[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:40

En dan maar even los een inhaalrondje. Wel netjes getekend maar wat minder post en plak tijd gehad, vandaar.
Sinds kort schilderles bij een plaatselijk atelier. Heel leuk en gezellig en vooral erg grappig. In een poging om mij te verleiden tot het maken van een Echt Schilderij werken we aan het concept Paard. "Zet maar even vier soorten paarden neer". Mja, oké. Nu? Oké. :D

Arabisch tiepje
potlood op A4
Afbeelding

Woensdagochtend een intiem samenzijn moeten onderbreken omdat er ook af en toe iets gewerkt moet worden. Caítlin heeft een vriendje. Ik noem het Roodmeo II (Roodmeo I was Elmo de Maine Coone van de overburen die naar een andere wijk verhuisde) en deze zit regelmatig naar binnen te staren. In een boom, op de schuur, op een dak en nu dus op de buitenstoel. En Caítlin zat zuchtend voor het raam. Normaal gesproken transformeert ze in een soort wolharige sissende stuiterbal maar bij Roodmeo II zucht ze alleen maar. Met de pootjes op het raam.

So close yet so far away...
Snelle krabbel, ingekleurd met Gimp
Afbeelding

Aangezien er nog 3 paarden op het menu staan vanmiddag maar even het trekpaard type verpest. Begon leuk met balpen en stift er overheen en toen bedacht ik dat ie een achtergrond moest. En ergens toen ben ik veranderd in een woest kleurende kleuter en verknetterde de hele tekening. Hij lijkt nu nog wel wat omdat ik simpelweg met Gimp het felle blauw en knalgroen heb gedimd, maar je ziet het heerlijk ongegeneerde kraswerk wel :o .

Trekpaard
Referentieplaatje uit boek, balpen, stift, marker, ecoline (echt, als je knoeit doe je het goed) en Gimp als lapper.
Afbeelding

O ja, wat betreft het muisje, die zit er nog steeds. Ik ga maar een muisvriendelijke val kopen. De deur open zetten als kat slaapt werkt ook al niet. Muis lust geen pindakaas en pinda's gingen ook al niet op. Zonnebloem pitten is nog wel een optie. We gaan het zien. Kat kan trouwens prima muizen vangen, zolang ze maar bewegen. Doodliggende muizen zijn saai. En ik heb een paard nodig om muizen te vangen en dat past dan weer net niet in de keuken. En ondertussen ligt de muis in een deuk. Mooi stel zo. :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:53

Dankjewel iedereen! en ja geloof het of niet, ik heb echt nog geen eigen stijl ontwikkeld als het op schilderen aankomt, mijn eerste 2 schilderijen zijn zo anders.

Sjolvir Echt weer superleuk, stoor me niet zo aan de verhoudingen die niet kloppen bij de buizerd. De muis is echt schattig
Art_Ificious Leuk gedaan die structuur in de vacht :)
Remembrance <3 prachtig
Pluizebolpum dankjewel! en oh ik hou ervan ja <3 mijn favoriete paarden om te fotograferen
Vind het trekpaard leuk gedaan, mooi contrast :) is die arabier uit je hoofd?

Hier ook nog wat verder gedaan vandaag, het is moeilijk om een accurate foto te nemen.
Ben een beetje bang om te beginnen aan de manen. Op de referentiefoto zijn ze oranje/geel achtig maar vind dit niet zo passen bij de kleuren die ik tot nu toe heb gebruikt. Het wijkt echt enorm af van de ref foto :') ik ben duidelijk nog niet toe aan realistische schilderijen maken

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:24

Kon even het schilderij niet meer aanzien dus heb deze getekend vanavond :Y)
Vind het echt rustgevend om met balpen te werken, lekker simpel

Afbeelding

bedtijd :z

ninavo

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:50

@Pluizebolpum Er valt inderdaad nog veel te doen! Maar ik was gewoon nog helemaal niet blij met de linkerhelft hahah. De mond vind ik ook een lastig iets, maar dat vond ik de neus ook en die is vrij goed gelukt!

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:56

@xTitanic Heel gaaf die tekening met balpen en dat schilderij <3 Dat vind ik zo mooi!

@Pluizebolpum Leuk, die snelle tekeningen :)

@Remembrance Oliepastel, is dat moeilijk? Ik heb daar helemaal geen verstand van. Ik vind dat het super mooi is geworden!

