Amigurumi (Haken)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:08

TE5 schreef:
Mas, echt? Ik vind dit juist verbazingwekkend makkelijk.
Ik heb de basics nu in twee avondjes geleerd, met leren breien ben ik eeuwen bezig geweest! (En dan kan ik nog alleen echt de basics..)

In het begin wel ja, maar ik was dan ook pas 14 toen ik leerde haken, inmiddels ben ik 22 en heb ik het wel in de vingers ;)
Als je het eenmaal door hebt is het makkelijk ja, maar dat is met alles zo. Het vraagt even wat oefening in het begin.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:22

^) lukt me niet die magic ring, verschillende tutorials geprobeerd -O-

edit: 11 minuten later, tis gelukt *\o/*
Nu kijken hoe ik dan verder moet :+

Anoniem

Re: Amigurumi (Haken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:35

O jeetje!
Wat zien die dingen er leuk uit :oo

Heb moeders gelijk even gevraagd of ze morgen een bol wol wil halen en die haak wil zoeken O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:49

er is ook een hyves ; ami toy drop
daar droppen ze de gemaakte poppetjes :) en dan met een briefje waarop staat waar ze, als ze dat willen, kunnen melden waar ze de poppetjes gevonden hebben, is misschien ook eens leuk om te doen?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:54

Ash_ schreef:
Zou je dat boek ook bij pippos kunnen kopen?

vast wel :) ik was gister in Utrecht, en daar hadden ze hem wel liggen :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:58

cyntje, op die amigurumis.nl die gratis patronen zijn best klein, voor restjes wol?

Dat varkentje is leueuek, hoe doe je die?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:02

Wat bedoelen ze met 'inc' en 'dec'?
En hoe moet je die patronen lezen :+ ?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:04

inc: increase : vermeerderen
dec:decrease: verminderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:06

Ja, maar wat bedoelen ze daarmee... Wat je moet doen :) ?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:07

Mocht ik me ooit nog eens gruwelijk gaan vervelen, lijkt me dit super om te gaan doen. Ik ben best creatief (al zeg ik het zelf) maar breien en haken kan ik niet zo goed. Op deze manier met van die schattige beestjes lijkt me haken wel erg leuk worden.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:09

precies wat het zegt, vermeerderen van de steken , of verminderen , hoe staat ook in de regel , welke steken je moet vermeerderen of minderen en op hoeveel steken je uitkomt. als je een paar pagina's terugkijkt is er ook nog wel een voorbeeld aan iemand uitgelegd :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:10

Vermeerderen is 2 steken in 1 lus, verminderen is 1 steek in 2 lussen ;) Staat ook al paar keer gezegd in het topic :j
Misschien kan dat ook wel in de OP, de uitleg hoe het moet inc de tutorials :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:12

M'n moeder heeft me net zo'n steek geleerd. Dan krijg je gewoon een simpele draad, maar het begin is er, haha :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:14

BrittKitt schreef:
Vermeerderen is 2 steken in 1 lus, verminderen is 1 steek in 2 lussen ;) Staat ook al paar keer gezegd in het topic :j
Misschien kan dat ook wel in de OP, de uitleg hoe het moet inc de tutorials :P

Graag :+

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:55

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:56

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:05

Mijn moeder zei dat ze dat Amigurumi's maken niet kon, maar ik laat haar net Cyntje's bovenstaande filmpje zien en ze zei gelijk 'Oh dat! Dat is echt heel makkelijk, ik heb zelf bergen kleedjes en frutsels gehaakt vroeger :D'.

Ze herkende het gelijk weer, dus we gaan samen Amigurumi'en _O-

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:11

Haha leuk :D Mijn moeder houdt daar dus echt niet van, die verklaard me voor gek :P
Ben begonnen aan de olifant, heb al wat zitten vloeken toen ik de tel weer kwijt was omdat iedereen tegen me zat te praten :P
Ik heb ondanks de stitchmarker hier en daar wel wat foutjes gemaakt, wat mij in het begin niet meer dan logisch lijkt :+ (hij heeft een beetje een punt kont, maar misschien komt het met vullen nog goed) Nog een paar rijen en dan aan de slurf beginnen, maar dat is voor morgenavond.

Ik heb alleen met het aantrekken van de magic ring wat problemen. Ik snap hoe het moet maar het wil nog niet helemaal :P

Welterusten :wave:

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:17

Volgens mij moet je dat heeeel voorzichtig stukje bij beetje aantrekken. Maar ik kan het ook mis hebben hoor, want ik ben nog bezig een simpele steek te leren _O-

Mijn moeder heeft ook allemaal van die 'hoesjes' om klerenhangers gemaakt, echt kilo's aan kleedjes, onderzetters etc. :D Mijn onlangs overleden oma was ook altijd ongelooflijk creatief. Het laatste 'project' waar ze mee bezig was, was een hele grote beddensprei haken voor een 2 persoonsbed. Echt heel erg mooi, met allemaal vormen enzo erin. Omdat ik zelf ook zo'n frutselmuts ben heb ik haar naaimachine gekregen, omdat ze er zelf niet meer op kon werken door haar ziek zijn. Maar van haar heb ik vroeger ook ooit leren haken, breien, samen schilderen of met andere dingen creatief zijn :). Toch wel leuk dat haar grote hobby nu eigenlijk een beetje 'bovenkomt' bij mij, hihi :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:52

Ik kwam gisteren bij mijn schoonouders thuis en zij vond het wel heel leuk, maar vond dat het mijn ding was en dat ze het daarom maar niet moest doen. Maar vind dat juist superleuk, dus kwam ik gisteren daar had ze de octopus al bijna af :P En heeft ze het broertje van mijn vriend al op pad gestuurd om vulling te halen :)) Vind het wel leuk hoor haha

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:57

Voor mensen die moeite hebben met de magic ring heb ik ook nog wel een tip:
Zet de draad op je naald zoals altijd wanneer je begint en haak 1 losse. Nu haak je ín die ene losse het aantal steken dat je in de magic ring zou moeten haken. Eigenlijk dus vermeerderen, maar dan met 6 steken in één of meer :P Je kunt nu nog aan het loshangende touwtje trekken om hem helemaal te sluiten.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:30

_O-

Ik zit net dat filmpje te kijken van de magic ring, maar dan doe ik het toch verkeerd!!
Maar toch deed ie het! hahahahaha

en ik haak veel te strak!
moet echt proberen losser te haken, want ik kan soms bijna niet in een eerdere steek komen met de naald!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:31

Heb ik ook, vind het echt moeilijk om losser te haken.
Had echt last van mijn linkerwijsvinger gisteren! Helemaal rood en pijnlijk :+
Wie iets moois wil maken, moet pijn lijden :Y)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:39

haha, ja, ik had ook een beetje zere wijsvinger idd!!

als het straks weer rustiger is op mn werk ga ik weer beginnen :D

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:55

Ik heb dit weekend een boekje gekocht met allemaal hondjes. Ben enthousiast aan de slag gegaan, maar vind het toch wel behoorlijk ingewikkeld. Volgens mij staan er ook fouten in het boekje, de symbolen en de begeleidende tejst spreken elkaar soms tegen. Ik vind het ook erg moeilijk om op de juiste hoeveelheid steken uit te komen. Heb er altijd teveel of te weinig. Misschien eerst maar even met iets makkelijks beginnen, voor ik me aan zo'n hondje waag... :=