[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soeboenoe

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 13:11

PoelieWoelie schreef:
Ik vind de titel juist leuk! Zie het zo op de cover van een boek staan. Maar of je hem vind passen bij (de rest van) het verhaal is aan jou natuurlijk :j

Edit; je schrijft heel gedetailleerd. En dan is in sommige situaties (zoals dé kus) heel fijn, maar ik vind het niet zo boeiend om te lezen wie achter de bar staat of wat voor slingers er moeten hangen.

Maar dat is mijn persoonlijke mening en er zijn vast zat anderen die er weer anders over denken :) Maar ik wilde het toch even zeggen!


Ik ben altijd blij met feedback! Jullie kijken er toch anders tegenaan dan ik.

Maar bedoel je tijdens de mini-vergadering in de pauze?
Want in dat gesprek over wie er achter de bar staat bijvoorbeeld was het doel om duidelijk te maken dat Syl het niet ziet zitten om een hele avond door te brengen met Daniëlle in de hoedanigheid waarin ze zich nu bevinden en daarom een uitweg zocht in de barfunctie. Maar misschien moet ik dat minder "tussen de regels" in laten en wat explicieter vermelden. :)

Thanks trouwens voor het meedenken over de titel! Ik twijfel wat omdat ik het wel zoetsappig vind klinken... Ik wil ook geen "€2,- bij de Kruidvat fout vakantieboekje - gevoel" creëren.

Kaitlyn

Berichten: 9760
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:12

Ik vond het wel duidelijk dat Syl het niet ziet zitten om de hele avond met Daan door te brengen. :j

Blue_flower
Berichten: 1950
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:15

Kaitlyn schreef:
Ik vond het wel duidelijk dat Syl het niet ziet zitten om de hele avond met Daan door te brengen. :j


Hier was dat deel ook duidelijk. :j

soeboenoe

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 13:18

Blue_flower schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik vond het wel duidelijk dat Syl het niet ziet zitten om de hele avond met Daan door te brengen. :j


Hier was dat deel ook duidelijk. :j


Ah fijn! :D
Maar was het voor jullie ook een overdaad aan details? (Gesprek over slingers e.d.)
Want dan weet ik dat ik daar wat meer op moet letten in komende gesprekken. :)

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:19

Heel goed stuk weer, we want more!!

Ik vind de details juist fijn geschreven omdat er geen nutteloze details worden beschreven. Daarnaast zit ik daardoor helemaal in het verhaal en voelt het heel 'echt' ofso haha.

De titel is een lastige. Het is best een mysterieus verhaal (tot nu toe tenminste) dus een mysterieuze titel zou ik dan ook wel passend vinden.
De titel van het topic is wellicht te lang voor de titel, persoonlijk houd ik meer van een pakkende, korte titel.
Het enige wat me nu te binnen schiet is 'Daniel' de afkorting van Danielle, zoals ze in het verhaal wel eens genoemd wordt. Maar het boek draait natuurlijk niet alleen om Danielle, al draait het voor Syl tot nu toe wel alleen om Danielle haha.

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:42

Ik vind de details ook juist leuk :)

Blue_flower
Berichten: 1950
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:48

soeboenoe schreef:
Blue_flower schreef:

Hier was dat deel ook duidelijk. :j


Ah fijn! :D
Maar was het voor jullie ook een overdaad aan details? (Gesprek over slingers e.d.)
Want dan weet ik dat ik daar wat meer op moet letten in komende gesprekken. :)


Wat mij betreft niet. Maakt het voor mij meer echt ofzo.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:12

Wat mij betreft geen overdaad aan details. Precies goed.
Ik vind de titel niet zo geweldig, en de Engelse hoofdstuk titels ook niet. Maar ik heb daar niet direct een alternatief idee voor.

soeboenoe

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 16:46

Nou je verwoord precies mijn gedachten Nikass, "Niet geweldig" wat betreft de titel.

Joanne1997 Daniël klinkt wel lekker, maar vrees dat het niet de lading van het verhaal dekt.

Ik heb wel zitten spelen met de woorden: Doen, durven, waarheid.
Maar ben bang dat de link te snel naar het spel gelegd wordt en dat klopt natuurlijk niet met de inhoud.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:14

Stapel op jou(w), Daniël.
Dat is wat mij te binnen schiet.
Kort omschreven; Syl is op Daniëlle en Daniëlle "is van" Niels.

