[INFO] Sieraden maken! Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanne97

Re: [CENTRAAL] Sieraden maken! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:52

Ik heb even gekeken. Ben alleen bang dat als ik er bestel ze toch niet passen.
Vanmiddag weer even kijken in de stad heb weer 3 bestellingen.
En anders vraag ik of hun ze willen bestellen voor mij.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:54

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:09

MiraLooks schreef:
Melanie ik vind die bovenste geweldig heb je dat leer zelf bewerkt?

thanks, heb het leer niet zelf bewerkt, heb laats zo'n stuk leer gekocht op de beurs. De onderste heb ik wel zelf bewerkt, gaatjes ingeprikt en dan een dun leertje erdoorheen gevlochten.

Lonan, de slotjes zitten idd gelijmd ;)

singasong, leuk die kraal maar persoonlijk vind ik hem wat te druk :o

Leonie, wat jammer dat de armband te groot is.

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:21

Ze krijgen ze pas eind maart weer. Heb nu maar voor een armband eindkapjes bij maar dan ben ik 2 euro duurder uit en het lukte vandaag niet goed met de kleurtjes en dan de dingen die ik wilde en ze niet hadden :(

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 07:59

Ik heb vorige week een workshop gehad samen met me zussen.
Ik ben dus helemaal om nu. :D
Ik had al een heleboel kralen maar wist eigenlijk nooit hoe of wat.
Dus ik ben ook begonnen, maar gewoon voor me zelf dingen te maken.
Afbeelding

Wat ik leuk vind is zo'n sierding voor in de manen van me paard.
Met veren en zo. Weet iemand waar ik voorbeeldjes kan vinden?
En ik zoek een website waar ik holle kralen kan bestellen waar ik paardenhaar in kan doen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:24

Vrouwke, wat leuk dat je zo enthousiast bent om verder te gaan met sieraden maken.

Google even op 'manenclips' dan krijg je wat voorbeelden.

Je kunt ook googlen op 'holle kralen'. Hier kun je ze o.a. bestellen http://www.kralenbaas.nl/zoekresultaten ... olle+kraal

Ik bestel de mijne bij een groothandel of in het buitenland.

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van de holle kralen. En hoop op een origineel ontwerp. Iets wat nog niet eerder is gemaakt ;-))

Moet zeggen dat ik het heel jammer vind (slaat niet op jou Vrouwke) wanneer je ziet dat mensen je sieraden gaan kopiëren.
En het lijkt wel als of de paardenhaarsieraad sites met bosjes uit de grond rijzen met vooral de gevlochten paardenhaararmbanden.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:48

Ja helaas gebeurt dat inderdaad! Voor privegebruik vind ik het oké, maar vaak worden er gelijk hele websites gebouwd etc. Sieraden zijn vaak van minder goede kwaliteit, en super goedkoop. Daardoor voor ons lastig een normale prijs te kunnen hanteren..
Ben blij dat ik ook de optie heb om zelf slotjes etc. te ontwerpen van Sterling zilver, is het een stuk unieker!

Heb van de week twee leuke 'bakjes' gemaakt voor aan ketting, armband of ring. Wil iets met giethars gaan proberen, lijkt me leuk ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:11

Ik vind juist met de meeste paardenhaarsieradensites veel te duur zijn ;)

Ben benieuwd naar je gietharscreaties!

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:59

Ik begrijp wat jullie bedoelen, Ik zelf probeer altijd zo origineel mogelijk te zijn en het ontwerp met leer en swarovski is bij mijn weten ook nog niet eerder gebruikt en dus echt mijn ontwerp.
Ik heb laatst ergens ook een onwijs gave vlecht gezien en geprobeert hem onder de knie te krijgen maar vind het dan niet nodig om deze aan te bieden op mijn site.

Als je origineel blijft is het niet erg om een site te maken.

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:58

Moet dit toch even delen hier, haha _O-

Was even aan het Googelen op paardenhaar en vond dit (in het midden van de galerij): http://www.tonvandenhout.nl/show/pagina/36,gedenken

Toch zonde van het haar!

Ik vind het ook jammer als dingen worden nagemaakt. Met frontriemen is het volgens mij nog erger.

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:09

Met frontriemen kun je weinig origineel blijven met rechte. v en wave frontriemen.
Dan krijg je meer die druppeltjes enz.
Laatst bijgewerkt door Kai_Rosa op 17-02-14 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

agnesbuijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:26

Hoi Kai-Rosa, ik was een van de " niet speurderige mensen" die je hebt gevraagd naar de lijm, helemaal voor eigen gebruik met het weinige haar wat ik nog van mijn overleden paard hebt.....jammer dat je er zo over schrijft over een aspirant klant omdat ze niet het lef heeft om het uit te proberen.....omdat het maar 1 keer kan en moet lukken.....

agnesbuijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:17

Aangezien Kai-Rosa haar post heeft bewerkt en een geheel andere tekst heeft neergezet, denk ik dat ze het eens was met mijn gequote reactie. Mijn reactie kan ik niet meer bewerken en zal dus "nutteloos" blijven staan. Hoop nog veel mooie sieraden te zien in dit topic maar hopelijk met minder sneren naar aspirant/kopers. Want het is en blijft een mooi topic!

agnesbuijs schreef:
Hoi Kai-Rosa, ik was een van de " niet speurderige mensen" die je hebt gevraagd naar de lijm, helemaal voor eigen gebruik met het weinige haar wat ik nog van mijn overleden paard hebt.....jammer dat je er zo over schrijft over een aspirant klant omdat ze niet het lef heeft om het uit te proberen.....omdat het maar 1 keer kan en moet lukken.....

