[Info] Het digitaal tekenen topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:47

Smudge tool gebruik ik ook wel hoor :)

Hier even hoe het eruit ziet vanaf mijn beeldscherm
Afbeelding

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:27

Fair schreef:
Ziet er leuk uit! Het lijkt voor mij wel alsof je aan de smudge tool hebt gezeten, of is dat de brush?

bij de eerste heb ik de smudge tool nog gebruikt om de kleuren in elkaar te laten vloeien maar dat vond ik niet zo mooi.. dan heb ik een custom brush aangepast en nu blend ik hem met de brush :)
ik ben nog wel dingen aan het uitproberen qua brushes enz :+

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:33

Dat is juist goed, dat proberen met brushes!

Oh en hallo, ik ben ook weer een beetje terug!

Winterhold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:37

Afbeelding

Recent probeersel om snel een conceptje op te zetten. Combinatie van kekke brushjes en shapes.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:45

Leuk project winterhold ziet er leuk uit.

Pff blijf op gsm die felle kleuren behouden. Op tablet is het ook net zo fell. En op de laptop kan ik niets aanpassen aan schermkleuren (staat al op helderste en 32bit) ook aanpassingen zoals bimmerd haar uitleg in photoshop helpen niet.

Om idee te geven hoe de kleuren ong via de laptop eruit zien
Afbeelding

En op gsm na opslaan als PNG maar als ik dan dit bericht op laptop bekijk zijn de kleuren weer zachter.
Afbeelding

Koekeldoedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:11

Heel leuke dingen hier!
Ik ben vrij nieuw op bokt maar wil toch ook even iets tonen. ^^
Dit (vind ik) is toch wel mijn beste werk. :D
Dit is op aanvraag getekend.

Afbeelding

Op mijn deviantart vind je meer voorbeelden. (Zie hieronder)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 18:09

Koekeldoedel, staat het paard in water? Dan zou ik de reflectie wat aanpassen, water is namelijk geen stil oppervlak, zo zal het nog beter eruit zien :j

Verder blijf ik ook weg van de smudgetool, vind het geen mooi resultaat geven

Koekeldoedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:57

Quebelle schreef:
Koekeldoedel, staat het paard in water? Dan zou ik de reflectie wat aanpassen, water is namelijk geen stil oppervlak, zo zal het nog beter eruit zien :j

Verder blijf ik ook weg van de smudgetool, vind het geen mooi resultaat geven

Bedankt voor de tips!
Ik had ook getwijfeld om het water 'wilder' te maken. Maar ik wou ook wel een magische/idyllische sfeer creëren. Maar de reflectie is misschien wel te rustig. ^^

Ik gebruik inderdaad wel vrij veel de smudgetool de laatste tijd (mijn stijl is onlangs vrij veel veranderd) en ik heb wel ondervonden dat ik wel meer favourites (op deviantart) krijg met deze stijl. Oudere DA's wou ik denk ik te veel details in steken. Ik denk dat ik de gulden middenweg ga moeten zoeken hierin.

Bedankt voor de aandachtspuntjes, ik zal ze zeker onthouden. :D

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:13

Koekeldoedel schreef:
Heel leuke dingen hier!

[ Afbeelding ]

oo deze is wel heel tof
al is naar mijn idee de hoorn wat aan de lage en dunne kant
verder vind ik hem wel echt heeel erg gaaf

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:46

Art_Ificious schreef:
Denk dat het aan het scherm van de laptop ligt, hoewel de foto's van mijn hond op laptop en gsm amper verschillen. Op gsm enkel íets helderdere kleuren maar niet zo een groot verschil als met de digitale tekening.

Hmmmm ja dat is natuurlijk ook wel een dingetje. Ik merk bij mijn asus laptop ook dat het scherm de kleuren veel fletser weergeeft dan dat ze zijn. Soms kan je nog wel wat prutsen in de instellingen van je beeldscherm maar of het daar direct beter van wordt is weer een tweede vraag. Ziet eruit als hetzelfde probleem als ik met mijn laptop ook heb (die gebruik ik echter niet voor tekeningen dus maakt me niet zoveel uit) en die een stel vrienden ook hebben.

