Welkom Anouk, tof dat je HAEDs wilt maken, maar pas op het is verslavend
Ben er nu zelf twee aan het rouleren.
AnoukS_ schreef:Als je maar 1 kruisje hebt van een bepaalde kleur, hoe zet je deze dan vast? Ik hecht aan en af door de draad onder andere draden te doen, maar als je maar 1 kruisje hebt van 1 kleur lukt dat niet zo..
In dat geval gebruik ik de 'loop start'. Je gebruikt maar 1 draad en vouwt deze dubbel. De eindjes doe je door je naald en je houd dan een lusje over, steek je naald eerst door de stof en dan door het lusje. Je draad zit nu vast in de stof.
Via Youtube vind je veel filmpjes als je zoekt op loop start of loop method cross stitch.
AnoukS_ schreef:Bij de HAED designs heb je mini ontwerpen en QS (Quick stitch?) Ontwerpen. Maar wat is het verschil? Ik kwam er niet zo uit ben al enorm verliefd op ontwerpen van één bepaalde ontwerper maar wil wel graag met één beginnen die niet té moeilijk/groot is
Een QS is inderdaad een Quick Stitch. Dat is een onderdeel van een groter patroon. Stel dat je een ontwerp hebt van een huis met een kat ernaast dan 'knipt' HEAD op verzoek bijvoorbeeld de kat uit dat plaatje en maakt daar weer een apart patroontje van. Ze zijn vaak wel wat kleiner dan het originele ontwerp maar hebben wel alle details en kleur.
Een mini is een volledig patroon van het ontwerp maar iets versimpeld en iets kleiner dan het origineel. Je hebt dan vaak wel íets detailverlies maar de mini's die ik gezien heb zijn ondanks dat erg mooi hoor.
AnoukS_ schreef:Ik las in het topic dat een paar van jullie op een leuk adresje hebben voor het DMC garen, zou ik mogen weten welke dat is? Ik zag op marktplaats ook al wel een aantal garen staan, maar ben benieuwd waar jullie ze vandaan hebben.
Via happyhobby80.nl De DMC garens staan er niet meer op maar je kunt haar mailen met de nummers die je hebben wilt en dan krijg je een factuur teruggestuurd met je eindbedrag en verzendkosten. Uit mijn hoofd betaal je iets van 45-50 cent per streng DMC. Ik bestel er al jaren en ben erg tevreden