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:25

ukie schreef:

Was even aan het Googelen op paardenhaar en vond dit (in het midden van de galerij): http://www.tonvandenhout.nl/show/pagina/36,gedenken

Toch zonde van het haar!

Ik vind het ook jammer als dingen worden nagemaakt. Met frontriemen is het volgens mij nog erger.

Misschien zonde van het haar maar wat een prachtige sieraden. Echt iets aparts!!

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:30

ukie schreef:

Toch zonde van het haar!

oeps, dat lijkt mij toch geen topstuk van een edelsmid ?? Idd het haar is schandalig...
Ik heb er niet heel veel verstand van maar het ziet er ook naar uit alsof hij veel werkt met artclay. Dat zou ik toch niet verwachten van een edelsmid.....

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:35

singasong schreef:
Ik vind juist met de meeste paardenhaarsieradensites veel te duur zijn ;)

Ben benieuwd naar je gietharscreaties!

Duur?? Misschien prijs/kwaliteit wel te duur, maar sieraden worden momenteel steeds goedkoper. Het is geen luxeproduct meer maar echt een hebbedingetje. Sommige klanten begrijpen daardoor niet dat dingen die ik maar met Sterling zilver of goud gewoon een stuk duurder zijn, alleen al qua inkoop en bewerking. Super lastig om je geld te kunnen verdienen met sieraden, of je moet een soort mediamarkt-strategie hanteren :=

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:57

Ik denk ook niet dat je je geld kunt verdienen met paardenhaarsieraden. Het is meer een soort betaalde hobby.
Ik werk juist niet met echt zilver en goud. Zo houd ik het ook betaalbaar voor mensen met een iets minder dikke portemonnee ;)

Ik ben echt helemaal verliefd op één van die ringen die ik net op die site heb gezien.

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:38

Dr zitten wel heel mooie sieraden tussen..... Dus ik snap dat van dat haar niet. Ik kan mij niet voorstellen dat je dat als vakman zo wilt afleveren (ook als je de rest van de sieraden bekijkt) er zit vast een motivatie achter..

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:58

Het valt mij ook wel op dat klanten eerder voor de goedkopere optie gaan in plaats van kwaliteit/echt zilver.
Ik heb bijvoorbeeld Pandorastijl hangers van zilver 925 voor € 15,95 en neppe voor € 5,95. De neppe worden 3x zo vaak gekocht. Ik zou toch verwachten dat de mensen die zo'n bedel kopen een Pandora(stijl) armband hebben van echt zilver. Tis nu niet dat € 15,95 zo'n groot bedrag is en het blijft zoveel mooier en verkleurt niet.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:17

Ik vind het ook veel leuker verkopen, wetende dat de sieraden veel langer mooi blijven en inderdaad niet verkleuren. Je hebt er zoveel langer plezier van!

Denk dat die armband meer kunstzinnig bedoeld is oid.. Welke ring precies Singasong?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:21

Die gouden vlinderring met 3 briljanten <3

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:04

ik dacht ik doe het haar eens in gevlochten zilver in plaats van haar vlechten. Lekker bezig met mn nieuwe creatie. Nog niet helemaal naar mn zin maar het begint er op te lijken.

Afbeelding
Afbeelding

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:52

MiraLooks schreef:
ik dacht ik doe het haar eens in gevlochten zilver in plaats van haar vlechten. Lekker bezig met mn nieuwe creatie. Nog niet helemaal naar mn zin maar het begint er op te lijken.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ow wauw ziet er gaaf uit :D Weer eens wat anders!
Ik ben stille meelezer/kijker haha, ben zelf nooit tevreden over mn creaties :o
Ook nog maar weinig tijd voor helaas.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 07:36

Woow Miralooks, wat mooi!

Nee ben echt dingen voor me zelf aan het maken.
Ik hobby nog al veel en elke als ik iets af heb vragen ze: "kan ik dat kopen".
Maar dat zoek ik dus echt niet.En de tijd heb ik er echt niet voor.
Heb gisteren zitten knutselen voor een klip in de haren.
Afbeelding
Is het iets?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:28

Die clip ziet er goed uit hoor +:)+

Mira, leuk idee van dat 'zilver'. Wel jammer dat je hier en daar een 'duts' ziet.