[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:32

Wat zijn jullie stil dames, eefsol, browny, mariska, femke etc.
Hebben jullie niet nog wat leuks gemaakt de afgelopen dagen?

Van alles sieraden die jullie gemaakt hebben tot nu, op welk sieraad zijn jullie het meest trots? Is er misschien eentje bij waarvan je zegt, dat vind ik de mooiste?

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 20:53

Ik had van de week hele leuke kralen gekocht voor een lang keting te maken.
Kleuren paars/lila. (uitperkoopie bij de pipoos)
Wat blijkt.. te weinig kralen. grrr!
Morgen maar even bijhalen.. haha.

Mijn mooiste siraad.. pff.. denk toch wel de laatste wrap armband die ik heb gemaakt. bruin met zilveren bedeltjes!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:00

Ik krijg regelmatig PB's met een riedel aan vragen, maar sinds dit topic begint het een beetje de spuigaten uit te lopen met het aantal PB's dat ik krijg.
Het geen ik te zeggen heb doe ik maar 1 keer en geld voor iedereen die van plan is de PBknop te willen gebruiken.

Ik beantwoord geen PB's met vragen hoe mijn sieraden zijn gemaakt, welke spulletjes er voor nodig zijn en waar ze gekocht kunnen worden.
Punt 1 is het zeer brutaal om een eigen ontwerp van een sieradenmaakster, waar dus geen voor iedereen te gebruiken patroon van is, exact na te willen maken.
Punt 2 geef ik, en ik denk de andere sieradenmaaksters ook, geen antwoord op de vraag hoe het paardenhaar in het sieraad verwerkt is, omdat je dat gewoon zelf moet proberen. Is heel logisch lijkt me en daarbij ga je van zelf proberen echt niet dood.
Punt 3 als je dan toch zo eigenwijs bent om een PBtje te sturen waar je geen antwoord op krijgt, gebruik dan op zijn minst de woorden hallo om mee te beginnen en groetjes om mee af te sluiten ipv een heee ik wil dat namaken, zeg eens effe hoe dat mot.
Punt 4 is het vrij slim om ook alles wat ik vergeten ben te melden uit je hoofd te laten.

Zo, volgens mij is het nu wel duidelijk dat het verstandig is om van andermans creaties af te blijven en dat je jezelf een oor aan naait als je dat niet doet :)*

Zo dat is er uit, kunnen we weer verder met met elkaar sieraadjes maken en daar over kletsebetsen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:03

Is dat die van op pagina 1 eefsoll?
Die is zeker erg leuk.
Op de foto lijken de bedeltjes goudkleurig te zijn. Ik denk dat bruin en zachtgoudkleurig een erg leuke kleurencombinatie is ook.
Maar ze zijn dus eigenlijk zilverkleurig als ik je goed begrijp?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:25

AMEN _/-\o_

Ben het met je eens hoor, wat ik af en toe voor berichtjes ontvang.. Ongelofelijk..

Nieuw project, ik moet voor school iets met hindoeïsme/boeddhisme doen, nu heb ik bedacht dat ik een praktische opdracht doe over hun sieraden, twijfel nog tussen Chakra's (omdat dit wat diepgaander is) en meer de boeddhabedeltjes, lotus, yingyang..
Volgens mij was er iemand in dit topic die veel verstand had van (half)edelstenen; ik wil namelijk zelf wat sieraden maken maar heb geen flauw idee waar ik het beste de materialen kan kopen, en wat ik moet gebruiken.. Kan wel een paar dingen vinden over welke edelstenen je moet gebruiken, maar daar houdt het ook bij op :+

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:57

oepsie.. ik moet nog steeds foto's maken.. shame on me.

nou heb ik even een vraagje, waar bestellen jullie je nietstiften e.d.? ik heb namelijk een ketting gemaakt, zo'n 3 weken geleden denk ik, ik draag hem vrij veel omdat ik er trots op ben, maar nu beginnen al die nietstiften koperkleurig uit te slaan >;) en dat is natuurlijk niet de bedoeling... misschien een kniesoor die er op let, maar ik van bovenaf zie het wel en vind het niet leuk! heb ze nu btw bij de xenos vandaan maar ook besteld via kralenonline geloof ik (weet niet meer zeker) en beide soorten verkleuren dus.

verder heb ik wat grotere, naar mijn idee stevigere knijpkralen gekocht, ik wil de eerste 3 vastknijpen.. Krak doormidden! waren de duurste kralen die ik kon vinden omdat ik die andere ook al zo snel stuk vond gaan. en nee.. ik knijp niet te hard, ze doen het al als ik ze net een mm heb ingeknepen :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:06

holly en Assepoetster dat is wel vervelend zeg dat mensen alles letterlijk willen weten. Heb ik gelukkig nog nooit gehad maar ik maak denk ik ook alleen maar standaard sieraden :P

Ik heb geloof ik vooral nietstiften van creadream, is me nog niet opgevallen dat die verkleurden. Ik heb ook knijpkralen die echt heel rot zijn, meteen door midden breken. Ik heb alleen knijpkralen van verschillende shops gewoon bij elkaar gegooid dus heb geen idee waar nou de goede en slechte vandaan komen :o

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:03

Simone kan het zijn dat ik je op het forum van creadream wel eens voorbij heb zien komen? Je foto's met naam daarin komen me bekend voor ergens van.

