[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DemDeempel

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:07

Oh top, ik zag dat de microns ook te koop waren online bij de winkel die witte fineliners verkoopt, misschien toch maar even een combi pakketjes samenstellen

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:11

Zo, weer even een reactie rondje, wat zijn er weer een hoop mooie dingen gemaakt! :j

Pag 9

Viennanova Goed gelukt die pony, mooie contrasten heb je gebruikt.

NESCAFE Mooi paardje, knap al die details!

Sjolvir Leuk die geschilderde Fjord!

Pluizebolpum Wat leuk hoe 'slordig' je die markers gebruikt, geeft een mooi effect!

Telpeva Ik vind het een hele leuke WIP! Ik zie je vaker dit soort tekeningen maken, doe je dat allemaal uit je hoofd? Iig knap gedaan!

Malenka Heel mooi en wat een gave kleuren heb je gebruikt!

Esterke Leuk dat je ook mee doet en wat heb je al een mooie tekeningen gemaakt! Mooi ook om die opbouw bij de gorilla te zien! Die leeuw vind ik heel erg gaaf!

Pag 10

Fnanne Jaaa terpentine ruikt zo lekker idd! Vind het schilderij al heel erg mooi!

Esterke Heel leuk, dat wit op gekleurd papier!

Jis Mooi portret al!

Sjolvir Leuk die twee paardjes!

Titanic Heel mooi al, die hond! Het lijkt zo aaibaar!

San87 Mooi hertje! Ik vind het zulke leuke dieren!

Esterke Je gaat hard met tekenen! Goed gelukt, die boxer. Al klopt er voor mijn gevoel iets niet, maar kan er m'n vinger niet op leggen.

Eclair98 Mooie vogels, de kleuren spatten er vanaf!

Art Wat een lieve tekening!

Fnanne Oeh lekkere guilty pleasure!
En heel mooi veulentje, mooie kleuren ook!

Pag 11

Esterke Wat gaaf zeg, die schmink op je kinderen! Die spin rond het oog van je dochter lijkt haast wel echt!

Fnanne Mooi paardje weer!

Pluizebolpum Hele leuke tekening en heel erg herkenbaar ook haha!
Die met die muizen is ook leuk en kan zo in een prentenboek!

Sanneb Heel gaaf schilderij! Geen ervaring met MDF verder, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Roodvos Ook heel herkenbaar, je verhuis tekening! Knap dat je dat zo uit de losse pols tekent!

Fnanne Hele lieve tekening, met dat kleine paardje! Handen zijn moeilijk om te doen, maar vind deze goed gelukt!

Sanneb Wat een vrolijk paardje, leuk!

Roodvos Leuk die 'bom ontploft' serie en ook weer heel herkenbaar haha! En knap dat je dat zo uit je mouw hebt geschud!

Pluizebolpum Ik vind 'm ook geweldig, mooi blik heeft het paardje!

Fnanne Heel mooi, ook al is het een snelle schets!

Julia Leuk, weer iemand die nog mee komt doen! Hele leuke tekeningen, vind die eerste met die kat zo grappig!

Pluizebolpum Big Black Blob whahaha! Heel erg goed gelukt, je zwarte kat!
Ik vind het witte op de neus niet zo storend.

Kiwiris Wauw....!! Prachtige tekening!

Pag 12

San87 Weer een schattig hertje, mooi!

Esterke Hele aandoenlijke tekening en stiekem zo waar hihi!

MarrieL Knap hoor en zeker voor de eerste keer met ecoline!

Roodvos Mooie tekeningen, het zijn gewoon 2 verhaaltjes, heel gaaf! Knap ook, met markers! Ik kan er helaas helemaal niks mee.

Wendy Goed gelukte krabbels hoor!

Fnanne Mooi weer, ik zou ze ook zo in huis nemen! Vind het hele aandoenlijke schetsen!

Sjolvir Heel erg leuk, knap dat je dit allemaal uit je hoofd doet!
Vind je A5 krabbels ook heel geslaagd!

Pluizebolpum Wat een super schattig vogeltje!! Paardje is ook goed gelukt, vind 'm mooi zo met balpen.

Wendy Je nog-niet-af schaap is toch al aardig een schaap hihi!

Roodvos Heerlijk verhuis plaatje weer!

Pag 13

NESCAFE Ziet er al goed uit, wat interessant dat je helemaal in de anatomie wil duiken! Mooie uitdaging iig!

