[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LexieFlexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:06

Afbeelding

Mijn 3 van vandaag, ik heb geprobeerd een lichaam te tekenen. Want hier ben ik echt slecht in. (wat ook wel te zien is :j ) Ik vind hem echt lelijk, maar oefening baart kunst, hopelijk zit hier aan het einde van het jaar verbetering in, tips zeker welkom.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:23

Het gaat hard hier!

Ik kies er weer een paar uit:

Larissajulia: leuk met aquarel. Met name net boven de schouderpartij een mooi stuk, waar je met water een lichter deel hebt gemaakt en daardoor een spiermassan rond de schoft suggereert.
Selina: tip voor de wang: het hele hoofd is erg breed. Probeer eens de onderkant van het hoofd te tekenen ter hoogte van waar nu de mondspleet zit. Zul je zien dat die kaak ook meteen minder enorm groot lijk, de vorm is verder op zichzelf namelijk best prima.
Nienke15: die eerst is echt waanzinnig tof. Echt elke schaduw en highlight zit op de goede plek, prachtig contrast!
Titanic: leuk thema, Oost-Indisch inkt. Mooi spul om mee te werken, al vind ik het altijd wel spannend dat het meteen 'permanent' is. Knappe schetsen mee opgezet!
EmmaVZ: mooi verloop in kleuren bij deze, vooral bij de snoet. Mooi zacht hoofd.
Pompompom, mooie snoeten (nog steeds een van de lastigste onderdelen als je 't mij vraagt).
NellekeH: de hond springt er op de eerste plaat uit door de schaduw. Hoewel ik de achtergrond erg vlak vind, heb je rond de hond daardoor wel mooi diepte zitten.
Nienke15: wat een vrolijk plaatje deze. Knap hoe jij je materiaal gebruikt hoor, heel gaaf!
UhNee: mooie kop deze. Imposant dier!

3/366 - 'At the waterhole'
Acryl

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elanor op 03-01-16 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

IngeCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:37

Dat olifantje hier boven is echt super leuk joh!
Hier is mijn paardje voor vandaag, dit keer wel een voorbeeldfoto gebruikt.

Afbeelding

Dan komt hier mijn ronde :)

Elanor: Deze vind ik echt super leuk! Erg vrolijk
Lexieflexie: Het gaat de goede kant al op. Gebruik je een voorbeeldfoto? Dat kan heel nuttig zijn om de verhoudingen onder de knie te krijgen.
Seven: Niks op aan te merken eigenlijk, alles lijkt te kloppen
Art_Ificious: Ik vind hem goed lijken! Ben benieuwd wat je met pastel kunt
Nienke15: Volgensmij heb jij geen tips meer nodig _/-\o_ Super gedaan!
Laatst bijgewerkt door IngeCharlie op 03-01-16 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:40

Het is wel leuk als iedereen wat reageert op anderen ja anders word er iets van leren ook lastig :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:46

IngeCharly: verhoudingen lijken goed te kloppen. Volgende move, schaduwen? :)

Elanor: gaaf, niks op aan te merken.

LexieFlexie: verhoudingen kloppen niet. Maar lichamen tekenen heb ik zelf ook moeite mee. Het is gewoon een kwestie van oefenen :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:58

Zal ik straks weer grote reactieronde doen? Kost veel tijd maar ik heb toch niks beters te doen nu :=

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 14:03

dag 1
Afbeelding

dag 2
Afbeelding

dag 3
Afbeelding

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:03

Had net super veel getypt alles weer weg...
Dus nu alleen maar even van deze pagina.
Lexieflexie: ik vind beweging zelf ook heel lastig, geen echte tip dus voor je maar lekker blijven oefenen.
Elanor: erg leuk, vind de kleuren er ook mooi bij.
IngeCharlie: ziet er goed uit. Alleen het achterbeen lijkt iets te lang? Misschien verkijk ik me er op hoor.

Zelf even iets nieuws geprobeerd, geen meesterwerk en ben er ook niet echt trots op. Maar hier is mijn nr 3:Afbeelding

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:11

allemaal weer erg leuk!
Ik moet zo helaas weg, dus reageer nu alleen op de gene op deze pagina, later misschien nog op de rest.

