Wat is er mis met burgerlijk . Lekker huisje, boompje, beestje. Handwerken/breien is gewoon huisvlijt zoals dat al eeuwen bestaat. Het raakt (zoals alles) een tijdje uit de mode om vervolgens na x jaar weer helemaal hip te worden. Retro is toch ook weer helemaal terug? En zeg nou zelf: wat is er nou lekkerder dan in de wintermaanden met een lekker breiwerkje op de bank te zitten . Ik vind het alleen jammer dat ik niet meer zo lang achter elkaar kan breien als een paar jaar terug. Het gebeurde wel dat ik in 1 week een trui breide. Nu duurt het wat langer..... Maar ik wissel het ook af: naaimachine, quilten, borduren, breien, lezen. Gewoon een lekker ontspannende bezigheid!
Patpen: helemaaaaaaaal niks mis met burgelijk-zijn, heerlijk juist! Heb vanochtend hardgelopen, nu de was opvouwen en al beloning van het gedane werk, het kopje thee met het dekentje/lap wol in wording op de bank
Lekker boeiend dat het burgelijk is. Waarom heet het eigenlijk zo. Mij kan het niets schelen, t is gewoon mn hobby of het nou burgelijk is of hip, maakt me niets uit. Voordeel is wel, dat als het hip is, er meer winkels en aanbod is.
Vroeger waren er idd meer handwerkwinkels dan nu. Maar omdat dat "burgerlijke" breien (boeiend) weer hip is, véél meer aanbod dan een paar jaar terug. Van de andere kant: in Duitsland is het volgens mij nooit uit de mode geraakt en is er meer te koop dan hier. En verder is er vooral via internet een groot aanbod. Hier in het dorp zijn geen winkels (op een dierenwinkel na voor de boerderijen) dus ik koop het vaak via internet. Vlakbij is nog wel een dorp waar een wolwinkel zit maar het is flink uitgedund hier in de omgeving. Of ik moet echt Utrecht centrum in. En volgens mij zit er dan nog maar 1 winkel...... Een tijd terug heb ik via ebay geweldige sokkenwol gekocht. Speciaal voor de kerst . Nog nooit gezien hier in Nederland. Rood met een goudkleurige draad erdoorheen. Moet toch eens zien of ik ze voor deze kerst nog kan breien. In Amerika hele aparte kerstruien gekocht dus daar horen ook aparte sokken bij
Als het zo kouder begint te worden, heb ik ook wel weer zin om wat te maken. Ik kan het niet zo goed (zelf), zeker met moeilijke patronen. maar dan beginnen we gewoon weer met mn dekentje, die ik vorig jaar niet heb afgemaakt!!
uh t is van die wol die 3 kleuren heeft geen idee hoe dat heet... maar het is zwart grijs wit... :p ja het is de muts op me hoofd zo voor de eerste keer zoiets maken vind ik hem nog wel goed gelukt:D:P...
Ik vind de muts toch wel leuk geworden hoor, en ach het is zondag niemand kijkt nu denderend, ben zelf net pas wakker, hihi
Toen ik vanmorgen thuis kwam kreeg ik te horen dat een kennis een jongen hier uit het dorp gestorven is aan een auto ongeluk, heb nu zo'n dubbel gevoel, maar eigenlijk vooral ook wel kwaad die jong zat zelf achter het stuur met nog 2 mensen erin de andere 2 gelukkig ongedeerd, hij reed met een extreem hoge snelheid en vloog de talud in en meters hoog de lucht en weiland in,. ik ken die weg maar al te goed en daar moet echt als een gek rijden wil je daaar een ongeluk krijgen . dus ja weet even niet wat ik ervan denken moet
maar verheug me wel al op morgen als ik mn eerste wol en naalden ga halen hihi
Maartje_M
Geplaatst: 16-10-11 17:47
Krissis schreef:
Nathalie: ik kan de kleuren niet goed zie maar zwart gemalleerd? Wat ik zo zie: leuke muts!! ( ding op je hoofd )
Erg leuke muts inderdaad! Leuk kleurtje! Ik hou van gemelleerd.
schiet al lekker op dat vrouwetje heefd geen tijd om het mij te leren, dalijk maar even langs mn oma hihi neem gewoon naalden en garen mee , dan moet ze wel hihi. anders alles maar stap voor stap via filmpjes grrr
om nog even terug te komen op het burgerlijk zijn , van thuis uit heb ik altijd een roerig leven gahad, veel meegemaakt. ik snak er erg na om een lekker rustig leven huisje boomje beestje , lekker vn die huiselijke dingetjes doen, heb tot nu toe vaak met mn zoontje geschilderd, grote doeken gekocht en ons er heerlijk op uitleven
Heerlijk lekker burgelijk. Der gaat niets boven lekker breien als het buiten sneeuwd met kop thee/chocomelk voor me snuffert. Poesje lekker op de bank naast me en ophaardje aan. Tv zachtjes aan. Me warme huispak aan ..... Heerlijk!
IK KAN HET IK KAN HET IK KAN HET hihi heb me 2 soorten garen gehaald de dikste naalden naja nr 7 en door naar mn oma, die keek me even scheef aan , maar uiteindelijk vond ze het wel leuk om het me te leren en al helemaal toen het me lukte ook nog hihi ze zei ik was de eerste en de enigste in de familie , dalijk maar snel mee hervatten voordat ik het nog vergeet wel brei ik wat te strak zei ze, maar ze zei zodra ik het goed te pakken heb word het vanzelf wel losser nu wel gewoon rect toe recht aan ,
Krisses wat leuk 2 soorten garen samen, ik houd het nog even bij eentje
dalijk mn zoontje van school halen even langs mn ouders en dan ga ik weer verder , kijken of het me nog net zo lukt als gister, gisteravond ging het best eig al goed , en blij dat ik was
NathalietjeB
Geplaatst: 18-10-11 13:16
kelly leuk he breien:D...moet vandaag en morgen maar weer even flink aanpoten om me volgende muts af te maken
moet voor een vriend ook al een muts maken dus heb ik voorlopig nog wel even druk