[VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: [VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 17:30

Holy sh*t.... WTF, en ik kom superlatieven tekort.... 59.... :oo

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-25 17:32

Mer1980 schreef:
Holy sh*t.... WTF, en ik kom superlatieven tekort.... 59.... :oo

DAT KWAM DEZE NINA OOK :D

Geen wonder dat hij altijd zo geheimzinnig deed.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 17:34

ik had een fijn hotel opgezocht en een ticket naar huis gekocht :wave:

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 18:06

Oh wat een heerlijk verhaal weer!
Van alle plottheoriën, had ik deze toch niet verwacht _O-

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 18:11

Ik ook niet, ik dacht dat hij op zijn minst getrouwd was en een geheim gezin had :') Misschien komt dat nog, volgens mij heeft hij wel meer te verbergen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 18:20

Och jeetje. Dat is bijna een opa. Wat erg.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 18:34

Oh wauw, wat een twist!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 18:50

Sorry van de shrek -O-

Jeetje dat is wel even een verschilletje...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 19:27

Op die leeftijd over kids nadenken is ook nog een dingetje snap nu die opmerking ook beter. Tjeeeeez

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 19:31

Oehlala wat een wending, ben benieuwd naar vervolg en hupsakee terug lijkt prima plan

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 19:38

:wow: :wow: :wow:

Oh ts, schrijf door alsjeblieft, graag nog 6 hoofdstukken ofzo O:)
Je kan ons niet nog een dag met deze spanning laten wachten... :(:)

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 21:53

Waarschijnlijk komt hij naar beneden met Nina haar koffer en gooit hij haar eruit.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 22:04

Ik sloeg stijl achterover dit keer... Het jongste kind van Brooke is ondertussen volwassen, dus hoe?? _O-

Heb je wel stiekem de badkamer doorzocht om erachter te komen hoe je er 10 jaar jonger uit kunt zien? Ik wil dat namelijk vrij graag weten :+

En ik denk ook hetzelfde als Madelon :j

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-25 22:07

Bielsje schreef:
Ik sloeg stijl achterover dit keer... Het jongste kind van Brooke is ondertussen volwassen, dus hoe?? _O-

Heb je wel stiekem de badkamer doorzocht om erachter te komen hoe je er 10 jaar jonger uit kunt zien? Ik wil dat namelijk vrij graag weten :+

En ik denk ook hetzelfde als Madelon :j

Hahahahw gesnapt! Ik heb echt in een ver verleden TBATB gekeken dus had maar wat gegokt :+ ! En hey, het waren zijn theorieën hè LOL!

Morgen meer :D
Ik plan nog steeds het verhaal af te hebben voor mijn emigratie naar de US dus ik ga doorschrijven!

Daar komen vast weer nieuwe verhalen :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 22:29

Nohhh, is dit een spoiler en trek je bij Tom/Edward in? :+

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-25 22:42

Bielsje schreef:
Nohhh, is dit een spoiler en trek je bij Tom/Edward in? :+

HAHAHWHWHWHWHWHHAHA wie weet :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 08:51

Ik zat ook al zo te denken -O-

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 08:53

Beetje opschieten dan met de rest, dan kunnen we misschien nog net een interventie plannen indien nodig ~~}>

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 08:54

Neeeee, je gaat emigreren naar de VS?
Oh nee, toch niet Miami he?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 10:07

Ik mis alleen ff hoe Nina nu achter z'n naam en geboortedatum kwam? Is een beetje uit 't niets voor mijn gevoel. Ze was op zoek naar een postcode maar wat heeft ze dan nu gevonden en waar?

Lisanne_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 10:15

Ik heb het idee dat ze niet haar eigen telefoon gebruikte (waarom zou ze dan ook moeten vragen of ze een petje mag bestellen?!), maar in zijn telefoon en dat het bestelformulier nu voor ingevuld werd met zijn gegevens? Zoals je ziet: ik heb er over nagedacht, ik had dezelfde vraag ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 10:46

Gnome schreef:
Ik mis alleen ff hoe Nina nu achter z'n naam en geboortedatum kwam? Is een beetje uit 't niets voor mijn gevoel. Ze was op zoek naar een postcode maar wat heeft ze dan nu gevonden en waar?

Op zijn telefoon toen ze het petje wilde bestellen. Zijn shopaccount stond al ingevuld.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 11:29

Suzanne F. schreef:
Gnome schreef:

Op zijn telefoon toen ze het petje wilde bestellen. Zijn shopaccount stond al ingevuld.

Klinkt logisch maar dat staat nergens toch of lees ik er dan zo overheen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 11:29

Suzanne F. schreef:
Gnome schreef:

Er staat "ik pak MIJN telefoon". Als die even wordt aangepast naar ZIJN, dan klopt die wel weer

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-25 13:41

Leuke reacties!

