[TEK] Februari's teken uitdaging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [TEK] Februari's teken uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:16

Oh wauw die kat! Die springt mij echt in het oog. Hier een erg drukke week gehad, ik lees morgen even tegoei bij.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 21:19

Ayasha schreef:
Oh wauw die kat! Die springt mij echt in het oog.

Beelddenker hier.

Auwts...

Wel een leuke tekening in het thema mens en dier, dat wel...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:43

Femke_Tweety schreef:
Beelddenker hier.

Auwts...

_O- Droogkl**t!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 09:32

:+
Femke_Tweety schreef:
Ayasha schreef:
Oh wauw die kat! Die springt mij echt in het oog.

Beelddenker hier.

Auwts...

:+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:30

:')

Ondanks de zware bloedarmoede en ook flinke vit D te kort verder goede uitslagen gehad, gerustgesteld aan de pillen om dat te verhelpen. *\o/*

Heel gaaf gedaan die kleuren bij de kat janouk, ik hou er van. <3

@ Sjolvir, wat en leuk kado voor de buren! Vind de jumbodaas haast zielig. :')

Mooi dat goud er bij Annetje, geeft een heel gaaf effect. Je leert met tekenen/schilderen goed kijken hoe verschillend ogen zijn per diersoort. :j

Mens en dier van jou helemaal te gek Elanor. En Das en Vos ook. <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:12

Elanor vind die twee op de linker pagina van jouw loskom-oefeningen echt wat hebben. Ik zou die in die stijl eens proberen uit te werken. :j

Sjolvir naar jouw fantasy blijf ik echt kijken... :+:
Vlieg vind ik een beetje sneu! :)) _O-

Elanor opnieuw Wederom! Jouw mens en dier.. Dat meisje in het paard! :+: Daar zou je zulke leuke sfeervolle werken van kunnen maken! Dat zijn ze al eigenlijk, gewoon nog iets meer aanzetten dat ze iets meer "uit de achtergrond" springen en je bent er! :+:

Ibbel jouw Pfalzgrabenstein met aquarel heeft echt hele knappe, sterke kleuren! En heerlijk gedetailleerd!

Jis_ Het paard.. Kan er niet meer over zeggen dan prachtig! :+:
Olieverf wil ik ook nog wel eens mee prullen als ik eens zo ver ben dat ik het doek kan laten staan.

Eleanor Ik vind de kleuren van het tweede dier-mens ook het sterkst. :j

Janouk Komen we bij de kat die ik nog steeds prachtig vind! :+:

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:41

Ibbel inderdaad leuk dat je ineens heel andere details enzo ziet, zodra je iets schildert of tekent.

S-N piranha zag ik er zelf ook in, maar in principe is het een fantasievis. Ik gebruik voorbeelden van meerdere foto's om mijn schilderij te maken.

Sjolvir gaaf die vuurvogel met die andere twee figuren! Heel dynamisch .
De daas is leuk bedacht.

Elanor heel gaaf die schetsen!!

Jus heeft ook al zo'n prachtig schilderij! Mooi die achtergrond ok erbij.

Janouk, vooral de kat vind ik erg mooi. Is dat met pastelkrijt?

Mijn vissen zijn eindelijk af! Ik had deze bedacht bij maritieme maar geen idee of dat dit daar echt bij past.
Het is wat moeilijk op de foto te zetten, telefoon maakt het steeds in net een andere tint.
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:43

Annetje schreef:
[ [url=m/JvKfHa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V8so6c.jpg]Afbeelding[/url] ]

GAAF! Dat die staartjes doorlopen vind ik echt leuk gedaan.
Ik hou niet eens van vissen, maar ik zou het zo ophangen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:07

Het vissendrieluik is geweldig geworden!

Doet me denken aan een scheidingswand bij ZonMw (organisatie die VWS-geld verdeelt aan medisch wetenschappelijk onderzoek). Iets van 4x8 panelen met onder andere doorlopende voetstappen. Prachtig gedaan. Jammer genoeg waren er 4 verwisseld :)) :=

Ik heb nog een landschap zitten fröbelen, de Loofles, hier vlakbij in het bos:

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:31

Laatste dag van februari. Gaan we gewoon door in maart? Of maken we een nieuwe lijst prompts? Of kappen we er even een maandje mee?

Ik heb vanmorgen bij de Action een setje metallic aquarel cupjes meegenomen. Ben benieuwd hoe en of het werkt :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:39

Ik zou op zich nog wel een maand willen mee doen. Wellicht via art prompt wat nieuwe prompts?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:54

Tsja, wat zal ik zeggen, ik ben niet zo aan de prompts in dit topic toegekomen.

Maar ik vind het ontzettend leuk de resultaten van mensen hier te zien, vooral omdat het vaak zulke spontane werken zijn.