Lexiflexi: leuke tekening! Ik vind het lichaam alleen een beetje smal bij de hals
Elanor: Met olifanten zit je bij mij altijd goed, ik vind hem dan ook erg leuk!
Yvanna: wat kan jij goed mensen en paarden tekenen zeg!
Elsa91: de spetters er omheen passen er goed bij ook de uitdrukking van het paard heb je heel mooi gedaan, en vind het erg leuk dat hij helemaal in blauw is!

sorry ik kan geen nuttige tips geven, maar vind het wel leuk om te laten weten dat ik alles enorm knap vind!

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:14

elsa91, leuk, vrolijk werkje is het!
yvanna, wauw, vooral die kleding van de vrouw (dag 3) is erg mooi gelukt!
IngeCharlie, wat een strakke lijnen :oo en de verhoudingen zijn ook gewoon perfect, heel mooi!
Elanor, wat een leuke weer! Lekker vrolijk :)
LexieFlexie, leuke silhouet :) Zoals hierboven ook al genoemd wordt: het kan heel handig zijn om een voorbeeldfoto te gebruiken en goed te kijken hoe de vormen precies zijn.
Seven, mooi! Wat leuk dat we ongeveer hetzelfde idee hadden! :D
UhNee, gaaf! Ik ben erg benieuwd naar je volgende schetsen!
Art_Ificious, mooie verhoudingen, mooie schets!

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:29

LexieFlexie: Verhoudingen kloppen niet helemaal maar gewoon goed blijven oefenen dan komt het vast goed!
elsa91:Leuk met die kleurtjes zo!
yvanna: Erg gaaf! Ik vind het echt heel realistisch
IngeCharlie: Erg mooi! Misschien kun je proberen de schaduwen ook te tekenen?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:30

Seven schreef:
Het is wel leuk als iedereen wat reageert op anderen ja anders word er iets van leren ook lastig :)

Vind ik ook, en dat we ook even naar de laatste berichten van de vorige pagina kijken.
Gister had ik een tekening geplaatst op de vorige pagina als laatste bericht, volgens mij is die niet eens gezien terwijl ik graag tips wou.. :)

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:58

SindyKaya schreef:
Seven schreef:

Vind ik ook, en dat we ook even naar de laatste berichten van de vorige pagina kijken.
Gister had ik een tekening geplaatst op de vorige pagina als laatste bericht, volgens mij is die niet eens gezien terwijl ik graag tips wou.. :)

Inderdaad, ik teken dan geen paarden maar tips zijn toch altijd fijn...

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 15:01

heel erg bedankt allemaal! ik hoop echt dat ik het volhou!

ingecharlie
mooi gemaakt, alles mooi in verhouding en op de juiste plek

elanor
heel mooi, leuke stijl heb je!zzou zo in het wereld winkeltje kunnen hangen.

lexieflexie
leuk gemaakt! ik ben benieuwd wat je vooruitgang is na deze Challenge

seven
mooi gemaakt, creatief en in verhouding. leuk!

UhNee
erg mooi gemaakt!knap hoor

art_ificious
mooi gemaakt

nienke
Ik vind jou stijl echt heel gaaf! net een tweede fnanne met die creatieve werkjes. weer erg mooi en creatief! en netjes in verhouding

selina
mooi gemaakt! kan zo in een tekenfilm

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:32

Yvanna: heel gaaf! Mensen zien er ook zeker goed uit

elsa91: verhoudingen kloppen nog niet maar creativiteit spat er vanaf :D

Thanks Selina! :)

3/366

Afbeelding

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:37

LexieFlexie - Leuke silhouet, inderdaad lekker oefenen met de verhoudingen etc. Het is ook wel een lastig positie die je heb getekend :)

Elanor - wat een ontzettend leuk en vrolijk werk! Hier word ik nou vrolijk van

IngeCharlie - mooie tekening, je hebt de beweging er mooi in vast gelegd. Zou voor het mooie iets meer contrast in brengen

yvanna - ziet er goed uit! Je weet een uitdrukking al goed vast te leggen

elsa91 - Leuk, gedurfd werk! Vind de compositie ook zeker geslaagd :)

Ik loop na 1 dag al achter :') dus bij deze mijn dag 2, haal hem morgen wel weer in haha.

