Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:GB deel 28
‘Sue,’ zegt Blake en ik voel mezelf week worden van binnen. ‘Zou ik haar even mogen lenen dames?,’ zegt hij tegen Gloria en Wynn. Ze kijken lachend van mij naar Blake en knikken dan goedkeurend. ‘Geef me een minuutje,’ zeg ik tegen Blake en ik doe het raam dicht. Zodra ik de knip erop heb beginnen Gloria en Wynn keihard te lachen. ‘Zie je wel!,’ zegt Gloria. ‘Nu willen we alles weten wanneer je terugkomt.’ Waarop Wynn gelijk zegt: ‘dat zal nog wel even duren.’
Ik glimlach geheimzinnig en loop naar de deur. Ineens besef ik dat mijn vader nog beneden zit, wat nu? Ik zie Wynn en Gloria vragend kijken en ik zeg tegen ze: ‘mijn vader zit nog beneden.’ Net op dat moment hoor ik mijn vader de trap op komen. Hij klopt op de deur en doet de deur open. ‘Meiden, ik ga slapen. Doen jullie een beetje zachtjes?,’ zegt hij en we wensen hem welterusten. Ik wacht nog even een paar seconden tot het stil is en dan loop ik weer naar de deur toe. ‘Vinden jullie het echt niet erg?,’ vraag ik aan ze. ‘Nee joh, laat hem niet te lang wachten enne…. Veel plezier,’ zegt Wynn lachend.
Ik loop naar beneden en doe zachtjes de achterdeur open. Ik loop naar buiten en schuif de deur weer zachtjes dicht voor het geval mijn vader nog niet slaapt. ‘Blake,’ fluister ik zachtjes, maar er komt geen reactie. ‘Waar zit je?,’ fluister ik maar het blijft stil. Ik loop verder de tuin in en kijk om me heen, maar het is pikdonker. Ineens bekruipt me een onbehaaglijk gevoel dat ik bekeken word en ik loop snel verder naar het weiland van de paarden. Ik fluit zachtjes en gelijk komt Roos aangelopen. Ik aai haar even over haar neus waarna ze weer wegloopt. Ineens voel ik twee sterke armen om me heen en ik houd mijn ademhaling in van schrik. Daarna ontspan ik gelijk weer door de vertrouwde geur van hem. ‘Je liet me schrikken,’ zeg ik rustig. ‘Dat was juist de bedoeling,’ zegt Blake en ik voel hem grinniken. Ik draai me om en sla met mijn vuist op zijn borst omdat ik weet dat hij er toch niets van voelt. Dan zoent hij me op mijn mond en ik kus hem rustig terug. Dit is iets waar ik nog aan gewend kan raken denk ik tevreden.
‘Wat kom je eigenlijk doen?,’ vraag ik aan hem wanneer hij is gestopt met zoenen. ‘Ik kwam gewoon even kijken hoe het met je ging, blijkbaar wel oké,’ zegt hij terwijl hij naar boven kijkt. Ik kijk ook omhoog en zie nog net het gordijn heen en weer bewegen. Ik schud lachend mijn hoofd, wetende dat Wynn op dit moment Gloria uitfoetert voor haar nieuwsgierigheid.
‘Is Jerry nog lang gebleven?,’ vraagt Blake en ik zie zijn gezicht verstrakken. Ik kijk hem onderzoekend aan en ik snap niet waarom hij zo doet. ‘Ben je jaloers op Jerry?,’ vraag ik hem ongelovig. Gelijk schieten mijn gedachten naar de dagdroom waarin Jerry me probeerde te zoenen en ik besef dat zijn gevoelens misschien toch niet zo overdreven zijn. ‘Sue, je moet oppassen met hem, hij wil meer van jou dan je denkt,’ zegt Blake waarschuwend. ‘Goh, hij zei anders precies hetzelfde over jou. Buiten dat wil ik niets met hem, ik heb alleen gevoelens voor jou,’ zeg ik terwijl ik hem streng aankijk. Hoe kan hij daar na al die tijd nog steeds aan twijfelen?
‘Sue, je weet niet waar hij toe in staat is, je moet hem niet vertrouwen,’ zegt hij. Ik kijk hem verbaasd aan en zeg: ‘Blake, hij is mijn baas, maar ook een goede vriend. Ik werk al een hele tijd met hem, hij is oké.’ Blake kijkt me boos aan en zegt: ‘ik moet maar weer eens gaan, dan kun jij terug naar je vriendinnen.’ Ik voel mijn irritatie groeien, waarom moet hij nou elke keer zo koppig doen? ‘Blake, niet op deze manier. Waarom kunnen we hier niet gewoon over praten?,’ zeg ik terwijl ik hem bij zijn arm tegenhoud. Zijn gezicht staat weer neutraal en hij trekt zijn arm los. Nog voordat ik iets kan zeggen is hij alweer verdwenen. Ik zucht en loop weer naar binnen, morgen is er nog genoeg tijd om met hem te praten.