Het is niet zo zeer vervelend, het is gewoon aso.
Voordat ik het berichtje hierboven schreef ontving ik dus het zoveelste PBtje zonder hallo en groetjes. Notabene van iemand die bij haar foto's de melding heeft staan dat er copyright opzit. Dan denk ik ook van, hallo.

Danielle het kan allerlei redenen hebben dat ze koperkleurig worden.
Een voorbeeld is dat jouw huid een laagje op de zilverkleurige onderdeeltjes achterlaat.
Een ander voorbeeld is dat er slijtage gaande is, waardoor de zilverkleur er dus wel af aan het gaan is.
En zo zijn er nog veel meer mogelijkheden.

Wat je wel eens hebt is als je de nietstiften vormt dat van het deel dat je buigt het zilverkleurige laagje verfrommeld. Het laat zeg maar los van het materiaal en krijgt kleine scheurtjes. Als je dat gewoon laat zitten is het laagje er binnen notime vanaf.

Ik weet niet wat voor maatjes knijpkralen je hebt maar 2 x 2 is een meest gebruikte maat denk ik.
Doormidden krakken hoort niet te gebeuren hoor. Mits je ze te hard knijpt, ze verplaatst en nog eens knijpt, of als ze lang open en bloot hebben gelegen.
Probeer je volgende zakje knijpkralen eens van een andere shop, kijk eens even aan wat er dan gebeurt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:21

Eindelijk kan ik met jullie mee gaan knutselen; heb belletjes gevonden op de markt :D Is carnaval toch nog ergens goed voor. :P
De mini-minibelletjes wil ik toch houden, heb een (vaag) idee voor een armband :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:06

Tis idd te gek voor woorden hoe brutaal sommige mensen zijn :( Groots gelijk dat je er geen antwoord op geeft!

Dat verkleuren van de nietstiften had ik pas ook. Alleen heb ik verschillende zakjes liggen dat ik nu niet meer weet welke ik toen heb gebruikt.
Heb je het al geprobeerd om het met zo'n 'zilverdoekje' op te poetsen, mss helpt dat?
En waren dat van jou 'silverplated' nietstiften, anders zou je die eens kunnen proberen.

Juut, leuk dat je nu wat kunt gaan maken!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:29

Voor de mensen die nog iets willen gaan maken met jasseron.
Bij Kralenonline.nl hebben ze deze week 30% korting op alle verzilverde jasseron van 5 en 7 mm.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:52

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:17

Het spoort inderdaad niet SS. Ik kreeg ze al, zulke berichtjes, maar sinds dit topic bijna dagelijks gewoon. Blijkbaar is het een gezellig topic om mee te lezen.
Maar wat bij mij niet te halen valt, proberen ze dan wel bij een ander. Zit jij daar op te wachten? Toch ook niet?
Dus nu staat het in dit topic, voor iedereen leesbaar, dat zulke PBtjes niet gewenst zijn.

Al mijn spulletjes zitten in gripzakjes met zo min mogelijk lucht. Dat geld voor de onderdeeltjes, maar ook voor de sieraden.
Op al de onderdeel gripzakjes zit een stickertje met waar het gekocht is en de prijs per stuk.
Stel ik heb nietstiften van 2 verschillende adresjes, dan zitten die ook in 2 gripzakjes.
(en die zitten dan weer in opbergboxen)
Toch handig hoor, want als je zakje leeg raakt, weet je precies wie wat hoe en waar.

Wat betreft het silverplated.
Sommige shops verkopen onderdeeltjes als zijnde silverplated, maar daarvan is het buitenste laagje geen sterling zilver.
Hou dat goed in de gaten en als je twijfelt, vraag er dan naar.

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 13:10

holly schreef:
Is dat die van op pagina 1 eefsoll?
Die is zeker erg leuk.
Op de foto lijken de bedeltjes goudkleurig te zijn. Ik denk dat bruin en zachtgoudkleurig een erg leuke kleurencombinatie is ook.
Maar ze zijn dus eigenlijk zilverkleurig als ik je goed begrijp?

Ja die bedoel ik!
Je hebt gelijk.. de bedeltjes zijn en beetje goudkleurig!
Maar dat jullie zo "gestalkt" worden met al die vragen!
Iedereen kan dus maar beter in dit topic vragen stellen.. daar issie tenslotte voor!!

