Een uitleg over het begin van de serie.. hoe aflevering 1 eruit ziet en hoe het verder zal gaan.
Dit was eigenlijk een idee voor een lang verhaal van mij, maar ik vond het wel leuk om m op deze manier te gebruiken. Misschien ooit wordt t nog een lang verhaal

Ghostgirl is de titel.
Intro met vrouwenstem:
Ik had gezien hoe groenteboer Kevin snel zijn blik afwendde toen ik hem groette vanmorgen. Het was duidelijk dat ook hij nog steeds geloofde dat ik vervloekt was. Terwijl het enige wat ik ooit gedaan had, me losrukken van een plotseling verschenen geest was geweest. Sindsdien noemen ze mij een Ghostgirl. Ze denken dat ik in Limbo ben geweest, daar dood ben gegaan, vervolgens de ‘verkeerde afslag’ heb genomen en daardoor weer in het land der levenden terecht ben gekomen. Ik heb heel andere herinneringen!
Ken je het verhaal van de eerste Ghostboy? Ik zal je vertellen hoe het begon.
Begin van aflevering 1:
Het speelt zich zo’n 30 jaar geleden af in de dichte bossen van Roemenië. Je ziet een twee wandelaars die zich midden in een storm bevinden. Het regent en waait en compleet verkleumt schuilen ze in een diepe grot. Als de avond valt en er nog steeds geen sprake is dat de storm zal gaan liggen, trekken ze dieper de grot in, in de hoop dat het daar iets warmer zal zijn. Gewapend met een zaklamp trekken ze dieper en dieper. Ze schijnen in elk hoekje en bestuderen elk gaatje nauwkeurig.
Het word inderdaad warmer dieper de berg in en nadat ze door een wat nauwere gang zijn geschuifeld, staan ze in een kleine ruimte zonder andere uitgang. Waar, zodra ze de kamer binnenstappen, een fakkel aan de overzijde gaat branden. Deels verrast, deels in angst speuren ze de ruimte af. Deze is helemaal leeg, op een laag en breed plateau aan de linkerkant na. Terwijl ze de schaduwen van de kamer doorschijnen, lopen ze naar het plateau en vinden daar meerdere heel dikke, oud uitziende boeken. Nieuwsgierig bladert de vrouw het bovenste boek door. Voorin staat een kaart van de provinciën van Roemenie. Als ze verder bladert valt het haar op dat de namen van alle kleine en grote dorpen in de buurt bovenaan op de eerste paar bladzijden staan. Zo ook het dorp waar zij wonen. Ze roept haar man bij zich en terwijl hij naast haar komt staan inspecteert ze de rest van de bladzijden met de naam van hun dorp erboven. Er staan niet alleen de plaatsnaam op maar ook tekeningen. Tekeningen die zo duidelijk zijn, dat het net foto’s lijken! Sommige foto’s staan dicht op elkaar, maar bij sommige zitten er gaten tussen. Alsof er ooit afbeeldingen tussen hebben gestaan.
Ze herkennen een paar dorpsgenoten. De vrouw wijst naar één van de afbeeldingen. Daar staan hun buren op en op dat moment licht de afbeelding op, verschijnt er een grijnzend personage achter de buren en verdwijnt de hele tekening. Het vreemdste is dat ze op dat moment hun buren niet meer kunnen herinneren.
Ze zien nog wat dorpsgenoten op de bladzijde verdwijnen en niet lang daarna valt hun oog op hun eigen afbeelding. Precies op dat moment licht deze op en er verschijnt er een persoon met een vals grijnzend gezicht achter hen op de tekening. De vrouw voelt kippenvel op haar armen. Ze heeft al door dat een oplichtende foto slecht nieuws betekent, al kunnen ze de personen die verdwijnen niet meer herinneren. Met angst en beven kijken ze om. Diezelfde man als op de tekening staat achter hen en grijpt hen bij de schouder. Vanuit een oer reactie weet de man zich los te trekken en weg te stappen. Hij ziet zijn vrouw een paar seconden later met afgrijzen op haar gezicht verdwijnen. Vol ongeloof staart hij nog een paar minuten naar de plek waar voorheen zijn vrouw had gestaan. Pas na een tijd valt zijn blik op het nog opgeslagen boek. Op de tekening, waar eerst zijn vrouw en hij hadden gestaan, en later de extra persoon bij was verschenen, staat nog op dezelfde plek een tekening. Alleen is hij nu nog de enige die duidelijk zichtbaar is. De voor hem onbekende vrouw die naast hem op de foto staat is een beetje vervaagt. Hij bestudeert de rest van de bladzijde en het valt hem op dat de bladzijde nu vol staat met foto’s en vervaagde afbeeldingen. Alle gaten zijn nu gevuld met grijs/witte tekeningen. Eerste herkent hij nog niemand. Maar zodra hij het boek aanraakt, gaat er een ongelooflijke hitte door hem heen. Het gevoel is zo overweldigend dat hij zijn ogen niet open kan houden en hij werpt zijn hoofd in zijn nek. Nadat de hitte is weggezakt, schud hij zijn hoofd en knippert een paar keer met zijn ogen. Nu gaat er plotseling een pijnscheut door zijn hart, een emotie die hij voor een seconde niet kan plaatsen. Pas toen hij zijn afbeelding in het boek zag, wist hij het. Gemis. Hij is zojuist zijn vrouw verloren!
Als hij een beetje van zijn verdriet bekomen is besluit hij langs alle steden en dorpen te gaan die in de boeken staan. Hij begint een gevecht tegen de geesten en probeert een manier te vinden om zijn
vrouw terug te halen.
Vervolg:
30 jaar later is hij een kluizenaar. Het is hem nooit gelukt om zijn vrouw terug te halen, maar we zijn weer in een tijd van Vervagingen gekomen. Deze gebeuren elke 10 jaar. Het is nu de beurt aan de jonge vrouw Nikki, om de strijd tegen de vervaging aan te gaan. Zij is vroeger gered door de kluizenaar en dus een Ghost Girl, net als de kluizenaar een Ghostboy is. Het verhaal volgt haar in haar strijd terwijl ze haar vriend probeert te redden.