. Lekker huisje, boompje, beestje. Handwerken/breien is gewoon huisvlijt zoals dat al eeuwen bestaat. Het raakt (zoals alles) een tijdje uit de mode om vervolgens na x jaar weer helemaal hip te worden. Retro is toch ook weer helemaal terug? En zeg nou zelf: wat is er nou lekkerder dan in de wintermaanden met een lekker breiwerkje op de bank te zitten
. Ik vind het alleen jammer dat ik niet meer zo lang achter elkaar kan breien als een paar jaar terug. Het gebeurde wel dat ik in 1 week een trui breide. Nu duurt het wat langer..... Maar ik wissel het ook af: naaimachine, quilten, borduren, breien, lezen. Gewoon een lekker ontspannende bezigheid!
waren er idd meer handwerkwinkels dan nu. Maar omdat dat "burgerlijke" breien (boeiend) weer hip is, véél meer aanbod dan een paar jaar terug. Van de andere kant: in Duitsland is het volgens mij nooit uit de mode geraakt en is er meer te koop dan hier. En verder is er vooral via internet een groot aanbod. Hier in het dorp zijn geen winkels (op een dierenwinkel na voor de boerderijen) dus ik koop het vaak via internet. Vlakbij is nog wel een dorp waar een wolwinkel zit maar het is flink uitgedund hier in de omgeving. Of ik moet echt Utrecht centrum in. En volgens mij zit er dan nog maar 1 winkel......

)
Erg leuke muts inderdaad! Leuk kleurtje! Ik hou van gemelleerd.
moet voor een vriend ook al een muts maken dus heb ik voorlopig nog wel even druk