vandaag alleen even een snelle schets. Moet echt eens gaan oefenen op benen/poten
10/01
RenskeFrea
Geplaatst: 10-01-17 23:21
Ik loop een beetje achter met plaatsen en ook met reageren, maar heb wel braaf wat tekeningetjes gemaakt, min of meer af al dan niet
Eerst maar even een reactierondje voor de verandering
Pagina 18: Joey_lover: wat een prachtig konijn zeg, zo mooi zacht neergezet. En het valt niet eens op dat de oren niet uitgewerkt zijn, dat geeft juist wel een gaaf effect. Eclair98: leuk aapje, koppie is goed gelukt. Je ziet er duidelijk een doodshoofdaapje in. Zeker knap voor een paar minuutjes werk. EvaLuna: wat een schattige tekening zeg, heel lief. En mooi zo geschetst, past wel mooi erbij. Ik kijk alleen wat raar aan tegen de krullen van het paard sanneb: leuk zeg zo met die kleuren, en mooie houdingen ook. Ziet er goed uit. Seven: ik vind je ijsvogel echt supergaaf, vooral dat blauw, prachtig zacht. Velours moet ik ook eens uitproberen, ik heb nog nooit gevoeld hoe dat is om op te tekenen, maar ziet er uit als fijn materiaal. 8nnemiek: wat een ontzettend leuk idee om een dagelijkse tekening te verwerken in een strip. Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Je karakter is steeds erg herkenbaar, dat vind ik knap, want vroeger heb ik ook wel eens geprobeerd strip te tekenen, maar het karakter elk plaatje hetzelfde vond ik zeer moeilijk. Je bordje is ook prachtig geworden Telpeva: ik ben benieuwd naar je airbrush creaties. Daar kan ik mij niks bij voorstellen, wat dat is. Gelukkig werkt het weer, niks is zo frustrerend als je wil tekenen en je hebt je materialen niet goed werkend. Ik ken dat vooral als ik onderweg ben en dan wel iets van potloden mee heb genomen, maar dan zin heb iets heel anders te doen, en dat dat niet kan dan. Pastel teken ik op Canson 1557 papier, en mijn scetsboekje is wat gladder. Te grof met van die ruitjes vind ik lastiger om dekkend op te werken, maar te glad werkt ook niet fijn. Ik hou van ertussenin. Pluizebolpum: mooi schilderij, de danseres is erg fijn geworden, en ik vind het mooi dat die jurk overgaat in de achtergrond. ook gaaf hoe je dat kant weergegeven hebt Seven: jij bent fanatiek bezig. Leuk paardje is dit, met een paar lijnen heb je het wel perfect te pakken. anniekow: wat mooi zeg, en gave houding ook om neer te zetten. goed gelukt. Telpeva: dat is inderdaad een blij paard. leuk detail ook met die bloemetjes Joey_lover: prachtige vos, niks mis met de benen
Volgende keer probeer ik weer alles mee te pakken, maar het is nu alweer veels te laat, en iedereen gaat ook zo snel. Gaaf dat er zo veel mensen nog weer mee doen Hopelijk houdt iedereen het tot het eind vol!
