[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:21

Door al die mooie kunstwerken hier, word ik wel een beetje ontmoedigd -O-
Het vervolg:

Pagina 15
Wendy15: Mooi, maar braaf. Sommige blaadjes zijn volgens mij niet 100% goed. €25,-
Astridklomp: 1. Het onderbeen/de voet van de man zit mij niet lekker, en het zand verbergt (helaas) wel erg veel. € 80,- 2. Ik vind er teveel wit/licht in zitten. Het lijkt wel een overbelichte foto die is omgezet naar een tekening. Verder erg mooi. €65,- Ik hou van uw werk :)
saskiakefie: Verhouding, kleuren en lijnen niet allemaal correct. €4.50
HD: een tientje, de stijl van de wolven spreken mij niet goed aan ;)
Casperzot: Hij klopt anatomisch niet helemaal €15,-
Koetje10: Niet mijn stijl, maar wel interessant. De vlekken (van het paard dan hé :+ ) Vertekenen de tekening wel een beetje. €17,50

Pagina 16
Nevony: 1. €35,- Mooi. 2. €10,- Het meisje haar haar, net als dat van het paard, vind ik erg mooi :)
Kurida1: Appart. Nog wel een beetje aan de ‘platte’ kant. €30,-
Colorado: €35,- Hoofd/snuit wat te lang naar mijn gevoel.
HD: €40! Deze vind ik echt leuk. Alleen het oog aan ‘onze’ kan klopt niet helemaal geloof ik :+
Kurida1: De anatomie zit niet helemaal lekker. €10,-
Koetje10: Leuk. Alleen de schouder rechtsvoor vind ik te soepel overlopen, er lijkt (vind ik..) alsof er geen bot in zit. €25,-

Pagina 17
_Bitje_: Poster uit de penny :P ? Oren vind ik wat minder. €50,-
Rii1993: €7,50
Horsiegek: €50,-? Ik vind de kaaklijn het verst van ons af, lijkt wat te bol, maar dat zal wel aan mij liggen ;)
HD: Leuk. €30,-
xFeno01x: Zacht kleurtje (positief :) ) €12,50
lalunamyo: Hoe moet ik dit nou taxeren? :D €125,-
Daissos4: Hmm… €7,50

Pagina 18
_Mariskaa: €25,-
Saskiakefie: Ongeveer 7,50 p/s ik mis nog wat kracht achter de tekeningen.
Daissos4: Ik weet niet of dit te verkopen is. € 2,50
Colorado: De oren |( Het linkeroog klopt ook niet, volgens mij. Kleine €20,-
Shanna_: €45,-? Ik vind het mooi.
lalunamyo: Geen commentaar. €30,-

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:33

Ik zal binnenkort even weer taxeren! IK hoop vanavond, anders morgen. Sorry!

Ik hoop dat jullie die van mij toch willen taxeren :) Beide op A4, met potlood. ongeveer 6-8 uur werk, hou dat nooit zo bij....
Afbeelding

Deze foto zuigt een beetje, het lijkt net, alsof er allemaal strepen op het papier zitten. Dat is niet zo! Betere foto wil mij n camera niet :( Ook bij de hals, waar het afloopt zeg maar, is minder streperig. Ik hoop dat jullie er doorheen kunnen kijken! Sorry voor de slechte foto!
Afbeelding

Kwal

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:35

Je wordt steeds beter Koetje! Eerste 15, tweede 10 :j

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:00

Mooie tekeningen Koetje,

Voor de 1ste zou ik €17,- geven & voor de 2de €10.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:38

Wow koetje, je gaat echt vooruit!! +:)+
1e vind ik erg mooi €20,-
2e minder en iets uit verhouding €15,-

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:23

Erg mooi koetje!
Als tip wil ik je meegeven om de afsnijding van de hals bij de schimmel wat minder streperig te doen en wat meer details in de hals bij beide paarden. Want de hoofden heb je prachtig gedetailleerd en de hals is zo'n glad stukje, van mij mag daar best wat meer in gebeuren.
1ste: €30,-
2de: €25,-

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:09

Mooi kleurgebruik ! :j
1ste: €20,-
2ste: €15,-

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:35

pagina 18
colorado: €15 leuk
shanna: €15 mooi zacht
lalunamyo € 50 erg mooi
pagina 19
koetje de eerste € 17,50 de tweede €20

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:44

Ik kan het niet laten om hier te reageren, Wat een geweldige tekeningen komen hier voorbij!!!!!! Wat een talent.
Ik zal jullie mijn tekentalent besparen, daar mag ik zelfs geld op toe geven. Een aantal van jullie springen er echt uit, en sommige moeten nog een beetje oefenen. SUPER!!! ik kijk nog een tijdje mee...

