[CENTRAAL] 30 days writing challenge! Wie doet er mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Athelas

Re: [CENTRAAL] 30 days writing challenge! Wie doet er mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:48

@marrieL
Jammer maar begrijpelijk. :j

Ik loop ook achter, maar ik skip degene waar ik echt niet uit kom en schrijf gewoon rustig verder. :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:23

Niet alleen jammer dat er veel mensen afhaken, maar ook jammer dat het topic dan direct stil valt :( Was zo'n leuke uitdaging!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:38

Hier mijn dag 9 :) Ik heb een gebeurtenis tijdens een roadtrip genomen :)

Citaat:
9 Juli 2016 Write a Road Trip Story

Kreunend sloeg ik met mijn hand op de wekker die naast mijn hoofd stond te blèren. Slaperig open ik mijn ogen en staar naar de wekker. De wekker geeft in groene lichtgevende cijfers aan dat het vijf uur in de ochtend is. ‘Ooooohh’, kreun ik, ‘Waarom zo vroooeeeg’. Nog heel even blijf ik liggen en daarna verzamel ik alle wilskracht in mijn lichaam om rechtop te gaan zitten. Ik wrijf met mijn handen door mijn ogen en zucht zacht. Ondanks dat mijn dag iets moeizamer begint dan verwacht, wordt dit wel een hele spannende dag. Ik ben samen met een groep vrienden op een roadtrip door Amerika. En als je in Amerika bent moet je natuurlijk minimaal één keer hebben meegemaakt hoe het is om op een ranch mee te werken. Zo was het dan ook mijn idee om naar een ranch te rijden en te vragen of we een keer een dag mee mochten lopen. Nu het hier vakantie is in Amerika werd dat van harte aangenomen en moesten we vandaag om zes uur aanwezig zijn. Als je daar echt zou werken had je er veel eerder moeten zijn, vertelde één van de cowboys daar, maar voor ons maakte hij deze keer een uitzondering. Een glimlacht siert mijn lippen. Ondertussen heb ik geschikte kleding aangetrokken en heb ik mijn tanden gepoetst, haar gedaan en mijn tas ingepakt. Als ik beneden kom zijn een aantal van mijn vrienden ook al bijna klaar. ‘Is Pete nog bezig?’, vraag ik als ik zie wie we nog missen. ‘Pete ligt nog in bed’, antwoord mijn vriendin Karin. Ik zucht, ‘Dat meen je niet?’. Snel laat ik mijn tas op de grond zakken en dender naar boven toe de kamer van Pete in. ‘Wakker worden!’, schreeuw ik. Pete schrikt zich helemaal rot en valt met zijn dekens op de grond. ‘Wat doe je’, roept hij verontwaardigd uit. ‘Zorgen dat jij uit je nest komt, we vertrekken over tien minuten’, met deze laatste woorden loop ik de deur uit.

Iets later dan gepland rijden we de lange oprijlaan op van één van de bekendste ranches in Amerika. De Silver Spurs Ranch. Mijn ogen uitkijkend staar ik over de weilanden waar een lichte gouden zon zijn stralen over spreid. Grote kuddes koeien staan te grazen en hier en daar staan verschillende cowboys maar ook cowgirls hun paarden op te zadelen om zich klaar te maken voor de lange ritten die voor vandaag gepland staan. Als Enzo de auto heeft geparkeerd stappen we uit om ons direct te laten begroeten door Clark, de baas van de ranch. ‘Goedemorgen’, zegt hij enthousiast, duidelijk al uren wakker. ‘Zijn jullie er klaar voor?’, voorzichtig knikken we allemaal van wel en kijken we naar de paarden waar Clark naar wijst. ‘We hebben ze vast voor jullie opgezadeld zodat we zeker weten dat we onderweg niet hoeven te stoppen. Voor ieder is er een regenjas ingepakt en extra spullen zodat jullie de reis goed kunnen doorkomen; onder iedere omstandigheid!’, Clark legt vol enthousiasme alles uit en wij luisteren aandachtig naar hem. Ik sta te popelen om te beginnen, dit lijkt me een geweldige ervaring!

Niet wetend dat deze geweldige ervaring een heel ander licht kreeg.

‘Naar links!’, roept Elise, één van de cowgirls die vandaag mee rijd. Zojuist is de kudde met paarden opgejaagd door een groep wolven en het is nu onze taak om ervoor te zorgen dat de kudde de rust weer vindt en goed bij elkaar te houden is. Ik leg mijn been tegen mijn paard aan zodat hij naar de andere kant wijkt. Verderop zie ik Karin & Pete die ook druk bezig zijn met het opvolgen van de commando’s. Ondanks dat Pete nog nooit op een paard heeft gezeten ziet het er nu uit alsof hij een volleerd ruiter is. ‘Afstand houden!’, roept Elise naar Enzo, die direct zwaarder gaat zitten. ‘Anna, nu jij aansluiten’, direct doe ik wat Elise van mij vraagt en spoor mijn palomino ruin aan om dichter bij de paarden te gaan lopen. Voorop wordt de kudde afgesneden en beetje bij beetje begint de controle terug te keren. Als de voorste paarden terug in stap zijn gegaan volgt de rest van de kudde al snel. ‘Veilig’, roept iemand die achter de kudde rijdt en wij verspreiden het woord. ‘Goed gedaan!’, complimenteert Elise ons.

