[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:33

Essie73 schreef:
Nieuwe jas gekocht. Daar hoort natuurlijk een sjaal en muts bij.
Maar vind het ook prima als ik ze dit jaar niet hoef te dragen :D

[ [url=m/FJmZs7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat super mooi geworden zeg!

En die zal je nog wel dragen denk ik, althans, ik heb mijn muts vandaag al opgedaan :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:34

Jolien87 schreef:
Shiloh schreef:
Over die granny stripe trouwens nog een vraagje. In sommige voorbeelden zie ik hele grote gaten, terwijl ik andere vrij kleine zie. Ik vind die kleine stiekem wat mooier, is dat een kwestie van wat strakker haken? Of van dikker wol gebruiken? Iemand?

Dat is een kwestie van een kleinere haaknaald en/of dunner garen gebruiken.

Wat een leuk setje Essie73. +:)+

Ik ben nu écht bijna klaar met de blauwe south bay. Ik ben halverwege de sierrand die bestaat uit triple picots. Nog even een klusje dus maar ik verwacht dat ik hem morgen met een half uurtje klaar heb. :D

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, je bent er al een tijdje mee bezig geloof ik. En ik vind jouw kleurkeuze altijd zo leuk! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:39

Hihi ja klopt. Ik ben er afgelopen voorjaar mee begonnen en wilde hem eigenlijk eind juni afhebben voor d'r verjaardag. Maar in de tussentijd kwamen er weer allerlei andere projectjes op mijn pad en was ik even 'south bay moe'. Maar ik moet zeggen dat het laatste stuk toch nog heel snel is gegaan, ik was bang dat er geen eind meer aan zou komen.

Lief dat je dat zegt. :)
Deze foto heb ik in de zomer genomen, toen was ik met de 4e bol bezig maar uiteindelijk zijn het er in totaal 7,5 geworden.

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:41

Is dat de Fenna? Wel heel erg gaaf weer die kleur!!!

Ik begrijp het. Ik ben bezig met een retrodeken om als kerstcadeau aan mijn broer te geven. Ik moet elke week 2 bollen erin gooien om hem voor kerst af te hebben. Maar hij is zóóóóóó saai en eentonig.. -O-
Ik verplicht mezelf en blijf mezelf maar aanpraten dat hoe meer ik er aan werk, hoe eerder die dan af is, maar het is verschrikkelijk :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:43

Kiimm_ schreef:

Ik begrijp het. Ik ben bezig met een retrodeken om als kerstcadeau aan mijn broer te geven. Ik moet elke week 2 bollen erin gooien om hem voor kerst af te hebben. Maar hij is zóóóóóó saai en eentonig.. -O-
Ik verplicht mezelf en blijf mezelf maar aanpraten dat hoe meer ik er aan werk, hoe eerder die dan af is, maar het is verschrikkelijk :')

Yes, de enige echte. ;) Had mazzel dat mijn moeder die kleur in Zwolle had zien liggen want heb hem hier in Almere nooit gezien en vind het echt perfect voor mijn oma.

Hoe groot wordt die deken dan niet?! I feel your pain. :(:)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:52

Jolien87 schreef:
Kiimm_ schreef:

Yes, de enige echte. ;) Had mazzel dat mijn moeder die kleur in Zwolle had zien liggen want heb hem hier in Almere nooit gezien en vind het echt perfect voor mijn oma.

Hoe groot wordt die deken dan niet?! I feel your pain. :(:)

Dat is dus het probleem. Ik ben nu op de helft en hij is ongeveer 75 cm, dus uiteindelijk zal die rond de 150cm worden. Volgens het patroon zou die 2 meter moeten worden, dus het valt een beetje tegen. Ik twijfel dan ook of die wel naar wens gaat worden aangezien mijn broer best lang is. Maar de tijd is er niet om van elke kleur een extra rij eraan te gooien.. Dus ben nog aan het bedenken hoe ik het moet oplossen :)

Jolien87

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:54

Oei, dat is balen. Heb je ander garen gebruikt? Of haak je misschien aan de strakke kant?

Misschien toch een alternatief cadeau bedenken en dan de deken na kerst geven? Het zou zo jammer zijn als je hem niet mooi kan afwerken door tijdgebrek.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:57

Jolien87 schreef:
Oei, dat is balen. Heb je ander garen gebruikt? Of haak je misschien aan de strakke kant?

Misschien toch een alternatief cadeau bedenken en dan de deken na kerst geven? Het zou zo jammer zijn als je hem niet mooi kan afwerken door tijdgebrek.

Nee, dezelfde garen en maat haaknaald, maar ik haak inderdaad strak.
Ik ga hem nog wel wat uitrekken denk ik. Ik wil hem sowieso rond kerst af hebben aangezien die vlak daarna waarschijnlijk opgenomen gaat worden bij verslavingszorg. Ik wil dat die deze dan kan meenemen. Dus een kerstcadeau maar van mijn kant ook iets van emotionele waarde om te geven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:59

Ja, dan snap ik dat je hem dan wel heel graag af wilt hebben.
Je kunt hem altijd nog blokken: op een groot matras spannen met kopspelden, nat maken met een plantenspuit en laten drogen. Dan rek je het geheel op zonder dat je het scheef trekt.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:00

Dat is een goede tip. Ik ga flink aan de slag de komende weken.. :') Als die af is dan zal ik het eindresultaat hier posten!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:02

Kiimm_ schreef:
Shiloh schreef:
Over die granny stripe trouwens nog een vraagje. In sommige voorbeelden zie ik hele grote gaten, terwijl ik andere vrij kleine zie. Ik vind die kleine stiekem wat mooier, is dat een kwestie van wat strakker haken? Of van dikker wol gebruiken? Iemand?