Zodra ik de kamer binnenloop springen zowel Wynn als Gloria omhoog. ‘Sue je moet ons alles vertellen,’ zegt Gloria en Wynn knikt ook van ja. Ik zucht en ga dan op bed zitten, het laatste waar ik op zit te wachten is alles te vertellen tussen mij en Blake maar ik ben het ze verplicht.
‘Oké, maar eerst zal ik popcorn maken!,’ zeg ik terwijl ik een glimlach op mijn gezicht forceer. Ik loop snel weer naar beneden en doe de popcorn in de magnetron. Terwijl het geluid van gepofte maïs op de achtergrond klinkt denk ik na over de woorden die Blake tegen me zei. Waarom zou Blake denken dat ik gevoelens heb voor Jerry, hij is niets meer dan mijn werkgever en een vriend. Ik schrik op door het gepiep van de magnetron, de popcorn is klaar. ‘Oké Sue, geen gepieker meer vanavond,’ zeg ik streng tegen mezelf terwijl ik de popcorn uit de magnetron haal en in een schaal doe.
Gloria en Wynn zitten al klaar op mijn bed als ik binnenkom en ik moet lachen om de verwachtende blikken. Ik ga bij ze zitten en het is even stil totdat Wynn uiteindelijk zucht en zegt: ‘Oké Sue, genoeg gerekt. Nu willen we ALLES weten!’
Ik hou mijn handen omhoog en zeg vlug ‘oké oké, ik geef me over.’ Dan denk ik na hoe ik moet beginnen, want wanneer is het eigenlijk begonnen? Ik besluit om maar bij de eerste schooldag te beginnen, de eerste ontmoeting. Ik voel de kriebels in mijn buik zodra ik er weer aan terugdenk.
‘Oké, het begon eigenlijk al op de eerste schooldag toen ik per ongeluk de mannen wc in ben gegaan.’ Wynn en Gloria grinniken zachtjes. ‘Hé het was echt per ongeluk, dat zal wel door die aanrijding zijn gekomen. In ieder geval, ik kwam er gelukkig al snel achter en was van plan om stiekem weg te sluipen toen ik ineens een deur tegen mijn hoofd aan kreeg.’
‘En dat was Blake?,’ vraagt Gloria. Ik knik van ja terwijl ik mijn wangen rood voel worden. Wynn fluit en kijkt me met glunderende ogen aan, maar Gloria is minder enthousiast. Waarschijnlijk omdat zij denkt dat hij iemand heeft vermoord. Door alle toestanden van afgelopen tijd heb ik nooit tijd gehad om met haar te praten, dat moet maar een andere keer zonder Wynn erbij.
‘In ieder geval, sindsdien zijn we steeds dichter bij elkaar gegroeid.’ Ik wil er achteraan zeggen dat het begon als vriendschap, maar dat is het voor mij nooit geweest. Je zou kunnen zeggen dat het liefde op het eerste gezicht was, als je daarin gelooft. Zelf vond ik het altijd onzin, maar nu ben ik daar helemaal niet meer zo zeker van. Zou ‘de ware’ dan toch bestaan?
‘Sue, waarom kwam je dan zo depri binnen?,’ vraagt Gloria met een serieus gezicht. ‘Is alles goed tussen jullie?’ Even zie ik voor me hoe ik ze vertel dat mijn vriendje in feite een engel is en samen met een mens in één lichaam zit en het lichaam zo veranderd is dat er vleugels uit zijn rug groeien. Dat hij van het ene op het andere moment zo ontzettend kwaad kan zijn en het lijkt alsof hij niet met zichzelf kan leven, zichzelf haat, en dat ik er niets aan kan doen dan continu zeggen hoe fantastisch hij is. Maar dan zie ik hun gezichten en ik weet dat ik dit nooit kan vertellen, nooit kan delen met ze.
‘We hebben gewoon een beetje onenigheid, dat is alles. Soms is hij nogal koppig,’ zeg ik met een zucht. Ze kijken me grijnzend aan en zeggen ‘goh, dat ben jij nou helemaal niet Sue.’
Ik lach verontwaardigd en gooi een popcorn naar hun hoofd. ‘Zullen we maar een film gaan kijken? Ik wil het niet de hele avond over jongens hebben.’ Wynn knikt instemmend en Gloria wil nog even protesteren, maar zwijgt bij de blik van Wynn.
De film staat op, maar ik krijg er niets van mee omdat mijn gedachtes steeds weer terugdwalen naar Blake. Hoe langer ik erover nadenk, hoe minder ik er van snap. Waarom is hij jaloers op Jerry? Ik weet dat ik het niet uit Blake zal krijgen, maar ik weet wel iemand die het misschien kan weten. In ieder geval zal die er geen moeite mee hebben om Blake in een negatief daglicht te zetten. Ik word er moe van om elke keer aan Blake’s grillen toe te geven, het is tijd om zelf stappen te ondernemen.
Morgenochtend ga ik een bezoekje brengen aan de persoon die me nu het beste kan helpen, ik ga een bezoekje brengen aan Zack.