[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 12:30

Sintara schreef:
Oh dat was wel goed geweest om meer te benadrukken, dat ze in de mode werkt! Dat verklaart ook wel wat dingen vind ikzelf

Jaa zit zeker wat in!

Voor mij zijn sommige dingen zo "vanzelfsprekend" haha omdat het verhaal zo in mijn hoofd zit :) . Dus heel goed hoor, houdt me scherp!

Doe mijn best weer in de volgende update :).

Paardenfann4

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:33

Ik kijk alweer uit naar de volgende update! Ik vind het erg leuk om te volgen, ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:48

Ja ik zou als ik jou was ook meer benadrukken wat ze doet, maar dan in het begin van het verhaal eigenlijk. Het is zo duidelijk dat Prem "dokter" is maar van Nina weten we helemaal niks over werk eigenlijk?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:56

En lijkt heel oppervlakkig te worden omdat het vaak over kleren gaat.

Als dat haar werk is, komt dat toch anders over dan alleen maar 'mode- en klerengek'

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:57

En Nina als karakter in dit verhaal lijkt nogal oppervlakkig te worden omdat het vaak over kleren (en eten) gaat.

Als dat haar werk is, komt dat toch anders over dan alleen maar 'mode- en klerengek'

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:57

Ik lees al een tijdje mee en I love it! Wel jammer dat ze een chihuahua heeft, ik had wat anders in mn hoofd haha :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:02

Dat vind ik ook, dat kleren belangrijk voor je zijn als het je werk is, super logisch. Als je vaak werkt met modellen en jezelf dan zeg maar niet zo mooi vind in vergelijking, kan ik helemaal inkomen.. Ik weet niet of dat laatste van toepassing is maar als je een stukje verhaal hebt over nien op het werk geeft dat denk ik een hoop diepte en sympathie voor haar als karakter.

Oh en het verwijderen van al haar blogs en socials vind ik nu ook veel heftiger!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 13:47

Berriepi schreef:
Ik lees al een tijdje mee en I love it! Wel jammer dat ze een chihuahua heeft, ik had wat anders in mn hoofd haha :+

Dankjewel <3!
Haha, wat dan :D ? Een pitbull?

Femke_Tweety schreef:
En Nina als karakter in dit verhaal lijkt nogal oppervlakkig te worden omdat het vaak over kleren (en eten) gaat.

Hele goede opm., ook van Sintara.
Ja, dat is het dus precies. De onzekerheid, het niet goed genoeg voelen, de Hermes-winkel etc. Haha gemiste kans van mij, sorry. Maar nogmaals, voor mij zijn sommige dingen zo "duidelijk" haha, dat vergeet ik dan.

Ik doe nog even een stukje. Ik probeer toch meer de chemie tussen Prem en Nina te benadrukken, maar het is een beetje lastig. Het "plagen" vatten jullie misschien meer op als "onaardig tegen elkaar doen", ik weet niet haha. Vind het ook zo stom om overal smileys te zetten mmm, maar laat maar weten!

Jaloers?
Maandag 25 maart 2019

“Anouk misschien? Nobody's wife?” Ik besluit de eer aan mijzelf te houden en er verder niet op in te gaan. Maar van binnen doet het pijn. Ik had verwacht, nee, misschien gehoopt dat hij zijn dochter op de vingers getikt had. Maar blijkbaar doet hij alsof er niets aan de hand is. Ik denk niet dat hij beseft hoeveel pijn ze me gedaan heeft. Hoe onzeker ze me heeft gemaakt.
-“Dat is een goede suggestie. Heb jij je blog ook weggehaald, trouwens? Waarom?”. Ik snap Prem’s vraag niet zo goed. Ik heb hem juist voor hem offline gehaald. Er zaten heel wat uurtjes werd, liefde en passie in. Gelukkig heb ik nog een back-up. Misschien moet ik er nog eens kritisch naar kijken.