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:33

blz 16
Nevony: 1e: het kleine paardje onderin vind ik goed gelukt, aan het portret klopt iets niet helemaal, het oog lijkt wat "nep" €25, 2e: al is ie niet helemaal in verhouding, hij is wel erg leuk! Lekker contrastrijk ook ;) €40
kurida1: ik vind hem nog net niet af lijken, het is nog iets te grijzig overal.. €15
Colorado: de verhoudingen kloppen niet helemaal, het "rechter" oog zit niet goed €20
HorseyDude: leuke serie word dit! Misschien een kleurtje geven? €35
kurida1: leuk! het voorhoofd van de schimmel is misschien wat erg vlak, de vormen & schaduwen van de neus heb je goed te pakken en dan houdt het ineens op ;) €25
koetje10: schattig, aaibaar katje! zn neusje is misschien iets scheef? (kan aan mij liggen :') €30
blz 17
_Bitje_: het schilderij! echt gaaf geworden, heel dynamisch! €85
rii1993: vind het een goede schets, zou het alleen niet als echte "tekening" rekenen..
horsiegek: zelf kan ik echt geen mensen tekenen, dus moeilijk te schatten, maar vind de haaraanzet een beetje hoekig (in vergelijking met de beweging van de dame) wel mooie stijl! €40
HD: deze vind ik wat minder, die waar je echt alleen de koppen laat zien, werken veel sterker! €10
Xfeno01X: ik kan niet ophouden met naar jouw vreselijke avatar kijken :') de verhoudingen kloppen al aardig! Kan misschien nog wat meer contrast hebben? €25
lalunamyo: ergens verderop staat dat dit niet het uiteindelijke werk is, maar ik beoordeel alleen wat ike zie.. Vind jouw werken altijd erg origineel, met collages, drukwerk, schilderwerk etc :j erg gevarieërd!
Bij deze vind ik de woorden er niet erg bij passen, soms is minder meer ;) €40
Daissos4: aparte stijl, ik zou 'em liever wat meer uitgewerkt zien, vind het nog een schets..
blz 18
_Mariskaa: Vind het bijna jammer dat ze op 1 vel staan, de rechter vind ik veel sprekender dan de linker (nou zijn die "rimpelige" hondjes wel heel moeilijk, vooral voor je eerste keer) €25
saskiakefie: bij jou eigenlijk net andersom, op beide vellen is het wat leeg, er "mist" nog iets..
Wel een mooie stijl, de tweede vind ik het mooist, maar zou ze bijsnijden 1e: €15, 2e: €25
Daissos4: zelfde comm. als de vorige blz. ;)
Colorado: wat een verschil met de vorige zeg! deze is gaaf :D dat de oren er niet helemaal opstaan stoort me niet, geeft hem wat extra levendigs, alleen hij had wat meer onderlip mogen hebben, z'n ogen lijken ook niet helemaal even groot.. €50
Shanna_: gaaf! de vachtstructuur op de hals is echt super! de rest ook trouwens :') Vind hem alleen wat eh, gladjes?
plus het contrast zou wat gedurfder kunnen.. €100
lalunamyo: alweer, wat een verschil met het vorige werk! echt super, heel levendig, lekker kleurrijk!
Hoe groot is het en waarop geschilderd?(of heb ik er overheen gelezen?) €70
blz 19
koetje10: grappig hoe iedereen dat streperige afkeurd, vind dat juist mooi :+ het is getekend, dat mag je toch zien!
Vind ze erg gaaf, vooral de tweede. Het oog mag wel meer contrast hebben, lijkt nu wat glazig. €40 p/st

Zo, ik ben weer bijgewerkt, heb alleen nog niks nieuws om te showen :Y)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:06

wooow :wow: €100? geen typfoutje? :')
thanks! ja dat van dat contrast, dat is niet echt mijn ding, maar ik snap wat je bedoelt!
ik hou het liever zo zegmaar, is meer mijn stijl ;)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:16

haha, nee, geen typfoutje, hij's supermooi ;)
je hoeft natuurlijk niks te veranderen, maar ik probeer altijd bij iedereen evenveel "commentaar" te geven..