Ik zal het verduidelijken in het verhaal, maar ik zal het nu even hier uitleggen: nu Nina daar was (dit is vaag, vertellen vanuit de derde persoon :D ) wist ze natuurlijk zijn staat en huisnummer. Eerder wist ze alleen de woonplaats. Dus toen Googelde ze "postcode van straat + huisnummer + Florida" en toen kreeg ze meer resultaten :D .

We blijven nog even in Florida, ik laat jullie zelf even conclusies trekken dus schrijf expres niet alles uit!

50.
3 december 2021 (vervolg)

Of: Waarom je nooit moet vragen: ‘Welke is de rem?’

De trap kraakt onder zijn gewicht, tweehonderd pounds gespierde woede volgens zijn MyFitnessPal. Het duurde zo lang voordat hij naar beneden kwam dat ik inmiddels Tinder Swindler heb opgezet – puur voor de educatieve waarde, uiteraard.
Tom ziet het niet.
Of misschien wel en vindt hij de ironie niet grappig.

‘Doe dat nooit meer,’ zegt hij, zijn stem laag, gecontroleerd. ‘NOOIT meer.’
Ik wil vragen wat precies – gebruik maken van Google? Mea culpa dat het internetarchief van Florida blijkbaar openbaar toegankelijk is.

‘We gaan mijn andere Harley ophalen,’ zegt hij dan, en de overgang van razernij naar roadtrip gebeurt zo soepel dat ik even check of ik geen scene heb gemist.
‘Jij rijdt met de auto terug.’
Wacht. Wat?
De Jeep? Gisteren mocht ik niet eens de radio aanzetten in zijn auto. Nu mag ik rijden? Ik bied het al dagen aan, maar hij weigerde steevast—omdat ik hem ooit blijkbaar PTSS bezorgde door precies te rijden zoals het CBR het voorschrijft.
Wanhoop maakt flexibel.

We rijden door zijn buurt, door brede straten in de schaduw van banyan trees, waar de villa’s achter lage muren liggen. Hij rijdt, natuurlijk, zijn handen precies op tien voor twee zoals ze hem hebben geleerd in flight school – wachtend op clearance van de verkeerstoren, vermoed ik.
‘Sorry van daarnet,’ zegt hij plotseling. ‘Ik werd gewoon verrast.’
Verrast.
Dat zijn echte naam Edward is.
Dat zijn leeftijd hem technisch gezien een hele andere checkbox maakt op datingsites.
‘Het geeft niet,’ zeg ik, want wat moet ik anders?
‘Mijn ex wist het ook niet,’ zegt hij dan. ‘Ze reageerde niet goed toen ze er na twee jaar achter kwam.’
Natuurlijk niet. Wie reageert er goed op het ontdekken dat je partner liegt over letterlijk wie hij is?
‘Age is just a number,’ voegt hij eraan toe.
Ja, en Edward is just a name.
En onze hele relatie is just een illusie.
‘Maar jij,’ hij kijkt me aan, ‘jij bent anders. Jij begrijpt het.’
Ik begrijp het? Wat begrijp ik precies? Dat hij liegt omdat hij bang is voor afwijzing?
‘Ja,’ zeg ik. ‘Ik begrijp het.’

Hij stopt midden in Pine Street. Ik moet blijkbaar eerst een stukje voorrijden. Een check-out by car.
Een rijexamen in de boomrijke suburbia van Florida.
‘Als je iemand aanrijdt,’ zijn stem krijgt die juridische ondertoon die Amerikaanse mannen krijgen bij het woord lawsuit, ‘dan word ík aangeklaagd. Vorige week werd iemand aangeklaagd omdat zijn koffie te heet was!’
Dat was in 1992.
En dat alles voor een hypothetische aanrijding die nog niet heeft plaatsgevonden.

Hoe dan ook: dit ís Amerika. Land van de opportunistische rechtszaak. Waar een kras op een bumper kan escaleren tot een faillissement. Waar de settlement amount correleert met het salaris van de defendant. Een Delta-captain met zijn anciënniteit? Jackpot voor elke advocaat tussen hier en Mar-a-Lago.

‘Ik kan echt wel rijden,’ zeg ik, een beetje beledigd. Ik ben 38, niet 14. Ik heb een rijbewijs. Dit is een rechtlijnige Amerikaanse straat waar je maximum 25 mph mag. ‘Er is hier niemand.’
‘Dat maakt niet uit. Je bent een liability.’
Hij wijst naar het Dead End-bord vijftien meter verderop. ‘Rij maar naar me toe,’ beveelt hij zoals een rijinstructeur die verwacht dat je tegen een boom gaat rijden.

