[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 00:14

Welkom Farjen!
Wat lengte betreft: ik zou zeggen passen tot je hem lang genoeg vind ;).

Ik ben bezig met een paar gezellige zomersokken. Zelf strepend patroon met geel, groen, roze, oranje, ecru. Van alles wat. Wel erg van de sokken op dit moment :P.

:= Vorig jaar heb ik mijn vader een paar zelfgebreide sokken gegeven. Hij vind ze super en draagt ze graag. Dus wilde nog wel wat sokken hebben. Mijn moeder wilde ze zelf gaan breien dus die heb ik wat sokkenwol gegeven. Zegt mijn vader afgelopen weekend: jouw gebreide sokken zitten niet zo lekker als die andere, ze zijn te ruim. Hoewel mijn moeder het ontkent, was ze toch wel wat beledigd wat ze heeft ze direct in de vuilnisbak gegooid _O-. Dan vraag je maar of je dochter nog een paar wilt breien als je die lekkerder vind zitten....
Dus nieuwe sokkenwol gekocht (oh wat een straf O:)) want ik heb geen herenkleuren op voorraad. Nu heel mooi tweed gekocht in jeans (ook maar voor mezelf haha) en in sisal/zand tweed. Van de sisal wil ik kabelsokken breien en van de jeans effen/zonder patroon. Die kabelsokken heb ik ook op mijn eigen :list: staan maar vrees dat ze te ruim zitten. En dat patroon is maar in 1 maat beschreven 42/43. Voor mij duidelijk te groot, voor mijn vader moet alleen de voet iets langer worden. Maar ik kan straks wel mooi passen of ze qua wijdte goed zijn. Patroon kan niet verkleind worden :+
Wol komt overigens uit Duitsland: daar was het 5,95 per 100 gram (genoeg voor 1 paar) en hier héél moeilijk te vinden maar prijzen van 4,95 per 50 gram. In Nederland moet ik dus 2 bollen kopen terwijl ik aan 1 bol uit Duitsland genoeg heb. Porto was zelfs nog lager dan hier in Nederland :')

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:22

Ik ga zo beginnen met een knuffel te breien.
Een olifant uit het boekjegebreide dieren. Ben erg benieuwd of het goed gaat lukken.

Maartje_M

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 09:19

Haha, geweldig, zo'n vader Patpen! Stom eigenlijk dat de prijzen in NL en DE zo verschillen zeg..

Leuk, een knuffel! Ben benieuwd naar het resultaat Margriet!

Hier ligt het allemaal even stil bij mega gebrek aan motivatie voor ehm... alles :+ Maar de komende tijd worden hier allemaal kleine snoezige dingetjes gemaakt (gaat lekker met die kerststal) want ik ben zwanger :D Vandaar ook het gebrek aan motivatie. Oh, en tijd, want nu moeten we echt vanalles doen en regelen.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:42

Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen. Maar misschien dat jullie het weten. Waar zou ik een breipatroon kunnen vinden van een knuffel lieveheersbeestje?
Heb al heel veel gegoogeld, maar als ik wat vond dat was het of engels, of vond ik hem niet leuk. Moet eigenlijk echt een schattig knuffeltje worden (voor op de babykamer)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:36

Hoi allemaal.. ik kom ook binnenvallen :)
Ga vandaag beginnen aan mijn eerste grote brei-project. Heb al wat gefreubeld en paar sjaals(loops) gebreid. Heb ook al redelijk wat gehaakt... beestjes, mutsen, shrug, sjaal, bloemetjes etc.
Ik ben nu van plan een trui te breien... deze uit Knipmode van vorig jaar.

Afbeelding

Trui wordt dus blauw.. proeflapje ligt erbij.. die is natuurlijk niet groot genoeg :( moest 10x10 worden en is nu 9x8,5... hoe vervelend is dat? Moet ik nou echt op grotere breinaald gaan breien?? (die heb ik natuurlijk niet... zo groot is mijn collectie breinaalden nog niet)... of kan ik omdat ik denk dat trui toch wat groot gaat worden in originele patroon (of iig te breed..en waarschijnlijk te kort. het patroon met deze naald aanhouden en dan wat extra lengte breien?)

@JodieR... ben je lid van Raverly.. ik heb daarin even gezocht.. en vind ook maar weinig patronen voor lieveheersbeestjes (ladybug) Ik vond deze wel grappig... maar die is gehaakt http://farm3.static.flickr.com/2253/2394732506_dfea53df5b_z.jpg

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:43

@ evelijn : die is idd erg leuk, alleen kan ik helaas niet haken, heb het heel vaak geprobeerd maar lukt me helaas niet. Bedankt voor t kijken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:27

Ben ik weer :Y)

Hij is af! Voorkant:

Afbeelding

Van de witte en rode paardjes staat op elk pand een helft. De rode wol is wat dikker dus dit is een roodvosje in wintervacht. Net als mijn roodvosje van vlees en bloed.

