[VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:33

wat een geweldig stuk!!!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 19:39

@monikje; Het einde komen jullie niet te weten, omdat ik het topic ga sluiten op het spannendste moment :D Dan word dit topic verwijderd en ga ik verder met herschrijven, om er daarna mee naar een uitgever te stappen. Wil je weten hoe en wat er met dit verhaal gaat gebeuren, dan moet je je bij deze lijst onderaan schrijven, dan hou ik je met pb op de hoogte :j

tijgerr91 schreef:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah
Winniedekoe
Typhoon
Mar_fay
Ronaa94
dustyenmax18
Tijgerr91

Typhoon schreef:
wat een geweldig stuk!!!

Dankje :D

Voor iedereen in het algemeen: ik ben nog op zoek naar namen voor personages die ik er met het herschrijven aan toe voeg, dus als je nog een naam weet of jezelf in het verhaal terug wil zien, kun je me pb'en! :Y) Ook ideeën zijn altijd welkom!

_Snow_White

Re: [VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:06

Weer een heerlijk stuk op een dinsdagmiddag :)

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 06:46

Wow prachtig stuk weer! Ben nu al benieuwd naar t volgende stuk! :)
Ik weet helaas geen namen ben zo inspiratie loos als iets kwa namen :P

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:44

thoraklover schreef:
@monikje; Het einde komen jullie niet te weten, omdat ik het topic ga sluiten op het spannendste moment :D Dan word dit topic verwijderd en ga ik verder met herschrijven, om er daarna mee naar een uitgever te stappen. Wil je weten hoe en wat er met dit verhaal gaat gebeuren, dan moet je je bij deze lijst onderaan schrijven, dan hou ik je met pb op de hoogte :j

tijgerr91 schreef:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah
Winniedekoe
Typhoon
Mar_fay
Ronaa94
dustyenmax18
Tijgerr91
monikje

Ik heb mezelf erbij gezet. Ben benieuwd of het bij de uitgever lukt.

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:23

Ik heb het hele verhaal gelezen, echt een supermooi verhaal.
Hoop voor jou dat het lukt met de uitgever, ga mezelf ook even op de lijst zetten.

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:24

tijgerr91 schreef:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah
Winniedekoe
Typhoon
Mar_fay
Ronaa94
dustyenmax18
Tijgerr91
monikje
TessaM

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:15

http://www.boekscout-yo.nl/stap4.asp
Je moet eens naar de site kijken vind ik.
Heel mooi verhaal! alleen vond ik het in het begin soms verwarrend(eerst lijkt het alsof de rovers haar willen vermoorden of weet ik veel wat doen en dan nemen ze haar mee naar hun 'kasteel' en doen ze aardiger) en ze verliest wel heel vaak haar geheugen hé? Dat zijn mijn enigste opmerkingen :)
heel mooi!!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:46

ps:Heb je de naam Gwendoline niet toevalig uit robijnrood,Saffierblauw of smargardgroen? :D Voordat ik die boeken had gelezen had ik de naam nog nooit gehoord.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 21:43

kaatjeee1997 schreef:
http://www.boekscout-yo.nl/stap4.asp
Je moet eens naar de site kijken vind ik.
Heel mooi verhaal! alleen vond ik het in het begin soms verwarrend(eerst lijkt het alsof de rovers haar willen vermoorden of weet ik veel wat doen en dan nemen ze haar mee naar hun 'kasteel' en doen ze aardiger) en ze verliest wel heel vaak haar geheugen hé? Dat zijn mijn enigste opmerkingen :)
heel mooi!!

Klopt, dit stuk ben ik helemaal aan het herschrijven omdat ik het niet vind kloppen. Ik merk echt dat ik ben gegroeid met schrijven door bokt, omdat heel wat dingetjes in het begin voor geen meter kloppen of super kinderachtig zijn :+ Ik wil er niet te veel over zeggen, maar er worden heel wat scènes uit gehaald en nieuwe in gezet. Vind pas de laatste updates (dus die van +- 4 maanden geleden tot nu) op het niveau dat ik wil.

