[TEK]Inktober 2020

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:10

Ik begin steeds meer te vermoeden dat Ayasha gelijk heeft en dat 't een model is.

Of zoals Henk Elsink ooit in een conference zei: "Constance, Constance, vioolspelen kan ze niet, maar stríjken..." :P (en dan niet in de betekenis van wasgoed)

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:19

Zo, heb de hele ochtend puntjes zitten zetten tot ik er een punthoofd van kreeg :D

Afbeelding

Static boat.

Static (ruis) deed me aan pointillisme denken, dus vooruit maar. Een niet bewegende (statische) roeiboot met veel ruis :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:37

Jeu wat een werk!
Mijn float is niet af. Zit in het ziekenhuis. In de kamer langs me is een patient met een kind aan het bellen en omg. Dat die kleine niet gek wordt. :roll:
‘Als de verpleegstertjes komen moet mijn maskertje op’
‘Ik moet hier alleen medicijntjes komen halen.’ ‘Oh dat ziet er een lekkerboterhammetje uit!’ ‘Heb jij championsoep van de championnetjes uit mijn tuin met een broodje?’ En zo verder echt overdreven. En ik hoor die kleine dus steeds zonder verkleinwoorden antwoorden. _O- bokt heeft mij verpest. _O-

Afbeelding
Er komt dus nog water met weerspiegeling in,

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:53

Ibbel schreef:
Ik begin steeds meer te vermoeden dat Ayasha gelijk heeft en dat 't een model is.

Of zoals Henk Elsink ooit in een conference zei: "Constance, Constance, vioolspelen kan ze niet, maar stríjken..." :P (en dan niet in de betekenis van wasgoed)


Dat was mijn eerste gedachte bij de foto van Ayasha. De haren vd boog zijn niet eens opgespannen en de hals vd viool hoort "te rusten" in de "U" tussen duim en wijsvinger en de viool zelf op schouder/sleutelbeen (beetje persoonlijke voorkeur) evenals het al dan niet klemmen onder de kaak (verschil dat sommigen een steun verkiezen en anderen een handdoek).

Maw jouw tekening is op zich erg goed geslaagd Ayasha.

Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:17

Wat een mooi tekeningetje van een eendje <3

( :') sorry, kon het niet laten. Ik gruwel ook van zulke mensen, brrr) ik vind je stijl erg leuk met die vlakken ingekleurd, hij doet bijna een beetje cartoon achtig aan maar toch ook weer niet helemaal.

Ibbel: zo! Werd je daar niet zeeziek van, zoveel stipjes? hij is wel heel leuk geworden, leuke stijl!

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:38

Ik werd er knettergek van, ja :j Mijn bewondering voor Seurat en Degas ed is dan ook enorm toegenomen. Ik heb ooit op de middelbare school zo'n circus-scene van Degas gekopieerd. Mèn, wat een klus was dat. Ik had - achteraf bekeken - een gruwelijk goede tekenleraar op de middelbare. Man rookte als een ketter, dat mocht toen nog, maar hij heeft mij in ieder geval heel veel weten bij te brengen.

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:42

Ik heb die van morgen ook al af.
Zat te wachten op DHL - die gisteren gewoon op de dam omgedraaid is met z'n busje, grrr - dus ik was aan de keukentafel gaan zitten tekenen met het idee, dat flikt-ie me niet nog eens. Geeft track en trace opeens aan 'dat het pakket 1-2 dagen vertraagd is'. WTF! Dat ligt gewoon nog in die klotebus van die %$#%$ bezorger. Die kennelijk vond dat het te hard regende vandaag.

Maar goed, zittend aan de keukentafel heb ik dus de prompts van morgen alvast weggewerkt.

Afbeelding

"Shoe's to blame" :P

Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:00

_O- Hij is leuk!
Balen van je pakketje!

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:01

Pfff was even uit beeld gevallen.. bijleespost komt zo!

Hide
Afbeelding



Music
Afbeelding


Float
Afbeelding

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:30

Bijleespost:


Molfre:
Dizzy: woow, trippy plaatje weer. gaaf dat 'kwasterige' efffect
Trap: oh getsie, opgesloten in eeen kantoor... de horror!
Sleep: ik krijg een beetje rare vibe als ik hier naar kijk, beetje eng en dissocierend. wel heul gaaf!
chef: heel herkenbaar als remy hoor!
rip: ghehehe goed gecombineerd de beide betekenissen. 
Dig: oh die vind ik mooi, zo simpel en strak maar meteen herkenbaar!