Ik vind de details ook helemaal goed zo. Dat maakt het ook "echt". Ik zit er helemaal in!

beestenfreak

Berichten: 1316
Geregistreerd: 17-01-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:42

En gewoon 'liever dan lief'? Moest bij de titel van het topic meteen aan het liedje van Doemaar denken, tekst van het nummer past ook wel bij het verhaal vind ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 03:04

beestenfreak schreef:
En gewoon 'liever dan lief'? Moest bij de titel van het topic meteen aan het liedje van Doemaar denken, tekst van het nummer past ook wel bij het verhaal vind ik :)


Eigenlijk wel eens met dit..

En qua details: ik was al aan het dromen over een schoolfeest met gouden en zwarte balonnen, dus ik vond het zeker iets toevoegen.

Schrijf nou door! Je hebt me helemaal te pakken. Ik koop je boek!

Mirjam_x

Berichten: 409
Geregistreerd: 02-02-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 16:16

De details zijn voor mij ook precies goed! Zorgt er voor dat ik echt in het verhaal kom. Weer top geschreven!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:38

Ik kan pas meedenken over een titel als ik het verhaal helemaal ken... Ik denk dat het moeilijk is een titel te verzinnen op een deel van de inhoud.
Maar nu ik het zeg, hoe lang wordt het verhaal eigenlijk? :)

soeboenoe

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 21:46

Nikass schreef:
Ik kan pas meedenken over een titel als ik het verhaal helemaal ken... Ik denk dat het moeilijk is een titel te verzinnen op een deel van de inhoud.
Maar nu ik het zeg, hoe lang wordt het verhaal eigenlijk? :)


We zijn nog niet op de helft :D

Er staan nog een paar héle grote gebeurtenissen in de planning. :o

soeboenoe

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 21:48

pimaude schreef:
Eigenlijk wel eens met dit..

En qua details: ik was al aan het dromen over een schoolfeest met gouden en zwarte balonnen, dus ik vond het zeker iets toevoegen.

Schrijf nou door! Je hebt me helemaal te pakken. Ik koop je boek!



Ik had ook spontaan weer herinneringen aan mijn eigen gala van heel wat jaren terug *\o/*

beestenfreak schreef:
En gewoon 'liever dan lief'? Moest bij de titel van het topic meteen aan het liedje van Doemaar denken, tekst van het nummer past ook wel bij het verhaal vind ik :)


Ik heb het nummer opgezocht en je hebt best wel gelijk! :j

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:25

soeboenoe schreef:
Nikass schreef:
Ik kan pas meedenken over een titel als ik het verhaal helemaal ken... Ik denk dat het moeilijk is een titel te verzinnen op een deel van de inhoud.
Maar nu ik het zeg, hoe lang wordt het verhaal eigenlijk? :)


We zijn nog niet op de helft :D

Er staan nog een paar héle grote gebeurtenissen in de planning. :o


Ja dat verwachtte ik al, dus dan kan ik weinig zinnigs zeggen over een mogelijke titel :D

soeboenoe

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 13:43

Klein stukje vandaag, misschien later meer!

----

Ze draait zich om, maar zucht daarbij diep.
‘Syl, ik weet niet hoe ik nog duidelijker tegen je kan zijn.’ – Ze slaat haar ogen neer, ik trek mijn schouders naar achteren en laat me nu niet uit het veld slaan.
‘Ik heb het prima door hoor Daniël, ik merk jouw signalen echt wel op. En ik snap dat het voor jou een vreemde situatie is die je wellicht zo snel mogelijk wilt vergeten, maar ik ben ook meegezogen in die situatie. Ik heb echter wel de behoefte om er, zij het kort, over te praten. Ik heb namelijk het idee dat, buiten de gebeurtenis om, we oprecht een connectie hebben gemaakt. Dat kan ik niet zomaar overboord gooien.’
‘Het is hier niet de plaats noch de tijd om het daarover te hebben.’ – Heel even staan haar ogen niet meer zo kil.
‘Wanneer wel? Ik kan namelijk niet zwijgzaam en ongemakkelijk een complete dag en avond met jou samenwerken tijdens het gala of überhaupt op deze manier samenwerken.’ – Ik merk dat mijn hart weer sneller begint te slaan, ik ben nooit zo direct en het voelt voor mij ook erg vreemd dat ik dit nu wel ben.
‘Ik heb gewoon geen behoefte om dit uit te spreken Syl, snap dat nou eens. Ik heb me de afgelopen dagen meer dan schuldig gevoeld tegenover Niels. Toen ik jouw nachtelijke bericht las, ben ik er letterlijk beroerd van geworden. Dus, ik vraag het je nog één keer vriendelijk; laat me alsjeblieft met rust.’ – Ze wil langs me heen lopen, maar ik steek mijn arm uit om haar tegen te houden.

