[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:09

Krissis schreef:
Das een oude, zeer oude, van de zeeman... Weet niet of ze die nog hebben. Heb je veel nodig? Kheb hier restjes van restjes liggen. Voor naald 5 met ami's.

Nee hoor ik heb niet nodig maar ik was gewoon nieuwsgierig omdat ik die niet kende en ik al het vermoeden had dat hij van de zeeman/wibra kwam omdat ik weet dat jij daar veel mee werkt. Helaas heeft de zeeman/wibra bij mij maar een zeer beperkt assortiment, meestal maar 5 kleuren waarvan 2 kleuren al wit en zwart (of grijs) zijn, meestal wit, zwart, paars, roze en rood een groter kleurenpallet lijkt de zeeman hier niet te hebben. Wibra is wel wat beter.

Krissis

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 23:14

Ik ben nu al die wibra/zeeman bollen aan het opmaken, stammen nog uit mijn brei/borduur periode en ligt nu hopeloos in de weg gezien ik andere, mooiere bollen heb. Dus tja, dan wil ik graag projecten in de catagorie: grote stappen snel thuis. Nou, das o.a de knuffeluil. Gaat lekker veel acryl in, weinig tijd. Maar heb nog *te* veel acryl over.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:14

Oh! absoluut niet schuldig voelen hoor! Maar Poekie is een project waar ik gewoon voor 100% achtersta en ik volg het ook al een jaar.
Ik heb alleen nog niet eerder wat opgestuurd omdat ik eerst een 'behoorlijke hoeveelheid' wilde hebben voor ik het wegstuurde, dit omdat de verzendkosten naar belgie gewoon een stuk hoger liggen, had het Poekie project of iets vergelijkbaars in nederland gedraaid had ik het hoogstwaarschijnlijk daar naar toe gestuurd maar ja dat heb ik nog niet kunnen vinden.

Het is niet dat ik constant en alleen maar voor Poekie maak hoor, maar ik leg regelmatig wat opzij ervoor en heb momenteel rond de 15 knuffels en knuffeldoekjes klaarliggen die er naar toe gaan.

edit:
ik las je post nog een keer na maar je begreep dat ik in mijn post 2 verschillende doelen noemde?
Poekie project zijn knuffels voor zieke kinderen (belgisch)
Sterremutsjes zijn mutsjes voor couveusekindjes en overleden kindjes (nederlands)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 23:20

Jep, klopt. Op het creatieve forum zijn ze ook bezig met die mutsjes. Maar weet niet of dat acryl wat ik heb liggen wel zo lekker is voor een mutsje... Lang niet iedereen kan daar tegen. Hoewel, geldt natuurlijk ook voor een knuffel...

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:29

Morrow_Less schreef:
Toch maar even uitleg gevraagd aan de oma (die had het uiltje op 15min af) en ik denk dat ik het wel snap nu.

Alleen heb ik nog vilt nodig, is dit ook in de zeeman te koop ?

Ik hoorde veel mensen zeggen in de action, maar daar kom ik de eerste weken niet meer.

zeeman heb ik het nog nooit gezien maar eerlijk gezegd ook niet naar gekeken/gezocht, ik zou je een grotere kans bij de hema geven of anders gewoon in een speelgoedwinkel?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:35

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:55

Annemiek80 schreef:
Jahoor, ze levert/leveren een aantal keer per jaar (in 2012 4x) pakketjes in ziekenhuizen af.
In 2012 zijn er bezorgd:
maart, juli, oktober, januari (2013) iedere keer 40 pakketjes op de kinderkankerafdeling van het kinderziekenhuis in Gent
oktober, 40 pakketjes op de algemene kinderafdeling van kinderziekenhuis Gent
april en oktober, beide keren 40 pakketjes naar het kinderkankerfonds van het UZ Leuven

En ik meen ergens gelezen te hebben (kan het nu even niet terugvinden) dat het UZ Antwerpen binnenkort ook pakketjes gaat krijgen.

In ieder pakketje zitten altijd 3 knuffels, 1 sleutelhanger en/of kleine knuffel, 1 gewone knuffel en 1 grote knuffel.
En worden jongetjes/meisjes pakketjes gemaakt en natuurlijk enigzins gesorteerd op leeftijd en seizoen (voorjaar, zomer, herfst, winter)
Verder worden er altijd een paar speciale/extra grote knuffels afgeleverd die bij speciale gelegenheden gegeven kunnen worden (verjaardag in ziekenhuis, extra steuntje in de rug etc)

Daarnaast kan er ook op verzoek een knuffel (of meerdere) opgestuurd worden voor kinderen die thuis zijn en wat extra steun en warmte nodig hebben.

