[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:12

Heel mooi geworden :j. De achtergrond zo voegt wel echt wat toe.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:13

Ayasha schreef:
Met de paarden en les ben ik nu wel vrij direct geworden. :) Dat doe ik niet meer gratis. Punt. Ik weet wat ik kan en ik heb andermans paarden niet nodig om te rijden. Integendeel, moet er tijd en energie voor vrijmaken die niet meer in mijn eigen paarden kan. Dus daarin ben ik dan weer een stuk zelfzekerder dan met mijn tekeningen. :')

Ik vond die reactie ook behoorlijk onbeleefd en heb inmiddels ook geen contact meer met haar omdat ze vanaf dat punt een missie maakte van alles dat ik online zette (waar heel veel probeersels tussen zitten) af te kraken tot op het kleinste detail. :') Tot "je tint is niet juist". _O-
Ik heb niks tegen opbouwend commentaar maar die flauwekul had ik geen zin in. :')

Nah, opbouwend commentaar is wel wat anders dan afkraken idd, zou ik ook snel klaar mee zijn.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:14

Heel knap zeg Seven, mooie kleuren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:14

Bedankt san
Ik vind de achtergrond ook echt mooi er bij, zo raar om zelf te zeggen :)

Zoooo blij met de panpastels, dit word echt een achtergrond jaar verwacht ik. :j

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:19

Mooi geworden Seven!

Jis, gaaf en toeval bestaat dan toch niet he!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:20

Heel knap Seven! Hij heeft echt een sprekende blik :j en inderdaad echt mooie kleuren.

Hier een leuke bestelling, 8 kleine houtjes (diameter 4 cm) met portretten van huisdieren er op. En een wasbeer :P heb een boel foto's gehad en redelijk veel vrijheid voor positie van de hoofdjes enz. Dan probeer 'k eerst wat snelle schetsjes om te kijken of dit ongeveer was wat de klant in zijn hoofd had en bij goedkeuring begin ik opnieuw op de houtjes, maar dan iets zorgvuldiger ;)

De snelle schetsjes, met balpen voor schaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:26

Wat leuk zeg, Solleke_Noah. Ik vind de wasbeertjes het leukste, en dan wel de eerste <3.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:29

Nu al leuk Solleke_Noah!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:30

_San87_ schreef:
Wat leuk zeg, Solleke_Noah. Ik vind de wasbeertjes het leukste, en dan wel de eerste <3.

Was ook mijn favoriet :j de klant heeft helaas de laatste gekozen. Blijft soms toch echt een verrassing waar mensen een voorkeur voor hebben.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:18

Prachtig Seven. Die achtergrond maakt hem heel chique.

Ik ben klaar met mijn vrije expressie zeg maar. Geen referentie, wel studie gemaakt van diverse foto’s. Achtergrond vind ik lastig
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:40

Mooie achtergrondkleur! Ik twijfel tussen wat ik het mooiste vind, de kiwi of de druiven :D

Een paar tips van mijn kant: de tomaat en de appel lijken nu wat uit proportie tegenover de rest. Of toch zeker de appel. Persoonlijk zou ik de waterdruppels weggelaten hebben.
Wat ik het leukst vind aan glanzende voorwerpen is dat ze omgevingsobjecten reflecteren, ik denk dat dat het nog meer 1 geheel zou maken :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:46

Ik vind m super geslaagd Napie, heel knap!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:04

Dank je wel Schemerdier. Het is inderdaad een giga appel maar het begon gewoon met een appel. Toen kwamen er druiven bij. Toen leek een kiwi me wel leuk en toen wou ik ook nog een tomaatje oefenen vanwege de weer andere glans op de schil. De druppels twijfelde ik over maar ik vond het wel lekker fris. Daarna moest de boel maar op tafel. Misschien verdwijnt hij in mijn map. Misschien boven mijn keuken.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 07:45

Mooi Seven, de achtergrond is ook erg mooi!
Wat een leuke schetsen solleke-noah
Mooi napie, volgens mij zag ik hem ook voorbij komen in een aantal Facebook groepen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 08:15

Solleke_Noah schreef:
_San87_ schreef:

Was ook mijn favoriet :j de klant heeft helaas de laatste gekozen. Blijft soms toch echt een verrassing waar mensen een voorkeur voor hebben.

Ieder zijn smaak :D.

Napie schreef:
Prachtig Seven. Die achtergrond maakt hem heel chique.