‘Nee. Ik ben bereid om aan jouw verzoek te voldoen, maar ik wil het er wel over hebben, dat is míjn verzoek. Het spijt me dat mijn ondoordachte berichtje dit teweeg heeft gebracht bij je, maar ik wil op een professionele manier met je kunnen werken en niet iedere keer het gevoel hebben dat ik met de grond gelijk gemaakt word als onze blikken elkaar per toeval kruisen. Je weet maar half hoe ongenadig jouw blik kan zijn.’ – Ik pauzeer even en probeer haar in me op te nemen voordat ik vervolg; ‘We hebben beiden een aandeel gehad hierin en ik vind dat je ook best mag accepteren dat het voor mij niet afgedaan is met de “negeer-modus” aanzetten.’ – De blik die ze me na deze uitspraak geeft is niet in woorden te omvatten, het woord vernietigend is nog een understatement te noemen. Haar mondhoek trekt een paar keer en ik zie een spiertje onder haar oog voortdurend trillen. Ik zie dat ik haar meer dan kwaad heb gemaakt, maar beter kwaad dan dat er geen emotie is.
‘Je haalt nú je arm weg. Jij hebt niets met mij van doen, behalve dat je in hetzelfde schoolgebouw rondloopt als ik voor een bepaalde periode. Ik ben jou geen verantwoording schuldig en jij hebt níets van mij te eisen. Je laat mij en mijn gezin met rust!’

Ze duwt mijn arm hard aan de kant en beent richting de uitgang van het lokaal. Het begint in me te borrelen, ik wil niet dat dit zo eindigt. Ze kán me niet zo aan de kant schuiven en haar verantwoordelijkheid niet nemen voor wat er tussen ons gebeurd is. Zij is er net zo goed bij geweest! Mijn hoofd blokkeert door de paniek als ze bijna het lokaal uit is en voordat ze de deur uitloopt verhef ik mijn stem, op schorre toon klinkt het;
‘Niels heeft geprobeerd Bibi in bed te krijgen…’

Ik schrik zo van mijn uitspraak dat ik mijn hand voor mijn mond sla en mijn blik naar beneden afwendt. In mijn ultieme wanhoop om gehoord te worden heb ik zojuist mijn beste vriendin verraden… Ik durf niet omhoog te kijken, ik blijf daarom ook met gebogen hoofd naar mijn voeten staren. Ik hoor dat ze stil is gaan staan en haar ademhaling klinkt zwaar.
‘Wat zeg je?’ – haar woorden langzaam, bedachtzaam en vol onderdrukte emotie.
‘Ik ga het niet herhalen, ik ben al te ver gegaan door het je te zeggen.’ – Ze komt naar me toegelopen en blijft vlak voor me staan.
‘Kijk me aan.’ – Ik kijk omhoog maar langs haar heen en bijt op de nagel van mijn duim.
‘Kijk me aan en zeg het me nogmaals.’ – Ik voel haar ogen priemen, haar woorden dwingend. Ik draai mijn hoofd langzaam tot mijn ogen de hare ontmoeten. Ze probeert zich sterk te houden, maar haar ogen verraden dat mijn woorden iets in haar gebroken hebben. De pijn die eruit af te lezen is, maakt haar weer meer mens. Ik heb echter meteen spijt van mijn uitlating, gezien ik me nu pas besef wat voor een schokgolf dit teweeg gaat brengen.
‘Ik had het niet moeten zeggen Daniël…’

De zoomer gaat, de storm van leerlingen is te horen, wij staan elkaar echter nog stilzwijgend aan te kijken. Ik zie aan haar dat ze haar tranen weg probeert te slikken en zichzelf probeert te herpakken. Ik sta met afhangende schouders, alle zelfverzekerdheid die ik aan het begin van het gesprek in me voelde is plotsklaps weer verdwenen.
‘Na school.’ – De enige twee woorden die nog mijn kant in geslingerd worden terwijl ze zich naar haar les begeeft. Ik loop het lokaal uit en loop in de richting van het lokaal van Mick, wanneer ik daar aankom staan de leerlingen al te wachten. Ik heb als eerstejaars stagiaire nog geen sleutel dus sluit me aan bij de groep leerlingen om niet veel later Mick aan te zien komen lopen.

‘Oh Syl, sorry helemaal vergeten door te geven! Ze hebben vandaag PTA, dus mocht je erbij willen komen zitten is dat wat mij betreft meer dan prima, maar veel valt er niet te observeren vandaag.’
‘Dan pas ik even. Ik heb nog een berg aan werk voor mijn studie liggen.’
‘Logisch, zie ik je van de week weer!’