Als de paarden eenmaal op de juiste plek zijn gebracht, draven en galopperen wij op ons gemak terug naar de ranch. Op de ranch aangekomen krijgen we adviezen hoe we onze paarden nu goed kunnen na verzorgen en daarna mogen ze fijn in hun eigen kudde lopen.
Het was een geweldige ervaring die we afsluiten met een gezellig kampvuur!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:26

En hier is dag 10 :)

Citaat:
10 juli 2016 White about something that happend when you were a child

Het was de ochtend van 29 januari 2002, mijn moeder had zojuist mijn broertje en mij op school gebracht. Ze vertelde ons dat ze nog even wat boodschappen ging halen met de fiets en daarna direct door zou gaan naar Oma & Opa. Onze opa was erg ziek, mama had verteld dat hij kanker had en dat dit niet meer zou overgaan. Mama geeft mij een knuffel en zwaait naar ons als we de school binnen gaan. Op dit moment zitten we in een noodgebouw, onze nieuwe school wordt aan de overkant gebouwd maar dat duurt nog een hele tijd! Ik loop mijn klas in en ga aan mijn tafeltje zitten en begroet wat andere leerlingen die ik ken. Ook Jim is zojuist binnen komen lopen en Kitty is er ook al. Druk hebben we het over de aankomende pauze. Wat gaan we deze keer spelen? De vijf superdieren? Of heeft Kitty iets anders verzonnen? Als Juffrouw Jolanda de klas binnen komt en aangeeft dat we een kring mogen maken gaan we allemaal om de juf heen zitten en luisteren we aandachtig naar hoe onze schooldag begint.

Om twaalf uur wordt het klaslokaal wakker geschud door vele rommelende maagjes. Juf Jolanda maakt de laatste regel op het bord af en draait zich dan om naar de klas, ‘Als iedereen deze zin heeft overgeschreven mogen jullie de boeken dichtslaan en kunnen jullie je lunch uit de rugtassen gaan halen’, ze glimlacht en geeft het teken dat we mogen beginnen. IJverig schrijf ik door en klap daarna mijn schrift tussen mijn boek en leg mijn pen netjes in mijn etui en sta, net als andere leerlingen, op om naar mijn rug tas te lopen. Ik rits mijn rugzak open en pak daaruit mijn boterhamdoosje met Pokémon erop en de bijpassende beker. Als ik de rugzak dicht rits loop ik weer terug naar mijn plaats. Gezamenlijk eten we onze lunch.

Nadat iedereen goed gegeten heeft en even rustig heeft gezeten om hun eten te laten zakken mogen we gaan buiten spelen. Als een stel losgeslagen jonge koeien schieten we naar buiten en rennen over het speelplein heen. Iedereen heeft zijn eigen groepje en soms worden de groepjes samen gebracht, het hangt er vanaf. Soms moet de juffrouw ingrijpen en soms gaat het heel goed. Het komt er hoe dan ook op neer dat we uitgeblust weer binnen komen. Door de warmte trekken sommige, net als ik, onze trui uit en zitten in onze hemd in de grote kring.

Als ik gezellig met mijn buurman Jim zit te kletsen komt er een akelige stilte door de kring heen. Verbaasd kijk ik op en staar naar de Juffrouw die bij de deur staat en daar achter .. staat mijn moeder. Wat is er aan de hand? Het eerste wat er door mij heen schiet is Opa, maar wat zou er met opa zijn? Juf Jolanda draait zich naar mij om en vraagt of ik mijn spullen wil pakken; ik mag naar huis toe.
Daar zit ik. In de auto. Ook papa is er, wat al helemaal vreemd is want papa is er eigenlijk nooit. Een vreemd gevoel schiet er door mij heen. Is opa overleden? Ik negeer het gevoel, nee vast niet. Lachend kijk ik naar buiten en wacht geduldig af tot we thuis zijn.

‘Ga maar even zitten’, zegt papa. Nu wordt het wel heel vreemd. Ik ga op de stoel zitten aan de grote tafel en Nick, mijn broertje, blijft voor mij staan. Papa knielt voor ons neer en kijkt heel even naar ons. Ik zie hem slikken en een traan rolt over zijn wang. ‘Opa is een sterretje geworden’, zegt hij. Wat? Maar? Hoe? Nee.. Nick begrijpt er niets van. Papa probeert het uit te leggen maar hij is er nog te jong voor. Ik kijk naar mama, haar gezicht is betraand. ‘We gaan zo naar Oma toe’, verteld papa. Een akelig gevoel is aanwezig in mijn lichaam.

Opa. Opa ligt in zijn bed. Hij ligt aan de kant waar oma normaal gesproken slaapt. Zijn gezicht is langzaam geel aan het worden en ik durf bijna niet naar opa te kijken. Mama tilt mij op en terwijl ze mij mee naar beneden neemt kijk ik nog over haar schouder heen naar Opa. ‘Dag opa’, fluister ik zacht en voel dan hoe mijn ogen zich vullen met tranen.