”Het enige wat ik wil, is dat jouw kinderen mij leuk vinden” antwoord ik.
-“Ja dat is echt k*t. Toestand. Net mijn ex gezien. Loopt krom en wordt binnenkort geopereerd. Een grote ellende. You good Nina?”
“Haha gezellig met M gekletst?”
-“Ja. Altijd een feest. Wat een nachtmerrie...”
“Nu ontkent ze zeker in alle toonaarden van de zwemleraar?”
-“Neee. Zij hou t in midden. Ik weet niet wat die doet. Maar het gaat niet beter. Negatieve mensen...”
“Aandacht is iets heel krachtigs in de menselijke geest. Aan jou om de negativiteit niet over te nemen en weer terug te kaatsen.
Geen ping pong spelen met negatieve dingen. Die bal mag je aan je voorbij laten gaan”. Ik hoop maar dat Prem hier iets mee doet.

“En als ze zegt dat IK een golddigger ben, zou ik gewoon zeggen dat ik mijn eigen huur en tandartsrekening betaal" vul ik aan. "Haha nee hoor ik blijf graag overal buiten. Lekker mysterieus. Wanneer zie ik je weer?” vraag ik.
-“Man is heel verdrietig en ik heb wat damage control te doen komende dagen”. Manfred is bij hem het komende weekend. Ik hoop dat hij begrijpt dat ik ook heel verdrietig ben. Want zo voelt het niet.

Prem stuurt de clip door van zijn nieuwe liedje. Het liedje waarvan ik de cover sier.
“Leuk!” antwoord ik. Het is een erg creatieve clip geworden. De songtekst komt op verschillende manieren door het beeld. Er komen geen mensen voor in de clip.
-“Ja, daar meen je vast niks van” antwoordt Prem. Hij is nog niet vergeten wat ik hem gezegd heb over zijn muziek.
“Ik zal binnenkort eens een keer kijken met geluid” antwoord ik. Een beetje plagen mag, toch. Prem kan er gelukkig ook om lachen.

Die avond besluit ik delen van mijn blog weer online te zetten. De blog over de eerste date met de kunstenaar laat ik eraf. Ik was er uiteindelijk toch niet heel tevreden over.

Winkelend
Zaterdag 30 maart 2019

Zaterdag – ik ben een beetje laterdag. Vanmiddag heb ik afgesproken om met Emy te shoppen. Emy is een “paardenvriendin” en ik heb haar al in geen eeuwen gezien. En shoppen is altijd een goed idee. Wie weet kan ik ook nog wat trends spotten die ik weer uit kan werken voor mijn werk. De druk ligt hoog. Voor mij 10 anderen.

-“Ik mis je een beetje. Ik ga onverwachts langskomen”. Prem stuurt me elke ochtend een berichtje. Echt ZO leuk!
“Haha dat is geen verrassing waar ik per se blij van word hoor haha! Ik ben een dame; ik hou ervan me optimaal een mooie vrouw voelen. En zeker niet om na een wippie weer alleen gelaten worden, baby”. Ik word al onzeker van het idee dat ik daar sta met mijn logge lijf in mijn onesie met opgedroogd kwijl in mijn hondhoeken.
-“Heeeeee ik geef jij zoveel Mogelijk aandacht. Hele dag appen. Ik kom niet voor een wippie. Ik wil jou gewoon zien, horen, voelen, horen lachen, aanraken, beminnen, enz enz... Ik probeer jij zoveel mogelijk aandacht te geven. Ook tussen mijn patienten door. Ik kom echt niet voor een wippie. Oke dan doen wij dat niet volgende keer. Alleen praten :)”. Ik moet lachen. Hij heeft mijn boodschap in ieder geval begrepen. Snel spring ik uit bed, onder de douche want anders kom ik echt te laat.

Uiteindelijk arriveer ik inderdaad een beetje te laat in Hoofddorp, maar Emy is nog veel meer te laat. Het maakt niet uit; ik ga op een terrasje zitten en bestel een koffie. Ik heb speciaal voor Emy mijn vintage My little pony-t-shirt aangetrokken. Emy is, ondanks haar 35 jarige leeftijd, een echt paardenmeisje. Een beetje plagen mag wel.
-“Ik zie dat je je blog teruggezet hebt. Manuela reads them... Questions and more questions.... :)”. Het is Prem.
“Hahhaha als ze hem nou ook even deelt met al haar vrienden, dan krijg ik tenminste veel views”. Ik heb het vermoeden dat ze dit al doet. Daar lijkt ze me het type wel voor.
“Maar wat voor vragen. Misschien kan ik helpen verklaren” stuur ik erachteraan. “Ze mag wel een interview met me boeken. Kost wel €100 maar die factuur kan ze wel bij jou declareren, toch?”.

