[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:31

Ik vind het nog steeds een interessant verhaal hoor TS! Het gaat nu wat langzaam inderdaad maar je bent niemand iets verplicht :)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:04

Ik stoor me er ook niet aan, maar ik vergeet soms ook maandenlang dat ik nog een boek aan het lezen was. := Wat pmarena zegt, je bent aan niemand iets verplicht.

Ben heel erg benieuwd hoe dit verder gaat, de titel is een goede teaser :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:19

Persoonlijk vind ik het net fijn dat dit verhaal niet doorheen de tijd fietst alsof tijd niet eens bestaat. Dat lijkt tegenwoordig nogal populair te zijn bij "verhalen". Een goed verhaal heeft spanningsbogen. Continue spanning is leuk voor een kort verhaal, maar voor een iets langer verhaal is meer achtergrond prima.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:39

Ik vind het ook nog steeds erg boeiend, maar de smsjes kon ik ook niet helemaal volgen. Ik ben super benieuwd naar het vervolg.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 00:36

ik kan alles volgen en typ fouten vind ik niet storend
nina is mijn favorit

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:17

Stille meelezer, ik ben ook nog steeds geboeid! Ga vooral zo door :D

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:19

Ik ben ook nog steeds aanwezig hoor, lees alle updates!

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:47

Ik ook hoor, leuk en prima te volgen!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:00

Ik volg ook nog steeds hoor! Je bent inderdaad aan niemand iets verplicht en ik vind het nog steeds heel leuk :))

KLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:55

Net weer ff bijgelezen. Vind het goed te volgen en leuk geschreven +:)+

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 13:45

Haha wow, wat een negatieve reacties. Ik ben een mens, he! Cool om te lezen.

Misschien stop ik wel, misschien niet, maar deze had ik toch nog.

Zal even denken over het Appjes-verhaal, hoe dat eventueel "beter" kan. Ben nooit zo van de beschrijvende verhalen. Overigens was dat ook niet het oorspronkelijke plan haha, om het verhaal op zo'n manier te schrijven! Want ik hou juist van het snelle, van niet te veel details. De lezer ook prikkelen zijn eigen beeld te creeren.

Mijn tweede hoofdstuk is een dikke flash forward, niet iedereen zal hem snappen. Maar ik plaats hem toch, haha! Lekker op mijn "oorspronkelijke" manier haha.

Badmeesters
Zondag 31 maart 2019

“Getver een uur korter weekend, dat ga ik wel declareren”. Ik besluit Prem vandaag eens als eerste een berichtje te sturen.
-“Bij wie. Bij God.. ?” vraagt Prem. Ik moet lachen. De klok is vannacht een uur vooruit gegaan.
“Ik draai me nog lekker een keer om” zeg ik. Het is inmiddels 10 uur, maar eigenlijk is het tenslotte nog maar 9 uur.
-“Ik ga eruit” antwoordt Prem. “Manfred slaapt nog; hij ligt naast me. Op jouw plek”.

Prem’s zoon slaapt nog altijd bij hem in bed. Hij is inmiddels 12 jaar. Ik ben zelf heel zelfstandig opgevoed, dus weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Misschien is dat tegenwoordig wel de normaalste zaak van de wereld. Het is tenslotte al even geleden dat ik bij mijn ouders in bed lag “Ik moet nog een publicatie schrijven over diagnostistiek”.
“Ah, dat is toch met bloedprikken” antwoord ik, nadat ik het geGoogled heb. “Ook keratine, toch?”.
-“Kreatinine, Einstein” antwoordt Prem. Ik moet lachen. Gelukkig weet ik meer van mode.

Opeens bedenk ik me iets. Ik stuur Prem een link van een Belgisch festival.
“Als we dan nog vrienden zijn, gaan we hierheen, oke?”. Het festival is pas in Augustus.
-“Ha ha Als wij dan nog vrienden zijn!!! Wij zijn heel optimistisch vandaag hee.. :)”.
“Neeeee ik vind juist goede instelling” antwoord ik.
-“Explain... :)
“Ik kan me nu niet voorstellen als ik zonder jou zou moeten” antwoord ik. Met een glimlach op mijn gezicht val ik weer in een rustige slaap.