Jis Mooie opzet van je schilderij, ik vind het al een fijne sfeer hebben en je blijft kijken.

Pluizebolpum Heel lief out of order plaatje!

Fnanne Ik vind het beide mooie werken, maar de kleuren van het landschap spreken me het meest aan! Heel mooi!

Esterke Mooi, dat oog! En het paard ziet er ook al goed uit!

San87 Heel gaaf, dat zwart/witte en die felle kleuren erbij!

Lisette1205 Super leuk gedaan, heel creatief! En wat een gepriegel moet het geweest zijn!

Pag 14

Lisette1205 Hele mooie tekening al en ik vind de achtergrond ook gaaf!

Sjolvir Heel tof, die haas en dat papier geeft ook een leuk effect!

Eclair98 Mooi, zowel de haas als het vosje! Leuk om te zien dat je zo'n eigen stijl hebt!

Esterke Je mag zeker trots zijn, hij is heel mooi geworden! Mooie aanpassing heb je nog gedaan.

Murphypower Je eerste opzet ziet er al heel goed uit! Kijk alleen uit dat je niet te streperig (het haar) te werk gaat. Ik ben heel benieuwd hoe deze gaat worden!

Wendy15 Hopelijk een niet al te vervelende reden dat je met je opa in het ziekenhuis was! Mooie krabbels heb je gemaakt, ik vind het katje enorm aaibaar!

Bizzybijtje Wat een toffe dingen heb je al gemaakt, leuk dat je mee komt doen!

Pag 15

Kiwiris Wauw, zó tof deze! Voor mij zou je niks meer met de achtergrond hoeven doen, ik vind 'm zo erg leuk!
Hele gave stijl heb je!

Pluizebolpum Jij tekent steeds weer van die herkenbare plaatjes, zo leuk!! Hebben jullie het muisje uiteindelijk nog gevonden...?
En wauw, knap paardje en dat is dan een snelle schets!

Vikawiek Heel mooi die boxer, er zit nu zo veel meer diepte in dan de eerste keer dat je 'm plaatste! Heel gaaf!

Esterke Heel knap, die handen! Vind het tweede plaatje heel schattig en veelzeggend.

San87 Nog zo'n lief hertje, mooi gedaan!

Pag 16

NESCAFE Prachtig al, heel aansprekend hoofd!

Titanic Heel knap, zeker voor een derde schilderij! En geeft toch niks als de kleuren niet exact overeen komen? Dat geeft je juist wat meer vrijheid en wie weet wat er van komt!

Sjolvir Ontzettend schattig muisje, mooi gedaan! Heel leuk ook om al je stappen te zien! Die buizerd is ook heel gaaf!

Murphypower De neus heb je echt heel mooi gedaan! Mooi stapje weer.

Art Mooie wolf, leuk die wat grovere stijl!

Remembrance Wat een prachtig landschap, heel erg mooi! Leuk om eens wat ander materiaal te proberen!

Pag 17

Pluizebolpum Wat gaaf, op schilderles! Ik vind de paardjes erg mooi geworden en die met de katten zo schattig!

Titanic Mooie update, ik zou gewoon de kleuren gebruiken die je er zelf het best bij vindt passen. Je tekening met balpen is ook heel mooi, knap dat je dat zo even doet!

Wendy15 Het oog is goed gelukt, wimpers zijn ook van die rotdingen om te tekenen haha! Ik zag er laatst een goed stap-voor-stap filmpje van, maar kan hem helaas niet meer terugvinden.

Pluizebolpum Geweldig plaatje haha!
Vind je tekening weer goed gelukt, leuk ook zo'n hele gekke pose!

Sjolvir Heel schattig, dat vosje! Mooi gedaan!

Roodvos Wat een leuke tekening weer, hij is grappig en heel creatief!
Je vosje zou ik zo tussen die mensen uit willen plukken om hem een knuffel te geven!

MarrieL Ik blijf naar je tekening kijken, maar ik kom er ook niet helemaal achter wat er precies gebeurd. Ben het wel met NESCAFE eens, het doet heel sprookjesachtig aan. Mooie zachte kleuren!

Pluizebolpum Heel erg gaaf, je wit op zwart tekening! En heel knap ook dat je dat zo uit je hoofd doet!
Vind het winterkoninkje ook super schattig! Kom ze hier ook wel eens tegen, leuke beestjes!
Heel leuk verzonnen, een blauwe eenhoorn voor blue monday!

