[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke15

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:47

Morgen zal ik nog even op een heleboel schetsen reageren, want nu ga ik slapen.. :+
Afbeelding
Fineliners en stiften, 1-1,5 uur.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:13

wauw nienke15..die is echt gaaf.
Die van dravelover pagina terug vind ik ook erg mooi.

sorry kom niet veel verder dan zeggen of ik het mooi vind of niet. Ben totaal niet thuis in het technische aspect van tekenen. Doe zelf maar wat :o Dus tips kan ik niet echt geven. Hoewel velen hier die ook niet echt nodig hebben :P

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:15

Kan iemand me misschien even een tip geven? Loop echt vast met week 2.
Ik ben een bruinbonte aan het maken en dat bruin lukt wel, maar het wit krijg ik echt niet fatsoenlijk.
Ik werk met acrylverf.
Hoe doen andere dat? Ik probeer het nu met paars zwart en wit, maar het wil echt niet.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:36

In wit kun je ontzettend veel kleuren terug vinden die meer of minder schaduw/diepte creëren, warm en koud. Verschillende tinten geel, rood, groen, blauw, paars...met die kleuren kun je ook geheel dicht bij zwart komen, zonder daadwerkelijk zwart te gebruiken. Met het gebruik van zwart, bereik je vaak minder diepte, of in elk geval een ander soort diepte, dan met het gebruik van verschillende donkere kleuren. Hetzelfde geldt voor lichte kleuren. Door meer kleuren door of met je wit te gebruiken, komt dat wat écht wit is, nog beter uit. Gewoon veel proberen! Fnanne maakt hele mooie acrylwerkjes, daar zou je eens naar kunnen kijken.

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:43

Nienke: wow super mooi weer! Jij bent zo goed met kleuren :j
Drawerlover: leuk hoor, erg fantasierijk!
Prugelpiet: ogen en neusgaten zijn ook lastig. Ik denk dat het vooral heel handig is om de vormen te bestuderen, op foto's bijvoorbeeld. Het de oogbal is in principe gewoon rond, waar de oogleden dan deels overheen vallen. Nu heb je de ogen wat te ovaal getekend denk ik :) gewoon veel kijken en oefenen!
DianneM: erg creatief! Die muzieknootjes zijn ook zo leuk :D
Mar_fay: ik vind vooral de middelste echt heel mooi :j
DianneM: leuk hoor :) let wel op de verhoudingen van het onderste paard. De borst en de voorbenen zijn iets te breed/groot.
Fnanne: hihi, die is zo leuk :D

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:44

Mar_fay, super bedankt voor de tips.
Daar kan ik mee vooruit.
Voor de rest van dit schilderij ga ik geen zwart meer gebruiken.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:37

Ik geef het op.
Krijg het niet goed, dat wit en het word er niet mooier op met 20 lagen verf.
Let niet op de achtergrond, die moet ik nog een keer afwerken.

Afbeelding

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:05

Je bent toch al heel ver gekomen? Het zijn geen volkomen vlakken van puur bruin/wit/zwart :)
Je kunt er ook voor kiezen om eerst een achtergrond op te zetten, zodat je later niet over je tekening heen schildert. Op die manier kun je ook kleuren uit je achtergrond terug laten komen in je schilderij. Het kan niet slecht, alleen maar leuk!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:31

Bedankt Mar_fay.

Met de achtergrond ga ik de volgende keer eens proberen.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:39

N snel krabbeltje van gisteren 5 a 10 min werk niet perfect maar daar gaat t nu niet om
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 14:57

Dank voor de complimenten op mijn 'selfie' :D

Mar_fay: mooie collage, de tweede van linksboven -zij/achteraanzicht- spreekt mij enorm aan :)
DianneM: erg leuk gedaan!
Oliiviia: leuk zo, dat wit op zwart. Wat mij vaak helpt bij ogen en neuzen (en nee, dat is me nieut helemaal gelukt bij mijn bijdrage van vandaag := ) is bedenken wat de middellijn is, zo kan ik wat beter bepalen wat waar hoort zeg maar :)
Drawerlover: mooi, sprookjesachtig werk :)
Nienke: like! Fijn kleurgebruik :)
Ginger18: in pincipe zou ik zwart totaal mijden. Het is een 'kleur' die niet mooi is in werken; beter dan bijvoorbeeld pruissisch blauw en van dijk bruin mengen. Het pigment van zwart slaat zo dood vind ik altijd en dat is zonde...
Je werkje is toch niets mis mee? Ik ben benieuwd hoe het eruit zou zien als je de achtergrond bijvoorbeeld knalrood zou maken :)
Yvanna: ook snelle krabbels zijn leuk toch? (zou je 'm de volgende weer willen draaien?)

Afbeelding
Mijn 9/365 :)
Oeps; ja, zwart gebruikt :=

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:34

Fnanne schreef:
Dank voor de complimenten op mijn 'selfie' :D

Mar_fay: mooie collage, de tweede van linksboven -zij/achteraanzicht- spreekt mij enorm aan :)
DianneM: erg leuk gedaan!
Oliiviia: leuk zo, dat wit op zwart. Wat mij vaak helpt bij ogen en neuzen (en nee, dat is me nieut helemaal gelukt bij mijn bijdrage van vandaag := ) is bedenken wat de middellijn is, zo kan ik wat beter bepalen wat waar hoort zeg maar :)
Drawerlover: mooi, sprookjesachtig werk :)
Nienke: like! Fijn kleurgebruik :)
Ginger18: in pincipe zou ik zwart totaal mijden. Het is een 'kleur' die niet mooi is in werken; beter dan bijvoorbeeld pruissisch blauw en van dijk bruin mengen. Het pigment van zwart slaat zo dood vind ik altijd en dat is zonde...
Je werkje is toch niets mis mee? Ik ben benieuwd hoe het eruit zou zien als je de achtergrond bijvoorbeeld knalrood zou maken :)
Yvanna: ook snelle krabbels zijn leuk toch? (zou je 'm de volgende weer willen draaien?)

