Buddy
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

en dan heb ik geluk dat Rêve per direct stil stond zodra ik ‘Rêve! Ho meiske!’ Zei. 

Ik kreeg op één of andere manier maar niet uit gedokterd hoe ik hem moest schaduwen.
Daarom dat ik gisteren zei dat ik al vast liep.
Ik zie nu wel dingen die ik anders had moeten doen maar nog steeds niet alles. 
)maar wel leuk. Ik houd best van vioolmuziek dus ja... Piano was ook een optie maar dat plaatje kreeg ik in mijn hoofd niet goed zoals ik wilde. En een muzieknoot of koptelefoon wilde ik niet.
Ayasha schreef:De vingerzetting kwam ik ook mee in de knoei aan haar rechterhand trouwens (wat ook te zien is.) want ik snapte niet goed hoe ze dat ding kon vast houden.![]()
Links ken ik niet voldoende van om dat te zien. Maar kan je een viool zo houden zonder dat ie ergens een steunpunt heeft?
Ze zit niet echt in 'derde positie' zo te zien, meer ergens op tweeënhalf
Ik vraag me af of ze hem niet in positie houdt met haar duim en "palm" (hoe noemt de aanzet van je duim?
).
Vreemd dan inderdaad. Dat had ik dus allemaal niet gezien aangezien ik zelf nooit een instrument gespeeld heb. (waar ik nu wel enigszins spijt van heb maar goed, er zijn wel meer dingen waar ik spijt van heb.
).

Aan de hand van die foto ben ik wel een rondje gaan googlen en blijkbaar is de schoudersteun een relatief late uitvinding en kan je de viool ook bespelen zonder, en dan moet je inderdaad, zoals Ibbel zegt, de viool grotendeels omhoog houden met je linkerhand.