-“Ha ha. Veel vragen over Brussel. Geen ideeeeeeeeee”
“Brussel? Daar ben ik helemaal niet met jou geweest” antwoord ik.
-“I know..........” antwoordt Prem.
“Wow, ze weet meer dan ik. Hoe cool. Hopelijk wel smeuïge verhalen. Yesterday is history but I’m a mysterie voor haar”.
-“Heb je de blog verwijderd over dat ik het verkeerde eten besteld had?” Ik vond het zo grappig dat ik een paar weken geleden Indisch wilde eten, maar Prem Indiaas besteld had. Ik had dat toen in mijn weekoverzicht vermeld.
“Vraag maar aan Manuela” antwoord ik. “Trouwens, net of jij me eerste date mee zou nemen naar Brussel haha helaas niet. Jij zou zo gek niet zijn, haha”. We teasen elkaar op een leuke manier. Prem reageert met een smiley die zijn tong uitsteekt.
“Die blog is wel offline dus heeft ze dat allemaal gescreeenshot? Wauwwww”. Bizar, denk ik.

“Maar even hoor, ze heeft geen REET (pun intended) met jou & voor MIJ te maken. Mag je even lekker zelf weten wat je doet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”. Ik moet nog elke keer denken aan het feit dat ze zo’n commentaar op mijn rug/ billen/ tattoo foto hadden. Prem antwoordt instemmend.
“Eerste date met jou zou ik sws nooooittt beschrijven want die was zoooooo saaaaaaiiiiii”. Prem moet lachen. Ik pest hem er vaak mee. Alleen daarom was die eerste date toch leuk. Door de “na-pret”.

In de verte zie ik Emy aankomen. Ze straalt. Het is heerlijk om me te kunnen omringen met positieve mensen.
“Maar even hee, hoe kan ze denken dat dat Brussel-verhaal over jou gaat. Dit stond er: "OMG, hij kwam aan in mijn droomauto en hij zag er zelf ook echt super cool uit. Geloof ik liefde op het eerste gezicht hersteld! Hij reed hetzelfde als ik - wild – en hij draaide te gekke muziek (tropical house)" antwoord ik nog snel naar Prem. Prem rijdt als een oud opa'tje in zijn mini en ik pest hem daar regelmatig mee.
-“She doesn’t know me :)”. Toch bizar, na een relatie van 25 jaar, denk ik.
Emy is bijna bij me dus ik stop mijn telefoon weg. Ik ben benieuwd wat ze allemaal te vertellen heeft!

to be continued

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:08

Oké het is inderdaad wel duidelijker nu dat er onderling geplaagd wordt!
Lekker stuk weer!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 15:13

Marije112 schreef:
Oké het is inderdaad wel duidelijker nu dat er onderling geplaagd wordt!
Lekker stuk weer!

Woeii dankjewel,
you made my day! Thanks!

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:52

Yes een update! Hahah, vind de verstandhouding leuk! Alleen heb ik het idee dat er af en toe een typ foutje is gemaakt bv; geloof ik liefde op eerste gezicht.... moet denk ik zijn -> geloof in liefde .....
Het zijn kleine dingetjes, maar daardoor moet ik het soms 2x lezen. Waardoor het lijkt alsof ze geen goed Nederlands kunnen xd. Het is me nog niet echt eerder opgevallen. Vind het alleen jammer omdat het een verhaal is die ik in 1 adem uit wil lezen. Wat er nu weer gebeurt :Y)

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:56

Leuk verhaal, en snelle update

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 15:59

miesnaom schreef:
Yes een update! Hahah, vind de verstandhouding leuk! Alleen heb ik het idee dat er af en toe een typ foutje is gemaakt bv; geloof ik liefde op eerste gezicht.... moet denk ik zijn -> geloof in liefde .....
Het zijn kleine dingetjes, maar daardoor moet ik het soms 2x lezen. Waardoor het lijkt alsof ze geen goed Nederlands kunnen xd. Het is me nog niet echt eerder opgevallen. Vind het alleen jammer omdat het een verhaal is die ik in 1 adem uit wil lezen. Wat er nu weer gebeurt :Y)

Klopt, las het net ook! Was iets te haastig. Kon het niet meer aanpassen.