Ik kon nog een hoop naar boven halen wat er allemaal wel niet vroeger is gebeurd. Maar eigenlijk kon ik mij dit ook nog als de dag van gister herinneren. Dus vond ik het 'mooi' om hier over te schrijven.

Mijn opa is overleden aan asbest kanker. Dit was toentertijd erg nieuw en nog heel erg onbekend. Hij was vanaf het begin af aan ten dode opgeschreven. Mijn opa had het al meerdere keren opgegeven maar doordat ze een katholieke dokter hadden konden ze niets. Uiteindelijk is er met andere dokters er voor gekozen dat het klaar was. Maar toen is opa (met enorm veel pijn) zelf gegaan. Mijn moeder kwam net op dat moment binnen dat hij zijn laatste adem uitblies.
Ik was negen jaar en mijn broertje vier. Mijn opa was 62.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:40

Mooi verhaal, ben er een beetje emotioneel door geworden vanwege privéomstandigheden, maar hij is leuk gelukt.

Overigens ga ik alles inhalen, alleen moest vandaag naar school, had vorige week kamp en dit weekend mijn zestiende verjaardag.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:06

Nog van harte gefeliciteerd dan AlwaysH!! Heb je een leuke dag gehad?

Mooi dat je op je eigen manier nog afscheid kon nemen xDenies!
Aan de ene kant fijn dat je het je nog zo goed herinnerd terwijl je misschien eigenlijk dat laatste beeld van opa liever wil vergeten en je wil focussen op toen hij nog beter was. Mooi geschreven iig!

Ik heb mijn projectje iets luchtiger gehouden, met een stuk minder woorden als gisteren. :Y)
Dit is al wel twintig jaar geleden denk ik, maar doordat mijn ouders een filmcamera hadden (je weet wel, zo eentje met bandje nog) heb ik toch nog een deel van de herinnering bewaard. Niet van het geschreven 'event', maar van stukjes ervoor en erna. of van jaren ervoor en erna.

Ik hoop nog steeds dat ik binnenkort mijn extra dag kan inhalen.. Ik ga weer voor morgen HAHA!!

Dag 10
Het was een koude dag in februari. We waren met ons hele gezin op vakantie in het zuid-oosten van Duitsland. Papa, mama, ik, mijn broertje en mijn zusje. Ik zal een jaar of zes geweest zijn denk ik. Het had de weken voordat wij aankwamen al veel gesneeuwd en het was koud genoeg voor de sneeuw om te blijven liggen. Wij vonden het heerlijk. Elke dag in de sneeuw spelen of lekker warm in het huisje met de lego waar we uren huizen, stallen en treinen van konden maken en op sommige dagen, wat we wat minder fijn vonden, wandelen met papa en mama.
Vandaag was de dag dat we naar een mini dierentuin gingen. Een ‘Tierpark’ waar vooral wolven, vossen, linxen, maar ook herten, paarden en ezeltjes waren. Wij vonden het fantastisch. We zijn allemaal gek van dieren en als je dan ook bij de herten in het park kan lopen is dat helemaal vet toch!
Het was feest! Papa had biks gekocht om de beesten te voeren en binnen de kortste keren stonden ze met zijn alle om ons heen. Wij hoefden bijna niet te roepen. Alleen naar de kleine reetjes die niet dichtbij durfde te komen. “Hertje! Hertje!!” klonk het dan. Het was zelfs zo erg dat als ze niet luisterden wij bedachten dat ze geen Nederlands verstonden en riepen dan riepen we Hiersch of Ziege of Pferd al naar gelang van welk beest we aandacht wilde. Helaas voor ons hadden de beestjes vaak wel wat beters te doen en luisterden ze hier ook niet naar. Jammer jammer!

Maar afijn, wij dus de beestjes voeren. Het paard een beetje en de ezeltjes. Een beetje aan dat mama hertje, een beetje aan het jong. Op een gegeven moment was mama al wat verder gewandeld en ik was, met papa op de achtergrond, nog druk bezig met biksjes uit mijn jaszakken pakken, want ik was nog lang niet klaar met voeren. Ja ik had nog een beetje gegraaid. Hier beestje eet maar. Binnen de kortste keren natuurlijk weg en ik weer graaien in mijn zakken. Lastig hoor met die kleine handjes en ik wilde opschieten want ik had dat groter hert met dat nog grotere gewei al zien staan en die wilde ik ook voeren! Tot ik opkeek en de bovenkant van een groot gewei op me af zag komen. Het ging meneer het opperhert blijkbaar niet snel genoeg en hij kegelde me zo omver. Gelukkig had ik een dikke (ik weet nog oranje met rode) jas aan en het enige wat gekrenkt was, was mijn trots. Sindsdien ben ik toch een klein beetje huiverig voor herten, zoals je wel zult begrijpen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:23

@Jitske, heerlijke dag! Had mijn beste vrienden geappt of ze ook kwamen, maar ze negeerde me, dus ik was bang dat ze boos waren. Tot ze om drie uur opeens binnen stonden! Wat was ik blij :D

En grappig verhaal, zie het fenomeen al voor me :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:55

Wat is precies de bedoeling van dag vier?