@d4rkhorse, ik moet eerlijk zeggen dat ik deze een stuk levendiger vindt dan bijvoorbeeld de paarden in frame die je hebt gemaakt. Ik mis toch nog een beetje het durven los te gaan met kleuren, maar dat is misschien een persoonlijk iets O:) Maar mooie tekeningen! Ga zo door +:)+

@Winterhold, ohh erg mooi! niet al te druk, je ziet echt mooi de verschillende vlakken, zowel in de vormen van de bergen e.d. als in het detailwerk. Tof _/-\o_

@Koekeldoedel, ook eeeerg mooi werkje! Ik ben het eens met de weerspiegeling in het water dat die wat rimpeliger zou mogen maar erg mooi sfeertje, fijn kleurgebruik.

Ik heb intussen m'n monstertje af, waar ik de drie werkstappen had geplaatst.
Afbeelding
(I know, flinke watermark-achtig ding erop, heel bewust gedaan met het oog waarvoor deze gebruikt gaat worden)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 03:33

Is leuk geworden bimmerd.
Ik begrijp die watermark wel hoor. Zeker voor gebruikers van paardenspelletjes is zo een tekening namelijk gewild en een kleine watermark snel weggeknipt tegenwoordig.
Ik ben nog op zoek naar een watermark omdat ik toch alweer twee opdrachten heb voor een digitale tekening. :D

Koekeldoedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:20

lovelyfiefy schreef:
Koekeldoedel schreef:
Heel leuke dingen hier!

[ Afbeelding ]

oo deze is wel heel tof
al is naar mijn idee de hoorn wat aan de lage en dunne kant
verder vind ik hem wel echt heeel erg gaaf

Bedankt! En ja, ik wist eerlijk gezegd niet goed waar ik de hoorn precies moest tekenen haha. Ik zal er voor kijken de volgende keer. :)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:15

Is iemand toevallig ooit benaderd door CGTrader? Of is iemand hiermee bekend? De website ziet er heel netjes uit maar heb ik zelf nooit eerder bezocht. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.
(mijn website is outdated trouwens, staat mijn weinig digitaal spul in en is niet vindbaar via google, dus dit moet haast wel via deviantart zijn gegaan, of skillshare oid (of bokt :p).)

Citaat:
Greta Sadlauskaite <greta.sadlauskaite@cgtrader.com> wrote:

Hi Tessa,

My name is Greta and I'm writing to you on behalf of CGTrader – a CG artist community with over 1.3 million users.

I came across your portfolio on https://tez-art-design.weebly.com/ and would like to invite you to participate in the CGTrader Digital Art Competition! If you take part, your work(s) will be featured in the competition gallery and have an opportunity to win prizes valued at over $60,000.

You only need to take 3 easy steps to participate:

Select any artwork from your portfolio and choose a relevant category for it to compete in.
Add “Participant of CGTrader Digital Art Competition” tag on your website (https://tez-art-design.weebly.com/). Check the rules to find out how to do it.
Fill in the submission form.

There are no entry fees. To join the competition, please follow this link: cgtrader.com/digital-art-competition

If you have any questions, just let me know!

Best wishes,

Greta

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 23:23

Persoonlijk ben ik niet aan dingen die ik niet ken, en deze ken ik niet. Vergeet niet dat je als je deelneemt je je rechten van je werk kwijtraakt en zij dus je werk(en) zomaar kunnen gebruiken voor van alles.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:55

Quebelle schreef:
Persoonlijk ben ik niet aan dingen die ik niet ken, en deze ken ik niet. Vergeet niet dat je als je deelneemt je je rechten van je werk kwijtraakt en zij dus je werk(en) zomaar kunnen gebruiken voor van alles.