Art_Ificious Leuk geworden! Ik heb zelf ook pastel potloden maar dat gaat nog niet helemaal soepel, bovendien heb ik met mezelf afgesproken eerst dit project af te ronden, wat niet met pastel is!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:59

Super knap dat je dat kunt met balpen. Maak je wel eerst de schets met potlood of knal je dit zo in ene op papier?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:06

xTitanic schreef:
Kon even het schilderij niet meer aanzien dus heb deze getekend vanavond :Y)
Vind het echt rustgevend om met balpen te werken, lekker simpel

[ [url=m/8EKY64.jpg]Afbeelding[/url] ]

bedtijd :z

Supergaaf <3.

Je schilderij gaat ook goed. Vind m heel herkenbaar jij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:07

Pluizebolpum schreef:
En dan maar even los een inhaalrondje. Wel netjes getekend maar wat minder post en plak tijd gehad, vandaar.
Sinds kort schilderles bij een plaatselijk atelier. Heel leuk en gezellig en vooral erg grappig. In een poging om mij te verleiden tot het maken van een Echt Schilderij werken we aan het concept Paard. "Zet maar even vier soorten paarden neer". Mja, oké. Nu? Oké. :D

Arabisch tiepje
potlood op A4
[ [url=m/MLfMlw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Woensdagochtend een intiem samenzijn moeten onderbreken omdat er ook af en toe iets gewerkt moet worden. Caítlin heeft een vriendje. Ik noem het Roodmeo II (Roodmeo I was Elmo de Maine Coone van de overburen die naar een andere wijk verhuisde) en deze zit regelmatig naar binnen te staren. In een boom, op de schuur, op een dak en nu dus op de buitenstoel. En Caítlin zat zuchtend voor het raam. Normaal gesproken transformeert ze in een soort wolharige sissende stuiterbal maar bij Roodmeo II zucht ze alleen maar. Met de pootjes op het raam.

So close yet so far away...
Snelle krabbel, ingekleurd met Gimp
[ [url=m/HmtoMd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aangezien er nog 3 paarden op het menu staan vanmiddag maar even het trekpaard type verpest. Begon leuk met balpen en stift er overheen en toen bedacht ik dat ie een achtergrond moest. En ergens toen ben ik veranderd in een woest kleurende kleuter en verknetterde de hele tekening. Hij lijkt nu nog wel wat omdat ik simpelweg met Gimp het felle blauw en knalgroen heb gedimd, maar je ziet het heerlijk ongegeneerde kraswerk wel :o .

Trekpaard
Referentieplaatje uit boek, balpen, stift, marker, ecoline (echt, als je knoeit doe je het goed) en Gimp als lapper.
[ [url=m/yULf8p.jpg]Afbeelding[/url] ]

O ja, wat betreft het muisje, die zit er nog steeds. Ik ga maar een muisvriendelijke val kopen. De deur open zetten als kat slaapt werkt ook al niet. Muis lust geen pindakaas en pinda's gingen ook al niet op. Zonnebloem pitten is nog wel een optie. We gaan het zien. Kat kan trouwens prima muizen vangen, zolang ze maar bewegen. Doodliggende muizen zijn saai. En ik heb een paard nodig om muizen te vangen en dat past dan weer net niet in de keuken. En ondertussen ligt de muis in een deuk. Mooi stel zo. :')

Die katten _O-.

De paarden zijn ook mooi. Lekker los, maar wel herkenbaar.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:52

Wimpers zijn mweh :')
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:53

Ja dat is wel jammer. De wenkbrauwen zijn wel mooi gelukt.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:58

Dat is zo'n dingetje dan ben ik bijna klaar en raffel ik t teveel af

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:16

Wendy15 schreef:
Dat is zo'n dingetje dan ben ik bijna klaar en raffel ik t teveel af

Herkenbaar ;)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:58

Ze gaan een beetje alle kanten uit :))
Ook de iris zou ik wat minder streperig maken, ziet er een beetje gek uit zo

En ik schets overigens eerst met potlood ja :+ maar is wel een feit dat je niet kan gummen, anders hand ik de voorpluk weer lichter gemaakt, achja

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:03

@xTitanic, mooi! Dat je met een pen zo veel textuur en contrast kan maken vind ik heel knap. Het kost je zeker wel een pen :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:42

xTitanic Geeft 't, als het afwijkt van de referentiefoto? Lijkt mij hooguit als het een opdracht is, van een zwartbont paard een albino giraf maken krijg je niet uitgelegd bijvoorbeeld, maar bij eigen werk zou ik me daar niet te druk om maken in dit geval, de kleur van de manen zou je gewoon wat aan kunnen passen aan wat je wilt, net wat donkerder, witter, noem 't op. Lichte manen lijken mij wel mooi erbij maar het ziet er al schitterend uit zo.

