[VER]Gebroken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:47

Spannend weer!!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 19:28

Ja, blij/boos/blij/boos, dat had ik er juist ingezet om aan te geven dat Nina een heel positieve invloed kan hebben, in plaats van zijn woede aan te wakkeren.

Snap al jullie punten en neem het mee, maar het komt in mijn verhaal denk wat langzamer en steeds meer naar boven. Denk vooral dat ik in het begin wat teveel erover heb laten liggen, waarom Nina bij Prem is. Ik ga eraan werken.

Ik moet even heel goed denken wat Nina op dit moment zo leuk vond aan Prem, het lijkt wel of zo overal bevestiging zoekt waarom ze los moet komen (bij Els etc.). Maar ik ga eraan werken, duly noted.

Maar nu even niet want nu is het kaboem.

30.
24 november 2020

“Wat is er allemaal aan de hand?” vraagt Prem snel als Baukje opneemt, zonder haar begroeting te beantwoorden. Prem zit in zijn comfortabele, zwarte BMW terwijl hij zijn dochter belt.
“Oh, niks. Ik zoek gewoon andere woonruimte” antwoordt Baukje nonchalant.
“Ik kom er NU aan” zegt Prem beslist en hoewel hij Baukje aan de andere kant hoort tegensputteren, hangt hij resoluut op en scheurt hij Warmond uit.
Toen hij Baukje’s oproep voor woonruimte zag, werd hem opeens heel duidelijk wat er aan de hand was.

“Pap, je had niet moeten komen” zegt Baukje vinnig als ze even later de deur van het appartement op de vierde etage voor Prem opent. Ze draagt een donkergroene blousejurk van satijnachtig weefsel, met kleine, gouden knoopjes en lage, zwarte cowboylaarsjes die van een zilveren punt zijn voorzien.
“Natuurlijk kom ik, ik ben je vader. Laat me naar binnen” antwoordt Prem direct, terwijl hij met zijn hand de deur open duwt en langs Baukje naar binnen stapt, waar Rob hem even later begroet vanuit de keuken.
‘Wat moet die man hier’, denkt Prem boos, terwijl hij zijn vuisten balt. Het idee dat juist hij, de man waar zijn ex hem mee bedroog, staat te koken voor zijn kinderen, in het appartement waar hij de huur voor betaalt, maakt hem furieus. Prem werpt hem een nijdige blik toe maar voelt zich niet geroepen hem terug te groeten.

“Waar is je moeder?” vraagt Prem bits aan Baukje, waarop Manuela vrijwel direct de kamer binnenstapt, op de voet gevolgd door Manfred, die gelijk de keuken in duikt om iets te eten te pakken.
“Prem, rustig” begint ze, terwijl ze naar hem toe loopt, “de kinderen zijn erbij”. Op Prem werkt dit juist averechts, zeker omdat ook Rob vanuit de keuken aan komt lopen.
“Ik eis een verklaring” begint Prem driftig. “IK ben degene die Baukje’s huur betaalt. Ik wil PRECIES weten wat er gebeurd is”.

Manuela haalt diep adem. Ze draagt een grof gebreide, crèmekleurige kabeltrui die haar blanke huid nog bleker maakt. “Die huurverhoging was natuurlijk belachelijk, om dat na een maand al aan te kondigen” zegt ze op uiterst rustige toon. Ze heeft dit - een woedende Prem - al zo vaak meegemaakt en is niet van plan zich uit de tent te laten lokken. Niet nu. Niet in haar huis en niet met Rob.
“Die huisbaas is gek!” valt Baukje haar bij.
Ik had toch gezegd dat IK met ze zou praten?” reageert Prem direct, waarbij hij Baukje aankijkt. Baukje’s appartement is in eigendom van de oom en tante van Luna - Baukje’s klasgenoot en schoolvriendin - een uiterst degelijk, ouder echtpaar.

