[Info] Diamond painting, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 07:39

Ach, wat een heerlijk zen plaatje!

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 09:15

Jij gaat altijd als de brandweer Sabine! :))
Lekker bezig! Komen die ook aan je muur of zijn ze voor iemand anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:48

xxPaige schreef:
Romy1234 schreef:
Heb linksonder zelf wat aangepast, origineel stond het logo er nog bij van de fotografe maar die heb ik zwart gelaten :)

Kan aan mij liggen, maar dat vind ik altijd een beetje sneu... waarom heb je de foto niet gewoon netjes gekocht van de fotografe en zonder logo gebruikt voor je diamond painting? :?

On topic: hij is wel mooi geworden. Een mooi wit/grijs lijstje eromheen maakt hem helemaal af :)

Snap wat je bedoeld hoor, had in 1e instantie het logo erin gepaint maar kwam heel lelijk eruit dus vandaar weggehaald.
Ik ga de foto’s zonder logo nog wel bij haar kopen maar om mooi uit te vergroten, iets met financieel niet heel ruim zitten, en wil nog meer foto’s bij haar bestellen.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:38

Heel mooi die 2 laatsten!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:08

Ingelijst, lijsten bij de kringloop gescoord :D
Afbeelding
Afbeelding

Deze komen op mijn slaapkamer

Ik vind het niet storend dat je het logo hebt weggewerkt Romy

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:32

Ik moet nog wel een stukkie van de custom van Eric Carr voor mijn vriend. Even een wipje van de painting.
Ik vindt hem erg mooi worden.

Afbeelding

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:59

Na 9 avonden painten is 1/5 af :o

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:10

xRoossie95 schreef:
Na 9 avonden painten is 1/5 af :o

[ [url=m/Cc0AuQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/*
Jeah! Nu nog de rest :P
Hopelijk wat minder gras hihi.

Ik heb mijn nieuwe ook binnen maar wordt denk ik in het nieuwe jaar dat ik er aan begin.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 17:33

Ik kom me hier ook melden!

Ik heb gisteren van mijn ouders deze afbeelding gekregen op 20x20.
Afbeelding

Gisteravond begonnen, en nu ongeveer op 1/4 denk ik. Ik vind het heel leuk om te doen en ontzettend verslavend!

Ik heb de laatste pagina's globaal bijgelezen, maar ik vroeg me af waar jullie meestal je paintings bestellen, en welke opbergdoosjes jullie gebruiken. Is een opbergdoos met vaste vakjes handig of moet je juist losse doosjes hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 19:40

Ik heb een doos met set van 4 vakjes keer 7 ofzo, maar nu wel een grotere doos bijbesteld aangezien ik aan mijn 3e painting begonnen ben en teveel kleurtjes heb haha.
Verslavend he ;)

Stiekem toch aan mijn nieuwe painting alvast begonnen
Afbeelding

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:29

Ik volg jullie ook. Heb zelf wat kleine dingetjes gemaakt en hopelijk straks een wat grotere painting. Maar zie daar nog een beetje tegenop om te beginnen :p

Leuk om jullie vooruitgang te zien en er zitten echt prachtige dingen tussen.
Mijn kleine projectjes. Heb ze allemaal weggegeven voor kerst.

Afbeelding
Afbeelding

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:50

Hij is eindelijk klaar **\O/** **\O/**
Afbeelding

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:53

Mooi hoor landvrouw! Veel uurtjes ingekropen zeker?
Heb je al een nieuwe klaarliggen?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:00

Aw, wat een leukerdje is dat, landvrouw! Mooi kerstplaatje!

Ik heb net twee multiplacer opzetstukjes in de mail gekregen van xRoossie95, heel erg bedankt! Ga hard werken vandaag, merkte net al dat het enige oefening vereist, maar vermoed dat ik het wel snel in de vingers ga krijgen. :-)

En congrats met het afronden van je bijzonder groene paneel. Kan me voorstellen dat je nu wel even wat andere kleuren wilt! Wordt wel heel mooi!

Vraagje trouwens nog van een echte newbie: waarom loopt bij sommige paintings de kleefrand verder dan het gedeelte waarop je moet plakken? Ik heb rondom de painting area zelf dus nog een brede kleefrand. Ontzettend onhandig met painten. Een youtube videootje leerde me dat washi tape uitkomst biedt, dus dat plak ik er maar overheen, anders blijft mijn arm er steeds aan plakken! Maar waar is die plakrand uberhaupt goed voor? :? (makkelijk framen, bedenk ik me nu... misschien. ;-) )

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:41

Hier ook begonnen, een kleintje besteld via AliExpress om het uit te proberen, omdat ik het hier in Nederland echt te prijzig vind. Alleen jammer dat ie niet volledig steentjes is, mijn moeder heeft bij dezelfde ook een painting besteld en die heeft wel volledige steentjes overal die je moet invullen.
Afbeelding

Die kerst hierboven zijn ook leuk. Vooral die van fleury vind ik erg schattig!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 18:52

Xanthippe schreef:
Mooi hoor landvrouw! Veel uurtjes ingekropen zeker?
Heb je al een nieuwe klaarliggen?

