[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Re: Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:25

Ik heb gisteren roodkapje afgemaakt en nu ben ik begonnen aan een groot borduurpakket van Forever Friends.
Ik heb echt de smaak weer te pakken.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:48

Ik ben ook aan het borduren. Ben jaren terug begonnen toen ik bij mijn oom en tante woonde en daar niet kon paardrijden dus tijd had. Toen tijd niet en heb het tijdje terug weer opgepakt in de nachtdiensten. Deed toen maar paar steekjes per keer.
Maar aangezien ik nu in de ziektewet zit tijdelijk ivm beenbreuk heb ik zeeen van tijd.

Ben bezig met het kattenalfabet.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 10:10

herken het plenty tijd hebben doo beenbreuk, heb er een half jaar thuis mee gezeten en loop nopg steeds niet goed

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:14

Mijn moeder deed het vroeger en heeft heleboel verschillende dingen gemaakt, toen door lichamelijke klachten kon het niet meer.

Maar sinds afgelopen week lukt het weer, ze is bezig met een koe te borduren.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:27

magriet schreef:
herken het plenty tijd hebben doo beenbreuk, heb er een half jaar thuis mee gezeten en loop nopg steeds niet goed

Wat voor breuk had je? Tja hoop niet dat het bij mij zo is dat ik niet goed meer loop hierna. brrr.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 11:06

Ik ben eruit hoe het werkt met de cd-rom. Gewoon het patroon uitprinten en dan komen de nummers van de garen eruit

Tyke je hebt pb

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:18

magriet schreef:
Ik ben eruit hoe het werkt met de cd-rom. Gewoon het patroon uitprinten en dan komen de nummers van de garen eruit

Tyke je hebt pb

Super dat de CD rom zo makkelijk werkt. :Y)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 13:11

Ja de cd rom is echt gemakkelijk. Ik heb nog geen foto's gescand om uit te proberen. Ws komend weekend even proberern.
Ik heb nog heel veel liggen maar ja vanaf een foto borduren is ook erg leuk. Moet maar snel doorborduren

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:18

magriet schreef:
Ja de cd rom is echt gemakkelijk. Ik heb nog geen foto's gescand om uit te proberen. Ws komend weekend even proberern.
Ik heb nog heel veel liggen maar ja vanaf een foto borduren is ook erg leuk. Moet maar snel doorborduren

Ik ben erg benieuwd, als je het projectje afhebt graag even een paar foto's maken van het eindresultaat. :D

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 13:21

Foto's maken gaat wel lukken maar ik moet eerst ontdekken hoe de scanner werkt. Ach de meetlat van Winnie en het abc van bambi moeten eerst af.
Dan heb ik nog een zeilboor liggen en een winters landschap. Werk zat dus.
Ik ga naar beneden om te eten, borduren afwassen en nog wat hhwerk

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:30

magriet schreef:
Foto's maken gaat wel lukken maar ik moet eerst ontdekken hoe de scanner werkt. Ach de meetlat van Winnie en het abc van bambi moeten eerst af.
Dan heb ik nog een zeilboor liggen en een winters landschap. Werk zat dus.
Ik ga naar beneden om te eten, borduren afwassen en nog wat hhwerk

Nog voldoende werken hebben liggen klinkt mij bekend in de oren, de meeste pakketten die ik nog hebt liggen hebben guldenprijzen er nog op staan. :+ :D

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 13:31

Zo erg is het gelukkig nog niet maar ja ik heb de borduurziekte eigenlijk ook pas sinds 2 jaar weer ontdekt

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:33

Haha, ik heb ook nog pakketten met guldenprijzen :D
Die cd ga ik ook aanschaffen. Het lijkt me echt leuk om mijn paard en mijn katten te borduren :j

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:34

magriet schreef:
Zo erg is het gelukkig nog niet maar ja ik heb de borduurziekte eigenlijk ook pas sinds 2 jaar weer ontdekt

