Welkom Farjen!
Wat lengte betreft: ik zou zeggen passen tot je hem lang genoeg vind
.
Ik ben bezig met een paar gezellige zomersokken. Zelf strepend patroon met geel, groen, roze, oranje, ecru. Van alles wat. Wel erg van de sokken op dit moment
.
Vorig jaar heb ik mijn vader een paar zelfgebreide sokken gegeven. Hij vind ze super en draagt ze graag. Dus wilde nog wel wat sokken hebben. Mijn moeder wilde ze zelf gaan breien dus die heb ik wat sokkenwol gegeven. Zegt mijn vader afgelopen weekend: jouw gebreide sokken zitten niet zo lekker als die andere, ze zijn te ruim. Hoewel mijn moeder het ontkent, was ze toch wel wat beledigd wat ze heeft ze direct in de vuilnisbak gegooid
. Dan vraag je maar of je dochter nog een paar wilt breien als je die lekkerder vind zitten....
Dus nieuwe sokkenwol gekocht (oh wat een straf
) want ik heb geen herenkleuren op voorraad. Nu heel mooi tweed gekocht in jeans (ook maar voor mezelf haha) en in sisal/zand tweed. Van de sisal wil ik kabelsokken breien en van de jeans effen/zonder patroon. Die kabelsokken heb ik ook op mijn eigen
staan maar vrees dat ze te ruim zitten. En dat patroon is maar in 1 maat beschreven 42/43. Voor mij duidelijk te groot, voor mijn vader moet alleen de voet iets langer worden. Maar ik kan straks wel mooi passen of ze qua wijdte goed zijn. Patroon kan niet verkleind worden 
Wol komt overigens uit Duitsland: daar was het 5,95 per 100 gram (genoeg voor 1 paar) en hier héél moeilijk te vinden maar prijzen van 4,95 per 50 gram. In Nederland moet ik dus 2 bollen kopen terwijl ik aan 1 bol uit Duitsland genoeg heb. Porto was zelfs nog lager dan hier in Nederland