-“Ik ga straks trainen met Man. Vanavond kom ik bij je langs” een uur later word ik gewekt door een berichtje van Prem. Chips, vergeten mijn geluid uit te zetten. Ah, ik moet er toch uit. Pop slaapt nog. Gelukkig ademt ze rustig. Al merk ik dat ze erg traag is met wandelen en maak ik me nog steeds zorgen.
“Haha goedzo! Lekker genieten met Man. Hij moet superblij zijn met zo’n vader (meestal).
Ik ga zo naar WA en erna zwemmen. Heb iets gehoord over leuke badmeesters”. De waarheid is dat ik me enorm opgeblazen voel. Ik heb de afgelopen tijd veel te veel gesnoept. Het lijkt wel of ik geen rem meer heb. Ik ben bang dat, als ik de hele middag thuis zit, ik weer alleen maar ongecontroleerd ga snoepen.
-“Rotkind! Ik ga jij straffen maar in een leuke manier...” antwoordt Prem. Ik open Facebook en zie dat mijn story bekeken is door 2 personen met wie ik niet bevriend ben. Zou het…? Ik besluit Prem een screenshot te sturen.
-“Ik heb geen idee wat ze doen” antwoordt hij. “Trouwens, ik zie dat Wouter je ook nog steeds volgt?” Wouter staat inderdaad tussen mijn kijkers. Het is jammer hoe het tussen ons gelopen is. Ik heb Prem vaak over Wouter verteld.
“Met hem had ik tenminste geen gezeik van zijn exvrouw of kids hoor, haha” antwoord ik. “Die gunden hem een eigen leven”. Prem antwoordt met een veelzeggende smiley.
-“Waarom is het eigenlijk misgegaan tussen jullie?” vraagt hij. Ik besluit open kaart te spelen.
“Ik had zeker toen echt moeite met intimiteit. Ik ga echt niet zomaar met iemand naar bed”.
-“Dat zie ik. Jij bent gevoelsmens..”.
Maar dan doet het extra pijn. Dat hij ons contact afbrak. Zeker omdat ik altijd duidelijk was dat er niet meer tussen ons ging gebeuren”.
-“Jij bent nog hiermee bezig. Just let it go.. Look to the future. Use you talents. Jij bent een kunstenaar. Ga jij creativiteit gebruiken. Start jij eigen kleding lijn. Ga schrijven. Live life to the full. Go for it.....”.

“Ik ben iemand die Kizomba dansen al TE intiem vind om met iedereen te doen, hahaha. Ben bang om mensen te dicht toe te laten. Om mijn intimiteit met veel mensen te delen. Een stukje van mezelf.”
-“Take it easy! It will be all right..”. Ik hoop dat Prem gelijk heeft. Nu is het echt tijd om eruit te gaan. Anders krijg ik vandaag helemaal niks gedaan. Eerst maar eens met Poppy lopen.