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:08

Ik heb aan het eind van blz 14 mijn uitwerking van de originele dag 4 staan, maar de opdracht was veranderd naar 'schrijf een verhaal over een feestdag' ;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:26

Oke! Dankjewel, dan kan ik aan de slag!

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:56

Oké, geen idee wat ik moest schrijven dus ik heb maar wat geschreven. Vind het totaal niet goed gelukt, maar goed. := -O-

9. A road trip story

De auto maakte een constant, licht razend geluid. Het was rond een uur of elf ‘s morgens, de zon scheen al fel in haar ogen. De hemel boven hun was nog strak blauw, maar voor hun begonnen er wat wolken te vormen. De voorspellingen waren niet al te best; regen, harde windstoten, hagel en wellicht onweer. Daarom waren ze vandaag vroeg vertrokken, ze hoopte het noodweer voor te zijn en veilig in hun hotel te zijn wanneer het losbarst.
Ze hadden een typisch uitzicht. Een lange, rechte weg met gele strepen erop. Kilometers vooruit rezen er bergen op. Een wat dorre vlakte strekte tot aan de bergen. Het was warm, de tomtom in de auto gaf 28 graden aan. Ze drukte de airco aan en als snel blies er een heerlijk koel briesje door haar haren. Ze leunde achterover in haar stoel en sloot haar ogen.
Een uur later werd Lysa ongerust. De hemel was inkt zwart gekleurt, de temperatuur flink gedaalt en er was een stevige wind op komen zetten.
“Ies… ik vertrouw dit niet,” zei ze twijfelend tegen haar tweelingzus, die aan het stuur zat.
“We blijven gewoon door rijden, iets anders zit er niet op.” zei ze, kalm als altijd.
Lysa zuchtte. Haar zus was altijd kalm terwijl zij altijd overal over in paniek raakte. Dus reden de twee zussen gestaagd door. Lysa probeerde zich wat te onstspannen, wat niet echt lukte. Ze had een slecht voorgevoel hier over.
“oliebol,” hoorde ze haar zus zeggen. Enkele seconden later stond de auto stil.
“Ies, waarom stop je?”
“Benzine is op…geen reserve mee.” zei haar zus.
Een vlaag van paniek vloog door haar heen. “We zitten hier vast!” riep ze meteen.
“Niet zo snel lys, misschien komt er iemand langs.”
“Hoeveel mensen hebben we gezien op deze weg?” vroeg Lysa spottend.
Haar zus zuchtte en stapte de auto uit. Lysa volgde haar voorbeeld. Het was kouder geworden merkte ze. Kippenvel verscheen op haar armen. De lucht was nog steeds inkzwart. Het gras werd flink heen en weer bewogen door de wind. Stof stoof op.
Ze keek de vlakte over en volgde de weg met haar ogen, maar ze zag geen enkel teken van leven.
Een tijdje bleven de zussen buiten de auto zitten, tot het begon te regenen. Dikke druppels vielen naar beneden. Lysa voelde de koude druppels op haar blote armen vallen.
“We kunnen beter naar binnen gaan,” opperde ze. Haar zus knikte en ze stapte de auto in. Met een zachte plof viel de deur dicht. Het was stil in de auto. Heel zacht kon je de druppels horen vallen. Op de achtergrond klonk wat zacht gerommel. Angstig keek ze uit het raam. Onweer. Kan het nog slechter? Ze was altijd al bang van onweer geweest, hier op deze open vlakte waren zij het hoogste punt en dat beangstigde haar nog meer. Het begon steeds harder te regenen. De wolken waren samengepakt tot één grote, inktzwarte massa.
Lysa schrok op van een flits.
“Het komt onze kan op,” piepte ze terwijl ze verontrust naar buiten keek. Haar zus zei niks.
Ondeertussen was het nog harder gaan regenen en waaien. Het gras lag plat tegen de grond en de neevallende regen maakte inmiddels een oorverdovend lawaai. Bij Lysa brak het zweet uit. Wat als ze geraakt werden door de bliksem? Opnieuw klonk er een knal. Ze beet haar kaken op elkaar. Het diepe, rommelende geluid van onweer maakte haar bang.
“Lys! Ik zie een auto!” riep haar zus plots.
Haar hart maakte een sprongetje. “Als hij ons maar niet voorbij rijd…” zei ze.
De koplampen kwamen steeds dichterbij en de auto remde af. Een zucht verliet haar mond. De auto stopte. Een man stapte uit. Haar zus deed het portier van de auto open.
“Hebben jullie pech?” vroeg de man. Hij moest haast schreeuwen. Haar zus antwoorde van wel.
“Kom maar met met mij mee, hier kunnen jullie niet blijven met dit weer.” zei de man.
Dankbaar stapten Lysa en haar zus de auto uit en sprintten naar de auto van de man. Regen viel met bakken uit de hemel. Zelfs in die paar meter die ze afgelegd hadden waren ze nat geworden.
Snel stapte ze de droge auto in. Er klonk een onweer’s klap. Het portier sloeg dicht en meteen begon de man te rijden. De man zou hun naar de eerstvolgende stad brengen om te schuilen. Ze waren veilig.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:07

Leuk verhaaltje, super leuk gebracht zo met een tweeling; ze verschillen toch erg veel!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:25

Ik heb het gevoel dat t einde nog niet het einde is... :7
Of zoek ik er teveel achter ;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:35

Dat idee had ik ook, twee jonge meiden die bij een man instappen :=

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:00

Mijn verhaal gaat over een jongetje, van wie zijn beste vrienden machines van zijn vader zijn en hij beleeft allemaal avonturen met zijn vrienden. Zo ook nu.