NESCAFE Heel erg mooi geworden en knap gedaan al die details!

Wendy15 Het 2e oog ziet er al een stuk beter uit! Vind de wenkbrauw erg mooi gedaan!

Roodvos Gaaf, dat hert met dat blauw! Om die 2e moest ik heel erg lachen, leuk gedaan!

Sanneb Mooie uitprobeersels met gouache! Heb er al vaker van gehoord, maar wat het nou precies is... Wel hele mooie felle kleuren!

Jis Ik vind je replica er al heel gaaf uitzien en stoer dat je er aan begonnen bent!

Lisette1205 Mooi geworden! Ik vind alleen de hondjes wat flets ogen icm de achtergrond of ligt dat aan de foto?

San87 Wat een schattig zwijntje, mooi gedaan! Vind de kleuren die je gebruikt icm het bruine papier heel geslaagd!

Vikawiek Mooie vooruitgang zeg, vergeleken met de tekening van 2016!

Sanneb Oooh zo lief, dat vosje! Erg goed gelukt!

Zo hè hè, ik ben weer bij!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:30

Het eindresultaat. Ik wilde de arm iets verzetten omdat ik de verkorte onderarm minder vond maar het werd er naar mijn idee niet mooier op.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga morgen weer even rondje reactie op werken doen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:00

Mijn week 3 nog, beetje laat :+Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:15

Jis, erg mooi. Super leuke stijl. Ik kijk alleen wat gek aan tegen de 'bobbel' links van haar mond. Wellicht wel correct. Maar hij tret mijn aandacht.

Even geen tekeningen van mij omdat ik bezig ben met dit beest te maken.

Ik werd geinspireerd door de posable artdolls die ik tegen kwam op internet en bedacht dat het leuk zou zijn om dat ook eens te proberen. Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:09

Dank je Malenka! Ik zie wat je bedoelt. Ga kijken of ik dat stukje mooier kan krijgen.

Wauw bijzonder, heel benieuwd hoe hij gaat worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:36

Supermooi, Jis! Ik zie die bobbel dan weer niet, haha :D.

@Malenka, t lijkt een puiloogteckel van voor :D. Wat wordt het?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:37

:wave: Still alive, én ook nog steeds bij met de challenge.
Alleen heel erg druk met werk, waardoor ik weinig tijd over heb. Even bijlezen hoor :j

Pagina 18
Pluis is dat de befaamde witte gelpen die ontplofte? :oo :(:) die van mij is uitgedroogd... Kwam ik laatst achter :o Je winterkoninkje is erg schattig. Sinds deze week ook weer bij ons in de tuin gesignaleerd :j
Je eenhoorn kijkt wel erg 'blue-monday-achtig...' :(:)

NESCAFE Nice, je Fries :j je kan zien dat je heel goed aan het kijken bent. Knap :j

Wendy oogjes vind ik altijd zo lastig := ik vind het knap :j

Roodvos prachtig, die lijnen in het hert :j
Is de druide met het roze konijn een bestaand verhaal? Of gaan we straks een boekwerk van jouw hand tegemoet zien?
O:)

Sanneb mooie kleuren met je gouache :j

Jis Whistlejacket :+: zo mooi...
Heb het werk ooit in Londen bezocht, was echt op en top genieten. Vriendlief vond het te lang duren O:)

Lisette1205 Ik vind het een mooi totaal zo :j

San ik hou van je werkjes op dat bruine papier. Ook het zwijntje is weer erg aandoenlijk :)

Jindai mooie kleuren in je bloem. En een veelbelovend poezebeest. Ik ben benieuwd :)

Vikawiek ik vind het kleurverloop naar het snoetje toe echt prachtig gedaan :j

Sanneb volgens mij ga jij vriendjes worden met gouache :D

Pagina 19
Jis ik vind het prachtig :j mooie indringende blik heeft ze.

Eclair98 volgens mij werken wij in eenzelfde soort dummie. Ook A5 formaat? :)
Lastig perspectief, die giraffe zo van schuin achter.

