[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kathmandu

Re: [CENTRAAL] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:08

thissi: Lieve tekening, maar ik denk niet dat deze echt veel geld op gaat leveren, aangezien het vrij makkelijk na te maken is.
alena: Weer een mooie! Ik vind het alleen jammer dat ook bij deze de oogjes helemaal zwart zijn. Dit geeft minder uitstraling. De haartjes heb je weer ontzettend mooi uitgewerkt. €10-15
Wendy15: Weer mooi! Ik vind de uitstraling goed gelukt. €15

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:25

Maar weer even een stukje bij taxeren..

Pagina 8:
- marthine: Je foto's doen het niet meer
- nujaro: Leuke tekening, maar nog even verder oefenen voor je er geld voor vraagt Ja
- Jaimyliefje: Niet alles ligt aan de foto Knipoog Even lekker voor jezelf oefenen en niks voor vragen
- love_fylkir_: Leuk schilderijtje maar niet helemaal kloppend. Nog even verder oefenen
- Fnanne: Prachtig! niks op aan te merken Lachen 75 euro voor a4
- Lontje: Prachtige tekening! Heel sfeervol Ja iets groter dan A4? 100 euro, a3 150!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:33

Pagina 9:
- JoSav: Die eerste vind ik werkelijk prachtig met die 'gouden' vacht zo! 125 euro! De 2e spreekt mij minder aan. 50 euro
- astridjhu: Leuke tekening, maar niet voor verkoop Lachen
- Vajente: Erg mooie tekening! 50 euro
- astridjhu: 5 euro. Probeer het wat 'glimmender en gladder' te krijgen
- WannieSannie: Jammer van de kreukels, niet meer verkoopbaar. Zonder kreukels 7,50

Niet al te uitgebreid commentaar van mij vanavond geloof ik Nagelbijten / Gniffelen Maar het moge duidelijk zijn Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:38

Pagina 10:
- Jaimyliefje: Nog even verder oefenen
- babe: Gaaf! 30 euro
- Ciinderella: Mooie zachte tekening. 40 euro
- Mik_: Welk formaat? A4 = 50 euro
- Evelijn_: Tryggur Lovers Mijn paardje Schijnheilig 25 euro Ja voor je broer ook 25
- Lunas: Nog even oefenen

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:51

_Maurits_ - 5, je bent al op weg, de schaduwen mogen wel wat meer, ook in het gezicht zelf.
Alena - 30, heel mooi geschaduwd!
thissi - 5, grappige tekening!
Alena - 30, weer heel mooi geschaduwd Clown
Wendy15 - 45, mooi zacht getekend paardenhoofd, hoofdstel wel mooi scherp!

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:53

En dan nu mijn eigen tekening:
A4 papier
Zacht pastelkrijt

Afbeelding
(linksboven naam weggehaald, dat is even privé Clown)

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:55

HorseFury: Wat prachtig! Je tekening heeft heel veel expressie. Ik werk zelf nooit met pastel, maar dit haalt me misschien wel over Nagelbijten / Gniffelen. €30, minstens Ja.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:35

ZO Wow! Wat een gave tekening, de vlekken doen wat afbreuk aan de kwaliteit, maar verder vind ik hem zeker €50,- waard, heel sprekend portret Ja

hoefnagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:02

Pagina 15:

Nujaro: 1e: Leuk gedaan, een leuke pose ook! Ik denk ongeveer €5,-
2e: Ook leuk, maar het is een beetje krasserig waardoor ik er nog niks voor zou vragen.

Pagina 16:

Rooslovertje: Heel mooi, vooral de ogen vind ik prachtig gedaan. Ik denk ongeveer €15,- tot €20,-.
Lontje: Wow! Echt geweldig gedaan, ik heb eigenlijk geen commentaar. Minimaal €50,- maar ik denk
wel meer.
Wendy15: Mooi gedaan, lekker vrolijk met al die felle kleuren. Ongeveer €30,-.
_Maurits_: Leuk, maar ik zou nog even dooroefenen als ik jou was, voordat ik het zou gaan verkopen.
Alena: Wauw, je hebt de uitdrukking op z'n koppie heel mooi nagemaakt, knap zeg! Hier kun je denk ik wel €15,- tot €20,- vragen.
Thissi: Heel leuk om aan iemand cadeau te geven, maar ik zou het nog niet gaan verkopen.
Alena: Ook hier heb je de uitdrukking op z'n koppie heel mooi nagedaan. Ook ongeveer €15,- tot €20,-
Wendy15: Heel realistisch gedaan zeg! Verder geen commentaar. €20,- tot €30,-.