De naam Gwendoline had ik later pas bedacht. In het begin had ik de naam Gwen afgekort van Gwenhwyfar (koning Arthur), en toen dacht ik: Gwen is wel erg kort... wat als ik er 'doline' achter zet? Zal het dan chiquer klinken? :+ Ik ken die reeks niet die je opnoemt, zal het is google :j

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:53

TessaM schreef:
tijgerr91 schreef:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah
Winniedekoe
Typhoon
Mar_fay
Ronaa94
dustyenmax18
Tijgerr91
monikje
TessaM
shelltje

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 17:01

Nieuwe update! Wou hem gisteren al plaatsen, maar toen deed internet het niet... Veel leesplezier en ik wens iedereen fijne paasdagen! :D

Over een paar seconden, is mijn zwervende bestaan opgehouden. Over een paar seconden, verlies ik een vriend, mijn vroegere geliefde. Over een paar seconden, verlies ik mijn vrijheid. Ik sluit mijn ogen en haal diep adem. Er is zoveel dat ik achter me moet laten, zonder dat ik weet wat ik er voor terug ga krijgen. Zonder dat ik weet of het het allemaal waard is.
De mooie herinneringen van Valko en mij schieten door mijn hoofd. Mijn hoofd tegen zijn warme borstkast, zijn handen die voorzichtig door mijn haar strijken, zijn lippen tegen de mijne. Zijn vriendelijke stem die me zowel kan troosten als aan het lachen kan maken.
Ik werp een blik achterom. Hij zit statig op zijn merrie, die staat te dribbelen van ongeduld. Zijn ogen houden die van mij gevangen. Zonder iets te zeggen, kan ik zijn boodschap horen. Onze wegen splitsen zich hier, en leiden verder zonder elkaar ooit weer te kruisen.
Tranen branden weer in mijn ogen, mijn handen klemmen zich zo strak om de deurklink dat mijn vuisten er wit van zien. Ik moet verder met mijn leven. Ik moet nu een keuze maken. Hoe graag ik hem ook bij me wil houden, hoe graag ik ook bevriend met hem wil blijven, het kan niet als ik deze deur door loop. Onze levends zullen te verschillend zijn, de afstand te groot.
Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan dat ik hier niet eerder over nagedacht heb. Oké, er was een besef in mij, diep weg gestopt dat ik hem nooit meer zou zien. Maar de keuze om bij hem te blijven was niet in me opgekomen.
Hij knikt ten afscheid met zijn hoofd. Hij heeft de keuze voor mij al gemaakt. Ik zie hem slikken, een traan rolt uit zijn ooghoek. Dan geeft hij een ruk aan de teugels om het paard te keren en schiet er in een snelle galop vandoor.
Nee! Paniek maakt zich van mij meester. Ik wil niet dat hij weg gaat, dat hij me hier alleen achter laat. Ik weet dat hij doet wat het beste voor me is, maar zo voelt het niet. Het is alsof een deel van mijn hart word weggerukt. Ik hijg alsof ik een zware inspanning heb geleverd, twijfelend over wat ik moet doen. Wanneer ik mijn hart zou volgen, dan zou ik Valko achteraan gaan. Wanneer ik mijn hoofd, dus verstand volg, laat ik hem los en ga verder met mijn leven. Ik heb zo veel mooie momenten met Valko beleeft, ondanks de tegenslagen. Hoe zou het zijn om met hem rond te blijven trekken, vrij van alles en iedereen, in elkaars gezelschap? We zouden plezier beleven, elkaar verhalen vertellen, avonturen beleven. Aan de andere kant vraag ik me af hoe het zou zijn om mijn ouders weer in de armen te sluiten en de toekomst die zij mij voorschreven te volgen. Veilig en vertrouwd.
Je bent niet voor niets weggelopen, zegt een stem in mijn binnenste. Is dat zo? Ben ik niet voor niets weggelopen? Was ik niet gewoon naïef en egoïstisch?
In plaats van mijn hoofd te volgen en het te laten voor wat het is, en de deur naar mijn toekomst te openen, ren ik de trap af, achter hem aan. Maar hij is al de heuvels in gereden en is niets meer dan een stip in de verte. ‘Nee! Valko stop! Ga niet weg! Laat me niet alleen!’ gil ik zo hard ik kan, met al mijn kracht. Mijn stem galmt over de vlakte, maar er komt geen antwoord. ‘Valko!’ gil ik nog harder. Weer geen antwoord.
Huilend laat ik me op mijn knieën vallen, ondanks het grint dat prikt in mijn huid. Het is zinloos. Hij is te ver weg om me te horen. Ik vervloek mezelf erom dat ik te lang getwijfeld heb, dat ik niet meteen achter hem aan gegaan ben. Na alles wat hij heeft gedaan voor me, had ik niet eens mogen twijfelen. Hij had een waardig afscheid verdient, meer dan alleen een blik achterom.
Huilend sla ik mijn handen voor mijn gezicht. Wat heb ik nou gedaan? Ik heb hem laten gaan, de man die mijn leven redde, de man die ik vertrouwde, de man waar ik van hield, en nog steeds houd.
Alles om me heen staat stil, het enige wat ik zie is hem. Zijn lach, die mijn dag verlicht. Zijn ogen, die me dwars door mijn huid mijn ziel in kijkt. Zijn warrige haar, dat danst in de wind. Maar ondanks dat hij op mijn netvlies gebrand staat, weet ik dat hij niet meer bij me is. Want ik voel alles behalve zijn aanwezigheid.