Dag 11. Write a story for kids.

Mike rende naar buiten om zijn beste vrienden op te zoeken. Het was na het eten en hij mocht van mama nog een uurtje buiten spelen. Dat vond Mike leuk. Buiten spellen was zijn favoriete bezigheid.
Hij stopte pas met rennen toen hij bij de deur van de schuur was. Met moeite trok hij de deur open en knipte het licht aan. Hij zuchtte van blijdschap. Ze stonden er nog! Johney de tractor, Skip de mini vrachtwagen en Flok de skelter. Allemaal begroette ze hem enthousiast.
“Hoi Mike! Gaan we spelen?” Riepen ze vol enthousiasme. Mike klapte in zijn handen.
“Ja,” riep hij terug. “We gaan een avontuur beleven.” De kleine jongen sprong achterin de tractor, terwijl van alle drie de voertuigen de motoren met veel lawaai aangingen. Skip gebruikte zijn spiegel om de grote deur van de garage open te doen en daar gingen ze met zijn vieren op pad. Vol verwachting keek kleine Mike uit het raampje van de tractor.
“Gaan we naar de vuilnisbelt?” Vroeg Johney aan Mike. Deze knikte en een paar minuten later draaiden ze het terrein van de vuilnisbelt op. Hier kon je altijd mooi rondjes rijden en Flok de skelter wilde altijd over de grote bulten afval racen. Hij schoot al voor hen uit terwijl Mike van de tractor sprong. Tinus de graafmachine was hier ook altijd te vinden. Zijn grote koplampen kwamen Mike al tegemoet.
“Jo Mike.” Gromde Tinus blij. “Gaan we graven?” Mike klopte op de grote rode neus van de graafmachine.
“Goed idee Tinus!” Snel klom Mike op de stoel in de cabine.
“We gaan!” riep hij en de machine begon te rijden. Al snel waren ze druk bezig met het verplaatsen van vuilnis toen er ineens een trilling door de stoel ging. Mike keek uit het raam.
"Ow nee,” Mompelde hij. Daar, bij de ingang van de vuilnisbelt, stonden vier auto’s. Sjieke auto’s. Zij en de Sjieke Auto Bende waren niet zulke goede vrienden. Overal waar Mike en zijn vrienden speelden werden ze weggejaagd door de Sjieke Auto’s. Mike en Johney hadden gedacht dat de vuilnisbelt te vies zou zijn, maar het leek alsof de Sjieke auto’s ook deze plek wilde hebben. Langzaam kwamen de Sjieke auto’s dichterbij. Mike en Tinus waren gestopt met graven en stonden ze nu op te wachten. Dit was hun nieuwe plek! En ze gingen niet zomaar weg!
Mike hoorde wielen achter zich. Johney en Skip waren ook bij het komen staan. Bertha, de leidster van de Sjieke Auto Bende, riep al van ver.
“Dit is onze plek, lelijke wagens!” Het maakte Mike een beetje boos. Ze waren al op zoveel plekken weggejaagd en hier was het leuk! Mike stak zijn kin in de lucht.
“Dat is niet waar. Wij waren hier het eerst!” Met veel lawaai uit haar motor kwam Suus dichterbij.
“Nou en. Dit is nog steeds onze stad, dus onze plek!” Mike voelde hoe Tinus iets achteruit ging. Hij woonde hier. Als ze hier weg moesten was hij onderdakloos!
“Een wedstrijd” riep Mike. Hij had het gevoel alsof iedereen hem aankeek. Heel wat koplampen waren op hem gericht toen hij zei: “We doen rondjes over het vuilnisbeltterrein. Wie het eerste drie rondjes heeft gereden wint de plek.” Bertha begon hard te lachen.
“Jij denkt dat je Gonzalez kan verslaan?” Mike zag skip benauwd kijken, maar hij had een plan.
“Ik niet, maar Flok wel!” Weer lachte Bertha en de rest lachte hard mee. Mike was zeker dat Flok hen kon verslaan. Nu moesten ze hem eerst nog vinden. Johney en Skip keken om zich heen. Mike zag een vaag schijnsel komen vanachter het mensenhokje. Hij klom van Tinus af en rende met zijn kleine beentjes naar Flok toe.
“Hoi Flok,” Groette Mike alsof er niks aan de hand was.
“Ze mogen me niet zien, Mike.” Trilde Flok.
“Jawel Flok,” Zei Mike. “Je moet van ze winnen.”
“Winnen?”
“Ja, jij kan heel hard racen en je kent de vuilnisbelt heel goed.” Nog steeds was Flok niet overtuigd. Mike legde zijn hand op het voorwiel van de skelter.
“Je kan dit, doe het voor Tinus.”
“Ik ben bang, Mike.”
“Wij moedigen je aan Flok.” Flok was even stil.
“Oké.” Fluisterde hij. “Ik doe het.” Dapper kwam hij tevoorschijn en reed achter Mike aan naar de groep. Alle andere machines moedigden hem aan. Hij leek steeds iets groter te groeien en zijn lampen ging iets feller branden. Tot hij bij de groep kwam. Een simpel ‘boe’ van Bertha was genoeg om zijn lampjes weer te laten doven.
“Laten we beginnen.” Siste Gonzalez. Zijn gestroomlijnde dak glom onder de aanmoedigende lampen van de rest van zijn club.
“Je kan het.” Joelde Johney en Skip. Mike ging nog eens naast Flok zitten.
“Jij bent supersnel en je kent de vuilnishoop als je eigen accu.” Hij knikte de skelter toe. Flok knikte terug. Hij ging naast Gonzalez staan.
“Klaar voor de start af.” Gilde Bertha snel en Gonzalez schoot ervandoor. Flok ver achter hem latend. Flok kwam langzaam op gang, maar was na een paar seconden opgewarmd. Hij racete achter Gonzalez aan. Mike was ze even uit het oog verloren achter de hoge afvalbergen. Maar toen ze weer tevoorschijn kwamen zat Flok vlak achter Gonzalez. Zoals Mike bedacht had kende Flok de vuilnishopen als de beste en wist hij precies waar hij grip had met zijn wielen. Terwijl Gonzalez regelmatig uit de bocht vloog.
Een rondje later zat Flok nog steeds achter Gonzalez. Hij had een paar krassen op zijn bumper zitten. Gonzalez was al een keer tegen hem aangebotst. Floks lichten stonden een beetje boos toen ze aan de laatste ronde begonnen. ‘Hij wilde winnen.’ Dacht Mike. Voor de laatste keer kwamen de twee tegenstanders achter de berg vuilnis vandaan. Flok nog steeds achter Gonzalez. Bertha en de Bende joelde hen toe. Maar Flok had nog een trucje. Hij ging naast Gonzalez rijden en op het moment dat Gonzalez hem een duw wilde geven trapte Flok op de rem. Gonzalez vloog zo de hoop afval in. Flok racete verder en kwam al eerste over de finish. Met een vieze Gonzalez achter hem aan.
“De vuilnisbelt is van ons!” Riep Mike blij en de Sjieke Auto Bende reed het terrein af.

