[VER] Gebroken lucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisavanLisa

Re: [VER] Gebroken lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:42

nog gefeliciiteerd met je verjaardag :D
supeer goed van jee, maar raak je dan niet in de war als je dat deel voor ons schrijft?
wel supeer vet dat je het boek echt gaat uitgeven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:49

Zonde zeg, maar wel begrijpelijk. Leuk dat je het wilt gaan uitgeven terwijl dat eerst helemaal niet je bedoeling was :)

mijnvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:44

Heerlijk verhaal! Jammer dat ik niet meer verder kan lezen! Laat je het wel weten als het op de markt is dan kan ik de rest van het verhaal lezen.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:57

En.. weet je onder tussen al of je het uit gaat geven? :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 14:30

Nou, eerlijk gezegd heb ik al een tijdje niets meer op papier gezet... Ik heb het enorm druk met school waardoor het verhaal nu op een laag pitje staat. Ik wil het zeker weten wel uitgeven, maar ik verwacht dat dit minimaal nog wel een jaar zal duren. Het verhaal is namelijk nog niet naar mijn smaak en word nog veel uitgebreider dus dat is aardig wat werk.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:32

Hmm, drukke plannen dus :). Maar school gaat sws voor, ben erg benieuwd als het verhaal echt 'compleet' is en uiteindelijk word uitgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:49

sunny_l0ve schreef:
Ik heb er nog even over nagedacht en ik heb besloten om nog één stuk voor jullie te schrijven zodat jullie een 'einde' hebben. Dit is wel een compleet andere richting dan het boek uiteindelijk zal hebben, maar dat is beter dan dit einde. Wanneer dat deel komt weet ik nog niet, momenteel druk met school.
Misschien vanavond, maar dat is nog niet zeker!

:o Wanneer komt dat einde .. Ik zit met smacht te wachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:51

Ik wacht er ook nog steeds op... Ben toch wel erg benieuwd zit nog steeds met een half verhaal in mn hoofd! niet prettig!! :p

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:33

Ik wil het einde..... :( :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:29

Ik denk niet dat we die nog hoeven te verwachten :(

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:37

Dat denk ik, om heel eerlijk te zijn ook niet. Toch top verhaal!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 09:24

Excuses daarvoor, ik heb het de laatste tijd enorm druk met school en daardoor geen puf gehad om te schrijven. Ik heb komende week herfstvakantie, maar ik beloof niets.
Ik wil niet zomaar iets in elkaar flansen en het daardoor afraffelen, het moet wel een goed sluitend einde zijn.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 20:45

Weer even een update hoe het er nu voor staat met het verhaal. Omdat ik het nu erg druk heb met school heb ik besloten om het uitbrengen van het verhaal uit te stellen. Er gaat enorm veel tijd in zitten om het verhaal aan te passen en te verbeteren, iets waar ik nu niet aan moet beginnen. Wat betekent dit? Goed nieuws voor jullie!
Ik ga gewoon verder met dit verhaal. Ik heb de afgelopen weken zitten denken over een passend einde, maar die is gewoon niet in één stuk te doen, want het einde is nog lang niet in zicht. Daarom ga ik gewoon verder met dit verhaal, alhoewel de update's wel iets minder vlot zullen gaan als aan het begin. Ik ga in ieder geval zeker mijn best doen om elke week weer een update te plaatsen, is voor mij ook wel lekker als ontspanning.
Vanavond ben ik aan het nieuwe stuk begonnen dus ik denk dat ik die vanavond wel af heb.

Heel erg sorry dat het zo lang heeft geduurd, maar soms zit ik mezelf echt enorm in de weg... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:46

Oehhhhhhhh you've made my day!! *\o/*

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:10

Joehoooeeee!! #gaatnuelkhalfuurboktchecken!!

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:11

JJJJJEEEEEEEEEJJJ *\o/* *\o/*

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 21:58

haha nog ff geduld, zit nu op 700 woorden ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 23:11

Ik ben er een tijdje uit, dus er kunnen spelfouten in zitten. Excuses daarvoor... Veel leesplezier, ik ben benieuwd wat jullie van de ontwikkelingen vinden.