Ander goed (en nederlands) doel is:
http://sterrenmutsjes.nl/over-ons/ (dit is de achtergrondinfo van het project), het project is in oktober gestart, en is voor mutsjes, sokjes en troostdekentjes, voor premature, dysmature en overleden kindjes (denk aan een kindje van 22 weken die overlijdt net voor of tijdens 'de bevalling', die passen de standaard mutsjes die het ziekenhuis heeft echt niet)

Heb de facebook pagina van sterrenmutsjes gedeeld op mijn facebook, wat een mooi gebaar, dat had ik ook wel gewild voor mijn veel te kleine zoontje, overweeg om vrijwilliger te worden.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 02:22

Ha! Daar zocht ik naar! Een leuk topic over diertjes haken :D
Ik zelf ben vorig jaar begonnen aan een deken, 2 bij 2m maar die is nog niet af want ik heb de smaak te paken; diertjes maken!
Nu ben ik opzoek naar een aantal kleine patronen voor aan een babymobile!
Ik heb nu een groot schaap afgemaakt, erg leuk geworden!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 07:55

lisa_pluisje schreef:
Annemiek80 schreef:
Jahoor, ze levert/leveren een aantal keer per jaar (in 2012 4x) pakketjes in ziekenhuizen af.
In 2012 zijn er bezorgd:
maart, juli, oktober, januari (2013) iedere keer 40 pakketjes op de kinderkankerafdeling van het kinderziekenhuis in Gent
oktober, 40 pakketjes op de algemene kinderafdeling van kinderziekenhuis Gent
april en oktober, beide keren 40 pakketjes naar het kinderkankerfonds van het UZ Leuven

En ik meen ergens gelezen te hebben (kan het nu even niet terugvinden) dat het UZ Antwerpen binnenkort ook pakketjes gaat krijgen.

In ieder pakketje zitten altijd 3 knuffels, 1 sleutelhanger en/of kleine knuffel, 1 gewone knuffel en 1 grote knuffel.
En worden jongetjes/meisjes pakketjes gemaakt en natuurlijk enigzins gesorteerd op leeftijd en seizoen (voorjaar, zomer, herfst, winter)
Verder worden er altijd een paar speciale/extra grote knuffels afgeleverd die bij speciale gelegenheden gegeven kunnen worden (verjaardag in ziekenhuis, extra steuntje in de rug etc)

Daarnaast kan er ook op verzoek een knuffel (of meerdere) opgestuurd worden voor kinderen die thuis zijn en wat extra steun en warmte nodig hebben.

Ander goed (en nederlands) doel is:
http://sterrenmutsjes.nl/over-ons/ (dit is de achtergrondinfo van het project), het project is in oktober gestart, en is voor mutsjes, sokjes en troostdekentjes, voor premature, dysmature en overleden kindjes (denk aan een kindje van 22 weken die overlijdt net voor of tijdens 'de bevalling', die passen de standaard mutsjes die het ziekenhuis heeft echt niet)

Heb de facebook pagina van sterrenmutsjes gedeeld op mijn facebook, wat een mooi gebaar, dat had ik ook wel gewild voor mijn veel te kleine zoontje, overweeg om vrijwilliger te worden.

Ja zodra de doos van Poekie hier de deur uit is wil ik eens gaan kijken of ik ook wat mutsjes kan maken, aangezien ze zoooo klein (moeten) zijn ben je er vrij snel mee klaar (en kost weinig materiaal) en mutsjes kunnen ook met de post verstuurd worden.
Een klein gebaar, een kleine moeite kan zeer veel betekenen.
Ik heb nog wel even om er over na te denken maar ik zit nog een beetje met de materiaalkeuze want het moet natuurlijk wel extra zacht zijn voor kwetsbare huidjes, maar ach dat project loopt nog wel even en ik heb dus ook nog wel even om daar over na te denken lol.