Ongerust liep de moeder van Mike naar buiten. Ze had nu al drie keer naar buiten geroepen en haar zoon luisterde altijd! Ze vond hem uiteinde heerlijk dromend, met een gelukkige lach op zijn gezicht in de achterbak van de tractor.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:17

Ik heb de opdracht op een iets andere manier gezien. Ik kreeg het idee om echt een voorleesverhaal te schrijven. Dus op sommige stukken is er eigenlijk het idee dat degene die voorgelezen wordt; antwoord of een beweging maakt. Snappen jullie? :P

Citaat:
11 Juli 2016 Write a Story for kids

‘Dit is Pip!’, een enthousiast hondje met een eigenwijze vlek rond zijn oog. ‘Pip is altijd erg vrolijk’, zijn staartje kwispelt enthousiast en hij blaft een keertje. ‘Hoorde je dat? Pip kan niet praten maar wel blaffen, weet jij wat Pip bedoelt?’. ‘Juist! Pip wilt graag spelen’, het hondje springt vrolijk op en neer en rent naar een grote rieten mand die in de woonkamer staat. Enthousiast springt het hondje tegen de mand op en probeert zijn neus tussen de deksel te duwen. ‘Denk jij dat het Pip gaat lukken?’. Het hondje is druk bezig om zijn neus ertussen te duwen en slaagt hier uiteindelijk in. Met een zwiep zwaait de mand open en het enthousiaste hondje duikt erin. Heel even hoor je enkel het geritsel van wat spullen langs elkaar heen. Dan springt Pip uit de mand met een grote bal in zijn bek. ‘Kijk nou wat Pip heeft!’, het hondje dartelt vrolijk rond en laat het balletje voor zijn neus op de grond vallen en blaft luid. Pip gaat in een uitdagende houding staan en blaft nogmaals. ‘Zullen we met Pip spelen?’ Het hondje wacht geduldig. ‘Geef de bal maar aan ons Pip’, het hondje kijkt hele even nieuwsgierig met zijn kopje schuin en pakt daarna het balletje en brengt deze bij ‘ons’. ‘Gooi het balletje maar!’. Pip springt enthousiast de lucht in als het balletje verschijnt en vangt hem netjes op. ‘Goedzo Pip! Knappe hond!’, Pip dartelt weer enthousiast rond en laat het balletje dan voor zijn neus vallen. Pip gaapt. ‘Is Pip moe van het spelen?’. Het hondje piept een beetje en gaapt nog een keer. ‘Het is tijd om te gaan slapen, is het niet Pip?’, Pip blaft enthousiast. ‘Ga maar lekker in je mandje liggen Pip.’ Pip loopt naar zijn grote mandje en ploft op een zacht kleedje neer. Pip gaapt nog een keer. ‘Slaaplekker Pip!’, zijn oogjes vallen langzaam dicht. Heel even is het stil en daarna is het geluid van een snurkend hondje te horen.