Heeeeel veel uurtjes, vooral ook door slechte steentjes.
Maar nu wel blij mee! Heb er nog meerdere in huis, nu nog bedenken welke ik ga doen :') .

@dallista, die plaklaag heeft verder geen functie. Is gewoon de manier waarop de fabrikant dat doet. Je kunt hem eraf snijden door de beschermlaag weg te halen en dan langs de painting snijden, niet te hard. Maar dan gaat hij eraf.
Je zou evt een filmpje kunnen opzoeken van 4kidsat147, deze vrouw laat dit zien. Haar laatste fimpje over het kitting up proces eindigt met deze procedure.
Als je dit niet aandurft werkt washi tape inderdaad.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:04

landvrouw schreef:
@dallista, die plaklaag heeft verder geen functie. Is gewoon de manier waarop de fabrikant dat doet.

Hahaha, en ik dacht nog wel heel slim te zijn geweest, dat het toch voor het framen bedoeld is of zo. :+
Goed om te weten dat het waardeloos is, dan ga ik er wel wat mee experimenteren een keertje; dank voor de tip! Voorlopig laat ik het er even aanzitten, heb net mooie washi tape eroverheen geplakt. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:41

Yes, eindelijk een beginnetje gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Dit gaat hem uiteindelijk worden, gok dat ik nog wel even te gaan heb, zo verslavend dit, vooral dat je steeds meer stukjes resultaat ziet.

Afbeelding

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:12

Dallista schreef:
landvrouw schreef:
@dallista, die plaklaag heeft verder geen functie. Is gewoon de manier waarop de fabrikant dat doet.

Hahaha, en ik dacht nog wel heel slim te zijn geweest, dat het toch voor het framen bedoeld is of zo. :+
Goed om te weten dat het waardeloos is, dan ga ik er wel wat mee experimenteren een keertje; dank voor de tip! Voorlopig laat ik het er even aanzitten, heb net mooie washi tape eroverheen geplakt. :')

De rollen aslan folie hebben een bepaalde breedte en daarom komt de plaklaag soms voorbij je afbeelding. Is net hoe het uitkomt

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 16:45

Jasmijn schreef:
De rollen aslan folie hebben een bepaalde breedte en daarom komt de plaklaag soms voorbij je afbeelding. Is net hoe het uitkomt

Okay! Maar geen big deal dus. Goed om te weten, voorlopig gaat er washi tape overheen en daarna zie ik wel weer.

Twee paintings klaar. Deze zijn van Diamond Dotz, en... waarschijnlijk omdat het mijn eerste zijn en ik het dus gewend ben, vind ik dit vooralsnog veel fijner dan die kleine vierkantjes. De rondjes hoeven niet precies aan alle kanten aan te sluiten, en ik merk bij degene die ik nu doe dat dat me al meteen stoort. Dit soort werk moet voor mij heel erg simpel zijn, liefst zo weinig bij moeten nadenken en pielen. Het eindresultaat maakt mij ook niet zoveel uit, het gaat me meer om het maken. :+
Nou ja, zal ik wel aan moeten wennen.

Vind de achtergrond bij de teckel ook prachtig, zo springt de hond er echt uit. Wat minder geslaagd bij de unicorn.

De multiplacers vind ik erg fijn. De negen is nog niet ideaal voor mij, meestal krijg ik er maar een stuk of zes-zeven op, maar de drie steentjes versie is super! Dank, Roossie!

Afbeelding

Afbeelding

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 02:01

Die gaat mooi worden Romy :D

3 van de 4 ook klaar :o
Afbeelding

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:03

@Romy die wordt mooi van de kids denk ik! Ben erg benieuwd als die klaar is!

@sabine je gaat goed zeg! Al enig idee hoe je het gaat ophangen?

@dalista ik doe het meeste met het gewone pennetje, soms met de 3 placers en heel soms met de 7.
Ik heb eindelijk besloten aan welke ik ga beginnen, had even rust nodig. :')
Nu kan ik er weer tegaan met deze beauty <3
Afbeelding

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:21

Oeh, die is mooi!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:39

Ik ben met dezelfde stijl als landvrouw bezig, maar dan een kat! :D Super vet. Ook erg leuk om te doen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:41

Die is ook leuk landvrouw, ik denk dat ik nadat deze af is een grotere ga maken.