Citaat:
Mijn vader komt binnen terwijl ik afwezig in mijn kop thee zit te roeren terwijl de tv zachtjes aanstaat. Nadat Jerry weg is gegaan heb ik het aangezet als afleiding, maar hoe veel ik er ook naar kijk en luister het gaat allemaal aan me voorbij.
‘Hé Sue, hoe is het nou? Je hebt in ieder geval weer een gezonde blos op je wangen,’ zegt hij vrolijk. Ik moet gelijk denken aan Blake en ik voel mijn wangen alleen maar roder worden. Ik besluit niet te reageren en kijk snel naar de tv waar een cartoon van Tom en Jerry op is. Ondertussen hoor ik mijn vader de keuken inlopen en ik besluit snel naar boven te vluchten. Terwijl ik op de trap sta roep ik naar hem: ‘Ik ben boven!’
Wanneer ik de deur dichtdoe leun ik er nog even tegenaan en zucht diep. De laatste tijd lijken mijn hersens over te lopen van informatie, zoveel dat ik het gevoel heb dat mijn hoofd elk moment kan knappen. Mijn vriendje is een engel, ik krijg dagdromen dat mijn baas me kust, mijn vader is sinds tijden weer gewoon vader, ik heb een auto ongeluk gehad en ga zo maar door. Ineens komt er een idee in me op en ik ga achter de computer zitten. Dan zet ik mijn msn aan en gelukkig is Gloria online.
‘hey glor, zin in een girls night?’ stuur ik naar Gloria toe.
‘heej sue! Voel je je wel ok dan?’ stuurt ze terug.
‘ja alles top. Maar @ my place dan? Kun jij wynn en brooke ff vragen?’ vraag ik aan haar.
het is even een paar minuten stil als ze weer reageert.
‘ok is geregeld. Be there @ 7, brooke komt niet die is bij sam. Wynn komt wel ;).’
‘thnx! Zie je straks’
ik klik op verzenden en sluit dan msn weer af.
Dan loop ik naar beneden om mijn vader op de hoogte te brengen. Ik loop rustig de woonkamer in en ga naast hem op de bank zitten. ‘Pap,’ zeg ik en hij kijkt me met een glimlach aan. Ik geef een lach terug, het voelt goed om hem pap te noemen maar het voelt af en toe nog vreemd. ‘Is het oké als Gloria en Wynn vanavond komen logeren?’
‘Is dat wel een goed idee? Ik zie dat je alweer herstellende bent, maar misschien is het nog te veel van het goede,’ zegt hij met een volwassen toon. Af en toe denk ik aan de tijden dat hij bijna nooit thuis was, maar als ik dan de voor- en nadelen overweeg dan heb ik hem veel liever thuis.
‘Ik voel me echt goed pap,’ zeg ik smekend, waarna ik erachteraan zeg ‘en ik heb eigenlijk al min of meer gezegd dat ze al kunnen komen.’ Hij kijkt me aan en schudt lachend zijn hoofd. Wanneer hij naar me opkijkt heeft hij een trieste blik in zijn ogen. ‘Je lijkt zoveel op je moeder, net zo impulsief,’ zegt hij met een lach op zijn gezicht. Ik kijk hem met open mond aan, dit is de eerste keer dat hij zo open over mama praat sinds haar dood. Dan is die trieste blik net zo snel verdwenen als die kwam en zegt hij: ‘Nou vooruit, maar geen drank voor jou en als het niet gaat moet je het zeggen.’
‘Jaaaa pap,’ zeg ik zuchtend en ik kijk hem spottend aan. Dit rollenspel als bezorgde vader en nonchalante tiener gaat ons steeds beter af. Dan moet hij uiteindelijk ook lachen en ik geef hem een knuffel. Daarna ga ik naar boven om alles in orde te maken. Ik loop de logeerkamer in en pak een extra deken en kussen voor op het bed. Ik gooi alles op mijn bank neer en loop terug naar de logeerkamer. Alleen nog het bed in mijn kamer en dan is alles gereed.
‘Laat mij dat bed maar tillen,’ zegt mijn vader terwijl hij de trap oploopt. ‘al ben je nog zo aangesterkt, dit kun je nog niet aan.’ Ik hou wijselijk mijn mond dicht en ruim mijn kleren van de grond op zodat het bed er in past. Wanneer het bed staat bedankt ik mijn vader even en maak alles gereed. Wanneer alles klaar is laat ik mezelf op bed vallen om weer even op adem te komen. Soms is het echt vervelend wanneer je vader gelijk heeft, denk ik bij mezelf. Ik besluit om nog even te gaan slapen voordat de meiden langskomen en sluit mijn ogen.
Ik glijd zo in een rusteloze droom waar iedereen in langskomt. Blake met zijn vleugels, Jerry zijn poging om mij te kussen, Zack die zo enorm boos was op Blake, Steve, Wynn, Gloria, Brooke en Sam. Alles wat de laatste tijd is gebeurd komt in een sneltrein voorbij en het lijkt maar niet te stoppen. Dan ineens schrik ik wakker en zit ik rechtop in bed. Net voordat ik wakker werd flitste er een beeld tevoorschijn, maar het is net zo snel weer verdwenen. Ik heb het gevoel alsof het heel belangrijk was en iets wat ik niet mag vergeten, maar wat? Dan hoor ik beneden de deurbel en even later de deur open gaan. ‘Hoi meiden. Sue is aan het slapen, willen jullie iets te drinken?,’ hoor ik mijn vader zacht zeggen. Daarna hoor ik voetstappen naar de keuken en gerommel in de kastjes.