Kort maar krachtig :')

Gefeliciteerd AlwaysH!

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:24

JitskeJeldau schreef:
Ik heb het gevoel dat t einde nog niet het einde is... :7
Of zoek ik er teveel achter ;)

Ach, haha ik weet het eigenlijk niet, ik zou er een hoop achter kunnen schrijven maar dan word het zo lang. :') Voor mij is het gewoon het einde.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:58

Write a Scary story and a romantic story :') Lekkere opdrachten.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:17

xDenies schreef:

Idd. Scary lukt wel, maar Romantic...niet zo mijn ding. :+

Ik ben nu bij dag 10 aangekomen, geen idee wat ik moet schrijven. Iets wat gebeurde toen ik kind was. Ik kan at the moment niet op boeiende gebeurtenissen komen. Behalve die van dag 1, maarja die is al geschreven. :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:19

Athelas schreef:
xDenies schreef:

Idd. Scary lukt wel, maar Romantic...niet zo mijn ding. :+

Ik ben nu bij dag 10 aangekomen, geen idee wat ik moet schrijven. Iets wat gebeurde toen ik kind was. Ik kan at the moment niet op boeiende gebeurtenissen komen. Behalve die van dag 1, maarja die is al geschreven. :P

Je hebt vast wel een gebeurtenis die je is bij gebleven? Een bepaalde verjaardag of uitje? Iemand die overleden is? Trouwerij? etc

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:22

Ja, heb gebeurtenissen die me zijn bij gebleven, maar die vind ik niet boeiend genoeg om over te schrijven. Aan iemand die over leden is dacht ik ook al, maar mijn opa en oma's zijn overleden toen ik nog heel jong was en ik herinder me er niet zo veel meer van. :o

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:24

Athelas schreef:
Ja, heb gebeurtenissen die me zijn bij gebleven, maar die vind ik niet boeiend genoeg om over te schrijven. Aan iemand die over leden is dacht ik ook al, maar mijn opa en oma's zijn overleden toen ik nog heel jong was en ik herinder me er niet zo veel meer van. :o

Bepaald paard dat in je leven is gekomen, of een andere huisdier?

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:26

Ik ga denk ik over een droom schrijven, dromen genoeg. :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:28

Kan ook! Ik ga de scary story doen :') Hoop dat ie eng genoeg wordt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:02

Dus, ik laat hem hier bij :D
Nu is het even me-time. Ik zorg dat ik in het weekend mijn achterstand heb bijgewerkt.

Citaat:
12 juli 2016 Write a scary story

We staan voor een groot gebouw. Op het bordje, dat voor aan het pad staat, wordt er uitgelegd dat dit gebouw een ziekenhuis voor mensen was. Maar niet mensen zoals jij en ik, maar voor mensen die het niet allemaal meer op een rijtje hadden. Maar dan ook echt niet meer op een rijtje. In de verte horen we de grote klok in het oude kerkgebouw. Het is twaalf uur, middernacht. ‘Dus’, begint Jamie, ‘Als je daar naar binnen gaat win je.’ Ik slik een keer en staar naar het gebouw, wie weet wat daar allemaal binnen gebeurd. ‘Dus ik moet in mijn eentje?’, beantwoord ik Jamie en kijk naar de jongen die een paar jaar ouder is dan ik. ‘We gaan wel met je mee’, antwoord mijn goede vriend James. ‘Ik ga jou daar niet alleen naar binnen laten’, vervolgt hij. Jamie begint te schaterlachen, ‘Stelletje aanstellers!’, roept hij uit. ‘Ga dan ook mee naar binnen’, kaats ik hem direct terug. Een lichte paniekvlaag schiet over zijn gezicht heen. ‘N-nee, ik blijf hier buiten!’, ‘Wie is er nu de aansteller’. ‘Oke! Ik ga wel mee’, antwoord Jamie na een enkele seconde te hebben getwijfeld. Nu kan hij absoluut niet terug.

Voorzichtig lopen we het pad op. Ik pak een zaklamp uit mijn zak en test een paar maal of het licht het goed doet, het lijkt erop alsof de batterij goed vol is. ‘Hebben jullie ook een zaklamp?’, vraag ik onderweg naar de deur. ‘Uiteraard’, antwoord James. Jamie knikt ook. Ik gniffel een beetje. Ergens is het wel triest dat Jamie zo’n grote mond heeft maar zelf niets durft. ‘Daar gaan we dan’. Ik leg mijn hand op de deurklink en begin ertegenaan te duwen, de deur schuift heel stroef open, ‘Help eens’, mompel ik en James komt direct met zijn volle gewicht tegen de deur aan. ‘Pff, vrouwen’, moppert Jamie. We negeren hem allebei en als de deur ver genoeg open is, klikken we onze zaklampen aan en lopen naar binnen. Tot zover is er nog niets te zien en ik voel me iets relaxter worden. James schijnt met zijn zaklamp in verschillende gangetjes. Ineens springt Jamie vanachter op en legt zijn handen op mijn schouder en roept keihard, ‘Boe!’, ik schrik en draai mij uit een reflex om en ram met de zaklamp tegen zijn hoofd aan. ‘Kappen idioot!’, grom ik als ik zie wie het uiteindelijk is. Jamie slaat zijn handen tegen zijn neus aan en kreunt luid, ‘Mijn neus, trut!’. Ik geef hem een waarschuwende blik en voel hoe James mij mee trekt aan mijn arm, ‘Voordat jij ervoor zorgt dat het hier een bloed bad wordt’, gniffelt hij. Ik antwoord er niet op maar loop wel netjes mee.