Malenka ik ben heel benieuwd! Ziet er spannend uit :j

Hier zoals gezegd een beetje druk geweest...
Wel braaf elke dag aan de slag geweest, vorige week met kleine collages die een beetje de vormentaal van Klimt moesten nabootsen. Gewoon een beetje spelen met kleuren en vormen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast verder gegaan met het olieverf schilderij:

Afbeelding

En deze week elke dag met het paletmes aan het spelen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo zit de eerste maand er alweer bijna op :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:39

Omg de roodborst vind ik zo gaaf <3.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:48

_San87_ schreef:

Dat dacht ik ook al. Het moet een woestijnvos worden. Hopelijk gaat dat lukken.

Afbeelding

Fnanne,
Heel gaaf schilderij. En je vogeltjes zijn ook erg leuk. Vooral de roodborst heeft prachtige kleuren.
Laatst bijgewerkt door Malenka op 25-01-19 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:49

Afbeelding

Net een vosje gekrabbeld :D.

De inspiratie komt terug *\o/*.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:50

Malenka schreef:
_San87_ schreef:

Dat dacht ik ook al. Het moet een woestijnvos worden. Hopelijk gaat dat lukken.

[ [url=m/lqlVbX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fnanne,
Heel gaaf schilderij. En je vogeltjes zijn ook erg leuk. Vooral de roodborst heeft prachtige kleuren.

Oh zo is ie alweer anders. Heel benieuwd hoe het gaat worden.

Welke materialen gebruik je?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:24

Ijzerdraad, kussenvulling, verband, fimoklei, bison tix, acrylverf en nepbont.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:23

Haha San, leuk dank je, :D ik heb het toch ietsje aangepast en denk wel dat het beter is zo.

Jaaa mooi en indrukwekkend werk, ook door het formaat en de achtergrond Fnanne, ik was er ook met zoon die er een half jaar woonde en man. Zoon was meer in to Turner. :D Sta ook vaak een stuk langer bij een werk, helemaal uit willen pluizen hoe en wat. :P Laatst genoten bij Singer Laren bij kubisme. Ook een heel leuke stijl vind ik.

Die achtergrond bij het paard van jou is zo gaaf, doet me denken aan Gustav Klimt, ook erg fan van.

Edit: Lees nu dat je geïnspireerd bent geraakt door Klimt. :D

Rondje reageren nog te goed, beetje drukke dag gehad. :o

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:14

fnanne volgens mij ben jij vriendjes met het paletmes *\o/* Prachtig.

Ik heb gisteren mijn setje gouden waterverf binnengekregen en wilde dit natuurlijk gelijk testen. Behoorlijk wat struggles verder is dit het resultaat (het is niet te fotograferen).

Ik hou van het glittergoud :j Maar snel zwart papier bestellen.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:35

_San87_ schreef:
Omg de roodborst vind ik zo gaaf <3.

<3 dankjewel :j

Malenka ik vind het een super gaaf project :j
san87 je vosje is ook weer erg aandoenlijk :)
Jis Wat ik zo gaaf vind aan Whistlejacket is dat je de achtergrond totaal niet mist. Sowieso een prachtige kunstenaar :j ken je zijn anatomie tekeningen? <3
Sanneb ik vind het paletmes ook erg lief :D
Goud is volgens mij in alle verf - varianten een lastige kleur... Is erg transparant :j

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:10

@Roodvos, agossie een zielige stadsvos... in een mensenmassa.... Vind jouw vosje zo leuk, zo heerlijk simpel in lijnen, wou dat ik dat kon.
Je hert is ook gaaf, hij kijkt wel pissed :D :+
Druide weer plaatjesboek tekening, ken het verhaal trouwen niet.
En bedankt voor je fineliner pennen tips.

@MarieL, wat is het? Ik zie een gezicht en?? Ik vind aquarel potlood altijd wel heel leuk werken.

@Pluizebolpum, Een zwarte die ik tijdje geleden gezien had, die had ongeveer zelfde pose, vraag me niet meer welk paard of van welke bokker. Maar als jij geen referentie hebt gebruikt heeft hij gewoon toevallig ongeveer zelfde poste.
Wauw je zwarte papier paard dat uit de duisternis net het licht in springt. mooi!
Je winterkoninkje is echt prachtig en gebrek aan vogels in tuin ken ik, dan zoek ik ook altijd maar plaatje op internet...
En ahum… je eenhoorn tik heb ik ook.. af en toe, arme paard... Je blue Monday paard kijkt ook echt wel droef...