Bij die van mezelf vind ik het wel meevallen, maar ik haak dan ook inderdaad strak :)
Ik zou niet weten hoe je dat anders zou kunnen doen, misschien je haaknaald dan aanpassen.
Hieronder mijn granny stripe omslagdoek in een link :)

Granny Stripe omslagdoek :)

Bij jou valt het inderdaad ook mee, maar bijvoorbeeld deze, die is zo mooi kleine gaatjes!
http://happyinred.blogspot.nl/2013/01/t ... ttern.html

Kan een kleinere naald proberen. En morgen ook even achter betere wol aan, want waar ik het nu mee probeer is niet zo denderend.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:05

Shiloh schreef:
Kiimm_ schreef:

Bij die van mezelf vind ik het wel meevallen, maar ik haak dan ook inderdaad strak :)
Ik zou niet weten hoe je dat anders zou kunnen doen, misschien je haaknaald dan aanpassen.
Hieronder mijn granny stripe omslagdoek in een link :)

Granny Stripe omslagdoek :)

Bij jou valt het inderdaad ook mee, maar bijvoorbeeld deze, die is zo mooi kleine gaatjes!
http://happyinred.blogspot.nl/2013/01/t ... ttern.html

Kan een kleinere naald proberen. En morgen ook even achter betere wol aan, want waar ik het nu mee probeer is niet zo denderend.

Die is ook met katoen volgens mij. Ik vind dat katoen sowieso fijner en kleiner haakt. Maar het is inderdaad kijken welke haaknaald aan je wensen voldoet :)

Foutje, het is merinowol zie ik nu.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:29

Shiloh: dat is dikker/wolliger garen waardoor de squares meer volume krijgen en dus de gaatjes kleiner maken.

Succes Kim! +:)+
Ik hoop voor je dat hij op tijd afkomt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:55

Nou vandaag mooi dik Marino wol gehaald en begonnen, maar loop alweer vast :(

Ik weet niet zo goed wat de mooist manier is om van draad te wisselen. Heb voor elke rij een donkerder en lichter grijs net als die link en die wil ik dus afwisselen. Ik probeer nu ets, maar dat zit niet vast genoeg. Volgens mij is het wel nodig om elke keer op het einde de draad los te knippen toch neem ik aan?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:23

Draad los knippen ja. Probeer eens een standing double crochet (of whatever je dan ook nodig bent in het patroon, dat maakt niet uit, het gaat erom dat je het principe van het "standing" stukje begrijpt, dan kan je het op iedere steek toepassen): http://www.mooglyblog.com/standing-doub ... t-joining/

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:29

Ik doe altijd doorhaken tot het einde van de toer. Bij de laatste steek haken tot de laatste doorhaal. De laatste doorhaal doe ik met de nieuwe kleur :)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:39

Als je in het rond door kunt haken dan dat idd, maar als je met een nieuwe rij moet beginnen, is een standing double crochet (of wat voor steek dan ook) beter.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:38

Bij rond haken heb ik inderdaad ook een andere manier, maar dacht dat dit om een omslagdoek gaat?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:13

Nerwen schreef:
Draad los knippen ja. Probeer eens een standing double crochet (of whatever je dan ook nodig bent in het patroon, dat maakt niet uit, het gaat erom dat je het principe van het "standing" stukje begrijpt, dan kan je het op iedere steek toepassen): http://www.mooglyblog.com/standing-doub ... t-joining/

Nice! Daar kan ik zeker wat mee. Hoe zetten jullie dan de draad van de vorige kleur vast? Ik heb nu geprobeerd met gewoon helemaal doorhalen en vast trekken en dan het draadje nog even laten hangen, maar dat zie je toch kei goed? Ik vind het in dit patroon lastig te verzinnen ook hoe ik op het einde al die draadjes ga wegwerken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:35

Klaar! Er komt nog een betere foto bij daglicht maar nu hebben jullie alvast een idee van de grootte.

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:30

Jolien87 schreef:
Klaar! Er komt nog een betere foto bij daglicht maar nu hebben jullie alvast een idee van de grootte.

[ [url=m/uPBmgE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, super mooi!! :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:33

Is er iemand die mij kan vertellen hoeveel katoen er ongeveer gaat in de patronen van stip&haak? :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:35

Uh hangt er van af hoe je de kleuren verdeelt.

In m'n roze giraf zitten 1.5 bol 50 gram roze catania.
25 gram bruin denk ik

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:38

In het patroon gaat ze uit van ongeveer 150 gram dus dan zal ik wel bijna 2 bollen gebruikt hebben

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:47

Dat is wat ik wou weten. Dankjewel! :)