Vond dat al een flinke stap omhoog

Aahh super altijd om te horen selina
Voot naambordjes weten mensen me ook steeds meer te vinden net weer 3 gemaakt. Zo leuk om te doen. Super om te lezen dat je nog steeds tevreden bent.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Seven schreef:Ik wou dit jaar van 65 naar 85 gaan voor een portret op a3 met pastel.
Vond dat al een flinke stap omhoog
Aahh super altijd om te horen selina
Voot naambordjes weten mensen me ook steeds meer te vinden net weer 3 gemaakt. Zo leuk om te doen. Super om te lezen dat je nog steeds tevreden bent.
Seven schreef:Ik moet als ik het zo lees ook mn prijzen verhogen maar ergens vind ik het ook wel goed zo voor mezelf. Ik kan mn spullen er weet betalen en dus elke keer weer iets maken wat ik leuk vind.
Maar aan de andere kant wil je ook niet de markt negatief beïnvloeden door weer veel te laag te gaan zitten.
Dus even benieuwd naar wat mensen hier vinden
Een tekening op a3 (semi) realistisch zoals wat ik bijv. maak met pastel wat vinden jullie nou een normale prijs en hoe berekenen jullie dat.
eva1969 schreef:Jis_ schreef:De prijzen van antiek loopt natuurlijk met de tijd op. Zit daar nog een bekende naam aan vast tel er dan maar een paar tot veel miljoen bij.
Als je dat als kunstenaar denkt/hoopt te gaan halen alleen al als je nog leeft, vergeet het maar.
Jeroen krabbe zal zeker wel verkopen als Bn-er en zijn werk heeft ook echt wat, ik vind het mooi, maar een miljoen verdienen aan 1 schilderij gebeurd echt niet. Over honderd jaar misschien.
Nou en dat verbaasd me dus dat dat niet altijd zo is voor de niet heel bekende namen. Die zijn kennelijk in of uit de mode en naar gelang van die status hebben hun schilderijen meer of minder waarde.
Je kan dus als je een redelijk stabiele smaak hebt best je slag slaan in een tijd dat niemand anders dat mooi vind
Jis_ schreef:En toch jaag ik soms met mijn prijzen wel geïnteresseerde weg, is ook prima, zijn niet geïnteresseerd genoeg hoop ik dan. Soms krijg ik terug dan spaar ik even door (voor een wat groter werk).
Jis_ schreef:Seven schreef:Ik moet als ik het zo lees ook mn prijzen verhogen maar ergens vind ik het ook wel goed zo voor mezelf. Ik kan mn spullen er weet betalen en dus elke keer weer iets maken wat ik leuk vind.
Maar aan de andere kant wil je ook niet de markt negatief beïnvloeden door weer veel te laag te gaan zitten.
Dus even benieuwd naar wat mensen hier vinden
Een tekening op a3 (semi) realistisch zoals wat ik bijv. maak met pastel wat vinden jullie nou een normale prijs en hoe berekenen jullie dat.
Ik kijk naar, hoe lang ben ik nu bezig, vanaf eind 2009. En waar kom ik vandaan, autodidact. Ik vind mijn prijzen nu prima. A3 is zo goed als 30x40, voor mij is dat 200 euro met linnen doeken en verf. Voor een ander vul ik dat niet graag in.
Ik vraag voor een vrij werk/opdracht van 100x180 ongeveer 1000 euro. Ligt bij een opdracht er ook aan hoeveel onderwerpen er op moeten.eva1969 schreef:Nou en dat verbaasd me dus dat dat niet altijd zo is voor de niet heel bekende namen. Die zijn kennelijk in of uit de mode en naar gelang van die status hebben hun schilderijen meer of minder waarde.
Je kan dus als je een redelijk stabiele smaak hebt best je slag slaan in een tijd dat niemand anders dat mooi vind
Landschappen!!Daar zijn mensen over het algemeen dol op en kom het niet zo vaak tegen bij de kunstenaars van nu.
Ik ben er al een tijd met 1 bezig, wel een replica van een Russische schilder met een eigen compositie/uitsnede er van (hangt al een tijd onaf in de woonkamer) en is al 'gekocht' door mijn oudste zoon, zijn sticker zit op de achterkant,een grapje in mijn familie over erfenissen.
Ibbel schreef:Ik denk dat Saatchi echt wel aan de poort selecteert
eva1969 schreef:_San87_ schreef:Anywho, ik ben de achtergrond van flamingo aan het inkleuren, heeeeeel donkergroen tegen zwart aan.
wat spannend!
Napie schreef:Ik
Maar ik krijg wel veel aanvragen maar ik vraag me af of die dan denken dat ik het voor iedereen gratis zou doen. Nu is het gewoon dat ik iets teken wat ik een leuke oefening vind.