@Nescafe, hij is mooi geworden! Altijd jammer dat foto's van de tekeningen toch nooit precies de tekening zijn qua kleur en vaak ook nog net rare hoek door de lens (nou ja, in ieder geval bij mijn telefoon)

@Wendy15, Die 2e is stuk mooier, lijkt echter omdat iris echter lijkt en minder mascara.

@Sanneb, gouache.. oke, dat bestaat dus ook nog, daarom is dit topic zo leuk, komt van alles langs waarvan ik denk???????? Dat is dus matter dan acryl en weer nat te maken dus... Leuk kleuren probeersel, ik zou al blij zijn als ik dat als iets echts op papier zou krijgen.
Oh, vosjes, love it, geloof dat die hier naast paarden heel populair zijn, denk Roodvos haar schuld.
Oh, die flamingo, cool zo met die niet flamingo kleuren erin, maakt hem af.

@Jis, mooi! Je mini (die nog steeds niet heel mini is )replica. Je portret vind ik echt prachtig, door de kleuren en de lijnen, wel droevig, arm vind ik geen probleem

@Lisette 1205, eindresultaat is mooi en zo leuk dat je echt eigen stijl hebt.

@San87. Oh, heerlijke dieren tekeningen, je zwijntje en vosje.

@Jinday, mooi gelukt je bloem, benieuwd naar je kat als hij af is.

@Vikawiek, mooi! En zo mooi ook om de stappen te zien, daar leer ik nog wat van hoe dingen opgezet worden, zo anders dan ik het ooit bedacht had soms.

@DemDeempel, ik heb ook die van de Hema en paar merklozen (maar die zijn niet watervast, die kan ik niet voor alles gebruiken). En nog paar waar ik merk niet meer van kan lezen.

@elair98, Je vogelboek wordt steeds uitgebreider! Ontzettend leuk om zo al die vogels en andere dieren ook te zien. Giraffe van achteren ook leuk.

@Malenka, hij is leuk en wordt vast gaaf (heb je andere volg topic gezien, die pootje lastig hoor ook dat bont er los opplakken.

@Fnanne, ken de kunst niet waar het op moet lijken, mmaar ik vind ze wel leuk, zijn vooral heel vrolijk. Je schilderij vind ik heel gaaf, is net of het helemaal van goud is. Je vogeltjes met pallet mets ook mooi, knap dat je met zo'n veegding toch echt de vormen weet te pakken.
Je koolmees of pimpelmees (ik vergeet altijd hoe dat ook weer zat.. ) is ook mooi geworden.

Ik ben ondertussen nog niet weer bezig geweest met mijn eekhoorn, aangezien, die geverfd moet worden en dat in wachtkamers niet echt gaat en meer tijd kost thuis.
Dus.... Is er ondertussen navl alles wat er in de wei hopt op dit moment een hazen aanval geweest..

Afbeelding

Afbeelding

Ik bedacht ineens.. haas.. haasje.. haasje over... en haasje overreden, maar dat laatste was wat lastig uitbeelden dus werd het haasje overleden. Overigens is dit een A4 ik was begonnen op een A3, maar had geen kleuren die oke waren, vandaar de overstap op de A4. De A3 heb ik grote doos kleurpotloden voor gekocht, maar tot mijn teleurstelling doen die het niet goed blijven heel licht op het papier en heb hier net geleerd dat het papier dan verzadigd is en dit is inderdaad vrij glad papier en het zijn maar gewoon bruynzeel potloden. Ben dus nu het potlood aan het bijwerken met fineliners de achterkanten van mijn stilfen met dikke en dunne kant, om meer diepte en warmte in de kleuren te krijgen en meteen wat haarstructuur. In mijn herinnering deden die potloden het beter.. maar zullen de ouderwetse wel zijn (Zachter en makkelijker pigment afgevend), deze nieuwerwetse zijn natuurlijk weer anders
Afbeelding

En omdat ik weer in de wachtkamer zat en een A3 zo rottig meeneemt.... Een A4 met geen bosdier maar een zeehond onderweg.

En gelukje, ik liep tegen een doosje oliepastels aan van Faber Castel bij de kringloop, dit omdat ik die hier had gezien en voor een euro kan ik wel een keer krabbel proberen.

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:34

Zo, kom ook maar weer eens onder mijn 'drukdrukdruk' steen vandaan. :wave:
Eerst maar even een rondje, doe ik zo mijn werkjes van de week posten.