Stift en fineliner
Afbeelding

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:42

Nayomie: Mooi!! Ik kijk alleen erg raar op het hoofd. Er klopt iets niet bij de bovenkant van het hoofd. Het kan er ook aan liggen dat je de voorpluk niet ziet. Ik zie niet goed wat er nou niet klopt :?

yvanna: Supermooi!! Ik heb geen commentaar

elsa91: Mooi gedaan! Alleen lijkt het papier wat verkreukelt. Ik weet niet of dat door de foto komt, of doordat het echt zo is, of omdat het zo gekleurd is. Ook vind ik bij het linkervoorbeen van het paard dat het hoefje niet helemaal klopt. Maar dat kan aan mij liggen.

IngeCharlie: Klopt precies! Misschien volgende keer gaan uitproberen met schaduwen?? Volgens mij heb ik de voorbeeldfoto ook gezien.

plovesb: Leuk gedaan! Hij lijkt alleen wat hoekig?

Ik wil ook foto's gaan plaatsen, maar ik denk dat ik dat per maand doe. Anders raakt mijn PhotoBucket zo snel vol :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:48

Thanks! Ja overgang van lichaam naar hoofd vind ik lastig. Sowieso een lichaam tekenen vind ik lastig. Goede om morgen eens mee te nemen :)

Princi, je kunt hier ook uploaden he? :D

plovesb: gaag! Simpel maar ingewikkeld :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:15

Mijn 1, 2 en 3:

Afbeelding

Vanaf pag. 15:

Damned: Het gezicht heb je erg gedetailleerd neergezet. De mond lijkt niet helemaal te kloppen, maar dat kan ook komen doordat je de lijntjes onder de neus naar de bovenlip toe (heeft dat een naam?) wat hard hebt gemaakt in vergelijking met de rest van het gezicht. Wat ik erg gaaf vind is hoe je de bontkraag een beetje simplistisch hebt neergezet, daar hou ik wel van :D

Delicia: Ziet er wat betreft de verhoudingen goed uit! Om meer diepte aan te brengen zou je gebruik kunnen maken van meerdere kleuren dan alleen tinten van bruin, zwart en wit (koele kleuren voor de schaduwen, warme kleuren voor de niet-schaduwen). De uitsnede vind ik erg gaaf :)

elle10...: nummer 1 vind ik erg tof! Hoewel het nog niet af is, nu al erg gedetailleerd! Van je tweede tekening vind ik het oog een beetje eng lijken, maar dat komt vast door de gelige kleur. Ik vind dat je een lekkere losse stijl hebt :)

Drawerlover: wat een leuk, vrolijk plaatje! Het paard lijkt wel een klein beetje overbouwd :D

Danique01: Ik vind het hoofd niet te lang hoor. Je zou nog eens kunnen kijken naar het oog, hij heeft nu namelijk een beetje een mensenoog. Ik heb op de bokt-wiki een leuke tutorial gevonden van bokker Duke: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=178&t=1188155. Misschien heb je er iets aan :)

JoycexEnya: dat is eens heel iets anders! Gaaf zeg! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :)

xTitanic: leuke stijl! Simpel, maar toch gedetailleerd en kloppend. Heel mooi!

Sunny44: mooi gedaan! Ik heb alleen het idee dat ik 2 teugels mis aan de (voor het paard) rechterkant? Ik vind het mooi hoe je het hoofd gedetailleerd hebt neergezet en dat het richting de hals wat meer schetsachtig lijkt :j

SergeantRoos: dat is een moeilijke pose. Ik vind dat je het knap hebt neergezet, vooral de voorbenen zijn goed gelukt!

SindyKaya: Ook een lastige pose! Knap werk! Je zou wat kunnen oefenen met schaduwen en wat spelen met contrasten. :)

Iejoor: ik kan je afbeelding helaas niet zien

Loiz: Gave stijl! Wat een werk, al die haren! Heb het idee dat de ogen niet helemaal goed staan, hij kijkt volgens mij een klein beetje scheel. Maar al met al een mooi plaatje :)

UhNee: heel gaaf! Hier hou ik van! Ik krijg er zelfs een beetje verdrietige gevoelens van. Maar dat is juist goed, mooi werk +:)+

Yamsi0..: Mooi paardje! Om wat highlights aan te brengen kun je sommige delen wat oplichten door dit wit te laten. Op die manier breng je meer diepte aan in je tekening.

