Er zit niks bij (behalve ophangringen), dus even wisselveren halen en kijken wat ik als achterwand ga pakken. Maar, blij. Hij is 110 bij 80 cm.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Bijna t zelfde
Maar haar bedoel ik idd.
vikawiek schreef:Oh Ximoik herkende hem gelijk!
Wat knap de hoeveelheid kleurschakeringen die je hebt gebruikt, je zou helemaal niet zeggen dat je maar 2 kleuren hebt gebruikt
_roodvos_ schreef:Ooohhhh
Eens met Vikawiek, ik was echt verbaasd dat dit maar één kleur is. Mijn eerste gedachte was "voor deze challenge? Die is toch helemaal niet monochroom??". Heel cool.
Signe schreef:Echt onwijs mooi Jis! Jij hebt het monochroom in de vingers.. Is dat een olieverf eigenschap? Ik zie vaker de olieverfschilders een monochrome ondergrond opzetten. En daarna werken naar meer donker en meer licht. Dat lukt met aquarelleren minder goed.
Signe schreef:Hey Gelato!
Heerlijk dat je je hier op je gemak voelt om feedback te vragen en knap dat je merkt dat je vastloopt.
Het eerste wat ik wil zeggen is dat ik best happy ben met wat ik maak, maar ontstemds niet dat op papier krijg wat ik in mijn hoofd heb. Dus ik oefen zo veel mogelijk.
Hoe Roodvos het weet te verwoorden vind ik reuzeknap. Ik vind het moeilijker onder woorden te brengen dus ben even in procreate aan de slag geweest om te kijken wat er ‘mis’ is met je mooie eend.
* de vormen kloppen idd niet, en ik vermoed dat je van een referentie foto tekent. Daar leer je veel van, vooral als je het combineert met kennis.
* de kop vangt het licht goed, de rest van je eend niet zo. Waar komt het licht vandaan? Overdrijf dat. Ook ook in de bek, de zijkant van het hoofd waar geen oog zit en om het ook heen.
* deel je eend op in vormen. De hals is een cilinder, het oog is een bolletje op de ovale van het hoofd. De snavel is een sokpop
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]