En ook zelf zo nu en dan wat posten is erg bevredigend, al is het alleen maar om iets van een een "publiek" te hebben. Anders gaan de meeste tekeningen toch de la in nadat ik ze aan vrouw en kinderen heb laten zien.

Dus ja, wat mij betreft gaan we door ( hoewel mijn eigen bijdragen ongetwijfeld wat "cherry picking" uit de prompts zal zijn...).

Ik ben hier op zoek gegaan naar gedestilleerd water om oostindische inkt mee te verdunnen. Bleek moeilijker dan verwacht, niet te vinden. Toen ik me daar over beklaagde bij mijn vrouw keek ze me bedachtzaam aan en zei, "Is sneeuw niet gedestilleerd water?".....Een :+ moment.
Ik ben nu dus versgevallen sneeuw aan het smelten _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 15:56

Ik gooi straks mijn laatste februari tekening in dit topic.

Ik twijfel nog of ik een volgende ronde mee doe.

Van de dagelijkse januari dingen, waarbij je -juist omdat het iedere dag was- ook de simpele dingen liet zien, is het hier een beetje gaan verschuiven naar steeds grotere en 'langduriger' werken.

En daar ben ik qua niveau gewoon echt nog niet.

Juist die simpele oefeningen waarbij ieder uit zijn comfortzone ging, waren voor mij ideaal om mee aan te kunnen haken.

Ik heb twee maanden met veel plezier meegedaan.
Heb veel geleerd.
Begin zelfs wat handiger te worden.
Dus dat plezier heb ik zeker gehad.

Maar ik denk dus niet dat ik nogmaals meedoe.
Ik kijk even hoe dingen gaan lopen!

Straks nog wel een tekening dus, als hij droog is. :j

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:30

Ik ben juist niet van de kleinere werken :P ik vind juist de afwisseling en inderdaad het publiek fijn in dit topic.
Of ik straks nog mee ga doen weet ik niet, maandag ga ik weer werken en dan heb ik dus ook weer minder tijd. De afgelopen tijd heb ik thuis gezeten en dus had ik zeeën van tijd om een schilderij in elkaar te flansen.

Ik heb gebruikt:
Dode boom
Bloemen
Kleurrijk/fantasiedier
Dode boom alleen werd deze weer levend
Maritiem

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:33

Femke_Tweety schreef:
Juist die simpele oefeningen waarbij ieder uit zijn comfortzone ging, waren voor mij ideaal om mee aan te kunnen haken.

Goed punt, ik ben het helemaal met je eens. Misschien moet ik ook gewoon niet zeuren en gewoon iedere dag keihard iets inleveren, ook al is het maar een potloodschetsje dat in 5 min is neergekrabbeld. Dat is eigenlijk waar deze uitdaging om draait, iedere dag iets maken, ook al is het een onderwerp waar je normaal niet aan gedacht had.

Het is ook jammer dat je je laat ontmoedigen door de meer uitgewerkte werken die hier voorbijkomen, en ik ben het met je eens dat ze eigenlijk buiten het kader van dit topic vallen ( strengere OP regels? Alleen werkjes die in minder dan een half uur gemaakt zijn? Ik weet niet...).

Overigens waar ik het NIET mee ben is dat je "qua nivo" niet klaar zou zijn voor dergelijke werken. Dat laten jouw meest uitgewerkte dingen in dit topic (de libellen) duidelijk zien. Je bent meestal je eigen meest genadeloze criticus. Gemakkelijk eigen werk helemaal de grond in te boren...Niet doen ;)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:45

Ik vind ook het wat lossere en experimentelere juist leuk in dit topic. Ik heb me niet teveel vastgezet op de prompts, maar wel alleen dingen uit m’n schetsboek hier neergezet. Het perfectionisme nekt snel je creativiteit, die snellere dingen zijn daarom vaak juist zo verfrissend en pakken heel aardig uit. :j Topic met een paar prompts maar vooral dat als insteek lijkt me hartstikke leuk!

Nog maar een ‘mens en dier’ dan, met m’n hagelnieuwe aquarelpotloden. Leuk spul! :)
Afbeelding

En vooruit, nog een boom die ooit dood zal gaan. :') Met gewone aquarel en zout.
Afbeelding

Gisteren een half uurtje ongecompliceerd maffe wolven getekend. :D Wie weet komen ze nog eens van pas.

Afbeelding

Nu lekker bezig met twee pagina’s vol dassen in inkt. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 29-02-20 16:51, in het totaal 4 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:45

Gewoon volgende maand 30 prompts bedenken, en dan de keuze geven?

kies er 4 (1 per week) en werk die wat gedetailleerder uit,
kies er 10 om niet iedere dag iets te 'moeten'
doe ze allemaal, en die dan wat schetsmatiger.