Afbeelding

Achterkant:

Afbeelding

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 23:33

Koper: hij is leuk geworden!

Hier wordt weinig gebreid op dit moment. Ben wel bezig met 3 paar sokken (jaja) maar meer bezig met quilten eigenlijk. Één paar sokken moet ik af hebben voor 23 mei. Uiteraard zijn dat bewerkelijke sokken met kabels :o. Maar ze worden wel mooi!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:05

Wat leuk Koper!
Ik ben nog bezig met mijn trui... de boord breien vond ik niet zo leuk maar nu met de fantasiesteek gaat het al wel sneller.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:07

Dank jullie wel, ben zo blij dat hij af is!

Boord breien vind ik altijd leuk omdat het een nieuw begin van een volgend onderdeel is. Boordsteek an sich is inderdaad gewoon saai.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:42

Leuke trui Koper!

Ik heb de eerste blok (kubus) voor in de 'blokkendoos' klaar. Kan me er alleen niet toe zetten hem in elkaar te zetten...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:42

Blokkendoos voor een erg jeugdige begunstigde hoop ik?

Trui is als ik 'm aan heb veel leuker dan als hij gewoon zo ligt :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:08

Volgens mij is mijn vorige berichtje een beetje verloren geraakt, maar inderdaad voor jeugdige begunstigde (al zal mijn vriend het ook leuk vinden :+ ) Ben namelijk zwanger. Inmiddels 14 weken, dus ik heb nog even om blokken te maken ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 23:48

Maartje: het is mij idd ontgaan :o. Sorry maar van harte gefeliciteerd!!! En je hebt inderdaad nog een tijdje te gaan om gezellig kleine dingetjes te fröbelen ;). Ga je ook truitjes/vestjes en zo breien?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:19

Thx, maakt niet uit hoor, kan gebeuren in zo'n topic :)
Ja, er wordt straks vanalles geknutseld hier. We willen alleen niet weten wat het wordt, dus ik wacht even tot de geboorte voor ik echt iets leuks voor de winter ga maken ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 12:30

Nee, lijkt me ook niet leuk om het van te voren te weten. Maar er zijn genoeg neutrale kleuren om mini dingen mee te breien (geel, groen, wit, rood bijvoorbeeld). En voor die blokken zijn felle kleuren juist weer leuk! We krijgen wel foto's van je blokken en zo hè!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:44

De blokken worden kleurrijk ja! De eerste maanden groeien ze zo hard, dat ze overal uit groeien. Ik moet in september bevallen dus ik denk dat ik begin met een kersttrui ;)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:08

Blok 1 is helemaal klaar nu:
Afbeelding

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 16:13

Gezellige kleurtjes Maartje :j
Als ze nog zo klein zijn, zijn lichte kleurtjes het mooist (vind ik persoonlijk!). Maar een rode kersttrui is wel heel erg leuk :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:53

Leuk hè! Het zijn allemaal van die heerlijke zachte babykleurtjes inderdaad.

ilserenate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:02

Hoi
Ik heet ilse
En ben 9 jaar mag ik me ook melden

Ik ben nu bezig met een sjaal niet een normale maar met soort draadjes
Laats ook een voor me juf maar nu voor me oma die is namelijk bijna jarig:-)

Dat was het voor nu

Groetjes!!!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:50

Hoi Ilse, natuurlijk mag dat! Ik ben benieuwd naar je sjaal, maak je een foto als hij af is?

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:26

Wederom welkom Ilserenate :)

Ik heb onlangs 2 apen gebreid en héél veel sokken, ik zal vanmiddag eens wat foto's uploaden. Op het moment heb ik een aap en 3 paar sokken op de pennen staan, ik loop alleen tegen één probleem aan: het gedeelte van mijn kast waar ik alvastvoorniemandinhetbijzondergebreide sokken in opsla is eigenlijk vol.. ^^

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:19

Haha, dat wordt toch even doorwerken Paloedie ;)

Hier staat álles op een laag pitje. Concentratie ligt echt onder de 0,0 op het moment...

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:06

Haha Maartje_M, dat komt helemaal goed! 1 van de paren sokken al bijna af, de andere twee paren ben ik pas halverwege de eerste sok.

Hier twee foto's van het laatste aapje dat ik heb gebreid:
Afbeelding

Afbeelding

Deze is gebreid met sokkenwol op naalden twee, was erg priegelen! Wel erg blij met het resultaat, het is een leuk klein ding geworden :)

De andere foto's komen nog, het wil niet zo lukken ze op mijn laptop te krijgen.