topsylover schreef:Echter lijk ik hier een stukje te missen, Prem flipt, Nina begint op te nemen, daarna wil die opeens praten en verdwijnt naar een andere verdieping? En komt ze er nu achter dat hij een kwade dronk heeft?
Ja, klopt helemaal.
Zodra Prem merkt dat Nina het gesprek op wil nemen, slaat hij om als een blad aan een boom. En als Nina wil vertrekken, haalt hij haar toch over nog even te praten (op zijn slaapkamer, eerste verdieping). Nina twijfelt, juist ook door de dingen die haar duidelijk worden, maar gaat toch achter hem aan. Omdat het toch niet goed voelt, vertrekt ze dan toch even later.
Ik laat het volgende stuk even nalezen (worstel-stuk haha en leer daar ook onwijs van), maar heb wel een kort stukje tussendoor. Geen idee of ik er goed aan doe (dus beetje angstzweet), maar plaats hem toch (onder het motto van: kan er altijd uit).
Hopelijk het volgende hoofdstuk vanmiddag of vanavond!
30 november 2019
Prem: “Jij ben terecht boos. Sorry. X”
Iedere keer dat hij haar grenzen overgaat, of haar liefdeloos of respectloos behandelt, legt ze de schuld bij haarzelf.
Nina: “Het is okay. Het enige wat ik wilde was wat aandacht voor elkaar en (het liedje) “a heart of gold”. Sorry dat ik het je blijkbaar zo lastig maak met alles. Dat is wel het laatste wat ik wilde”.
Zijn gedrag praat ze goed; hij heeft een moeilijke jeugd gehad, of heeft het druk op zijn werk. Of, in dit geval, hij heeft gewoon een kwade dronk.
Prem:
“Mistig buiten - mystiek van binnen
Avond perikelen - ochtend rituelen en zinnen
Harten van goud - tranen van hoop
Knuffel van liefde - knuffel van geluk”
Hoe vaker ze onverschillig en respectloos wordt behandeld, hoe meer ze hunkert naar zijn liefde. De intensiteit van de emotionele achtbaan waarin ze zit, verwart ze met liefde. Ze raakt verslaafd aan de geringe momenten waarop ze zijn liefde en goedkeuring ontvangt, en je kunt je afvragen of het om liefde gaat, of om een obsessie.
Nina: “Als we samen zijn, moeten we ons niet alleen hoeven te voelen”.
Als ik hem maar genoeg liefde geef, zal hij veranderen in de liefdevolle partner die ik in hem zie, denkt ze.
Ze denkt steeds nieuwe strategieën uit waarvan ze hoopt dat ze de relatie zullen verbeteren. Tijdens de seks voel je een connectie met je partner die je normaal gesproken niet voelt. Daarom speelt seks meestal een grote rol bij relatieverslaving.
Relatieverslaafd.