Ik sta op en kijk even in de spiegel naar mijn gezicht. Mijn ogen staan verschrikt wat extra benadrukt word door de blauwe plekken die langzaam een geelbruine kleur krijgen. ‘Oké Sue, ontspan,’ spreek ik mezelf toe en ik haal een paar keer diep adem. Mijn gedachten gaan onbewust weer terug naar het onbekende beeld in de hoop het te herinneren, maar ik schud het weer van me af. Vanavond niet, het is nu tijd voor ontspanning. Ik tover een glimlach op mijn gezicht voor de spiegel. Nog steeds afgrijselijk, maar al een stuk minder dan voorheen.
‘Glor, Wynn!,’ roep ik blij. Ze draaien zich allebei tegelijk om en geven me dan een knuffel. ‘Hoe is het met je?,’ vraagt Wynn waarop Gloria zegt: ‘Je ziet er niet echt tof uit.’ Wynn werpt haar een boze blik toe, maar ik lach om Gloria’s reactie. ‘Ik weet het, het is net alsof ik een auto ongeluk heb gehad,’ zeg ik grijnzend, wat in mijn geval meer op een grimas lijkt. Gloria grijnst terug en Wynn zucht.
‘Blij dat je nog steeds dezelfde bent Sue,’ zegt Gloria lachend. Ik lach met weinig enthousiasme mee, want dat is helemaal niet zo. Wynn merkt het op en kijkt me onderzoekend aan. Ik zie haar een poging doen om iets te zeggen maar ik ben haar net even voor: ‘Zullen we maar naar boven gaan?’
We lopen de trap op en gaan mijn kamer in. Wynn en Gloria pakken gelijk de tassen uit waar van alles en nog wat uit komt. ‘Ik heb dvd’s mee, muziek en het belangrijkste… drank!,’ zegt Gloria. Ik kijk een beetje verontschuldigend en zeg dan voorzichtig: ‘Ik pas met de drank, ik denk niet dat het goed zal gaan bij mij.’ Wynn kijkt nu voor de tweede keer boos naar Gloria en sist zachtjes – maar net niet zacht genoeg – ‘ik zei het toch.’
‘Het spijt me Sue, ik wist niet zeker of je al drank mocht,’ zegt Glor. Ik wuif haar excuses weg en spring op het bed. ‘Oké, zullen we film kijken of kletsen?,’ vraagt Wynn. We hoeven geen van drieën iets te zeggen, want het is altijd kletsen. Dit keer had ik liever op een film gehoopt, om het gevreesde onderwerp ‘liefdes’ niet ter sprake hoeven brengen. Helaas is het valse hoop en ik ben bang dat ik er niet onderuit zal komen. Gelukkig is Gloria eerst aan de beurt.
‘En Glor, hoe staat het tussen jou en Zack?,’ vraagt Wynn. Ik luister geïnteresseerd, want ik ben benieuwd of mijn koppelpogingen bij die twee ook hebben gewerkt. ‘Nou, er zit verbetering in, maar het is nog steeds een work in progress,’ zegt Gloria met een diepe zucht. ‘Waarom moet het altijd zo moeilijk gaan? Het lijkt wel alsof we op totaal verschillende manieren denken.’ Gloria zucht en kijkt ons dan allebei aan. ‘En jij dan Wynn?,’ zegt Gloria nieuwsgierig. ‘Nog steeds helemaal in love met Steve?’ Ik zie Wynn haar wangen rood worden, iets wat ik nog niet eerder heb gezien bij haar. ‘Nog steeds ja,’ zegt Wynn met een glimlach. ‘Maar genoeg over mij, over naar Sue. Er moet wel iets aan de hand zijn waardoor je een girls night nodig hebt. Vertel het!,’ zegt Wynn terwijl ze me een zachte duw geeft. Ik denk na waar ik nu eigenlijk moet beginnen, maar ik weet zelf niet eens wanneer het is begonnen. Wynn en Gloria kijken me beiden ongeduldig aan tot Gloria zegt: ‘Kom op Sue. Heeft het soms iets te maken met die mysterieuze jongen bij ons op school?’
Ik kijk haar geschrokken aan en mijn mond valt open van verbazing. ‘Hoe weet je dat?,’ zeg ik verbaasd. Ik heb al die tijd gedacht dat het niet op zou vallen, maar blijkbaar dus wel. Als zelfs Gloria het opvalt dan is het echt heel erg. ‘Ach ik ben niet blind. De spanning spatte er vanaf tijdens de lessen,’ zegt Gloria lachend. ‘Als dat niets geworden is dan heb je echt iets heel fouts gedaan Sue.’
Nog voordat ik iets kan zeggen horen we ineens een tik op het raam, gevolgd door een tweede. Ik kijk naar Gloria en Wynn, die hun schouders ophalen en naar het raam lopen. Ik ga achter ze staan terwijl ze het raam opendoen. ‘Volgens mij is er bezoek voor jou,’ zegt Wynn glimlachend en Gloria kijkt me aan met een triomfantelijke blik die zegt: zie je wel?
Ik stap dichter naar het raam en kijk naar beneden. ‘Blake,’ zeg ik verbaasd. Ineens voel ik me ontzettend bekeken en ik weet verder niets uit te brengen.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook helemaal blij ben dat ik weer aan de slag kan. Het geeft een heerlijk gevoel om weer helemaal in het verhaal te zitten! :D