Pagina 17:

HorseFury: Echt prachtig gedaan! Je werk is wat vlekkerig maar dat stoort absoluut niet, dat heeft juist wel iets. Minstens €40,-.

En dan nu weer een werkje van mij:

Arabier, op A4-formaat met tekenpotloden en houtskool.
Afbeelding

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:10

A4-formaat
pastelpotloden
een hele middag aan gewerkt
Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:14

XxLietjuhxX: Hmm. Ik vind het een beetje raar afgesneden bij de hals. Wel knap dat je met houtskool werkt. Blijf lekker dooroefenen en je wordt vanzelf beter Haha!! €0-5
nujaro: Volgens mij ben jij ook besmet geraakt met het poezen-teken-virus op bokt Tong uitsteken? Leuk begin hoor! Ik vind het alleen jammer dat de kleuren zo in elkaar overlopen. Probeer behalve met zwarte lijntjes ook echt met schaduw te gaan werken, dan wordt hij realistischer. €5-10

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 20:23

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:31

Lontje:
1. Spannende compositie, mooi dat de poes zo wegvalt in het zwart. €30
2. Ook dit moment vind ik erg mooi getekent. Origineel. Ondergrond vind ik wat minder, deze loopt niet zo lekker over. €30

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:50

Pagina 11
nujaro: Netjes gedaan, hier en daar is ie wat krasserig, probeer dat te voorkomen, ook de vlekken op je papier Knipoog Je hebt al mooi de delen in het oog aangegeven, maar probeer ze nog wat meer te laten uitkomen. €5,-
astridjhu: Leuk neergezet, persoonlijk zou ik proberen meer met schaduwen te werken zodat er meer dipete inkomt, nog even geen vergoeding Lachen
rooslovertje: Erg mooi gedaan. Het bit sluit niet op de mond aan helaas Knipoog Het oog mag ook iets levendiger. €5-7,50
Lontje: 1e: Erg mooi neergezet, ergens lijken me de verhoudingen niet lekker te liggen maar kan er ook niet echt een vinger opleggen. Verder uitdrukking en detail erg mooi. €30,-
2e: Sluipkatje met de rare onderkaak *LOL* Het donkere voegt iets toe. Leuk dat je altijd van die aparte posities uitkiest(slaat eigk ook al op die van je eigen kat) €30,-
Fnanne: 1e: Wat een heerlijk koppie! €40-60 (sorry voor t grote gat, taxeren blijft lastig)
2e: Ook erg mooi neergezet qua kleuren. Persoonlijk zie ik liever sommige schaduwen iets minder scherp. €35,-
3e: Heerlijk plaatje qua uitstraling Lachen vlechtjes zijn super en t paard is ook netjes, op mensen nog even wat oefenen Knipoog €30,-
highwaykind: wat een rare scheve mond Nagelbijten / Gniffelen verder erg netjes €25-30

Pagina 12
sammyvriend: foto doet t niet meer
sindbad: Leuk! Komt wel getekend over maar dat heeft echt een bepaalde charme vind ik Lachen €20,-
MlieZ88: Wat een schatje! Neus is erg mooi en die ogen hebben echt zo'n lieve uitstraling. €60,-
Evelijn_: 1e: Hij lijkt misschien niet helemaal te kloppen, maar je hebt m wel mooi ingevuld. €7,50
2e: Het oog lijkt wat te ver opzij te zitten, maar de bles kan dit ook vertekenen misschien.. €10
highwaykind: Leuk die combinatie van materialen! De neus lijkt wat breed en het oor lijkt zo wat raar. Verder mooie uitdrukking en ingevuld. €25-30
Vajente: Mooi. Misschien dat wat je aangeeft niet klopt en gevoelsmatig onbetaalbaar denk ik Knipoog €50-60
highwaykind: Jammer van de haren en ik zou of het shirt inkleuren of de omtrekken weglaten. Het oor vind ik nog wat raar en afsteken tegen het hoofd. De uitdrukking is wel mooi, die ogen! €25,-

