[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:43

Ringen niet dichtdoen? Arc heeft geen ringen die je open of dicht doet :n

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:31

Ik heb zo'n schrift met ringen waarbij je de blaadjes eruit kan halen, maar ook weer terug erin kan doen. En het mooie eraan is dat het dus het idee van een map is, maar het geen map is maar een normaal formaat schrift is. Had ze toen bij de action weg, helaas snel alweer uit het schap.
https://www.google.nl/search?q=schrift+ ... uh6IQnM%3A zulke waren het

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:42

Keet schreef:
Ringen niet dichtdoen? Arc heeft geen ringen die je open of dicht doet :n

Oh, nou sorry dat ik niet alles weet hoor
Ik bedoelde meer dat de blaadjes loslaten omdat ze niet helemaal vastzitten, want dat kan altijd gebeuren

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:55

xyzutu2 schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje omdat het zo leuk is om al die geweldige creaties voorbij te zien komen. Zelf heb ik niet zoveel behoefte aan een papieren bullet journal aangezien ik al een agenda heb en Habitica gebruik voor alle losse taakjes, maar ineens kreeg ik een idee: een bullet journal voor het paard!
Ik heb nu al een opschrijfboekje voor data van medicijnen, adressen, tuig-ideeen enz, maar dat is inmiddels een grote chaos geworden omdat alles gewoon na elkaar staat. Nu denk ik er dus over om een Bullet Journal voor Rio te maken en dan met een legenda aan de zijkant netjes voer, lessen, medische dingen enz. te scheiden.

Ik kwam al op de volgende hoofdstukken:
- Voeding
- Medisch (misschien daarin Hoeven en Osteopaat & co, of die toch ook aparte hoofdstukken geven?)
- Adressen
- Training
- Tuigage
- Een tijdbalk?
Hebben jullie nog ideeen voor andere hoofdstukken, en tips om die leuk/handig in te delen/aan te kleden?

Het is misschien ook leuk om een soort 'mijlpalen pagina' te maken, je vooruitgang bij te kunnen houden. Of is dat hetzelfde als de tijdbalk?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 16:52

Het is misschien geen BuJo meer, maar ik ben opzoek naar een leuke agenda waar je iedere pagina een dag hebt. Nou zoek ik me rot en vond ik deze:

https://nl.aliexpress.com/item/planner- ... bad6987351

Probleem is: de prijs. Iemand enig idee waar ze soortgelijke agenda's verkopen?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:02

Gewoon de boekhandel? Bij de kler zie ik heel vaak agenda's per dag.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:16

Hema?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 18:09

Felicxa schreef:
Gewoon de boekhandel? Bij de kler zie ik heel vaak agenda's per dag.

Heb ik al gekeken, hema ook. Zijn allemaal zo saai.. -O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:24

laraxXxemma schreef:
Ik heb zo'n schrift met ringen waarbij je de blaadjes eruit kan halen, maar ook weer terug erin kan doen. En het mooie eraan is dat het dus het idee van een map is, maar het geen map is maar een normaal formaat schrift is. Had ze toen bij de action weg, helaas snel alweer uit het schap.
https://www.google.nl/search?q=schrift+ ... uh6IQnM%3A zulke waren het

Ja dat lijkt op een disc planner. Arc en happy planner zijn ook disc planners

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 04:15

Ik wil voor 2017 echt even flink gaan uitpakken wat betreft mijn Bullet Journal. Je zou het bijna 'opnieuw beginnen' kunnen noemen. Ik heb behoorlijk wat ideeën in mijn hoofd over wat ik er allemaal in wil (year in pixels, goals for 2017, level 10 life, etc.) en hoe ik het vorm wil gaan geven. Ik blijf wel in hetzelfde notitieboek werken als eerst, want hij is zo mooi <3 + ik vind het super leuk om terug te kunnen bladeren naar pagina's die wel of niet werk(t)en voor mij.

Ik ga deze week al mijn voorlopige ideeën voor 2017 uitwerken en dan zal ik even flink foto's spammen. :)

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:26

Leuk Sanne, ben benieuwd! :D dat year in pixels, ben zeer benieuwd of dat fijn werkt! Ook als je dag goed begint en slecht eindigt en andersom, wat voor kleur je het dan geeft.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:30

Je zou natuurlijk eventueel een blokje half-half kunnen doen, maar ik denk dat ik in dat geval voor een algemeen gevoel over de dag ga.

