onder de tafel.
Afbeelding