Ik roep maar wat. Ik vind alles wel wat hebben, maar die dagelijkse prompts zijn eigenlijk wel het leukste omdat je daar echt mee buiten je normale routine komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:51

Als we de regels gaan maken dat meer uitgewerkte tekeningen niet mogen of de bedoeling zijn dan haak ik af. :)
Ik weet niet goed waarom je ontmoedigd zou raken van meer uitgewerkte tekeningen. Elanor haar schetsen kregen ook hele positieve feedack.

Mijn neurotisch kantje kan slecht dealen met niet uitgewerkte dingen dus ik werk vrijwel alles dat "als schets" begint uit. :') En dit topic heeft me enorm gemotiveerd om dingen te tekenen en elke dag even bezig te zijn, ook met dingen die niet met de prompts te maken hebben overigens.

Meer prompts om uit te kiezen zou ik wel leuk vinden overigens maar ik zie wel wat de meerderheid graag wil en dan kan ik nog kijken wat ik doe. :) Wil jullie iig in dit topic al allemaal bedanken voor jullie super fijne feedback en het feit dat jullie me enorm gemotiveerd hebben om gewoon echt te beginnen aan dingen. :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:12

Ayasha schreef:
Wil jullie iig in dit topic al allemaal bedanken voor jullie super fijne feedback en het feit dat jullie me enorm gemotiveerd hebben om gewoon echt te beginnen aan dingen. :j

Sluit ik me helemaal bij aan, en daarom zou ik het ook ontzettend leuk vinden om in één of andere vorm door te gaan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:25

Inderdaad, en misschien gewoon niet te moeilijk doen; prompt lijst, aanmoediging dagelijks wat te maken en verder iedereen gewoon lekker zelf laten invullen wat hij of zij er mee wil doen.
Vrijheid blijheid.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:34

Helemaal mee eens! :j

Dassen! <3 Ik zou er zoooo graag eens eentje in het echt zien!

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:37

Oooh, daar kan ik je jaloers mee maken. Drie jaar geleden liep ik met mijn camera nietsvermoeden door mijn wei om mijn veulens te fotograferen, toen er op klaarlichte dag een das op z'n dooie akkertje door de wei kwam banjeren, om bij de buren aardappels te gaan opgraven.
Ik heb nog nooit met zúlke trillende vingertjes foto's staan maken, maar ik heb ze :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:41

Kuggur schreef:
Inderdaad, en misschien gewoon niet te moeilijk doen; prompt lijst, aanmoediging dagelijks wat te maken en verder iedereen gewoon lekker zelf laten invullen wat hij of zij er mee wil doen.
Vrijheid blijheid.

_/-\o_ _/-\o_

en vooral niet ontmoedigd worden om schetsen te plaatsen want ik ben vaak jaloers op die prachtige simplistische schetsen die met zo weinig, zoveel sfeer hebben!
Wie weet pik ik er wat van op en lukt het mij ook een keer. :D

Prachtig Elanor! Ik vind Dassen zulke moeilijke dieren om "goed" neer te zetten...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:43

Geweldig je boom Elanor! <3

Elanor schreef:
Helemaal mee eens! :j

Dassen! <3 Ik zou er zoooo graag eens eentje in het echt zien!

[ [url=m/3OveEB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi!

De kans is zo klein om ze te zien hè, ze zijn zo schuw.
Mijn man en ik gingen vorig jaar vleermuizen tellen en toen vertelde een boer, waar we het land op moesten, dat er ergens een Dassenburcht zat. Ze houden de plekken liever geheim, voor de Dassen, begrijpelijk. Wel sporen gevonden maar geen Das gezien.

Wat gaaf Ibbel!! Ze zien heel slecht heb ik begrepen dus doen heel veel op geur en gehoor, die zal jou gemist hebben. Mazzelaar. :D

Even nog snel mijn van Gogh in aquarel die nog niet af is tonen.

Afbeelding

Ibbel schreef:
Ayasha schreef:
Wil jullie iig in dit topic al allemaal bedanken voor jullie super fijne feedback en het feit dat jullie me enorm gemotiveerd hebben om gewoon echt te beginnen aan dingen. :j

Sluit ik me helemaal bij aan, en daarom zou ik het ook ontzettend leuk vinden om in één of andere vorm door te gaan.

Idem!

Ik moet helaas afhaken voor een volgende uitdaging maar ga zeker volgen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:46

Oooo, daar kan ik wel jaloers van worden ja Ibbel! Wat bijzonder!! :wow: Ze zouden hier in de regio wel moeten voorkomen, maar ja, de kans dat je er eentje spot is zooooo klein....
Vos heb ik wel eens hier door het weiland zien banjeren, met een haas in de bek! :D

Thanks Ayasha en Jis! De linkerpagina is aan de hand van wat voorbeelden, want het zijn wel echt ‘andere’ dieren qua vormen. Maar de rechterpagina is zelf neergezet, na een paar van die oefeningen gaat dat prima. :j

Je ziet de Van Gogh er al duidelijk in Jis, leuk!