Artificious: Lekkere losse stijl! Qua verhoudingen is de 'bolling' van het rechteroog denk ik iets te sterk/groot en zit deze te hoog in vergelijking met de bolling van de neus. Het linkeroog zit namelijk in jouw tekening wat onder de bolling van het rechteroog en het linkerneusgat zit in je tekening juist boven de bolling van het rechterneusgat. Eigenlijk zou je een denkbeeldige lijn moeten kunnen trekken tussen deze twee punten (oog naar oog en neusgat naar neusgat). Deze lijnen zouden dan parallel moeten lopen. Begrijp je wat ik bedoel? Anders mag je me pb'en, dan teken ik het even voor je uit.
Ik vind het knap dat je dit uit je hoofd hebt getekend :)

Elsa91: nr. 1: lekker simpel, daar hou ik wel van. Het oog zit iets te hoog, maar je hebt een mooie pose uitgekozen :) nr. 2: de nek klopt niet helemaal lijkt het. Je zou nog een lijn door kunnen trekken richting de plek waar de manen beginnen. Voor de manen zou je nog wat highlights kunnen aanbrengen voor meer diepte. De verhoudingen van het hoofd lijken goed te kloppen :)

Mabelbohms: gaaf paard! Leuk met die bloemetjes in z'n manen. Een lichtpuntje in het oog maakt het gelijk al een stuk levendiger.

EmmaVZ: Mooi! Knap dat je dit voor elkaar krijgt met kleurpotlood (ik ben daar zelf geen vriendjes mee namelijk). De overgang van de witte aftekening naar de bruine vacht is ook erg goed gelukt :j

IngeCharlie: Goed gelukt! Mooi paardje. Qua verhoudingen lijkt het goed in elkaar te zitten. Leuk ook die lange staart!

Jeika: dit ziet er uit als een lekkere eigenwijze Welsh pony :D Je zou nog een lichtpuntje in het oog kunnen aanbrengen voor wat levendigheid.

Eef01: je hebt mooie kleuren gebruikt. Qua verhoudingen lijkt het paard nog wat vierkant. Je zou wat meer gebruik kunnen maken van schaduwen, zo lijkt het paard al gelijk wat minder vlak. Maar voor de eerste keer aquarel vind ik hem goed gelukt! Aquarel vind ik maar lastig spul om mee te werken :D

pompompom: nr1: wat een mooi, warm plaatje. Ik vind je mens goed gelukt hoor, niks mis mee :) nr 2: ook al zo'n leuk plaatje! Leuk hoe dat veulentje tussen die twee neuzen in staat! Ik vind je tekentechniek qua schaduwen erg gaaf!

KittyDylan: een eenhoorn! Erg leuk! Je zou wat meer highlights kunnen aanbrengen. Dat heb je in het oog wel al goed gedaan :j

NellekeH: nr1: mooi sfeerplaatje! Vooral de hond is goed gelukt! Nr 2: ook een mooi plaatje! Je hebt een mooie tekenstijl :)

Nayomie: Het lichaam lijkt wat dik en de benen kloppen nog niet helemaal, maar al met al knap getekend voor deze lastige pose :)

MCSchout: tof! Als Fjordenliefhebber natuurlijk niet helemaal eerlijk als ik dit zeg, maar: ik ben fan! Mooie stijl :D

Henrike: ziet er uit als een lastig plaatje! Heel knap getekend! Ik hoop maar dat het paard dat meisje weer veilig op de grond zet ;)

Selina: goed gebruik gemaakt van schaduwen! Zijn wang lijkt niet helemaal te kloppen, maar aan je tekening te zien lijkt het qua perspectief iets vanaf de onderkant bekeken. Wat dat betreft heb je het goed aangepakt door consistent dezelfde hoek te nemen voor zowel de ogen als neus en onderlip +:)+

Nienke15: heel tof! Je hebt een hele mooie stijl! Gaaf contrast zo met die gekleurde slinger.

Artificious: Mooi plaatje! Lijkt goed qua verhoudingen. Leuk met dat takje/strootje in z'n mond :)

UhNee: heel mooi! Simpel, en toch heb je de nodige details/haren weergegeven.

Seven: wat een creatief idee! Goed gelukt, en leuk dat rode contrast van het lint tegenover het schetsachtige paard.