Zo'n vermoeden had ik inderdaad al, het verbaast me voornamelijk omdat ik persoonlijk word aangeschreven en mijn website wordt genoemd, waar ze toch best wat moeite voor hebben moeten doen om die te vinden. Daarnaast ziet de website er strak en legitiem uit, maar anderzijds houd ik nooit zo van dit soort dingen, ware het niet dat ik er niet echt mee bekend ben in deze wereld. Ik ken wel iemand die aan dit soort zaken aan de lopende band meedeed en er flink wat prijzengeld mee heeft opgehaald, maar vind het dan nog raar dat ze je zelf benaderen >;) en zo gaan we het rondje weer rond. Ik zie niet zo goed in wat ze kunnen met het werk dat ik tot op heden heb gemaakt :')

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 05:06

Mijn motto is meestal, niet alleen voor kunst maar voor alles, als zij jou benaderen zal er wel iets mis zijn :Y)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:34

Ik heb even jullie hulp nodig..

Voor school moet ik een a0 poster maken. Op dit moment ben ik aan het werken op een a3 canvas met 1200 dpi (heb eerst iets getekend op a3 en dat ingescand, daardoor de maat), maar dit kan mijn laptop eigenlijk niet aan.. Wat kan ik doen om het bestand kleiner te maken maar het nog wel een goede a0 print te laten zijn?

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:09

@roodvos, ik zou kijken of je het A0 formaat qua cm kan nemen en dan met 200 dpi. Als dat ook te zwaar is, 150dpi. Lager dan dat zou ik niet gaan.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:27

Ik heb net van school doorgekregen dat het B1 moet worden ipv a0, dus ik heb hem nu op b1 (70 bij 100) staan met 300 dpi en dat is nog te zwaar. Ik ga 200 en anders 150 proberen, dankjewel! :)

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:44

ugh ik begin windows een beetje beu te worden... eerst werkte mijn tekentablet van wacom niet meer door een update en nu werkt photoshop niet meer... als ik met een penseel wil tekenen geeft die aan dat hij te weigig RAM heeft... iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? :) heb het antwoord nog niet gevonden :( en hebben hier nog mensen problemen mee?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 13:50

Ik weet dat er net een update is geweest bij Windows die heel wat problemen veroorzaakt. Misschien kun je eens proberen om de laatste update te verwijderen? Maar Photoshop gebruikt ook wel heel wat RAM, misschien eens kijken hoe het met je pc zelf is?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:50

Geen problemen mee, en ligt denk ik ook niet aan windows opzich hoor, al zou ik zo niet weten hoe je het op kan lossen, helaas niet zo technisch.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 13:52

_roodvos_ schreef:
Ik heb net van school doorgekregen dat het B1 moet worden ipv a0, dus ik heb hem nu op b1 (70 bij 100) staan met 300 dpi en dat is nog te zwaar. Ik ga 200 en anders 150 proberen, dankjewel! :)

Niet onder de 300dpi gaan voor printwerk, zeker niet als je zo groot gaat. Probeer eens je canvas te verkleinen maar het formaat te behouden. Bvb 1000 op 2000 ipv een 2000 op 4000 canvas.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:55

Quebelle schreef:
_roodvos_ schreef:

Niet onder de 300dpi gaan voor printwerk, zeker niet als je zo groot gaat. Probeer eens je canvas te verkleinen maar het formaat te behouden. Bvb 1000 op 2000 ipv een 2000 op 4000 canvas.

Canvas verkleinen heeft hetzelfde effect. Het gaat om de verhouding. Dpi verlagen is in dit geval veiliger dan formaat verlagen. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer namelijk als je alsnog gaat printen.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:54

Ik dacht al, kleiner formaat met veel dpi is toch hetzelfde als groot formaat met weinig dpi?

Ik heb hem nu op 150 staan en nu hoef ik niet meer 10 seconden te wachten tot de streep die ik zet daadwerkelijk zichtbaar wordt. :) 200 was alsnog wat veel gevraagd.