Detail:

Materiaal: pastelkrijt en pastelpotlood.
Formaat: 50x65
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

.
. 

per stuk.
grafietstift??
30
super. 100
25
volgens mij zou je nog wat meer mogen definiëren. (bijvoorbeeld bij de neus) 10
blijf goed letten op verhoudingen en 'netheid' van werken
mooie tekening! 15
minstens.
25
20
25
minstens voor beiden
! Dan kan ik het net iets beter zien. In het begin zag ik niet zo goed wat het onderwerp was, omdat de lijntjes erg fijn zijn. Zonder een goede foto kan ik niet echt taxeren... 

20 euro

Tekeningen zijn voor wat ik er van kan zien aardig goed in verhouding, maar errug licht. Mag wat meer contrast in en wat netter werken, het oogt wat rommelig. 5 euro.
Wel hele nette tekening, maar wat eentonig kleurgebruik in de vacht 60 euro. De tweede, die vind ik érrug gaaf!! Heb 'm in het echt gezien en toen kwam ie nóg veel mooier uit dan op de foto, 125 euro!
Misschien nog even verder uitwerken?
Welk formaat? voor A4 15 euro.
edelweis1 schreef:@merrieveulen, het is heel knap als je een karakter op papier kan zetten, als dit duidelijk haar is qua karakter, mag je inderdaad wel €10 vragen.
@MlieZ88: Ik ben zeker niet gul, je kan wel hele hoge bedragen op het topic zetten, maar je moet wel reëel blijven, mensen zullen niet snel bij je kopen als je prijzen net zo hoog zijn als die van meer bekende mensen, zij zijn ook met kleine bedragen begonnen
. Maar iedereen taxeert voor zichzelf en dat is juist het mooie van het topic
.
Okee, ik blijf vanaf nu weer on-topic.
Jouw taxaties neem ik dus ook niet serieus. Ga je eerst maar eens verdiepen in alleen al de materiaalkosten en hoeveel werk er in een tekening gaat zitten om tot zo een prachtig resultaat te komen!Wendy15 schreef:edelweis1 schreef:@MlieZ88: Ik ben zeker niet gul, je kan wel hele hoge bedragen op het topic zetten, maar je moet wel reëel blijven, mensen zullen niet snel bij je kopen als je prijzen net zo hoog zijn als die van meer bekende mensen, zij zijn ook met kleine bedragen begonnen
. Maar iedereen taxeert voor zichzelf en dat is juist het mooie van het topic
.
Okee, ik blijf vanaf nu weer on-topic.
Hier móet ik toch echt even op reageren.. Volgens mij heb jij nog heeeeeeeel veel te leren over tekenen en dan voornamelijk tijd en materiaalkosten die er in gaan zitten!! Als je ziet hoe ongelooflijk laaaag jij bepaalde kunstenaars die hier hun werk plaatsen taxeert, dat hou ik neit voor mogelijkJouw taxaties neem ik dus ook niet serieus. Ga je eerst maar eens verdiepen in alleen al de materiaalkosten en hoeveel werk er in een tekening gaat zitten om tot zo een prachtig resultaat te komen!
.
) taxaties:
.
En dat is gewoon jammer. Zoals bijvoorbeeld die Derwent Coloursoft potloden, die doos is 120 euro. Een doos pastelpotloden/krijt kom ook algauw op 75 euro en ga zo maar door. Materiaal is ontzettend duur, dan te bedenken de tijd die er in gaat zitten. Je zit zomaar een 10 uren aan een tekening, zeg 5 euro uurloon (laag!!!) dan is dat al 50 euro + nog materiaalkosten. Natuurlijk moet het resultaat ernaar zijn, maar zijn heir mensen die onwijss goed kunnen tekenen en die daar imo best wat voor mogen vragen 
De foto is van schuin bovenaf gemaakt en daardoor valt er veel licht op het oog wat weerkaatst en dat zijn de witte vlekjes.
omdat ik dan altijd verkeert schat.. maar omdat jullie dat mischien al wel wat vaker hebben gedaan dacht ik hoeveel vraag je voor mij tekening? :
ik ben het zelf van de vroegere jaren
Het is geen kwestie van 'kunnen' in mijn ogen, iedereen moet het leren en blijft een gevoelsiets en een mening en als je gewoon meekijkt naar het commentaar van andere mensen en taxaties ga je er vanzelf anders naar kijken en beter op waarde schatten, dus gewoon proberen

Je houdt het simpel en toch blijft het een heel mooi plaatje.
20,-
. 25,-
20,-
80,-
. Je zou hier en daar nog wat meer details aan kunnen brengen. Ik zou trouwens wat ander papier gebruiken de volgende keer, dit is net iets te grof in mijn ogen
. 10,-
30,- 2: Jammer dat de manen er zo 'aangeplakt' lijken te zitten. Neusje is wel heel mooi. 25-
25,-
10,-
. Nu zo'n 30,-
Zit vooral in het oog heel veel diepte. 25,-
Toch geeft het hierdoor wel een hele zachte uitdrukking
. 50,-
Van wat ik ervan kan zien materiaal/verzendkosten.
. Ik vind je eerste tekening mooier dan de 2e. misschien omdat de eerste gewoon sprekender is. Voor beide tekeningen minstens 50,-
80,- 
Z'n nek lijkt sowieso een beetje raar. Het klopt gewoon ergens niet. niet meer dan 10,- 

.
. Jammer dat het niet zo'n groot formaat is.
Heel erg bedankt voor je taxatie
als je hem echt perfect wil hebben zou ik alleen over een paar dagen (neem aan dat je hem net af hebt
) nog even naar de hand kijken, de hand opzich is niks mis mee maar de schaduwen die je op de vingers hebt gelegd lijken wat slordig
verder super mooi
+/- 50 euro
€25,-
€10,-
€20,-
€80,-
€15,-
€125,-