LexieFlexie: Moeilijke pose, zo'n steigerend paard! Zijn billen lijken iets te puntig en de benen wat te recht en dik. Het hoofd ziet er goed uit qua verhoudingen, dat is prima zo :)

Elanor: creatief plaatje en een gave stijl! Goede kleurkeuze. De gele kleur van de olifant lijkt haast een beetje goud tegenover de blauwe achtergrond. Heel mooi.

IngeCharlie: goed gelukt! Lijkt goed in elkaar te zitten qua verhoudingen.

Yvana: je papier lijkt wat gekreukt of komt dat door de foto? Zonde zeg, voor die mooie tekeningen! Je nummer 1 is erg goed gelukt, het enige wat ik er op kan aanmerken is de neusbrug, die lijkt wat breed, maar dat is een kleinigheidje. Bij nummer 2 zie ik dat de kreuk aan je mapje ligt, gelukkig maar :D. Mooi paard, zijn nek lijkt ietsje aan de dikke kant, het hoofd ziet er verder goed uit! Nummer 3: mensen tekenen gaat je goed af! Wat meer contrast zou de tekening geen kwaad doen denk ik.

Elsa91: leuk hoe je die blauw/paarse kleuren hebt gebruikt! De manen lijken wel een beetje weg te vallen. Wat meer highlights en contrasten (schaduwen wat donkerder maken) kan dit probleem al voor een groot deel verhelpen :)

Nayomie: Je benen zijn qua vorm goed gelukt! Door de horizonlijn (lijn waar het paard met z'n hoeven op staat), krijg je nu een soort gezichtsbedrog (wat ook best knap is trouwens! :D). Probeer voor de volgende keer eens om die lijn wat verder naar boven op je tekenpapier te verschuiven, dan krijg je al een heel ander beeld, en om de benen die dichterbij staan voor de kijker een klein stukje door te trekken naar onderen. Als je er niet uit komt, stuur maar een pb'tje, dan teken ik het graag voor je uit :)

plovesb: wow heel erg gaaf! Kan zo in een lijstje aan de muur! Mooie stijl!

Nou, dat waren iets meer tekeningen dan ik dacht. Nu heb ik wel zin in een kop koffie :=

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:18

3/366
Afbeelding

IngeCharlie, lekker strak :D
plovesb, heerlijke stijl, prachtig gedaan!
Elmo Ook 3 pareltjes <3

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:42

Bij deden mijn dag 3, witte lijnen om t paard en t hobbelpaard waren om ze wat meer uit de tekening te laten komen,(getekend op een donkere plek) maar toen ik m in t licht hield en de foto maakte was t toch ietsjes te wit :')
Afbeelding

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:45

Elmo dankje voor de link! ga hem de volgende keer gebruiken. Waarmee heb je jouw tekeningen gemaakt? Vind ze erg mooi _/-\o_

Titanic knap gedaan! heel mooi

Nayomie, de buik vlak bij de voorbenen lijkt een beetje dik, maar het is een lastige houding dus vind het knap gedaan!

Plovesb heel knap! De neus is een beetje hoeking, maar het kan dat je dat juist wilde aangezien het bijna allemaal rechte lijnen zijn
Laatst bijgewerkt door Lightmare op 03-01-16 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:50

Heb vandaag geen tijd om te reageren, hierbij mij derde tekening.

Beetje mislukt, wilde iets minder realistisch proberen.
Aquarel, A5 papierAfbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:53

Danique01 schreef:
Elmo dankje voor de link! ga hem de volgende keer gebruiken. Waarmee heb je jouw tekeningen gemaakt? Vind ze erg mooi _/-\o_

Fijn dat je er iets aan hebt :D. Nr 1; kleurpotlood, fineliner en inkt, Nr 2: fineliner en acrylverf, Nr 3: alleen acrylverf :)

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:39

Ik reageer op de laatste vijf.
Plovesb: Wauw erg mooi! Heel los maar toch sprekend.
Elmo: Wat een variatie! Goede verhoudingen en mooie kleuren.
xTitanic: Mooi! Minimalistisch maar toch een compleet plaatje.
yamsi0124: Leuk! Vooral het hobbelpaard.
Larissajulia: Knap! Sprekend oog.

Mijn week 1:
Afbeelding