NESCAFE Fries is mooi geworden! Die manen zijn ook zo echt friesfluff en de manier waarop ie 'verdwijnt' is super. Netjes op de foto zetten is echt een ding. In het echt zijn ze gewoon altijd mooier. :D
Wendy15 Wauw! Dat tweede oog ziet er al zoveel beter uit, knap hoor. Niet dat de vorige slecht was, maar je ziet de verbeterpunten zo goed. Nah, dat klinkt ook alweer niet zoals ik het zeggen wil. Mja, het is in ieder geval mooi werk.
_roodvos_ Zo gaaf dat hert! Druide Fiedelwiep is gewoon heerlijk; die verbijstering over een roze konijn straalt er gewoon af.
Witte pen was een soort eddingding, dan druk je de punt in en dan komt er wittigheid uit. Daar ben ik gewoon niet voor gemaakt, die extra handelingen :') . Ik doe voortaan gewoon gelpennen. Boekje moet je dan gewoon maar doen. Zo heb je niet alleen iets om te laten zien maar het vertelt dan ook gelijk waarom je aan het 'nietsdoen' was. En persoonlijk blijf ik het gewoon heerlijke herkenbare verhuisplaatjes vinden die best een boekje verdienen.
O, en die witte pennenlink heb ik ook maar gejat, spullen van de Kwast komen hier goed aan, dus das een aanrader, dankjewel!
sanneb Wat een prachtige manier van kleurtjes uitproberen! Alleen al dat geordende, ben zelf meer van het betere chaotische plof en kwak werk. Maar vooral dat bovenste plaatje, zo mooi...
En o gossie, wat een snoezig vosje. Heerlijk winterplaatje met prachtige kleuren.
De flamingo met goud is gaaf. Heeft, door dat goud, denk ik, wel ergens iets oriëntaals.
Jis_ Prachtig weer. Het is 'm ook gewoon net echt.
Je 'zittende dame' is ook zo ontzettend mooi geworden. Armen vind ik als toeschouwer niet storend, je wordt toch naar de ogen getrokken.
Lisette1205 Oh, hij is leuheuk! Ik kan er de vinger niet op leggen, maar ik vind 'm zo leuk om te zien.
_San87_ Gossie, wat een snoezig zwijnebaby met z'n pyjama. Zo simpel, maar blijf 't knap vinden. Vosje is al net zo snoezig. Wat een heerlijke tekeningen toch.
JindaiMooi werk met pastel. Ik hou er wel van als er niet teveel omheen staat. Ik twijfel over je kat. Hij is sowieso mooi, dat zeker, maar ik twijfel of het nou een kat of een poema is. Een van mijn vorige katten, een soort halve Turk, had echte poema trekjes, dus zo raar is die twijfel dan niet. Maar hij is hoe dan ook erg leuk om naar te kijken.
De muis woont nog steeds indoor en vermaakt zich kostelijk geloof ik, ik hoor nogal eens wat uit de keuken komen. En dat is dan als de kat op schoot ligt := .
vikawiek Zo grappig, de eerste foto's, daarop lijkt ie niet te lijken qua verhoudingen, vooral de ogen, maar dan de laatste, dat ie af is, dan is het ineens een erg kloppend mooi plaatje.
Leuk ook om te zien hoe je bent vooruit gegaan.
eclair98 Weer zo leuk werk, die giraf is briljant, die had er geen zin in. :D
Malenka Gelijk maar even opgezocht, maar wat een gave dingen zitten daar tussen! Logisch dat je dat wil uitproberen! (heb ik ook, maar ik ken mijn grenzen, dit is er eentje)
Spannend, die kop ziet er, zeker met beharing, al ontzettend knap uit. Benieuwd hoe die af raakt!
Fnanne Nee hoor, niet die gelpen. Die zijn op. :o Dit was een ander gevalletje, een edingding met ploffende witkwakkies.
De collages zijn leuk (en lijkt me ook erg leuk om te doen als 'speelwerk'). Schilderij is mooi zo! Zie dat je daar ook wat Klimtinspiratie in hebt zitten? En och, die paletvogels. Wat zijn ze leuk, en mooi! Ik ben verliefd op de plofkoolmees. Wat een droppie!
Sjolvir Ha, aan vogels geen gebrek hier, ze blijven alleen zo slecht zitten als je dat vraagt. Of ze gaan achter een tak, schijtbakken >;) . En och, misschien is dat paard eigenlijk wel een heel normale pose, of zo, voor stuiterpaarden. Kan me het topic niet herinneren, maar wie weet heb ik het evengoed wel onbewust daar opgepikt. Grappig eigenlijk.
De hazen zijn briljant. Humor, ook al is haasje-overleden een beetje zielig. Haasje over in de uitgewerkte versie is misschien wel net wat netter, de ander geeft te denken, hihi, dat oog ook :') .
Wat kleurpotloden betreft moet je maar net de goede versie hebben. Ik vind zelf de goedkopere soorten inderdaad niet fijn werken, te hard. Leuk om te sorteren maar niet om serieus mee te kleuren. Bruynzeel heeft in het iets duurdere segment wel potloden die een stuk fijner werken. En meestal kun je die duurderen ook los kopen zodat je doos nooit leeg raakt.
En ai, wachtkamers zijn niet leuk, dus ik hoop maar dat je er snel niet meer hoef te wezen. Tenzij het wel leuk is natuurlijk.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:44