Zaterdag wilde ik de death of rats tekenen, naar aanleiding van het boek wat ik nu aan het lezen ben, Soul music van Terry Pratchett. Echter waren we in een B&B en moest mijn moeders mobiel voor een plaatje gebruiken, maar halverwege belde iemand en zat ze lang aan de lijn, dus dan maar alleen het hoofd Erna had ik ook geen zin meer
Zondag wou ik eens kijken of ik terug kon naar mijn initiële schets van mijn "evil squirrel of hell" maar dit is toch weer heel anders geworden dan de vorige keer. Dit is een krabbeltje van 5 minuten met maar 1 krijtje, dus niet met die tig laagjes die ik in de vorige had gedaan. Ik heb voor die ander bijna al mijn varianten bruin en oranje aan krijtjes en potloden wel gebruikt
En voor gister en vandaag twee vlugge kleine potloodschetsjes. Mijn tafel ligt bezaaid met dierenplaatjes die ik tijden geleden uitgeknipt heb, en ben nu van plan die plaatjes allemaal eens op papier te zetten Een vosje (met een veels te smal hoofd) en een ree:
kallipooh
Geplaatst: 11-01-17 00:43
8nnemiek: Leuke cartoon! Lijkt me echt moeilijk Het naambordje is natuurlijk prachtig! Pluizebolpum: Prachtig schilderij, hele warme kleuren en ik hou van je stijl. Seven: Dit is m'n favoriete tekening van jou tot nu toe! De appeltjes zien er echt goed uit! Mooie lineart ook. anniekow: Zo, uitdagende pose maar hij ziet er echt goed uit! Het contrast is ook erg mooi. Telpeva: Die is inderdaad vrolijk, mooi! Leuk dat je de constructielijnen nog onder de lineart hebt staan. joey_lover: Een vosje, m'n lievelingsdier Mooi!! RenskeFrea: Mooie schetsen! Je evil squirrel of hell is inderdaad een beetje eng Maar wel mooi uitgevoerd.
Ik kon het niet laten Ik ben eigenlijk heel blij met deze illustratie! Ik heb enkel een referentiefoto van een kat gebruikt om de houding wat juist te krijgen, maar qua invulling (kop, vacht, belichting etc.) is 'ie uit m'n hoofd. Anatomisch is hij zeker niet perfect, maar al die oefening was toch niet voor niks Ik heb zwart en wit kleurpotlood en witte gelpen gebruikt op lichtgrijs papier (A5).
Weer gaaf werk Sanneb! Ik denk dat ik maar eens naar de hema ga voor nieuwe fineliners, de andere raken steeds verder op...
Seven
Geplaatst: 11-01-17 13:49
Voor eclair
Schets
Uitgewerkt met markers en witte pen
Annemiek Mooie cartoons weer knap dat je dat kan steeds hetzelfde poppetje met toch zulke verschillende uitdrukkingen Ook mooi bordje mooi zacht portret
Pluizebol Mooi zit veel beweging in
Anniekow Mooie stier, hij komt echt op je af
Joeylover Wat een mooi vosje, erg scherp dat koppie met die uitdrukking
Renskefrea Je potlood schetsen spreken mij het meeste aan vooral de vos daar heb je ee blik echt van te pakken De eekhoorn mist door de kleuren wat detail
Kallipooh Wauw mooi zeg prachtige zachte vacht
Eclair Ik zou net zwart en desnoods wit inderdaad wat meer details toevoegen dan word hij net wat levendiger
Ik stip even. Ik denk dat ik voor de maand ga. Maar wil jullie werkjes absoluut ook niet missen
mhollander
Geplaatst: 11-01-17 14:58
hoi ik ben nieuw hier maar wil ook graag meedoen. Ik plaats dan 1x per maand want zoveel talent heb ik niet. Ik kom echt hele mooie tekeningen/schilderijen hier tegen. Ik zou willen dat ik dat zou kunnen.
Ik heb een cartoon tekening gemaakt op een a4 gewoon met een b2 potlood.
Pharootz
Geplaatst: 11-01-17 15:01
AmyLyklama Dankjewel! Wat lief! Leuke schets! Oog voelt, ook voor cartoonachtige, iets te groot, maar dat kan persoonlijke voorkeur zijn.
Jeika OH DIE IS VET! Waanzinnige kleuren! Gedroogd zijn de overgangen mooier, maar vind die eerste met die echt "poppende" kleuren fantastisch!
Seven Die is leuk! Ik heb alleen het idee dat er iets meer contrast in had mogen zitten en de tekening daardoor sprekender iets geworden was.
2. OEI DIE IS GAAF! Waanzinnige kleurtjes! Erg mooi geworden!
3. De oortjes lijken wat klein, maar vind hem erg leuk! Vind je het witte pennetje fijn werken? Vind de textuur in de vacht erg mooi geworden!