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:23

sommige mensen zijn tog zo irritant
goed holly dat je het eens opschrijft want je hebt absoluut gelijk ;)
en de laatste tijd heb ik geen inspiratie meer haha, veel juweeltjes worden er dus niet gemaakt :D
ik ben begonnen met pandora-style te verkopen, maar wat is dat verslavend!
mijn moeder heeft al 2 volledige armbanden ik een ring en een armband, ik wil het allemaal voor mezelf houden :+
en ik ben eens benieuwd wie zich met fimo bezig houd (dus echt parels/juwelen mee maakt)
ik heb me er een paar jaar geleden mee bezig gehouden dan gestopt en sinds kort terug mee begonnen,
mijn eerste parels zijn bijna af, het is toch weer eventjes gewoon worden hoor al dat draaien :+
dus mijn vraag aan jullie wie doet er nog meer aan fimo? :D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:24

ja ik vind het ook belachelijk dat je pb'tjes krijgt hoe je iets maakt.. inspiratieloos of geen eigen initiatief om eens te googlen op bepaalde patronen? en als je dat al doet.. wees dan beleefd...

nou zoals beloofd hier eens een paar foto'tjes van mijn werkjes. even ter verduidelijking. ik heb nog nooit iets verkocht, doe het puur hobbymatig en de foto's zijn waardeloos,daar ben ik me van bewust haha, maar het was toch vooral voor hier... (en nog erger.. ik heb ook nog net met de hond geknuffeld tijdens het maken van deze foto's...)

Afbeelding

http://album.partyflock.nl/75454381.jpg

http://album.partyflock.nl/75454389.jpg

http://album.partyflock.nl/75454392.jpg

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 18:52

@ twinkle_poes: Er was hier laatst iemand die sprak over fimo. maar zou niet meer weten welke pagina :P

@ Danielle: Vind de eerste de kleuren combinatie mooi!
En de 3e vind ik heel subtiel.. die kun je eigenlijk overal bij dragen.
Vond ze het wachten waard hr! :D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:56

haha dankje!

ja ik vind het zelf ook het leukste om iets te maken dat je bij wijze van bij een gala jurk kan dragen, maar ook bij een spijkerbroek en een shirtje...

het is rustig op het moment hier!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:11

holly schreef:
Simone kan het zijn dat ik je op het forum van creadream wel eens voorbij heb zien komen? Je foto's met naam daarin komen me bekend voor ergens van.

ja dat klopt :D knap dat je dat nog weet want heb daar heel lang niks laten zien volgens mij.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:44

Misschien op SF dan Simone? Heb niet het idee dat het heel lang geleden is geweest hoor. Zo goed is mijn geheugen nou ook weer niet haha.

Danielle ik denk stiekem dat jouw zwevende ketting heel erg chique is, maar dat valt zo helemaal niet op en dat is best jammer.
Een hele simpele truuk he...uit stevig karton een nek met schouders uitknippen (dus eigenlijk dat deel waarmee jij nu zelf op de foto staat tot boven je navel) en daar een oud zwart shirtje over plakken.
Zo hoef je niet moeilijk te doen om jezelf te fotograferen en kun je alle kettingen netjes op een halsje tonen. Je zwevende ketting dus ook.
Kost niets, neemt amper ruimte in beslag en staat erg leuk op foto's.

Twinkle ik heb helemaal niets met fimo.

Ik had net voor de grap zo eens de kraaltjes geteld van de bruidsarmband die ik hier heb liggen, waarvan ik de uitleg hierboven heb geschreven.
Ik heb er met de ladder stitch 78 opgezet, wat dus uitkomt op 2145 kraaltjes.
Dus als je niets te doen hebt..... _O-

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 01:18

dat kan ik inderdaad wel eens doen holly! thanks voor de tip. zal van de week eens kijken of ik nog wat karton op zolder heb en dan een nieuwe foto maken.

2145!!!! wat kost die armband qua materiaal alleen dan wel niet??
vind het effect wel heel leuk!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:15

Holly, laat je die armband met 2145 kraaltje hier nog zien? Ben reuze benieuwd hoe hij wordt of heb je hem al klaar?

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:41

holly schreef:
Twinkle ik heb helemaal niets met fimo.

haha, precies heeft niemand hier iets met fimo :+
ik vind het nu ook niet het leukste van het leukste om te doen maar zo eens af en toe is het best wel eens aangenaam :D

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:51

oeee binnenkort ga ik ook foto's maken van mn juwelenprulletjes! eerst even fototoestel repareren :(

ik heb trouwens wel iets met fimo. nu doe ik meer met halfedelstenen enz, maar vroeger heb ik massa's fimospul gemaakt! ff zoeken naar een foto...

Afbeelding
dit is allemaal met die mooie fluokleurtjes die uit de handel genomen zijn
Afbeelding
Afbeelding

tgeeft extra diepte aan de patroonjes he als je ze onder blacklight ziet. vaak zien ze er totaal anders uit in daglicht...

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:07

holly schreef:
Wat zijn jullie stil dames, eefsol, browny, mariska, femke etc.
Hebben jullie niet nog wat leuks gemaakt de afgelopen dagen?

Van alles sieraden die jullie gemaakt hebben tot nu, op welk sieraad zijn jullie het meest trots? Is er misschien eentje bij waarvan je zegt, dat vind ik de mooiste?

op moment ben ik niet meer bezig, heb vanaf 24-01-2010 een dochter gekregen, dus daar mijn handen vol aan. Ga weer verder als ik weer meer energie en tijd heb.