Fair:
trap: wow mooi! arm diertje, heel treffend getekend
coral: ik vind de diepzeemeermin heel mooi, de bodem lijkt idd wat minder uitgewerkt. 

Ayasha
trap: vleesetende plant, gaaf!
Dizzy: mooi dat het haar zo soortvan 'leeg' is, en vooral de vleugels detail hebben. veel beweging heb je er in weten te krijgen, knap!
coral: oooooh gaaf die draken en slak! mijn hoofd maakt er zelf kleur van, das ook grappig he :) ik zie meteen dat felle blauw/paars van die slak!
sleep: oeh mooi!
chef: dat hertje ziet er ook wel erg lekker uit, ik geef de cheetah groot gelijk!
Rip: geslaagde uitdrukking op het gezicht (nou ja schedel), vind ik altijd erg moeilijk
Dig: lekker morbide gezellig plaatje haha! de dame kijkt er ook erg uitnodigend bij, kom maar liggen hoor
buddy: wat een lief plaatje, voor ons als paardenmensen heel herkenbaar denk ik. Ik vind niet dat er 'meer paard' bij moet, maar voor niet-paardenliefhebbers misschien wel ivm herkenbaarheid
Hide: mooi dat contrast tussen sterke kleur en dat zachte grijs
Music: ik ga mee in de andere comments over de pose; dame heeft duidelijk geen idee hoe ze viool moet spelen, maar wel goed nagetekend van de foto! vooral de glans in de viool vind ik knap
float: mooi getekend die eend, ik vind dat jij zo knap met die grijsnuances en schaduwen en glansjes werkt, jaloers op!

Mkango
wow geweldige bijleespost, dankjewel voor je feedback!En dan ook nog een paar tekeningen gemaakt, geweldig!
Fish: ik moest 2x kijken wat ik nou zag, er zit een kereltje op! gaaf zeg
Rose+Pudu: oh wat een schatje


Ibbel
trap+unique: de pose is heel herkenbaar de monkey trap, en dan dat handje op zn hoofd van huh?
Dizzy-chaos: gaaf, ik vind de rode fineliner kriebellijntjes er tussen heel geslaagd, geeft een gave structuur
Coral + banketstaaf (haha, geen idee wat het originele woord dan is, bokt-censuur is grappig). Wat een liefie. En wow.. die letters.... heb je die ook getekend of is dat er met de computer onder gezet?
Sleep+cloaked. ha, die knekelhandjes en voetjes, goed gedaan!
Chef + hole. zeer geslaagde rare houding :)
Rip+ scales: mooi gevonden en knap uitgevoerd, de soortvan swing in de heup met zo weinig lijnen, heel knap
dig+addictive: haha wat een leukies! doet me denken aan eentje van mijzelf van vorig jaar, ik zal kijken of ik die nog kan vinden!
Afbeelding

Buddy+riddle: die uitroeptekens kijken wel heel nasty naar dat vraagteken.. je hoort ze bijna fluiten naar haar!
hide+repose: mooi zeg!
supernova+music: wat een leuk plaatje! doet me denken aan een scene uit Bedknobs and Broomsticks, ken je die? zie linkje

https://www.youtube.com/watch?v=ezenR3Cljyo

Static+boat: mijn god je zal RSI in je tekenpols gekregen hebben zeg! arme jij! wel heel goed gelukt, ook de schaduw van de boot op de bodem van het water :)
shoe+blame: iew jakkes, had ook zo bij disgusting gekund!

Biscuitje
armor: mooi, ik kijk wel raar tegen de rechter arm aan (de hangende), lijkt een beetje te kort ofzo?
Outpost: simpel en doeltreffend, het mannetje wat naar je kijkt is wel soortvan creepy vind ik
hahaRaket: jaaaa een ijsje! geweldig, zo lekker herkenbaar ding he

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:36

Ik ben trots op ons allemaal dat we het nog volhouden, en ben ook heel blij met de reacties van meeposters en meelezers! Nog even volhouden, we zijn bijna klaar met inktober!