Als we de beneden verdieping verkend hebben, en uiteraard niets vreemds hebben gevonden, komen we bij een trappenhuis aan. ‘Gaan we naar boven of naar beneden?’, vraagt James. ‘Boven, boven lijkt mij prima’, antwoord Jamie snel en zet de eerste passen op de trap. ‘Nah, als we hier dan toch zijn moeten we er gebruik van maken. Ik zeg; we gaan de kelders in’, ik kijk naar beide jongens die een lichte witte tint over hun gezicht heen krijgen. ‘Is er wat?’, ‘Jij durft, om naar beneden te gaan’, ‘Ik ga dus echt niet naar beneden heh!’. ‘Watje’, snauw ik naar Jamie en trek vol overtuiging de kelderdeur open. Een lichte windvlaag en een behoorlijke muffe geur komen mij direct tegemoet. ‘Ik ga dit zo hard winnen’, ik gniffel en klik mijn zaklamp aan en loop de trap af naar de kelder.

Op het bordje naast de deur naar de trap staat op grote letters: Betreden op eigen risico, gesloten afdeling.

‘Wat was dat?’, mekkert Jamie en als ik mij omdraai zie ik hoe hij in elkaar gedoken staat. ‘Stel je toch niet zo aan joh, kleuter’, zeg ik geïrriteerd. James en ik lopen op ons gemak verder hal in. Jamie komt snel achter ons aan gerend, ‘Ik meen het serieus, horen jullie dat niet?’. We gaan stil staan en proberen ons op een bepaald geluid te controleren. ‘Wat moeten we horen dan?’, vraag ik. Ineens klinkt er een klagelijk gejank. Alsof iemand gemarteld wordt. Het gejank wordt vervolgd door wat gesnik en wat zacht gepraat. ‘D-dat!’, roept Jamie uit. Ik voel hoe mijn hart als een gek begint te kloppen en ik zie dat ook James dit wel vreemd vind. ‘Waar komt dat vandaan?’, ‘Nee. We gaan terug! We gaan nu terug’, roept Jamie in paniek uit. ‘Luister gozer’, zeg ik duidelijk en draai me naar hem om en schijn met de zaklamp in zijn gezicht, ‘Jij hebt mij uitgedaagd om hier naar binnen te gaan. Dit was jouw idee! Dus we gaan dat waar maken ook en ik zal zorgen dat ik dit win.’ Even kijkt Jamie mij geschrokken aan, ‘Het is al goed, je hebt gewonnen!’, ‘Dag Jamie’, James en ik lopen van hem weg.

Als we wat dieper de gang in zijn gekomen horen we het geluid niet meer. Het lijkt alsof we er alleen maar vandaan liepen. Jamie hebben we achter gelaten en ook niet meer gehoord, wellicht is hij wel gewoon naar buiten gegaan. ‘Er is hier echt niets meer, Tess, zullen we teruggaan?’, ik knik en draai mij op. ‘Zal Jamie al naar buiten zijn gegaan?’, ‘Die deed het bijna in zijn broek!’, we gniffelen allebei en verlichten met onze zaklampen de ruimte. ‘Wat is dat?’, vraag ik dan ineens als mijn zaklamp op een figuur in de verte schijnt. ‘Hoe bedoel je?’, James doet zijn best om het ook te kunnen zien. ‘Volgens mij is dat niets hoor’, zegt hij dan. ‘Weet je het zeker? Het lijkt deze kant op te komen’. Kippenvel begint te ontstaan op mijn armen en ik krijg een naar gevoel in mijn maag. ‘Ik zie het niet lopen’, ‘Nee maar het komt wel steeds dichterbij!’, ik pak James zijn arm stevig beet en staar naar het figuur wat in flitsen op ons af lijkt te komen. ‘James, we moeten hier weg!’, ik trek de jongen met mij mee en ren een kamer in. ‘Waar wil je heen dan?’, roept hij mij na terwijl hij mij volgt. ‘Geen idee, maar dit klopt niet!’. We rennen een flink stuk achter elkaar door en openen steeds een kamer om verder te kunnen rennen. We sluiten de deuren goed achter ons dicht zodat we niet gevolgd kunnen worden. We klimmen over allerlei objecten heen die zijn omgevallen of half zijn vergaan door het jarenlange niet gebruiken. Vervolgens komen we weer terug in een gang en zien aan het eind van de gang een deur. ‘Daar moeten we heen, snel!’, nu is het James die mij mee trekt. Ik laat mij door James voorttrekken en kijk half achter mij of alles goed dicht is.. ..

Een luid geschreeuw vult het gebouw.