Voor mijn gevoel zit ik daar een paar uren, tot de zon bijna onder de aarde zakt. De kou van de nacht prikt in mijn huid die slechts bedekt is door een veels te dunne stof. De stenen hebben afdrukken in mijn knieën achtergelaten. Mijn handen zijn verkrampt doordat ze de hele tijd in dezelfde houding lagen. Maar ik voel het nauwelijks. De pijn in mijn hart is veel groter dan de pijn in mijn lichaam. Het is alsof ik doorzeeft ben door een kanonskogel die een grote leegte in mijn borst heeft achtergelaten. Ik staar voor me uit, door een waas van verdriet. Mijn tranen zijn opgedroogd op mijn gezicht, waardoor mijn wangen schraal en trekkerig aanvoelen. Mijn haar, dat vies en hard is geworden van de modder, slaat in mijn gezicht.
Ik vraag me af waar Valko nu is, waar hij nu aan denkt. Zal hij verdrietig zijn? Zou hij zich bedenken en terug rijden om me op te halen? Of zal hij zijn herinneringen aan mij van zich afschudden en door gaan met zijn leven?
Een zachte, verbaasde vrouwen stem rukt me uit mijn stroom van gedachten en herinneringen over Valko. ‘Gwen? Ben jij dat? Ben jij dat echt?’ De stem trilt, alsof ze op het punt staat in huilen uit te barsten. Ik probeer de stem te negeren, alles om me heen weer buiten te sluiten en me weer weg te laten voeren met de stroom in mijn hoofd. Ik wil niemand zien, met niemand praten, behalve met hem. Degene die ik de rug toe heb gekeerd.
‘O, god. Je bent het echt. Je bent terug.’ De stem breekt en ik hoor korte uithalen van haar gehuil. Of het komt van mezelf, ik kan niet meer helder nadenken om het geluid van elkaar te onderscheiden.
Ik hoor het grind knisperen onder haar voeten wanneer ze naar me toe loopt en naast me neer zakt. Ze slaat haar arm om me heen en wrijft troostend over mijn rug. De aanraking herinnerd me aan Valko’s armen om me heen. De vergelijking doet zo’n pijn dat ik nog harder begin te snikken zonder dat er tranen over mijn wangen lopen.
‘Rustig maar, het is goed,’ huilt ze tegen mij. ‘Je bent veilig, je bent thuis.’
Maar ik huil niet van opluchting, ik huil omdat ik iemand ben verloren van wie ik veel hield. Het idee dat hij nu ergens door de bossen rijd en niet bij me is, en dat hij nooit meer bij me zal zijn voelt als een baksteen in mijn maag. Maar dat weet de vrouw die me probeert te troosten niet. Ze weet helemaal niets.
Ik til mijn hoofd op, die gezwollen en nat aanvoelt van het huilen, en kijk haar aan. Mijn adem stokt in mijn keel als ik in haar ogen kijk. Ik ken haar. Ik ken haar heel goed. Korte stukken herinnering schieten me te binnen. Haar bruine lange bruine haar dat golft om haar hoofd, haar vrolijke bruine ogen die zelfs onder de glazige wand van tranen glinsteren. ‘Anna!’ Verrukt, ongelovig, verbaasd roep ik haar naam.
‘Ik ben het Gwen, ik ben het. God, ik dacht dat je dood was! Ik wist niet dat ik je ooit nog terug zou zien,’ zegt ze terwijl ze elke vezel van mijn gezicht bestudeerd, de tranen nog steeds over haar wangen lopend. ‘Ik heb je zo gemist.’
Ik wil hetzelfde tegen haar zeggen, maar ik krijg het niet over mijn lippen. De waarheid is dat ik haar vergeten ben, geen een moment is ze in mijn hoofd opgekomen. Overspoelt door schuldgevoel omhels ik haar. ‘Ik ben terug Anna, ik ben terug.’
Ze drukt me nog steviger tegen zich aan waardoor ik bijna geen adem meer kan halen. ‘Ik ben zo blij, je wilt niet weten wat er allemaal door me heen ging toen je weg was, ik dacht dat ik je nooit meer zou zien, dat je ontvoerd was.’
O, verdomme. Ik heb er echt een puinhoop van gemaakt. Ik had nooit weg moeten lopen. Zij was mijn beste vriendin voor ik vertrok. En ik heb het haar niet eens verteld. Ik heb haar vertrouwen geschaad, haar in de steek gelaten. Ik had niet eens een briefje achter gelaten. Hoe moet ik dit allemaal opbiechten?
Veel tijd om na te denken heb ik niet als ik een verschrikte stem hoor die alleen van een heks afkomstig kan zijn, zo hoog en vals klinkt het. Een rilling van afschuw loopt over mijn rug. ‘Hemeltje! Wie is die zwerver die je in je armen houd Anna? Je weet dat ik geen zielige wees in mijn huis wil hebben!’ Anna richt haar hoofd op en kijkt naar de eigenaar van de stem en antwoord: ‘Mrs. Lawcy, Gwen is weder gekeerd!’