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:41

Oh, die is ook gaaf - voor de stoptober deelnemers :))

Het was trouwens 'coral l u llaby', slaapliedje dus. Ik heb de censuur uit staan en denk er dus niet eens aan :+
Letters zijn met sjabloon gedaan.

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:13

De censuur kan uit.. -O- omg ik ga op jacht!!

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:15

Wist je dat niet? Staat ergens in instellingen:
Forum instellingen/wijzig forum weergave

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:16

Ibbel schreef:
Wist je dat niet? Staat ergens in instellingen.

Nope wist ik niet :+ kan het natuurlijk ook niet vinden op telefoon. Project voor morgen }:0

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:17

Zie mijn edit, onder forum instellingen en dan wijzig weergave opties

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:20

Jaaaa hallelulja! 8-) *\o/*

Molfre

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:25

Zoveel om op te reageren!!! Wat leuk!!

Ik heb net nieuwe gel krijt gekocht die ik hoop te gebruiken voor wat dingetjes. Ik heb nog best wel wat in te halen :+

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:28

BarbaravdW schreef:
Jaaaa hallelulja! 8-) *\o/*


Ik vraag me af of hoera gecensureerd wordt, volgens mij die toch niet?

(Trouwens, een oud mopje: er zijn drie prutsmutsen, prutsmuts A, B en C. Wie van de drie is jarig?)

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:55

Molfre schreef:
Zoveel om op te reageren!!! Wat leuk!!

Ik heb net nieuwe gel krijt gekocht die ik hoop te gebruiken voor wat dingetjes. Ik heb nog best wel wat in te halen :+


Gel krijt :o? Ben benieuwd!

Molfre

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:47

Dus, dat gel krijg lijkt een beetje op waskrijt, maar dan heel zacht en heel bewerkbaar. Ik kwam er per ongeluk achter dat het ook met een penseel met water goed te bewerken is. Dit is de eerste keer dat ik dit spul gebruik, dus don't judge too harshly :+

Float
Afbeelding

En hoe mijn hand er naderhand (haha, hand :o ) uitzag.
Afbeelding

Verder heb ik een klein beetje vooruit gedacht op een wandeling gisteren. Dit is welliswaar niet zelf gemaakt maar ik vond hem zo ontzettend goed passen.

Ominous

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:56

BarbaravdW schreef:
Ik ben trots op ons allemaal dat we het nog volhouden, en ben ook heel blij met de reacties van meeposters en meelezers! Nog even volhouden, we zijn bijna klaar met inktober!

Nou, zoiets wilde ik ook schrijven! Ik ben zo'n stiekeme meelezer en vind het zo leuk om te zien hoe jullie experimenteren en een eigen draai aan de prompts geven. Erg inspirerend; het begint bij mij ook weer te kriebelen!


Ibbel schreef:
(Trouwens, een oud mopje: er zijn drie prutsmutsen, prutsmuts A, B en C. Wie van de drie is jarig?)
:')

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:05

BarbaravdW jeetje wat een bijleespost! Bedankt voor je feedback! :+:
En wat een heerlijke tekeningen post je! vindt ze eigenlijk allemaal prachtig en veel uitstraling hebben. De muzieknoten zijn zo "simpel" maar het gehele ontwerp oogt toch heel gecompliceerd en gewoon leuk om naar te kijken. Float vind ik het de manier waarop je het hoofd gedaan hebt heel goed passen bij de rest van de sfeer.
De sigaret van vorig jaar zou zo op een pakje kunnen als anti rook campagne eigenlijk. :D
Hide, ik heb wat met dat soort patronen. Vind het ook altijd super leuk als achtergrond ook al wordt het dan vaak druk.

Molfre: boeiend materiaal zo te zien. :j Zo zien mijn handen ook uit als ik met pastel gewerkt heb. :)) (of houtskool)
Geeft ook mooie effecten in je tekening.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:25

Ben ik de enige die gedurende de tekening van vandaag niets anders kan denken dan "Ik ben een f*cking schoen aan het tekenen."?

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:32

Whahahaha. Ach, tja. Is het erger dan een boom tekenen, of een fles?