Ik borduurde vooral 10 jaar geleden, hebt volgens mij meer dan 50 pakketten afgemaakt toen en er liggen nu nog iets van 5 pakketten.
Ik ben nu sinds een maandje geleden weer begonnen en al 2 projectjes afgekregen. 8-)

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:49

Ik had trouwens nooit verwacht dat er zoveel bordurende bokkers hier waren.
Heb een tijdje geleden ook eens gedacht: zal ik een borduurtopic openen, maar had echt het idee dat er toch bijna niemand was.
Wel ben ik benieuwd naar meer foto's.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:29

zit er aan de ene kant over te denken om de twee schilderijen die ik tot nu toe af heb te koop te zetten...maar aan de andere kant vind ik dat dan ook weer zonde :=

verder ben ik wel een stuk opgeschoten met mn werk van Marjolein, maar nog niet echt dat je veel verschil gaat zien met de eerste foto :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:11

Gisteren mijn Asian Beauty uit de verpakking gehaald, ik was van mening dat er niet met zilverdraad geborduurd hoefde te worden, maar dat moet dus wel: dat wordt nog een uitdaging.

Verder kwam ik er ook achter dat het telpatroon niet compleet is, dus er is meteen een mailtje naar Lanarte gegaan...hoop dat ze het ontbrekende gedeelte toe kunnen sturen? Baal er wel van.
De Aida stof blijkt bij nader inzien toch niet zo grof, en is gelijkmatiger dan telstof, dus ik denk dat ik het zo laat. Als ik me aan de stof achteraf loopt te ergeren kan ik het met ecru of wit altijd nog opvullen.

Hebben jullie het weleens meegemaakt dat het borduurpakket niet compleet was? Of dat je tekort garen had?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:59

Ik heb wel eens te weinig garen gehad van een paar kleuren. Echt een ramp vind ik dat.
Of dat je nog maar een paar centimeter had en daar nog een paar kruisjes her en der moest maken, zodat je steeds moest aan- en afhechten. Wat dan ook weer draad kost. Zit je een beetje te prutsen om net nog dat ene kruisje te kunnen maken.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 20:44

Door een fout heb ik wel eens tekort aan garen gehad. Gelukkig heb ik een collega die heel veel op voorraad heeft

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:34

Daarom koop ik nooit geen pakketten, ben bang dat er iets mist of te weinig van is.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 21:36

Ik heb nog nooit tekort gehad. heb het zelf eenmaal gepresteerd om met bijbehorend garen 2x het te borduren, moest toen alleen nieuwe stof kopen.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:37

Ik heb ook nog nooit tekort gehad, het klopte tot nu toe allemaal! zelfs ruim garen over altijd :j

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:29

^) Potverdrie.... dacht ik net hier in Duitsland vlakbij een hobbywinkel gevonden te hebben met borduurgaren.... verkopen ze alleen maar Anchor }:0
En volgens de verkoopster was DMC ook niet te verkrijgen in Duitsland. Dat werd alleen in NL verkocht.... en ik ben al begonnen met DMC dus kan ik ook niet tussendoor Anchor gaan gebruiken wegens het (mogelijk) kleurverschil....
Zucht.... dan toch maar morgen ofzo Pippoo's in Emmen bellen of ze die ene kleurtjes op voorraad hebben en zo niet of ze dan besteld kunnen worden.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:38

Flettie je kan de magere man ook proberen.
Volgens mij verstuurd die ook naar Duitsland, en anders bestel ik er binnenkort aida en bestel jou kleurtjes even mee, dan stuur je het geld+ de verzendkosten naar duitsland en verstuur ik het naar jou.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:04

Ik vind alleen dat de Magere Man teveel verzendkosten vraagt voor 3 strengetjes die ook wel in een envelop passen :')

Maar lief aangeboden :+:
Ik bel wel eerst met Pippoo's in Emmen. Ik werk zelf in Emmen dus dan moet ik maar een keer 's avonds na het werk even de stad in. Mocht het bij Pippoo's te lang gaan duren met bestellen dan klop ik wel bij je aan ;)