Enkele uren later zit ik uit te puffen in het zwembad. Ik heb 35 minuten baantjes gezwommen. Het leken de langste 35 minuten van mijn leven. Ik probeer langs de kant een beetje op te drogen – me half klam aankleden in een te klein omkleedhokje is niet mijn hobby.
“God heeft me gestraft, hoor” App ik naar Prem. Ik stuur hem een foto van een enorm ei op mijn been. Prem belt me direct op. Ik druk hem weg.
-“Neeeeeeeeee! Wat is er gebeurt?” appt hij terug.
“Mijn paard heeft me heel hard getrapt". Voordat ik ging zwemmen, heb ik mijn paard binnen gezet. "Het Is heel dik en blauw dus daar gaan mijn mooie benen hahahah”. Ik stond precies op de verkeerde plek toen mijn paard naar een ander paard uithaalde.
-“Eerste knie en nu hele been??”. Prem doelt op de grote wond van het val-incident welke nog altijd niet over is.
“Haha nee mijn andere been (niet van de knie). Dus nu beide lelijk” antwoord ik. “Nou, ik ga mijn huis straks maar opruimen” zeg ik.
“Groot huis
Veel werk
Moet ik ook stofzuigen? Hahahahahahhha
Dit is wel het liefste wat ik ook voor iemand gedaan heb denk ik”. Ik ben niet de ideale huishoudster. Ondanks mijn mini-studio van 23m2.
-“Schat, Jij moet doen wat jij goed vindt. Ik heb inmiddels een schoonmaakster. Dat is wel luxe...”. Ik had ook altijd een schoonmaker. Totdat al mijn geld op ging aan vintage designerkleding. Ik denk dat ik het stofzuigen maar achterwege laat.
“Ja, het is zondag dus mag niet van de kerk.
Anders moet ik extra bidden
Zondag rustdag”
-“Neeeeee jij kan jij hele leven bidden maar dat gaat niks veranderen. Zondaag rustdag. Dus goed uitrusten. Jij kan ook niet smokkelen. Hij is daar aan de overkant vd straat...”. Prem doelt op het feit dat ik tegenover de kerk woon. In een oud klooster, nog wel.
“Ja hij houdt me in de gaten”.
-“Daarom juist. Bij jou weet hij alles....”
“Dus jij mag ook niet autorijden. Moet je op de fiets komen. Warmond was niet ver weg zei je toch”
-“Ik laat me rijden. Dat mag”. Ik moet glimlachen en voel een gezonde spanning.
“Dat worden veel weesgegroetjes voor mij”.

Gala - FLASH FORWARD
22 november 2019

-“Nini, Ik weet dat jij beetje baalt dat wij elkaar zo weinig zien. Gewoon leuk met elkaar hebben en chillen. Als wij elkaar zien dan hebben wij het ook erg leuk. Maar met de drukte met kinderen, werk en alle enorme negativiteit om me heen lukt het me niet om vaker af te spreken. Dat is k*t en gewoon bagger. Wij hebben ruzie als wij elkaar niet zien".
“Ik wil gewoon duidelijkheid want dan weet ik waar ik aan toe ben. Ik heb ook een leven haha je zou het niet zeggen.”
-“Soms voel ik me machteloos en verdrietig over alles (I am worn out, l am lonely I wanna cry....). Vrijdag avond blijft Man hangen. Soms tot zaterdag ochtend. Ik weet dat dit poedersuiker is. Please forgive me...”
“Negatieve mensen trekken negatieve mensen aan zeg ik altijd voor mezelf dus blijf/ word positief en je zult je omringen met positieve mensen :).”
-“Ja, Nien. Deze negatieve mensen zijn mijn kinderen. Ik voel me heel erg verdrietig als ik ruzie met hun heb. Maar zij willen niet dat ik jou zie of met je omga. Zij gebruiken natuurlijk jou ook om mij terug te pakken. Links om of rechts om kan ik hun niet bij brengen dat als tussen ons misgaat dat ik heel ongekukkig zou worden. Net zo als ik erg ongelukkig zou worden als Baukje me niet meer wil zien..”
“Ik zie je morgen. Toch?!!??? Of gaat dat niet meer door” vraag ik.
-“Morgen gaat natuurlijk door. 1900?. Dan gaan we naar het gala. Neem je Bubblegum morgen mee?”
“Natuurlijk. Waarom? Bubblegum komt toch altijd mee als ik blijf slapen? Ik kan hem moeilijk alleen laten!”
- “Ja maar kinderen zijn van plan morgen avond hier te komen. Ik wil niet dat Bubblegum stress krijg. Manuela is weer bezig”
“Wtf is dit nu weer?” vraag ik.
-“Ja maar Bubblegum blijf achter toch als wij naar het gala gaan? Zij zijn paranoid bezig. Dan zijn wij niet thuis.”
“Ben je niet eerlijk geweest?”. Ik gok dat Prem gezegd heeft dat hij mij niet meer ziet. Om zijn eigen hackie te redden.
“Ja natuurlijk. Ik wil die apps niet naar jou sturen. Rot kinderen zijn het. Manuela stuurde me een Tikkie van EUR28 en daar is het mee begonnen”
-“Ik kan Bubblegum niet alleen in mijn huis laten. Dat snap je toch? Dan doen we hem wel op de slaapkamer.”
- Dat weet ik. Maar Bubblegum is alleen thuis dan".
“Dan moeten we ‘s nachts terug naar mijn huis. Als je wilt rijden is dat ook prima”. Het gala is op nog geen 10 minuten rijden van Prem. Naar mijn huis is het zeker 40 minuten.
- “Ik rij en haal je op. Ik wil niet dat Bubblegum in gevaar komt. Psycopathishe mensen...”
“Okay" zeg ik, maar ik denk iets heel anders.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:02