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:33

Nee ik snap je ook volkomen hoor :) Je bent niet de eerste die het zegt! Maar dacht, ik meld het er even bij hihi. Thanks :D

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:03

Nou, mijn taxanties hoor ;)

p.17
Bitje: hij is gaaf!! alleen het hoofd van het middelste paard klopt niet helemaal volgens mij... €50-60
rii193: dit is nog een uitgebreide schets? of echt al een tekening? Op zich wel mooi, maar zou er niks voor willen geven, hoef m niet aan de muur.
Horsiegek:€35-40, vind de overgang van hald naar hoofd een beetje apart.
HD: beetje te hoekig, nog teveel schets.
Xfeno: €15
lalunamyo: apart. €25
Daissos4: hooguit, €5, nog even blijven oefenen!

p.18
_mariskaa: €20, ogen zijn een beetje apart.
saskiakefie: beetje saai, tweede is het best imo. beide tussen 10 en 15 €
Daissos4: blijf oefenen.
Colorado: hij is een beetje scheef? qua contrast wel mooi! €30
Shanna: erg mooi, alleen het oog, daar is iets mee... € 60 volgende keer in kleur?? :)
lalunamyo: apart, maar erg gaaf, zoals je die kleuren erin verwerkt hebt! €50

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:59

ik kan mijn post niet meer aanpassen, maar wat ik er nog bij had willen zetten:
@horsiegek: ik snap wat je bedoeld met die hals, ik vind dat erg moeilijk! er zitten niet zoveel details in een hals tenslotte... heb je misschien tips hoe ik dat kan verbeteren? mag ook via pb, anders gaat het misschien een beetje offtopic ;)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:33

Citaat:
lalunamyo: ergens verderop staat dat dit niet het uiteindelijke werk is, maar ik beoordeel alleen wat ike zie.. Vind jouw werken altijd erg origineel, met collages, drukwerk, schilderwerk etc :j erg gevarieërd!
Bij deze vind ik de woorden er niet erg bij passen, soms is minder meer ;) €40

haha , ben het dus helemaal met je eens :) daarom ook veranderd, inmiddels is hij zo
Afbeelding
maarja, zo lijkt hij ook niet mooier, aangezien de foto vet flut is

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:34

Citaat:
lalunamyo: alweer, wat een verschil met het vorige werk! echt super, heel levendig, lekker kleurrijk!
Hoe groot is het en waarop geschilderd?(of heb ik er overheen gelezen?) €70

80 x 90 :)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:36

& de rest ook bedankt :D vind ik altijd erg leuk om te zien bij mij , dat ze van 30 tot heeel hoog gaan per werk :=
zal zo weer bij taxeren :)

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:12

Het taxeren houden jullie van mij te goed, ga zo lekker naar mijn bedje ;) Zal morgen een poging wagen.

Dit heb ik gemaakt. Acryl op canvas 30x40cm
Afbeelding
(het is mijn eerste landschapje sinds jaren, momenteel alleen kinderschilderijtjes, maar wil me meer gaan verdiepen in landschappen en paarden, dus meer foto's zullen volgen denk! ;) )

edit: @koetje10: ik ken het strepen door foto probleem, dat heb ik ook vaak met mijn camera helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:47

Pagina 18
_Mariskaa:
Voor de eertse keer hondes tekenen ziet het er opzich leuk uit. Toch moet het geheel nog veel meer uitgewerkt worden. Probeer ook veel meer contrast te gebruiken in je tekening. 7,50,-

saskiakefie:
Voor mijn gevoel zijn het maar hele kleine tekeningetjes? Er zit wienig detail in, er is weinig uitgewerkt. Ook hier mag wat mij betreft veel meer contrast gebruikt worden. 7,50

Colorado:
Apart paard! Ik vind hem niet heel realistisch, meer een beetje cartoony. Maar misschien was het ook wel niet de bedoeling om een realistisch paard te tekenen (let m.n. op de ogen en neus). Manen zijn heel mooi gedaan! En mooi contrast in de tekening. 25 euro

Shanna_
Echt een hele mooie stijl heb je! Ik vind 'm wel een beetje eng, met name het oog, maar ik ben dan ook niet echt een arabierenliefhebber (hoewel ik er zelf zo wel weer een ga tekenen waarschijnlijk :') ). 50 euro

lalunamyo:
Wauw echt super! Aansprekende stijl, 70 euro

koetje10:
Hoewel de tekeningen er best leuk uitzien mis ik hierin echt meer kleur! Bij de witte doet de krasserige hals echt afbreuk aan het geheel, dat is jammer. 20,-

samloes:
Niet echt mijn ding, daardoor weet ik niet zo goed waar ik 'm op moet taxeren... 25 euro?

Pastel op 30x40
Afbeelding

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:09

Zou ik mogen vragen wat je bedoeld met meer contrast tekenen? Ik krijg dat heel vaak als commentaar maar ik snap nooit helemaal hoe ik dat verbeteren kan. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:12

Meer verschil in donker en licht. Een tekening komt daardoor direct veel meer toch leven!