Ik ben klaar met mijn vrije expressie zeg maar. Geen referentie, wel studie gemaakt van diverse foto’s. Achtergrond vind ik lastig
[ [url=m/ZP1gza.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knap hoor! Mooi geworden :).

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:22

Ik zie wel vaker werken op Facebook voorbij komen die ik ook op Bokt zie. Leuk.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:29

Schemerdier
Wat een prijs maarja als hij verkoopt is hij ook gelijk klaar voor maanden :D
En dank je :)

Solleke noah
Die wasberen zijn zo leuk en ik ging ook gelijk voor nr 1 grappig hoe mensen daar naar kijken.

Napie heel mooi geworden
Ik vind de mega appel dan eigenlijk weer wat hebben. Trekt mn blik er heen en de rest is dan meer achtergrond vulling voor mn gevoel.

Om nog even tetug te komen op klant is koning, ik ben het eens met San (volgens mij was het San :o ) klant is koning ik ben keizer. Ik wil wel achter mn werk staan. Als ik denk dat werkt niet of een foto die ze sturen is veel minder kwa proporties of houding dan geeft ik dat wel aan. Wil een klant perse iets wat ik niet zie zitten houd het op.

Mn experimentele achtergrond fase gaat verder :=

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 12:07

Zo doe ik het ook Seven, klanten bepalen hoe het er uit moet gaan zien (tenzij ze helemaal de vrije hand geven) maar daar gaat wel wat aan vooraf. Als ik niks kan met de foto('s) die ik krijg zeg ik dat. Daarna bepaal ik pas of ik de opdracht aanneem. De 7 honden (en 7 verschillenden foto's) die ik maak zijn ook tot stand gekomen na samen brainstormen want een eerder idee van de opdrachtgever zag ik echt niet zitten, met de reden dat dat totaal niet mijn stijl is.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:18

Panpastels en jij is wel een goede combi volgens mij Seven! De kleuren zijn ook erg mooi en ze lijken helderder te blijven dan krijt, klopt dat?
Kan je aangeven waarom je ze fijner vind dan krijt en had je hiervoor ook wel eens krijt geprobeerd in combi met de sponsjes/paletsponsjes die gebruikt worden bij panpastels?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:51

Seven schreef:
Schemerdier
Wat een prijs maarja als hij verkoopt is hij ook gelijk klaar voor maanden :D
En dank je :)

Solleke noah
Die wasberen zijn zo leuk en ik ging ook gelijk voor nr 1 grappig hoe mensen daar naar kijken.

Napie heel mooi geworden
Ik vind de mega appel dan eigenlijk weer wat hebben. Trekt mn blik er heen en de rest is dan meer achtergrond vulling voor mn gevoel.

Om nog even tetug te komen op klant is koning, ik ben het eens met San (volgens mij was het San :o ) klant is koning ik ben keizer. Ik wil wel achter mn werk staan. Als ik denk dat werkt niet of een foto die ze sturen is veel minder kwa proporties of houding dan geeft ik dat wel aan. Wil een klant perse iets wat ik niet zie zitten houd het op.

Mn experimentele achtergrond fase gaat verder :=

[ [url=m/16u2jW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dat was ik :)).

Ziet er goed uit +:)+.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:52

Afbeelding

Flamingo schiet op *\o/*. Even zien of ik m vanavond af kan krijgen :).

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:00

Hij knalt nu wel extra door de donkergroene achtergrond!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:37

Nou die knalt er inderdaad uit zo heel mooi san.

Eva
Pan pastels zijn veelllll fijner dan krijt, je krijgt een dun sneller egaal laagje. Het blend daarnaast super makkelijk samen zonder dat je strepen krijgt wat ik al snel had met krijt,dat krast toch meer. Je kan met de pan pastels bijna net zo werken als met olieverf. Het mengt uit zich zelf en laat daarin ook makkelijk verbeteren of aanpassen. Ik ben er echt weg van :D

Met krijt heb ik zowel met het krijtje zelf als vermalen gewerkt en het bleef daarin toch snel streperig minder egaal, korrelig etc gewoon minder fijn welk merk ik ook probeerde. Ik werk met sofft sponsen en met soort makeup kwastjes op een penseel die laatste zijn echt top voor gras, bosjes maar ook onderlaag voor je onderwerp etc. Zelfs ik kan dat er mee maken :=
Deze heb ik

Die grote ronde heb ik verknipt in kleinere rondjes :=
Afbeelding
Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:50

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg. Misschien dat ik het dan toch maar ga proberen..... Die tools zien er ook heel prettig uit.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:02

Oeps, besteld :=