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:15

ohh jezus, het zal je moeder maar wezen..
Misschien was ze toch beter bij valko geweest.. :=

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 17:20

:))

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:57

alles weer bijgelezen...
mooi stuk weer, en lekker subtiel van die moeder inderdaad! :=

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:41

Jeetje lekkere reactie van die moeder :=
Maar wel weer een leuk/mooi stuk! Ik kan mij zo goed inleven in Gwen, moet regelmatig een keer slikken :o

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:20

Gaaf stuk!!
En idd.... Die moeder :=

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:12

:j Mooi geschreven ik zat er weer helemaal in.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:20

Wanneer komt een upje? O:)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 14:31

Aan het einde van deze week waarschijnlijk. Heb nu een uitwisselingsstudent over de vloer dus heb geen tijd gehad om te schrijven :j

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 02:44

shelltje schreef:
TessaM schreef:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah
Winniedekoe
Typhoon
Mar_fay
Ronaa94
dustyenmax18
Tijgerr91
monikje
TessaM
shelltje
Maaike_kealy

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:19

Wanneer nieuw stukje? :D :D

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 23:12

TheHorseInn schreef:
Wanneer nieuw stukje? :D :D

Morgen :j De update is al af, maar had nog geen tijd gehad om hem te plaatsen :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:20

oeh spannnenddd! ben benieuwd!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:51

Ben benieuwd!!