“Rob en ik hebben al met ze gepraat” zegt Manuela, nog steeds uiterst kalm.
“ROB?” roept Prem verbaasd uit, waarna hij zich naar zijn oude zwemleraar draait. Het vuur staat hem in de ogen.
“Waarom heb JIJ je met de onderhandelingen bemoeid?” schreeuwt hij naar Rob, die inmiddels dichterbij gekomen is en zijn schort straktrekt. “Het is MIJN dochter. IK betaal de huur. Niet jij.”
“Omdat JIJ het liet afweten” reageert Rob zelfverzekerd, triomfantelijk, terwijl hij zijn hand door zijn krullen haalt.

Prem wordt woest.
“Jullie wilden gewoon zelf die 50 euro in jullie zak steken, he!” roept hij uit, terwijl hij naar Rob wijst. “Mij dan wel die 700 euro laten betalen aan Baukje en vervolgens maar 650 euro afgeven. Ik heb jullie spelletjes wel door” briest Prem, terwijl hij een stap in de richting van Rob zet, welke uitdagend blijft staan en Prem strak aan blijft kijken.

“Doe normaal Pap!” roept Baukje, “dat je zoiets denkt!”.
“Waarom gaan jullie anders achter mijn rug om met ze praten?” gaat Prem verder, terwijl hij Rob bij zijn kraag pakt en hem naar zich toetrekt. “Dit was jouw idee, zeker?”.
“Prem, doe normaal” roept Manuela nu “anders bel ik de politie”.

Het lijkt te werken. Briesend laat Prem Rob los, die vervolgens met zijn hoofd schudt. Als hij zijn schort weer rechtgetrokken heeft, gaat hij achter Manuela staan en legt hij zijn handen op haar schouders - een actie die Prem nog giftiger maakt.
Prem herpakt zich. “En nu?” vraagt hij aan Baukje. Zijn toon is opeens een stuk vriendelijker nu hij tegen zijn dochter praat.
“Ik moet er 1 december uit zijn” antwoordt ze schouderophalend, terwijl ze haar lange, dikke, donkeren haren naar achteren zwiept.
“1 december?????!!!????” roept Prem verbaasd uit. “Dat is volgende week al! Wat is er in godsnaam gebeurd dat het zo heeft kunnen escaleren? Je zit er nog niet eens een maand!.
“Jezus Pap, die normaal” roept Baukje streng uit, “je had ook zelf met ze kunnen gaan praten in plaats van ons op te laten draven. Maar jij was te druk met Nina!”. Baukje trekt een vies gezicht.
“Normaal? IK ben degene die het weer op moet lossen” brult Prem, de opmerking over zijn vriendin bewust negerend.

“Nee hoor” zegt Baukje triomfantelijk, terwijl ze haar armen over elkaar heen slaat. Haar armbanden rinkelen. “We hebben al een oplossing. Ik ga Rob’s appartement huren. Dat is maar iets duurder: 1000 euro per maand. Maar ik heb dan wel mijn eigen appartement”. Rob bezit een klein appartement in Amsterdam Noord, waar hij tegenwoordig toch bijna nooit meer zit – hij zit vaker in Amstelveen, bij Manuela.
“Oh ja?” briest Prem terwijl zijn woede steeds verder aanwakkert. “Hebben jullie dat bekokstooft? Ik betaald de huur voor dit appartement, Rob wil zijn huis voor 1000 euro aan Baukje verhuren? En dan hier gaan wonen? Dus dan betaal ik ook voor Rob... Begrijp ik dat goed?” Prem snuift. “En dan zegt hij ook nog even tegen ik het liet afweten? Ik dacht het even niet!”.

“Je hebt geld zat, je kunt best helpen” bijt Baukje hem bits toe. “Oh nee. Jij denkt alleen maar aan jezelf. Dat was ik even vergeten!”.
Prem is woest. “Zonder mij zijn jullie NERGENS. Onthoud dat goed!”, roept hij, terwijl hij met zijn vinger naar zijn ex wijst, die met Rob’s handen nog altijd op haar fragile schouders Prem uitdagend aankijkt, haar armen over elkaar heengeslagen.