Ik wens de leerlingen succes met hun PTA en met een lichte paniek in mijn onderbuik loop ik in de richting van de docentenkamer. Ik weet dat Biebs een tussenuur heeft, maar ik twijfel of ik deze wanhoopsdaad aan haar op moet biechten. Ik loop de docentenkamer binnen en zie dat Biebs zich begraven heeft in het papierwerk. Ze heeft een complete tafel opgeëist om de proefwerken van haar leerlingen na te kijken. Ik heb altijd grote bewondering gehad voor haar werkethos, ze kan zich compleet afsluiten voor de buitenwereld en zichzelf helemaal onderdompelen in het werk dat nog gedaan moet worden.
Zo nonchalant mogelijk pak ik een kop thee en loop in de richting van Biebs. Zonder van haar werk op te kijken heeft ze me opgemerkt en begint;

‘Nee, ik moet dit vanmiddag nagekeken hebben. Ik heb nog 2 volledige klassen te gaan en wil dat graag dit uur gedaan hebben.’
‘Oke, alleen één vraagje: Mick heeft komende uren PTA met zijn leerlingen, kan ik er bij jou een les bij komen zitten?’
‘Prima, maar nu moet ik écht even verder!’

Ik loop naar een lege tafel en zet daar mijn laptop neer, ik open mijn vanochtend opgestarte reflectieverslag en op de automatische piloot beantwoord ik iedere vraag waaraan voldaan moet worden. Bij de vraag “Wat had je anders kunnen doen?” blijf ik echter steken.
Totaal irrelevant aan het onderwerp waarop ik reflecteer, begin ik me af te vragen wat ik in de afgelopen paar dagen anders had kunnen doen. Om te beginnen had ik Biebs niet onder de bus moeten duwen enkel en alleen om een reactie van Daniëlle te krijgen. Ze heeft dit in vol vertrouwen aan mij verteld en de eerste gelegenheid die ik krijg gooi ik dat vertrouwen overboord en schreeuw haar “geheim” eruit tegen degene waar het eigenlijk nooit terecht had mogen komen.
Dat Niels er last mee zou krijgen kan me gestolen worden, maar het feit dat Biebs hier meer problemen mee gaat krijgen dan ik ermee opgelost krijg, maakt dat ik walg van mezelf.

Vanachter mijn laptop kijk ik even op naar Biebs, die op dit moment nog geen flauw idee heeft dat er een berg aan ellende haar richting in gaat komen vanuit Daniëlle. Ik moet ervoor zorgen dat Daniëlle niet met Biebs praat voordat ik met Daniëlle gepraat heb. In deze vrees ik dat ik Daniëlle in de positie gezet heb, waarbij zij álle touwtjes in handen heeft. En gezien haar heftige reactie daarnet, verwacht ik niet al te veel begrip vanuit haar.

soeboenoe

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 17:55

Vanuit deze gedachtenkronkel kom ik al vrij snel uit bij de essentie van wat er de afgelopen dagen gespeeld heeft; onze kus.
Waar kwam die kus vandaan? Waarom initieerde zijzelf de knuffel die overging in de kus? Ik kan me niet voorstellen dat het enkel de wijn is geweest die haar bewogen heeft om dit te doen. Het is vooral lastig te bevatten hoe de omslag zo abrupt plaats heeft gevonden.
Ik kan me levendig indenken dat wanneer je een aantal jaar getrouwd bent met een man en je denkt daar “gelukkig” mee te zijn, vervolgens een vrouw kust en daar iets bij voelt, je daarvan schrikt. Maar om dan meteen alles af te kappen en te doen of de wereld vergaat wanneer je ermee geconfronteerd wordt?
Het is verdomme maar een kus… Hoewel het voor mij niet “gewoon” een kus is geweest. Voor mij was het een explosie aan alle emoties die ik in de weken ervoor afgedaan heb als “stomme crush” en “zet het uit je hoofd”.
Maar wát maakt nou dat ik me als een debiel ga gedragen wanneer ze in mijn buurt is? Wat maakt dat ik in zo’n korte tijd zo’n enorme obsessie heb opgebouwd dat ik het niet los kan laten?
Ze is een mooie vrouw, een lieve vrouw, maar tegelijkertijd kan ze ook ijskoud overkomen en me met een enkele blik al buitenspel zetten voor mijn gevoel.