Pagina 13
merrieveulen: Leuk! Heel wat anders maar geweldig qua uitstraling ondanks dat het "simpel" neergezet is. Pff taxeren vink dan lastiger... €15?
Fnanne: Heel mooi neergezet! Ook mooie actie erin. €50,-
oneilltje79: 1e: Jouw herstel herken je altijd. Verhoudingen lijken me niet te kloppen. €50,-
2e: €45,-
Fnanne: Deze vind ik heel mooi neergezet met dat heldere oog! €70,-
XxLietjuhxX: Probeer wat donkerder te tekenen zodat ie meer opvalt. Nog even dooroefenen.
Fiffill: 1e: Wat een heerlijk plaatje! Probeer wat meer schaduw erin te verwerken. €15,-
2e: De verhoudingen kloppen niet helemaal. Hier heb je al met meer schaduw gewerkt, probeer daar nog meer mee te doen Lachen €10,-
highwaykind: Mooie uitstraling! €30,-
janique: *LOL* Heerlijk plaatje! Blauw van de pet, hm hoe leg ik dit uit... lijkt wat meer geveegd dan de rest waardoor ie niet helemaal erbij past. €35-40

Pagina 14
Fnanne: Mooi plaatje met die haartjes zichtbaar! €40-45
Plaudar: Mooi gedaan. Ogen lijken wat apart, qua uitstraling. €25,-
oneilltje79: 1e: Leuk plaatje. €45,-
2e: Oog komt mij wat spookachtig over, verder mooi. €50,-
Mik_: Mooie uitstraling. Alleen lijkt het of je een stukje van de neusriem bent vergeten. €30,-
Lunas: Lieve uitstraling. Het oor steekt alleen erg af. En de verhouding lijkt niet helemaal te kloppen. €15-20
XxLietjuhxX: Probeer met meer contrast en schaduw hem nog wat levendiger te maken. Nog even oefenen.

Pagina 15
astridjhu: Eens heel wat anders *LOL* Netjes gedaan, al lijkt ie me nog wat plat. €5,-
Vajente: Mooi, lief plaatje. €60-70
rooslovertje: Hoofdstel is netjes, probeer op het lijf en hoofd meer detail aan te brengen. €5-7,50
Cyntje: 1e: Netjes. Hier en daar mag er wat meer diepte in, lijkt ie wat platter. €10,-
2e: Oren vind ik wat afsteken en misschien het blauw wat meer erbij laten horen, het steekt nu wat af. €10-15
Gupjes: Lief plaatje. Hoofdje van het veulen oogt wat raar in mijn ogen. Voortaan aub het formaat erbij zetten. A4: €10-20
edelweis1: Boe! *LOL* Heerlijk plaatje! Mag wat minder krasserig op zich. €15,-
XxLietjuhxX: Leuk plaatje, mag nog meer contrast en detail in. Nog wat verder oefenen.
Fiffill: Jammer dat je niet de versie plaatst die echt af is. Lief plaatje verder. €20-25
XxLietjuhxX: De verhoudingen kloppen niet, je hebt wel al beter met schaduwen gewerkt! Toch nog even verder oefenen.
nujaro: 1e: Probeer meer tijd aan de verhoudingen en het inkleuren te besteden. Verhoudingen kloppen niet en hij mag minder krasserig. Nog even oefenen.
2e: Ook hier probeer minder krasserig in te kleuren, het oog mag ook levendiger. Nog even oefenen.

Pagina 16
rooslovertje: Heerlijke blik! De haartjes heb je ook mooi getekend, jammer van de oortjes. €10-15
Lontje: Oh heerlijk plaatje! Tekening heeft zoveel uitstraling. €70,- zeker
Wendy15: Eens wat anders! Mooi neergezet met die zwarte achtergrond. €25-30
_Maurits_: 1e: Leuke tekening. Probeer er nog wat meer schaduw/contrast in aan te brengen. €5,-
2e: Verhoudingen kloppen niet en hier mag veel meer schaduw en contrast in om het levendiger te maken. Nog even oefenen.
alena: Lief veulentje. Neusje lijkt wat raar op het hoofd te staan. €7,50-10
thissi: Hij mag minder krasserig en de verhoudingen kloppen ook niet. Nog even oefenen.
alena: Netjes, probeer alleen de ogen wat levendiger te maken, nu zijn ze een zwart gat. €7,50
Wendy15: Heel netjes! Mooi oog en dat hoofdstel is ook erg netjes. €15,-