“Ik heb jou niet nodig!” schreeuwt Baukje. “Ik krijg toch zeker weten die hoofdrol en weet je wat? Dan heb ik jou NOOIT meer nodig! Jou niet en je geld niet! Eikel!”. Prem wil terugschreeuwen, maar bedenkt zich opeens.
Woest draait hij zich om en stormt hij naar de voordeur, maar hij lijkt zich te bedenken voordat hij de deur uitstormt. Hij laat de klink weer los en draait zich vervolgens om, waarna hij op Manfred afloopt, die nog altijd in de keuken staat.
“Geef Pap een knuffel” zegt hij – een stuk vriendelijker - tegen het ventje, die zijn hand van de zak chips onophoudelijk naar zijn mond beweegt. Hij heeft zich niet met het gesprek bemoeid, maar zijn ogen staan donker en boos als hij Prem aankijkt, waarna hij zich van hem wegdraait en naar de groene bank loopt. Prem laat zijn uitgestoken armen zakken. Hij voelt de ogen in zijn rug branden als hij – nu iets minder zelfverzekerd – weer naar de voordeur loopt, die hij vervolgens uit woede met een klap dichtgooit. Baukje bedenkt zich geen moment.

“Doe toch eens normaal, man!” schreeuwt ze over de galerij richting Prem, als ze de deur weer open heeft gedaan. "Oh nee! Dat kun je niet!".
Even vertraagt Prem zijn pas en draait hij zich om naar zijn dochter, zijn trots, zijn alles. Het meisje voor wie hij werkelijk alles overheeft, voor wie hij zijn hele leven onder druk zet, voor wie hij zijn relatie op het spel zet - nee, zelfs zou willen verbreken.
Hij neemt haar van top tot teen op. Zo mooi, zo exotisch, zo fragiel, zo boos. En even schrikt hij als hij zichzelf in haar woede herkent.

Baukje opent haar mond. “NARCIST!” roept ze, zo hard ze kan en het is zo luid, dat het waarschijnlijk tot ver in Amsterdam te horen is.
En terwijl Prem zich weer omdraait om zijn weg te vervolgen, wordt de man die altijd blaakt van het zelfvertrouwen kleiner en kleiner.

wordt vervolgd

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:46

Wauw....

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:02

Please laat dit de druppel zijn die de emmer deed overlopen om voor goed die geldkraan dicht te draaien. Man man..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:37

Ik heb zelfs even medelijden met Prem. Nou dat zegt wat!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:42

WOW ja, wat een onwijs sterk en goed stuk!!!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:01

pmarena schreef:
Wauw....

ik wilde eigenlijk zeggen: Auw....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:13

Zou hij dan eindelijk de ballen hebben om de geldkraan naar iedereen eens flink dicht te draaien?
En alleen nog maar voor Manfred welke minderjarig is te betalen?
Ik mag het hopen. Maar vrees dat hij daar weer te slap voor is.....

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:31

Oef! De spanning!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:53

Ik heb alleen het gevoel dat ik een stukje heb gemist?

Dit spektakel vindt plaats in het appartement van Baukje toch...? Wat doen al die mensen daar dan :?
Of is het toch de woning van Manuela?

En waarom zeggen ze dat Prem het af liet weten? Had hij dan al eerder met de verhuurders moeten gaan praten?

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:20

Ik dacht in eerste instantie ook dat ie naar Baukje in Amsterdam zou rijden, maar in deze context denk ik dat hij inderdaad naar Manuela's woning gereden is.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:26

Ik hoop zo dat hij nu definitief de gehele geldkraan dicht draait....