Iedere keer dat ze naar me geglimlacht heeft kan ik me herinneren en als ik eraan terugdenk schieten de kriebels door mijn hele lijf, ik weet nog precies hoe haar handen voelden op mijn gezicht, welke stukjes van haar ogen een beetje meer bruin bevatten, maar ik kan me niet heugen op welk moment ik me écht aangetrokken voelde tot haar en waarom.
Waarom gooi ik alles overboord om maar contact te krijgen? Waarom kan ik haar niet met rust laten zoals ze me gevraagd heeft?

Ik word op mijn schouder getikt en een klein hoog “schrik-piepje” ontsnapt uit mijn mond, Biebs staat achter me en lacht me uit met de uitdrukking op haar gezicht.
‘En, hoe heet ze?’
‘Huh?’
‘Starende mensen zijn verliefd zeggen ze. Aangezien ik je al 3x gevraagd heb of je misschien warme thee wilt in plaats van de ijsthee die nu naast je staat, maar er geen reactie komt, moet ze wel heel erg leuk zijn. Dus, hoe heet ze?’ – Ik kijk Biebs gefronst aan en schud mijn hoofd.
‘Ik moet het wel ergens met je over hebben Biebs…’
‘Oh jee, dat klinkt ernstig.’ – Ze maakt me wederom belachelijk met haar gezichtsuitdrukking.
‘Kom je er even bijzitten alsjeblieft, ik kan het niet hardop zeggen…’ – Er verschijnt toch een kleine frons op het gezicht van Biebs en ze komt naast me zitten.
‘Biebs… Ik heb iets gruwelijk doms gedaan. Ik weet alleen niet hoe ik het je moet zeggen, want ik schaam me kapot en ik heb er gruwelijk veel spijt van. Maar gedane zaken nemen geen keer, dus ik moet je wel op de hoogte stellen voordat iemand anders dat doet.’ – Ik bijt weer op de nagel van mijn duim.
‘Je draait er wel behoorlijk omheen Syl. Kom op, voor de dag ermee, zo erg kan het niet zijn.’ – Weifelend probeer ik om de juiste bewoording te vinden, maar ik kan niets beters bedenken dan;
‘Ik heb Daniëlle verteld wat je mij zondag hebt verteld…’

Het lijkt of er een vertraging zit tussen de woorden die ik net uitgesproken heb en het besef wat die woorden nu daadwerkelijk betekenen, want het gezicht van Biebs blijft onbeweeglijk in dezelfde houding staan.
‘Je hebt wát precies verteld?!’
‘Over Niels, vorig jaar…’
‘Dat snap ik, maar hoe háál je het in hoofd om dat tegen Daniëlle te zeggen! Ook echt nu! Syl, hoe kun je zo ontzettend achterlijk zijn dat je denkt dat dit iets bijdraagt aan hun situatie?!’ – Biebs fluistert, maar ik kan horen dat wanneer we in een andere setting zouden zitten ze het uitgeschreeuwd had.

Ze blijft me aankijken met haar ogen wijd open en haar wenkbrauwen in een immens diepe frons.
‘Sorry… Het spijt me echt. Ik weet ook niet waarom, maar voordat ik er erg in had, was het mijn lippen al over. Ik zou willen dat ik het terug kon draaien, het ergste vind ik nog wel dat ik jouw vertrouwen geschaad heb.’
‘Je hebt echt geen idee hè? Je hebt geen idee wat voor een oorlog je hiermee ontketend hebt tussen die twee. Syl, bemoei je nou eens appelflap een keer niet met andermans zaken! Laat die mensen met rust! Laat vooral Daniëlle met rust, want wat er ook voorgevallen is tussen jullie, je cirkelt om haar heen als een bij rond de honing. Écht niet te geloven dit! Weet je? Zoek het deze keer ook maar zelf uit, jij hebt jezelf in dit wespennest geworpen, ik ga je niet helpen deze keer.’ – Ze staat op, grist haar tas van de grond en loopt met een rotgang de docentenkamer uit.

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:17

wow, ik krijg er gewoon kippevel van! Ik zie ze zitten, ik voel de boosheid.

Je neemt ons gewoon mee! Knap

othelloster

Berichten: 2323
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:29

wat is dit toch ongeloofelijk goed geschreven! ik blijf trouw volgen.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:03

Heel knap!! Ik wil meer!!!!

lovefi

Berichten: 1200
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:06

Heel goed geschreven weer!

soeboenoe

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 20:00

Dankjulliewel! Vind ik nog steeds erg gaaf om te horen! <3

primera

Berichten: 921
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:32

Super goed geschreven