Prem zei ook dat hij onverwachts langs wilde komen, maar in de nacht. Ik zie dat ik dat ook vergeten ben. Volgende stuk ga ik weer beter nalezen!

Volgende update vandaag of morgen!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:27

Geeft niks hoor! Gewoon aanpassen als je het ooit gaat publiceren :D

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:29

astridastrid schreef:
Berriepi schreef:

Dankjewel <3!
Haha, wat dan :D ? Een pitbull?

Hahaha ik had geen specifiek ras in gedachten, maar toch zeker een middelgrote hond :')

Leuke updates!

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:50

Ik moet zeggen dat ik dit het eerste stuk vond dat ik niet kon volgen en eerlijk stukken overgeslagen heb omdat het voor mij niks toevoegde aan het verhaal. Alle stukken hiervoor vond ik lekker weg lezen alleen nu niet.

Zo zie je maar, dat je het niet voor iedereen goed kan doen. Ik zal blijven lezen en hoop dat het mijn aandacht weer pakt. Niks is moeilijker om je eigen gedachte/verhaal op papier te zetten en het zelfde gevoel over te brengen dan wat je zelf bij het verhaal voelt of denkt.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:02

Al die SMSjes heen en weer maken het wel een enorm moeilijk verhaal om te volgen. bijna driekwart van je laatste post bestaan uit berichtjes heen en weer en het is nou niet echt duidelijk wie wat stuurt. Ook de manier waarop er gepraat wordt in de SMSjes zou je niet verwachten in een boek. Misschien kun je proberen om de berichtjes misschien wat droger, maar daardoor wel duidelijker te verwoorden.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:14

Ik ga mee met de voorgaande Posts het wordt erg warrig en minder boeiend denk dat het fijner is als je gewoon vanuit 1 perspectief schrijft en dan gewoon mss kleine stukjes met berichtjes moet typen evt met de naam van wie die afkomt...

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:18

Ik ben ook de draad een beetje kwijt. Wellicht zou je sms-jes naar elkaar in italics kunnen zetten in plaats van aanhalingstekens want ik begrijp nu soms niet wanneer er ge-appt wordt en wanneer er gesproken wordt. Of > en < gebruiken
(Dus > is Nina en < is wie een berichtje terug stuurt)

>He hoe is het?
<Goed
Wat een korte reactie... Ik weet niet zo goed wat ik terug moet sturen... Even draai ik met mijn duimen boven het scherm en dan besluit ik te doen of ik gek ben.
>Ik ben blij om dat te horen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:26

Ik ben een tijdje terug al afgehaakt omdat het zo chaotisch werd en ik minder sympathie voor Nina kreeg.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:32

Ik volg nog wel :)
Maar het is wel een moeilijk genre om te schrijven, veel meer gericht op emotie en denken en minder op 'echte' acties en daardoor is het erg oppassen om het niet langdradig te maken. Ik zie veel verschil tussen de opeenvolgende stukken.

De smsjes vind ik ook wel erg lastig om te volgen. Zeker bvb met Nienke zou het prettiger zijn om dat in een gesprek te plaatsen. Maar laat je niet ontmoedigen TS, je schrijft goed!

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:57

ik wil vervolg

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:34

topsylover schreef:
Al die SMSjes heen en weer maken het wel een enorm moeilijk verhaal om te volgen. bijna driekwart van je laatste post bestaan uit berichtjes heen en weer en het is nou niet echt duidelijk wie wat stuurt. Ook de manier waarop er gepraat wordt in de SMSjes zou je niet verwachten in een boek. Misschien kun je proberen om de berichtjes misschien wat droger, maar daardoor wel duidelijker te verwoorden.

Helemaal mee eens. Ik merk dat ik begin af te haken omdat er nu geen vaart meer in het verhaal zit. Heel erg jammer, want ik vond/vind het echt wel heel leuk en je blijft jezelf ook verbeteren.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:26

Ik sluit me daar, helaas, ook bij aan. De vaart is eruit en daardoor wordt het minder interessant.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:20

Ik vind het heerlijk, maar soms kijk ik een tijdje niet en dat leest makkelijker weg ;)