22- Bulldog
Lol, schildertekenles, maak maar een karikatuur paard. Krabbelkrabbel. "O ja, die is mooi zo" . Uh, dit is de oefenversie, deze bestaan in nog veel ergere vorm?. (die Amerikaanse halter Quarters, bulldoggen op potloodpootjes, geen gezicht en dan is deze nog netjes)
Potlood, uit het hoofd, en dan nabewerkt met Gimp.
23- Kanniesterkgenoegzzzz...
Beetje heul erg moe op woensdag, ik heb zo van die dagen. En dan werkt zelfs koffie niet meer...
Stiftkrabbeltje
Afbeelding

24- Spring
Simpel schetsje, nog steeds moe.
25-Sneeuw!
Ik moest iets met sneeuw doen maar de inspiratie ontbrak. Dus mijn vouwposepaard maar gerecycled tot een sneeuw/ijsstuiterbal door 'm digitaal na te tekenen. Beetje valsspelen :o .
Afbeelding

26- Depribeer
En toen was 't wit weer weg. Toch altijd weer even slikken.
Stik, dat ie te donker was wist ik, maar ook vreselijk onscherp geworden...jammer. Natekenwerkje uit boek met stift en witte gelpen (nieuw). In het echt is ie mooier. :D
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:54

Afbeelding

Ik ben met een groter werk begonnen, A3 formaat, kleurpotlood.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:57

Uit mn comfort zone! Eens iets heel anders en heb er zo'n lol in gehad om deze te maken

Afbeelding

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:54

Hee even een vraagje aan jullie. Ik ben bezig met het portret van beyoncé, maar ik merk aan mezelf dat ik me moet dwingen om er aan te werken. Wat zouden jullie doen... Hem toch maar eerst afmaken of gewoon lekker aan de krabbel gaan? :\

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:56

Wendy15 schreef:
Uit mn comfort zone! Eens iets heel anders en heb er zo'n lol in gehad om deze te maken

[ [url=m/ayRKUR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi zeg.

murphypower schreef:
Hee even een vraagje aan jullie. Ik ben bezig met het portret van beyoncé, maar ik merk aan mezelf dat ik me moet dwingen om er aan te werken. Wat zouden jullie doen... Hem toch maar eerst afmaken of gewoon lekker aan de krabbel gaan? :

Ik zou lekker doen waar je zin in hebt, jezelf dwingen iets te doen gaat tegenstaan.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:24

_San87_ Knappe kop van een pinguïnpaard! :D (zo noem ik Marwari's sinds ik er een oortjesfilmpje van gezien heb; die gekrulde oortjes die heen en weer gaan zijn net ruziënde pinguïns _O- )
Wendy15 Gaaf! Ik zeg lijstje d'r omheen. :D
murphypower Gewoon even wegleggen en iets anders gaan doen. Helemaal als het toch voor jezelf is en je geen deadline hebt. Zet 'm desnoods ergens neer waar je ernaar kan kijken, als je dan ineens de kriebels krijgt kun je er zo mee verder.

Voor diegenen die zich afvroegen hoe het met mijn koelkastmuis gaat...Nou, zo ongeveer, denk ik. Hij lijkt zich, gezien de geluiden, uitstekend te vermaken.
Werkje met stift

Koffie, krant en knabbels
Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:38

Fantastisch _O-