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:03

Leuk stuk om zo ook eens deze kant van Prem te zien. Ben erg benieuwd hoe dit zich gaat uiten, maar ook naar Nina toe. Zou hij nou eens zeggen: Goh Nien, je hebt gelijk?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 15:40

pmarena schreef:
Dit spektakel vindt plaats in het appartement van Baukje toch...? Wat doen al die mensen daar dan :?
Of is het toch de woning van Manuela?

En waarom zeggen ze dat Prem het af liet weten? Had hij dan al eerder met de verhuurders moeten gaan praten?

In Manuela's huis (welke Prem betaalt, dus). Had dat duidelijker moeten maken. Baukje is natuurlijk met ruzie weggegaan.

Tja, in de ogen van alle mensen is Prem alleen maar bezig met Nina en heeft hij bij voorbaat al gefaald. Maar het is natuurlijk ook met een vooropgezet plan, want M & Rob hadden natuurlijk andere motieven. Dus puur even Prem pesten door dat nog te "verwijten", hun even scheepje vooral schoon houdend.

Leuke reacties helemaal, van Wow naar au ja hahaha.........

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:44

Oei ik dacht ook dat het in baukje’s appartement was. Maar nu moet zij er uit en willen rob en manuela in dat appartement gaan wonen terwijl baukje de woning van rob huurt? En prem heeft nooit die huurbaas gecontacteerd? Ik heb denk ik iets niet goed begrepen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:35

Nee, Rob en Manuela willen gaan samenwonen in de woning van Manuela (die Prem betaalt) en dan kan Baukje voor €1000 per maand in de woning van Rob (die Prem betaalt) :+

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:53

PoelieWoelie schreef:
Nee, Rob en Manuela willen gaan samenwonen in de woning van Manuela (die Prem betaalt) en dan kan Baukje voor €1000 per maand in de woning van Rob (die Prem betaalt) :+

Ah en daarom moet ze uit dat appartement? :)* thanks!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:03

PoelieWoelie schreef:

Dat is toch wel potverdikkie een slinks plan. Toch kudo's naar die hele familie dat ze dit zo bedacht kunnen hebben :))

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:05

Poekkie schreef:
PoelieWoelie schreef:

Ah en daarom moet ze uit dat appartement? :)* thanks!

Oh! Nu valt bij mij ook een kwartje!

De huurbaas heeft haar er helemaal niet uit gezet, maar ze gaat vrijwillig omdat ze dan in Robs woning kan?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:24

De huurbaas verhoogd haar huur. Dat willen ze niet. Dan maar liever voor meer in Robs appartement..

Hoe naar!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:26

IMJ schreef:
De huurbaas verhoogd haar huur. Dat willen ze niet. Dan maar liever voor meer in Robs appartement..

Hoe naar!

Maar het maakt voor hen toch niet uit dat de huur verhoogd wordt? Prem betaalt het toch?

Ze willen gewoon dubbel geld opstrijken denk ik.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:27

Ja. Dan betaalt Prem zowel het huis van Rob als van Manuela..
Mooi geregeld

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:33

Ik vraag me ook af of het inderdaad de huurbaas was die een verhoging vroeg, of dat dit gewoon een naar trucje is om Prem te laten geloven dat ze er uit moest :=

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:13

astridastrid schreef:
In Manuela's huis (welke Prem betaalt, dus). Had dat duidelijker moeten maken. Baukje is natuurlijk met ruzie weggegaan.
Woont dat gezin dan in een huis of in een appartement? Want dat maakte ook dat ik in eerste instantie twijfelde:

Citaat:
“Pap, je had niet moeten komen” zegt Baukje vinnig als ze even later de deur van het appartement op de vierde etage voor Prem opent.
Ik had Manuela niet zo snel in een appartementje verwacht :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:22

Nee precies! Hij reed naar Baukje dus dan denk je aan Baukjes appartement en hij komt later ook aan bij een appartement waar Baukje de deur opendoet, dus ik zat heel verbaasd te lezen dat die hele club daar rondliep :=