Ik denk dat mijn "grootste" uitdaging de level 10 life wordt. Ik begreep daar eerst nooit wat van haha, maar met veel inlezen en voorbeeldjes denk ik dat het wel iets heel leuks is.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:33

Dat ziet er interessant uit.
Ik ben ook op zoek naar leuke ideetjes voor mijne volgend jaar. Ik heb namelijk ook een agenda nu met op elke week een notitiepagina, dus afspraken en dergelijke kan ik gewoon daarin kwijt.
Ik wil met mijn bullet journal meer focussen op lange termijn doelen en per maand een soort van thema om op te focussen :)
En natuurlijk om mijn dagelijkse/wekelijkse klusjes en habits bij te houden, want dat werkt best goed tot nu toe.

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:35

__Sannne schreef:
Je zou natuurlijk eventueel een blokje half-half kunnen doen, maar ik denk dat ik in dat geval voor een algemeen gevoel over de dag ga.

Ik denk dat mijn "grootste" uitdaging de level 10 life wordt. Ik begreep daar eerst nooit wat van haha, maar met veel inlezen en voorbeeldjes denk ik dat het wel iets heel leuks is.

Dat lijkt me ook een goeie ja! Lijkt me over het algemeen wel te doen, maar weet niet of ik per gedeelte 10 doelen kan stellen, dus die 100 stappen naar je level 10 life. :+ Denk dat het bij 5 wel ophoudt haha. Ben ook benieuwd wat mensen dan doen als het satisfaction level terug gaat in de loop van de tijd. Gummen? Of zo je plan aanpakken dat dat niet gebeurt? :P

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:17

Die level 10 life, wat is dat?

Die van mij is nog saai , maar vind het wel een handig ding.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:06

<3

Afbeelding

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:27

Mooi!! <3 <3

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:15

Pretty! <3

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 23:56

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 01:16

pretty in pink! Super mooi.
Ik ben druk aan de slag voor mijn 2017 journal, ik ga nog opzoek naar flink wat pagina's :D

Ik kwam net trouwens dit tegen;
https://www.bol.com/nl/p/mijn-bullet-jo ... 071825254/
Ze hebben ze nog in veel andere versies. Super mooi! Komt wel pas in maart uit

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 08:51

Ik maak er ook een 2017 journal van, dus ga alvast wat bladzijdes opzetten dit weekend... als ik foto's heb zal ik ze plaatsen, maar ik ben niet zo'n decoratief wonder als anderen hier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:11

Leuk Spottedpony!

Ik heb mijn eerste Bulletjournal gewoon VOL! Gestart in februari dit jaar, in een wat dikker boekje va n de HEMA en nu gelijk begonnen in een nieuwe! Weer een dikker boekje, een knalroze van de action dit keer. Had die ik eigenlijk voor 2017 bedacht maar dan maar twee weekjes eerder :) De trackers (boeken lezen, aantal stappen per dag, mediteren, wat ik met m'n pony doe, moodboard) zijn wel pas vanaf 2017.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:28

Ik ga ook maar beginnen binnenkort voor 2017 alvast :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:36

Voor kerst krijg ik van mijn vriend de Bullet Journal van Leuchtturm! Ben super enthousiast om aan de slag te gaan. Ik begin er in het nieuwe jaar in. Hiervoor heb ik het ook gedaan, alleen dan de aller simpelste manier in een lijntjes schrift. Voornamelijk met de taken die ik die dag te doen had, maar nu kan ik eindelijk uitgebreider gaan werken! :D

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:36

Ik heb deze week ook een leuchtturm gekocht, dus ik kan ook aan de slag voor 2017. Ik heb ook een gewone agenda voor 2017 gekocht, ik wil toch iets kleins hebben wat ik overal mee naar toe kan nemen en makkelijk een afspraak kan noteren (Ik ben niet zo van de digitale agenda's voor mijn privéleven en afspraken op mijn werk lopen allemaal via de werkmail.)
Mijn bullet journal zie ik op dit moment vooral als iets voor de schema's en to do lijstje van mijn privéleven, niet als complete vervanging van een agenda.