astridastrid schreef:
Haha wow, wat een negatieve reacties. Ik ben een mens, he! Cool om te lezen.

Misschien stop ik wel, misschien niet, maar deze had ik toch nog.

Zal even denken over het Appjes-verhaal, hoe dat eventueel "beter" kan. Ben nooit zo van de beschrijvende verhalen. Overigens was dat ook niet het oorspronkelijke plan haha, om het verhaal op zo'n manier te schrijven! Want ik hou juist van het snelle, van niet te veel details. De lezer ook prikkelen zijn eigen beeld te creeren.

Mijn tweede hoofdstuk is een dikke flash forward, niet iedereen zal hem snappen. Maar ik plaats hem toch, haha! Lekker op mijn "oorspronkelijke" manier haha.

Niks van aantrekken, gewoon lekker blijven schrijven :j .

Ik ben wel benieuwd of Bubblegum een huisdier is of een knuffel :+

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:07

Zou het niet handig zijn om duidelijk te maken wie juist qat zegt? Als is het met < of > zoals iemand al voorstelde. Ik kan vaak niet meer goed volgen wie wat zegt en het zou stom zijn als dat afbreuk doet aan je verhaal.

Bubblegum en Koekie zijn dieren? Die had ik precies gemist :o

Prem is eigelijk toch maar een slappe zak. Hoop dat nina dat snel beseft.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:16

Negatieve reacties? Jammer dat je het zo aanvallend oppakt. Mensen geven wat aan, wat hun mening is. Wil niet zeggen dat het de waarheid is. En stoppen met schrijven omdat er mensen zijn die het saai vinden of wat dan ook, moet je nooit doen. Eeuwig zonde om een hobby op te geven om andere mensen. En kritiek of iets krijg je altijd.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 15:41

Zertab schreef:
Negatieve reacties? Jammer dat je het zo aanvallend oppakt. Mensen geven wat aan, wat hun mening is. Wil niet zeggen dat het de waarheid is. En stoppen met schrijven omdat er mensen zijn die het saai vinden of wat dan ook, moet je nooit doen. Eeuwig zonde om een hobby op te geven om andere mensen. En kritiek of iets krijg je altijd.

Haha je hebt gelijk <3!

En misschien had ik het ook wel even nodig, hoor! Maar ben al zo onzeker haha en durf vaak niet eens de reacties te lezen, dus als ik dan alleen maar lees "nou, ik ben ook al lang afgehaakt" terwijl ik echt mijn best doe... :(:) is dat gewoon niet heel cool om te lezen haha.

But, you're right!
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 27-07-20 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 15:43

Poekkie schreef:
Zou het niet handig zijn om duidelijk te maken wie juist qat zegt? Als is het met < of > zoals iemand al voorstelde. Ik kan vaak niet meer goed volgen wie wat zegt en het zou stom zijn als dat afbreuk doet aan je verhaal.