4. Leukleukleuk! Tof om de stappen te zien! Ook tof dat je met het pennetje werkt! Vind hem erg leuk! Oren hadden denk ik iets groter gemogen, maar toffe tekening!
anniekow Dat groen erachter zit er heel lekker in! Vind al die verschillende tinten bij elkaar heel erg tof!
joey_lover Holy oliebol, een uurtje? HOE DAN? Ö
2. Dankjewel! Wat lief!!
3. Die is leuk! Leuk koppie heeft hij gekregen! Wat mij met pootjes helpt, is om de punten waar de pootjes kunnen draaien, eerst met een bolletje te maken en daartussen de lijnen te tekenen, van lijf naar poot of bolletje naar bolletje.
eclair98 Voor een paar minuten is hij leuk! Vind het koppie erg aaibaar! Misschien kun je nog iets meer met kleurtjes in de oogjes doen, ik denk dat hij dan net iets meer springt =)
2. Leukleukleuk! Ik denk dat een outline de tekening wel sprekender maakt Vind verschillende kleurtjes groen op de buik ook mooi gedaan!
EvaLuna Dankjewel! Lief! Vind jouw schets erg leuk! Heel erg lief plaatje! Hoofd van paard had denk ik in verhouding of iets groter of iets lager gemogen. Vind van beide, paard en meisje, manen en haar erg mooi geworden!
sanneb DIE ZIJN GAAF! Vind de kleuren erg mooi! De achtergrond voelt alleen iets te hard naast de witte vlakken, een beetje uit balans. Misschien zou dat nog iets meer gelijk kunnen. Maar ik vind ze heel erg veat!
2. WAUWWW! WAANZINNIG! Supervette kleuren, supervet!! Hoofd had denk ik iets langer gemogen en oortjes iets groter, maar vind hem erg mooi!!
8nnemiek Die zijn leuk! Vind die eerste ook echt leuk! Echt een eigen manier van werken! Die tweede is ook gaaf! Is Tarot ook het paard dat ernaast staat?
Pluizebolpum Dankjewel! Tof om te horen! =D Vind jouw werk erg mooi! Kleuren in de danseresportret zijn erg mooi! Overgang links van donker naar oranje had van mij iets subtieler gemogen, maar vind hem erg mooi! Vind het gezicht echt waanzinnig!
anniekow Die is leuk! Vind hem erg mooi geworden!
Telpeva CUTE!!! Tof om die onderliggende schets nog te zien! Mag ik vragen hoe je die lijnen zo strak krijgt en welk programma je in werkt? =)
RenskeFrea Da's een fijne schets! Ik heb niet echt kritiekpunten omdat het nog echt ruw schetsen is, maar je schetst wel heel erg fijn! Het eekhoorntje is ook leuk! Vind de ruwe streken erg mooi geworden en voor vijf minuten erg knap! Vind de laatste schets denk ik het mooist.
kallipooh Wauwww! Vind hem erg mooi! Door de reference zien de pootjes er ook al echt waanzinnig beter uit dan de andere keer. Stiekem echt fan van je stijl!
mhollander Die is leuk! Probeer er alleen wel op te letten dat je met het inkleuren van de manen, meegaat met de haarrichting. Op die manier worden de manen denk ik iets mooier ingekleurd.
Ik vind het zo grappig dat die witte marker pen weer zo'n discussie oplevert. Daar hebben Pluizebolpum, Fnanne en ik ook flink wat discussies over gehad in de 2015 challenge Het witte "penstiftding", die hebben we toen allemaal aangeschaft en uitgeprobeerd, ideaal ding
kallipooh
Geplaatst: 11-01-17 19:19
Eclair98: Mooi! Ik denk dat enkele witte highlights zeker mooi zouden zijn Sanneb: Prachtig!! De kleuren zijn echt mooi. Ik zou hier niets meer aan veranderen. Seven: Mooi! mhollander: Schattige cartoon!
Ik heb trouwens 2 witte gelpennetjes, één van Pentel en een Uniball Signo, en ik vind ze beide super. M’n fineliners zijn de pigment liners van Staedtler.
Hier nog wat schetsen/studies:
Ik heb sinds vannacht (ik kon niet slapen ) een nieuwe website.