[ [url=m/FXcXAa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn 9/365 :)
Oeps; ja, zwart gebruikt :=

Hoe kan je m draaien?

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:36

Net even snel geschetst
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:36

Fnanne wat mooi toch weer!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:47

Mij gaat t niet lukken. Geblesseerd aan hand maar kijk graag mee

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:00

Durf ook niet te zeggen of ik vandaag iets moois of zinnigs getekend krijg, ik heb gisteren echt een stuk of 6 paarden getekend maar ze leken echt helemaal nergens naar en daardoor voel ik mij even flink gedemotiveerd :+ Bij het eerste paard dacht ik nog, ok, eentje mislukt, dan maak ik gewoon een nieuwe. Maar 6x achter elkaar was niet grappig meer :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:54

Stuur een van die dan zien we wel. Dat maakt toch niet uit??

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:55

8 januari 2015

Deze is nog van gister, niet helemaal af maar was moe en had geen zin meer xD

Afbeelding

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:02

vanwege een totaal gebrek aan inspiratie heb ik maar gewoon iets uit mn hoofd gemaakt haha. wel digitaal dit keer :j

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:23

Nienke15, volgens mij heb ik die voorbij zien komen in het aanvragen topic! Wat heb je die leuk uitgewerkt zeg, ik had hem zelf weggeklikt omdat hij mij te moeilijk leek. Gaaf dat jij hem hebt gemaakt! Het kleurgebruik vind ik interessant, en als ik er langer naar kijk dan vind ik het zelfs ook mooi, zeker in het gezichtje. Het enige wat ik minder mooi vind is de blauwe lijn die de rug aanduidt, maar dat lijkt mij ook behoorlijk moeilijk om te doen met dat kleurenpalet en met fineliners. Ik vind hem erg tof, ik doe het je niet na!

Ginger18: of het witte klopt dat durf ik niet te zeggen, maar ik vind het zeker niet storend. Zelf vind ik dat ook moeilijk, ik 'zie' het ook nooit wanneer er meer kleuren in een kleur zitten (snap je mij nu nog? :,) ) Ik vind het tof dat je het in elk geval probeert, en onthoud ook: elke stap die je maakt is weer een stapje verder. Daarbij, ik vind hem best mooi geworden!

Yvanna: je hoeft geen commentaar dus ik zal het kort maar krachtig houden: ik vind jouw stijl zo leuk, de paarden hebben iets liefs over zich. Deze twee op deze pagina, maar de tekening daarvoor heeft dat ook.

Fnanne: leuk, ik deel jouw mening over zwart, ik gebruik die kleur ook echt maar zelden of nooit. Soms nog wel eens voor een line art, maar zelfs dat vaak niet eens. Toch vind ik het helemaal niet misstaan op je schilderij!

xSannee: ziet er al leuk uit! Wat ik eigenlijk een beetje mis, is de schaduw van de voorpluk, alles heeft netjes schaduw behalve de voorpluk.

Zo nu ga ik zelf toch maar weer aan de slag, kreeg zojuist een idee dat ik wil gaan uitwerken :D als die af is dan zal ik die direct posten samen met mijn mislukkingen van gisteren.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:42

even tussendoor, mn ding van gister moet k nog posten :o

aquarel en inkt 10,5 x 15 cm

Afbeelding

Pweh, wordt nog rennen om vanavond ook vandaag te maken XD

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:33

Jeetje Silverstorm, ik vind die van jou echt gaaf.
Meestal wat fantasie-achtig en het aquarel past erg mooi bij die sfeer :D

Misschien probeer ik ook ooit eens zoiets (het zal er dan waarschijnlijk uitzien als een kinder-waterverftekeningetje :') )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:56

Met zwart kan dus best heeeeel mooi zijn, wordt hier bewezen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:09

Silverstorm, weer heerlijk fantasievol en mooi! Oi, zoals je dat licht door het water ook hebt gedaan, wow.
Horsenart95 en xSannee, leuke koppies! yvanna, wat heeft die eenhoorn een wijze blik in de ogen...en nee, het hoeft inderdaad niet perfect, je kunt wel zien dat de lijnen er wel aardig in zitten bij de ander.
Fnanne, mooie werken weer, die selfie is echt heel erg gaaf!
ginger18, Is toch best netjes geworden hoor. Er zitten toch duidelijke lijnen in, het buikje heeft echt zo die ronding door je kleurgebruik.
Nienke15, weer mooi hoor. Vooral de stippels en de manier waarop je de haargroei hebt neergezet vind ik erg boeiend om naar te kijken.

Weer een ander soort krijt gevonden en daarmee gespeeld op een ander gekleurd vel. Plaatje is van een eigen foto, huidig verzorgknollie. Ben er niet helemaal tevreden over, ik weet niet wat het is, iets in haar oog, maar ze is het niet. Behalve de snoet, dat stuk vind ik zelf wel aardig gelukt. Echt haar ouwe mutsensnuit. <3
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:37

Wauw, wat een prachtige werken komen hier langs! Kan ik nog meedoen? Leuke motivatie om wat meer te tekenen :)