Pagina 17
HorseFury: Mooi neergezet, jammer van het vlekkerige papier, probeer dat voortaan eerst even weg te gummen Knipoog €15-20
XxLietjuhxX: Verhoudingen kloppen nog niet helemaal. Probeer vooral op de hals nog wat meer schaduw aan te brengen. Nog even oefenen.
nujaro: Probeer er nog wat meer diepte erin te brengen en het meer 1 geheel te maken. Nog even oefenen.
Lontje: 1e: Oh heerlijk zoals ie uit het papier lijkt te komen! €50-60
2e: De verhoudingen lijken raar, maar op de foto had ie ook al zo'n rare kop Clown Verder heerlijk plaatje. €45-50

Eindelijk weer bij. Als ik het nog een keer zover laat komen word ik gillend gek Clown

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:55

Lontje: heel lief paardenhoofd, zeker 30€, ontzettend lieve uitstraling!

maurits: ik geloof dat als je verder oefent, je tekeningen heel mooi worden, want nu al zit er veel uitstraling in Lachen

alena: je hebt een leuke stijl, het veulentje minstens 20€, de tweede tekening wat minder, maar toch zeker 15€. Dat veulen heeft een superlieve uitstraling!

Wendy: netjes getekend, zeker omdat het een schimmel is, denk aan 20-25€? De bloem is ook erg mooi, sommige dingen iets minder aan, ook wel 20€.

HorseFury: prachtig, ik hou echt van die stijl, vind het magnifiek, echt mooie uitdrukking, zeker 40€.

Lietjuh: die stijl spreekt me niet echt aan, maar hij is op zich wel mooi gelukt. 10€

Nujaro: je gebruikt mooie lijnen, hij is correct, nu zou ik proberen van er wat meer detail in te steken. Imo ben je op de goede weg, en kan er met meer werk zeker iets HEEL moois uitkomen. 15-20€.

Lontje: weer hele mooie tekening, echt in orde! Hij kijkt wel wat droevig Knipoog zeker 30€, eveneens voor de tweede. Die vind ik nóg echter, maar minder 'intrigerend' dan je eerste.

Ik vind dit taxeren ERG moeilijk, probeer steeds de tekeningen ook te vergelijken om tot een "juistere" prijs te komen maar dat is zo moeilijk! Heb er daarom ook steeds geprobeerd een reden bij te geven, omdat dat waarschijnlijk meer zegt.

Hier twee tekeningen van mij, met een verschil in tijd. Het paard is een aantal maanden later gemaakt dan de Dobermann.

Afbeelding

Afbeelding

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:34

ik verveelde me gisteravond,,dus heb ik iets uit de donald duck na getekend! mag ik dat ook hier plaatsen??

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 09:38

Als je wilt dat we het taxeren mag dat. Als je tips wilt over je tekening voor een volgende keer kun je beter een topic openen op CB (Creabea onder de 16) of UK (Uit de kunst).

Lees eerst even de aanwijzingen op de eerste pagina voor je iets plaatst Knipoog

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:56

okee:P,, ik plaats de tekening hier zometeen even!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:59

Afbeelding

dit is mijn frutseltje,,

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:48

sprietlover: Ik vind hem erg leuk nagetekent. Helaas kan ik er toch geen geld voor taxeren, je hebt geen eigen stijl toegevoegd.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:10

okee Tong uitsteken
maarja,, dan zal je geen 1 tekening mooi vinden!,,
ik ben nu druk bezig met een andere!

nujaro

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:00

A-4, met 1B potlood
Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:19

centraal veranderd in info Nagelbijten / Gniffelen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:23

Alle centrale topics zijn veranderd/verwijderd/samengevoegd..

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:42

Info klinkt zo stom, maargoed, gewoon weer verder taxeren:

nujaro: Leuke oefening, ik denk dat als je wat meer oefent je die katjes echt steeds beter onder de knie krijgt! Ik vind het alleen een beetje jammer dat je zo'n groot papier hebt en dan van die kleine poezenkopjes erop tekent, dat staat zo 'klein'.
€5-10