@GoldenHero,
Leuk, welkom!
Heb je foto's van je creaties tot nu toe?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 08:00

xGoldenHero schreef:

:')

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:05

Krissis schreef:
xGoldenHero schreef:

:')

Whaha mijn gedachten :')

Welkom GoldenHero!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:17

Haha dacht al, wanneer zal ik daar reactie op krijgen?:p zal even een foto neerzetten.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:20

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:07

Ff wassen dan zijn al die kleine gaatjes dicht.
Goldenhero, welkom

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:58

lisa_pluisje schreef:
Ff wassen dan zijn al die kleine gaatjes dicht.
Goldenhero, welkom

Interessante tip, gewoon in de wasmachine en dan krimpt het materiaal o.i.d.?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:31

Het uitlje is af !!! :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 16:43

Morrow_Less schreef:
Het uitlje is af !!! :D

Woehoe! Nu nog een foto ;)
xGoldenHero schreef:
Dit is mijn 2de, wat grotere knuffel. Ik ben nog niet zo goed, zit altijd te zoeken naar de goede haaknaald etc.

Dan weet je nu voor de volgende keer dat je of een kleinere naald moet pakken of dikker garen bij je huidige naald. Het is ook even zoeken, want de een haak strak, de andere wat losser.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:12

Ja stomme is dat ik zelf niet kleiner heb dan 3 Haha. maar morgen de stad in :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:15

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:17

Wauw! Super gaaf!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:26

de loveys (knuffeldoekjes/dekentjes) van haar vind ik ook helemaal geweldig, ben zelfs ervoor op zoek geweest naar fleece met een leuke print, maar ik heb nog altijd hier een half afgemaakte puppylovey liggen, gaatjes maken in het fleece met de hand is niet zo handig lol

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:27

Die loveys zijn inderdaad ook erg leuk van haar! Die gaatjes, nee, no good idea. Ik heb met de hand gaatjes in echt leer moeten maken, dat was ook niet echt een succes, kan ik je vertellen. :+

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:35

Hier is ie dan :P
Ik vind het zo lief :P

Afbeelding

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:11

Leuk!!!

Ik zou er wat chains (5-8) aanhaken, terug sc langs de chain zodat je uiteindelijk een gehaakt lusje krijgt, voordat je hem dan met een slipstitch weer vastmaakt even een sleutelringetje eraan en je hebt een onwijs leuke sleutelhanger/tashanger

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:19

Annemiek80 schreef:
Krissis schreef:
Morrow: een uil in een kwartier? Dan is ze sneller als het licht, ik doe 45 min over de onderdelen van een sleutelhangeruil.

Naborah: komt vast goed met het paardje!!

Deze heb je wel in 15 af hoor Krissis :P
[ Afbeelding ]
Het afwerken misschien nog iets langer (dichtnaaien,vilt knippen, textiellijm, lintje aanmaken)
Maar het haakgedeelte komt neer op 12 rondes waarbij de grootste ronde 30 steken heeft (om precies te zijn 6-12-18-24-30-30-24-24-24-24-18-12)
Daarom is het ook een leuk beginnersprojectje als je de steken nog moet leren...

Ik denk dat we allemaal de eerste keer ongeveer 1 minuut over 1 steek deden, met dit uiltje heb je tenminste toch snel wat af ook voor iemand die net start.

Essie ik heb ook pas een konijntje Pluis gemaakt (gisteren om precies te zijn), ook een leuk beginnersprojectje trouwens met wat losse onderdelen (maar ook weer niet teveel lol)
[ Afbeelding ]

@Essie, heb je een soort programma oid om zo'n fotocollage te maken van je laatste projectjes?
Ik heb er nl onderhand best wat gemaakt en om ze nu allemaal hier te plaatsen...

Wel wil ik deze 'even' posten, in oktober al mee begonnen maar heeft tot december stilgelegen omdat ik daartussen niet/slecht kon haken ivm gescheurde pezen in mijn vingers.
[ Afbeelding ]

Verder ben ik momenteel hard aan de slag om 'veel' voor het Poekie-project te maken, 2e week van maart stuur ik een doos er naar toe en ik ben 'verzameladres' voor nog wat knuffels van anderen die in die doos meegaan.
Het wordt een grote doos dus lol, mocht iemand ook wat voor Poekie willen maken oid stuur me dan een pbtje.

Ohhhh jouw pluisje is ook lief <3 Ik maak de collagas met Picasa, erg makkelijk programma!