Ik loop een dagje achter want ik ben extreem moe... Maar ik kan als het goed is binnenkort mijn school tekeningen meenemen na de open dag. Maar nu moet ik het helaas doen met mislukte dingetjes...
Ik schrijf zo weer even een lijstje over iedereen Maar goed, hier mijn tekening. Ze mist nog iets, en het klopt ook totaal niet want ik heb het uit m'n hoofd gedaan hehehe. Ik moet echt nog even op gezichten gaan oefenen dus ik ga binnenkort even portretten natekenen.
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 11-01-17 20:06
Ach wat een gaaf werk komt er weer voorbij! Ik wil graag op iedereen reageren maar dat gaat mij straks de hele avond kosten en die tijd heb ik niet dus ik hou mijn reactierondje beperkt tot de wat recente posts
Pluizebolpum: wat gaaf de sfeer, de uitwerking, het materiaal, whoei!
Seven: (schimmel met de knotjes) leuk om die witte pen daar zo in de gebruiken, komt goed tot zijn recht imo. Ook bij die highlights in de manen vind ik het goed staan
Anniekow: mooi hoe hij recht op je af komt, de achtergrond benadrukt zijn kracht en de dreiging
Joey lover: valt mee toch? Ik kan er wel aan zien dat je er tijd en moeite in hebt gestoken in die pootjes, schaduw lijkt ook netjes op de juiste plekken te zitten. Verbeteren kan altijd nog toch, al doende leert men en deze oefening heb je alvast gedaan, +1 voor jouw pootjes teken skills!
Renskefrea: eekhoorn tof hoe je er sfeer in gebracht hebt en die witte ogen vind ik echt een hoge 'evil' factor hebben, leuk! De anderen vind ik ook leuk maar de eekhoorn die springt er voor mij bovenuit.
Kallipoo: ik vind het een erg leuk diertje, is het een 'bestaand' mythologisch diertje of is hij echt van jezelf? Heeft hij al een naam?
Eclair: hangt af van de stijl die je wilt denk ik, een outline geeft imo vaak snel een cartoon achtig effect. Zonder eentje tekenen is ook best oke als je het mij vraagt doe ik zelf soms ook, dan kreeg je toch weer een andere sfeer en dat kan ook leuk zijn
Sanneb: met het gevaar dat ik je iets ga vragen waar misschien al vaak antwoord op is gegeven.. hoe krijg je het voor elkaar dat de inkt niet alle kanten op gaat? Zoals bij de achtergrondkleur boven de neklijn, als ik zoiets probeer dan kan ik daarna de tekening weggooien zeg maar. Ik vind dat knap dat jij dat kan!
Seven: hoe heb je die texture zo gekegen, gebruik je nu ook een colorless blender of doe je dit kunstje gewoon zo poef met je markers?
Mhollander: tof dat je het toch probeert, ook al vind je dat je niet zo veel talent hebt. En ik voel dat ook zo hoor... soms zie ik hier werk voorbij komen, en dan voel ik mij heel klein
Pharootz: het origineel van deze is geloof ik uit mijn hoofd iets van 1600 x 2600 pixels, dan oogt het denk ik al snel strakker als je hem dan verkleint (de versie die ik gepost heb is geloof ik iets van 400 x 700 pixels ofzo). Hij is gemaakt op mijn tablet met het programma autodesk sketchbook.
Kallipooh: jij kan zo netjes tekenen! Zijn ze nagetekend? Ik zoek eigenlijk nog een goede plek (boek of online, maakt niet uit) voor referentie materiaal, mag ik vragen waar je jouw materiaal vandaan haalt? Ik vind het mooie plaatjes!
AmyLyklama: de ogen vind ik er mooi gelukt wat mij opvalt is dat ik de haren zo leuk vind met al die kleuren
Bedankt Talpeva! Het wezentje heb ik pynnax genoemd (naar lynx + penna (veer)) en is inderdaad van mezelf. Mijn referentiemateriaal haal ik vooral van wildlifereferencephotos.com, de Zoo van Antwerpen (ik heb toestemming om hun foto's te gebruiken), eigen foto's en YouTube. Bewegende beelden zijn eigenlijk interessanter voor dit soort studies.