Voorbeeld (even van google geplukt), een tekening met weinig contrast:

Afbeelding

En een met veel meer contrast:
Afbeelding

:)

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:31

Pagina 15

Wendy15 - 45 euro. Zeer correct schilderij, maar naar mijn smaak zou er wat meer kleur in mogen.
Astridklomp - 100 en 150 euro. Zeer mooie stijl, prachtig!
Saskiaefie - 5 euro. De verhoudingen zijn nog niet helemaal in orde, maar je gebruikt al wel leuk de schaduwen.
HorseyDude - 10 euro. Je hebt een herkenbare stijl, maar niet een die ik erg mooi vind. Toch vind ik wel erg knap dat je dat in iedere tekening weet vast te houden, dat is super!
Casperzot - 20 euro. Knap dat je dit kan met één potlood!
Koetje10 - 40 euro. Je wordt echt beter, maar er mag iets meer kleur in, en het zou iets vloeiender mogen.

Pagina 16

Nevony - 40 en 35 euro. Eerste is erg mooi zacht, en de tweede is prachtig qua kleur! Verhoudingen bij de tweede, vooral bij het meisje zouden wat beter kunnen.
Kurida1 - 20 euro. De verhoudingen kloppen niet helemaal, de vingers van de grote hand lijken wat plat.
Colorado - 45 euro. Leuke stijl, ook een mooi paard! Paard lijkt alleen een beetje uitgerekt en een breed voorhoofd te hebben.
HorseyDude - 30 euro. Vind dit een erg leuke om naar te kijken, jammer dat deze geen kleur heeft!
Kurida1 - 30 euro. Ik weet niet wat het is, maar de tekening spreekte me eg aan, prachtige pony's!
Koetje10 - 50 euro. Heel mooi, kat kijkt ook erg lief!

Pagina 17

Bitje - 130 euro. Wat ga jij vooruit! Heerlijk sprekend schilderij!
Rii1993 - 15 euro.
horsiegek - 20 euro. Mooi getekend, maar het haar is nog wat streperig en de verhoudingen van het gezicht kloppen niet helemaal.
Horseydude - 20 euro. Ook deze is leuk! Wel jammer dat 'Jack' door de tekening heen staat.
xfeno01x - 10 euro. Mag meer contrast in, en wat dekkender en vloeiender.
lalunamyo - 100 euro. Ik zie de techniek en de tijd erin zitten en het is daarme heel correct, maar het is totaal niet mijn stijl. Lastig taxeren dan! :P
Daissos4 - 10 euro. Ik houd zelf absoluut niet van deze stijl en daarmee zitten er in mijn ogen ook wat 'fouten' in, maar wellicht heb je dat expres zo gedaan.

Pagina 18

_Mariskaa - 20 euro. Jammer dat hij wat krasserig is.
Saskiaefie - beiden 15 euro. Ik mis wat detail, maar de uistraling is wel mooi zacht.
Daissos4 - 5 euro. Beetje slordig getekend, kleuren dekken niet helemaal en de potloodlijntjes zijn ook nog te zien. Jammer!
Colorado - 40 euro. Mooi! Het rechteroog lijkt niet helemaal te kloppen, maar wel mooi schaduwwerk.
Shanna_ - 50 euro. Mooie, zachte tekening. Niet helemaal realistisch, maar dat past er wel bij.
Lalunamyo - 150 euro. Prachtig, geweldig kleurgebruik!

Pagina 19

Koetje10 - 25 euro en 15 euro. Zo, wat ga jij ineens vooruit! Prachtige tekeningen, hoewel de neus van het tweede paard wat uit verhouding is.
samloes - 40 euro. Lekker felle kleuren, maar de stijl van kinderschilderijtjes zie je er wel in terug. Was dat ook je bedoeling?
Wuis - 60 euro. Heerlijke kleuren! Wel jammer dat het hoofdstel wit is, maar dat hoort bij het paard denk ik! :P

Dan twee van mijn werken:

Afbeelding
In lijst: http://i36.tinypic.com/efme6w.jpg
22 cm bij 30 cm (ongeveer A4 formaat), acrylverf

Afbeelding
13 cm bij 18 cm (ongeveer A5 formaat), acrylverf

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:47

@ Andante, even een vraagje. Wat vind je niet helemaal realistisch aan de tekening? :)

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:02

Ach sorry, ik ben niet handig met opschrijven. :P Je tekenstijl is absoluut niet onrealistisch, maar heeft wel een iets 'cartoonachtig' trekje, wat waarschijnlijk komt door met name het oog en een klein beetje door de oren. Doet absoluut niet af aan je werk (want het maakt je tekening niet ineens onrealistisch), het is juist een zekere stijl die je tekening herkenbaar maakt. Beetje ongelukkig opgeschreven, en misschien ben ik de enige die dit zo ziet! :P