Bubblegum en Koekie zijn dieren? Die had ik precies gemist :o

Prem is eigelijk toch maar een slappe zak. Hoop dat nina dat snel beseft.

Ja, ik doe nu als een ander wat zegt, er een streepje voor:
-"..." dit dus.
En bij Nina geen streepje:
"..." dit dus.

Ik ga me even verdiepen in jullie suggesties, altijd goed om te experimenteren!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:44

Ah zo, dat had ik nog niet door! Bedankt voor de verduidelijking! Veel handiger!

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:01

Doorschrijven hoor! Ik vind t leuk! En je neemt de suggesties en verbeteringen ook mee, dus goed bezig. Ik vind t lekker weglezen :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:11

astridastrid schreef:
Zertab schreef:

Haha je hebt gelijk <3!

En misschien had ik het ook wel even nodig, hoor! Maar ben al zo onzeker haha en durf vaak niet eens de reacties te lezen, dus als ik dan alleen maar lees "nou, ik ben ook al lang afgehaakt" terwijl ik echt mijn best doe... :(:) is dat gewoon niet heel cool om te lezen haha.

But, you're right!

Kan me voorstellen dat dat extra onzeker maakt! Maar je hebt altijd mensen die afhaken of een negatieve reactie geven. Misschien was mijn eerdere reactie ook wat kort door de bocht. Maar voor mij persoonlijk zit er weinig vaart in het verhaal. Dat is een mening en dus geen feit :)
En ik vind juist dat je heel goed de tips die krijgt weet te verwerken in de volgende stukken en daarin jezelf verbetert. Dus wat dat betreft heeft de kritiek niet zozeer te maken met hoe jij schrijft, vanuit mij dan, maar hoe het verhaal loopt. En dat kan. Jij vindt ook niet elk boek even goed, terwijl de schrijfstijl misschien juist wel super goed is.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 16:32

Yes! Ja, gewoon weer meer mijn "eigen" style volgen. Wordt het wel wat "spannender" en wat minder tirelantijntjes (schrijf je dit zo?) maar zeker vlotter. Want vind het nu ook langdradig hoor, haha!

Dus doe er zekuuurr wat mee :-). Vind tips JUIST top. Maar met reacties als "ik haak af" denk ik *kuch* je hoeft niet alles te zeggen wat je denkt *kuch* haha. Want daar kan ik niet zoveel mee haha! Dus was niet op jou gericht. Door jou heb ik juist een vlotte FF geplaatst hehe.

MAar genoeg negativity!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:26

Ik lees gewoon mee hoor, ook al ben ik soms kritisch, maar ik weet dat je veel met de feedback doet :) ik vond dit nieuwe stuk weer een stuk beter te volgen! Keep on going!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:28

Gewoon je eigen stijl blijven schrijven, niet zoveel moeite ermee om het te lezen hoor!

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:44

Heb tot nu toe nog niet gereageerd maar wel in spanning mee zitten lezen want ik vindt het een leuk verhaal! Jammer dat mensen kritiek leveren maar ik denk dat er voor sommigen altijd wel iets is.

Kortom: Gewoon lekker door blijven schrijven want er zijn ook veel mensen die het wél leuk vinden :D
Ik ben benieuwd, ik denk dat Bubblegum een nieuw hondje is, verwacht dat Poppy er dan niet meer is?

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:07

Ik hoop niet dat je mijn opmerking als negatief ervaart, het was een punt van opbouwende feedback. Als je verhaal me niet interesseerde zou ik die moeite niet nemen, zo zou je het ook kunnen zien :) Ik lees in dit topic voor elke 'negatieve' opmerking minstens 10 reacties dat mensen willen dat je doorschrijft... Focus on the positive.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:32

Doorschrijven hoor! Super leuk, deze flash forward. Ik vind het juist leuk dat niet meteen alles duidelijk is, dat er ruimte is om zelf wat in te vullen.