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:31

Super leuk dat je weer schrijft +:)+
moet ik alleen wel eerlijk bekennen dat dit stuk me echt totaal niet boeide en niet mijn aandacht kon vasthouden :o terwijl ik dat bij al je voorgaande delen wel had Y;(

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 23:34

thnx! ja dit stuk is weer totaal anders, maar dat komt denk ik ook omdat ik zelf weer even op moet warmen ;) In ieder geval was de bedoeling van dit stuk om even 'rust' in Sue's leven te krijgen en ook nog een leven naast Blake te laten hebben. Ik vind het namelijk altijd zo cliché dat het alleen nog maar om hun draait en de rest vervaagt...

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 00:11

Super leuk stuk weer, ik vind het echt een fijn verhaal om te lezen :D

Ben benieuwd naar de rest, maar doe alles maar op je eigen tempo :)

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 00:39

jeetje ik begon net te lezen en kan niet meer stoppen maar moet toch echt even gaan slapen! Ik lees morgen weer verder. Geweldig verhaal :)

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 02:40

Mijn complimenten, ben om half 11 zoiets begonnen met lezen, tussendoor werd ik nog geroepen maar voor de rest aan een stuk door gelezen, ontzettend spannend!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 07:57

Bedankt voor de complimentjes! Ik neem mijn laptop mee naar school dus wie weet kan ik in de pauze verder schrijven ;).

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:17

jippie weer nieuw stuk super *\o/*