Ik ga achter het stuur zitten. Automatic transmission—oké, dat is tenminste fijn.
Ik start de Jeep.
De radio staat op 104.3 The Shark Rock station. Highway to hell van AC/DC. Ik zet hem uit. Dit moment heeft geen soundtrack nodig, Captain.
Maar om zeker te zijn roep ik naar hem: ‘Welke is de rem?’
En dan explodeert hij.
Volledig.
‘WELKE IS DE REM?!’
Binnen een seconde staat hij naast me. ‘Uit die auto. NU.’
‘Maar ik—’
‘ERUIT. GET THE fiets OUT OF MY CAR.’
Ik loop naar de passagierskant. Zijn deur slaat dicht met een klap die waarschijnlijk de gehele tectonische plaat van Florida heeft doen verschuiven. Hij trapt op het gas. De Jeep buldert weg, de airco blazend, de kerstbomen flitsend langs het raam.

Het is een halfuur rijden. Walmart. Starbucks. CVS Pharmacy. Wendy's. Target. Gas station. Repeat. Tom legt uit waarom Florida het beste van Amerika is (geen staatsbelasting), waarom zijn Porsche beter is dan elke auto die ik ooit zal bezitten (Duitse techniek, Amerikaanse aanpassingen), en waarom we morgen naar BJ’s moeten (bulk buying is het geheim van rijkdom).

Tom heeft twee Harley Davidsons. Ik heb moeite om één paar schoenen te betalen en hij heeft twee motoren die hij nooit gebruikt. Maar één is blijkbaar niet genoeg als je probeert te bewijzen dat je nog steeds 35 bent terwijl je eigenlijk 59 bent. 'Investment,' noemt hij het. 'Plus, variety is the spice of life.'
Variety.
Van de man die elke dag exact hetzelfde ontbijt eet.

We zijn van de week al met zijn Untraglide touring motor weggeweest. Een hele productie waarbij ik een helm moest dragen, ‘anders mag je niet mee’. De helm in kwestie: een Casco-kinderhelm met Amerikaanse vlag.
Te klein bovendien.
Hij droeg zelf natuurlijk geen helm—dat is voor passengers en pussy's, volgens de Tom-doctrine.

‘Je hebt gewoon een groter hoofd dan mijn ex,’ zei hij en daarmee was het gesprek klaar en heb ik het dopje maar op mijn hoofd gezet.
Letterlijk.
Het ding knelde bij mijn slapen en ik vroeg me de hele rit af of dit ook hersenschade kon veroorzaken.

We komen aan bij zijn storage unit. Een plek waar Amerikanen spullen bewaren die ze niet nodig hebben maar ook niet weg willen gooien.
De tweede Harley, een chopper, blijkbaar, heeft nog meer chrome dan de eerste.
‘Dit is een collector's item, $60.000.’
Toegegeven, hij is wel vet.
We kijken er bewonderend naar. Veel meer kunnen we ook niet doen, want we hebben het probleem met teveel voertuigen – te weinig (volgens Tom) gekwalificeerde chauffeurs.

‘Waarom maak je het toch zo moeilijk?’ vraag ik plotseling. Het floept eruit zoals de waarheid soms doet: onverwacht en ongewenst.

Hij kijkt me aan met de blik van iemand die niet gewend is aan pushback. Die niet gewend is aan een wereld waarin vrouwen niet gewoon knikken en glimlachen terwijl hun schedel is geplet door een te kleine helm. ‘IK maak het moeilijk?’

Er valt een stilte.
Hij loopt naar de Harley, bukt, draait aan een bout, schuift een spiegel een paar millimeter. Het soort nutteloos gesleutel dat mannen doen als ze geen idee hebben wat ze moeten zeggen.

‘Ik hoop echt dat we eruit komen,’ zegt hij plotseling. ‘Ik heb een mooie toekomst voor je in gedachten. Wie weet kun je zelfs wel meedoen met het partnerprogramma van Delta. Kun je ook piloot worden. Ik wil je wel helpen.’
Piloot worden. Via het partnerprogramma. Op mijn 38e. Met een man die denkt dat ik niet weet welk pedaal de rem is.
‘Let's get our sh¡t together,’ voegt hij eraan toe.

Dan – en dit is het meest bizarre – transformeert hij compleet.
‘Kom hier,’ zegt hij, terwijl hij mijn hand vastpakt.
Hij slaat zijn arm om me heen, trekt me tegen zich aan. Voor even voel ik me veilig. Gewenst. Zoals het zou moeten zijn.
‘Ik wil voor je zorgen. Je meenemen naar mooie plekken. Een mentor voor je zijn.’
Hij kust mijn voorhoofd.
‘Ik ben zo blij dat je hier bent,’ mompelt hij in mijn haar. ‘Echt.’
‘Ik ook,’ zeg ik, en ik meen het.
Ondanks alles meen ik het.
Juist voor deze momenten.
Voor een toekomst die vooralsnog alleen in onze hoofden bestaat.

To be continued...

Echt, dat kinderhelmpje! Erfenis van zijn x :D (Was vijf jaar geleden don't judge :D die ketting)
Afbeelding

Blijft vet. Blijft een eikel.
Afbeelding