Die zijn met alcoholmarkers en een alcohol stift (blender) ik verdun dus de stift en deze word geleidelijk weer donkerder zo krijg je de kleur verloop en kan ik wat mengen
sanneb
Geplaatst: 11-01-17 21:35
Bedankt voor de leuke reacties allemaal. Telpeva, ik maak eerst met een schone kwast het achtergrond deel nat. Daarna zet ik m'n papier rechtop(in dit geval bij de achtergrond op de kop zodat het niet over het paard lekt). Klein drupje inkt her en der en voorzichtig verdelen over het natte deel. Maar ik doe ook maar wat
Thanks voor de antwoorden ik heb weer zin nu om nieuwe dingen te gaan proberen, leuk!
eclair98
Geplaatst: 11-01-17 21:44
Ik heb mijn visje met stift bijgewerkt, mijn wit is op, vandaar zilver. Was lui en ff snel gedaan. Baal ik nu van
Pluizebolpum
Geplaatst: 11-01-17 23:14
Seven Hoi weer! Gaaf paard zo. Heeft ook weer zoiets vrolijks, vind ik, hij kijkt zo leuk. Dat idee van appeltjes is heel mooi. Die met en zonder kleur zijn allebei mooi. Die zonder kleur zou met alleen een oog eigenlijk ook al goed zo zijn, denk ik, al heeft die met kleur dan weer net wat meer diepte. Leuk om zo het verschil te zien. anniekow Misschien wat donker maar wel een heel erg mooi beest. Die hoorns zijn prachtig! Telpeva Heerlijk random blij paard. Krijg bijna de neiging om mee te huppelen. Wel heel benieuwd naar wat je met airbrush gaat uitspoken. Spannend! joey_lover Echt heel gaaf, zeker voor zo'n snelle schets. De poten zien er prima uit, niks mis mee. Of bedoel je dat je nog moet oefenen met voetjes en die dus maar stiekem in het gras hebt verstopt? Maar daar is gras toch voor? RenskeFrea Is toch wel een goed beginnetje van die Death of Rats (heb 't even gegoogled), hij lijkt er echt wel op. De oorspronkelijke evil eekhoorn was gewoon gaaf, deze vind ik eng. Op een goede manier dan. Hij ziet er echt uit alsof je vooral niet moet proberen die noot af te pakken en zo knalroze lijkt ie, gek genoeg, juist nog enger. De schetsjes zijn leuk. Ga vooral verder met vosjes, die doe je echt heel erg leuk. kallipooh Wat een gave lynxkatdingbeest (pynnax dus, lees ik al)! Je zegt zelf al dat ie anatomisch nog niet helemaal klopt, die ene poot zit me iets dwars, maar verder gewoon ontzettend mooi. Die fijne zwarte en witte lijntjes, dat licht en die schaduwachtergrond, gewoon wauw. En wat een prachtige schetsen. Wat maak jij een mooie dingen, zeg. eclair98 Ah, leuk visje! En zo bijgewerkt ziet ie er net wat levendiger uit. sanneb Misschien dat ie met lijnen nog net wat extra detail krijgt, maar eigenlijk vind ik hem zo ook al ontzettend mooi, zou er echt heel voorzichtig mee wezen. Prachtige schouder en hals door dat kleurgebruik. "Ik doe ook maar wat", briljant. mhollander Lijkt Malle wel! Heel leuke cartoon kop dus. AmyLyklama Misschien een oor, of een hint van een oor (of juist het oor weg)? Verder vind ik het een ontzettend leuk koppie met heel gave ogen zo.
Haha, en tja, volgens mij was die discussie destijds niet zozeer over die pennen maar over hoe ze heetten. Had er zo eentje opgediept toen ik op zoek was naar witte potloden en al mopperend dat je hier nog eerder witte olifanten zou vinden dan een simpel wit potlood die stiften uit het rek gerukt zonder te kijken of het ook een naam had. Maar 't blijft briljant spul .