Die balpentekening is geweldig! Dan voelt die van mij zo heerlijk kinderlijk. :')
Alleen dat tekstje erbij met rustgevend en simpel doet me een beetje hieraan denken:

Afbeelding
:D

Arabier is inderdaad uit 't hoofd getekend.

Wendy15 Ik vind 't nog wel meevallen met die wimpers. Maar goed, die vind ik per definitie altijd raar uit de ogen steken, ook op foto's.
"Dat is zo'n dingetje dan ben ik bijna klaar en raffel ik t teveel af" Lol, ook hier bekend :j

Lekker fris weer vandaag. Daar worden niet alleen paarden stuiterig van. *\%/* Maar een stuiterbal met oogjes leek me te simpel dus maar een paardje gekrabbeld. Uit 't hoofd, met stift. En ja, het ziet er misschien wat raar uit maar ik heb ze zichzelf wel gekker zien vouwen. :D

Frisjes
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:33

@Murpheyp, je schiet al aardig op, gaat sterds meer vorm krijgen.

@xTitanic, ja, gouden marker vd Lidl lagen bij de kassa. Je paard bind ik juist mooi doordat hij anders is dan echt zeg maar gefotografeerd, die met balpen is ook goed gelukt.

@Art_Ificious, mooi de huilende wolf, vind zwarte achtergronden wel heel mooi werken.

@Remembrance, wat een idee keer zoiets meetekenen. Wist niet dat je oliepastels zo fris en vrolijk kon gebruiken en ook nog best heel precies.

@Sanneb, oh bedoel je dat, kan ik niet foto goed natekenen, jammer genoeg....

@Pluizebolpum, AV typje is goed gelukt, je kattenzwijmel is gewoon weer kinderboekwaardig en Gimp is wel handige tool geloof ik? Zeker als je er nog dingen mee kan wijzigen. Kat heeft wel een punt, als het niet beweegt is het niet leuk. Haha, dat paard staat ergens in een topic op bokt! Herken hem, al heeft ie ander kleurtje. Bij how to draw a horse mis ik 1 tussenstapje :D

@Wendy15, heb ik ook, als het bijna klaar is, moet het ook ag, vind oog goed gelukt, wimpers is gewoon mascara :+ en iris is denk ik ook iets te netjes, die zijn rommeliger.

Ik was begonnen aan een eekhoorn, maar daar heb ik de goede kleur msrkers niet voor, met verf is veel meer werk en geeft meer rotzooi. Die gaat dus later afgemaakt worden.

Afbeelding

Ondetussen vosje gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Goudmarker, witte, zilver en roodbruine, allemaal Action of Lidl.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:52

Wat een schatje <3 <3

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:55

Operatie red de knuffels geslaagd!
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:45

Heel mooi hertje weer _San87_!

Prachtig geworden vikawiek! Heel benieuwd naar je volgende werk.

Mooi NESCAFE, fijne zachte stijl.

Ik zie je stijl ook terug in je werk met kleur, xTitanic, alleen iets minder contrast, zou die lekker opschroeven, begin heel donker bij de schaduwen. Het is even zoeken. :D Natuurlijk heb je het bij een licht paard wel wat meer nodig maar wees zuinig met wit, dat had ik veel eerder moeten doen. :')

Sjolvir Ohhh dat muisje, heel cute en mooi gemaakt. <3

Misschien een heel klein beetje wang er bij en aan de andere kant is het niet ietsje te veel volgens mij murphypower, herken haar wel al. Zou ook niet al te veel prutsen aan de verhouding meer en lekker wat contrast er in gaan brengen, dan ga je een sneller en blijft het leuk. :j

Mooi Art_Ificious.

Lieflijk landschap Remembrance.

Heerlijke plaatjes Pluizebolpum. Verliefde poes :')

Met een vrij werk kan je helemaal doen wat je wil, zou lekker beginnen en zien waar je uit komt. xTitanic, ziet er al goed uit. Pentekening vind ik geweldig.

Wendy15 mooi! Wimpers, breek me de bek niet open, je moet dat net als snorharen even in de vingers krijgen. Aan het begin bij wimpers een vrij sterk boogje maken naar voren en richting de buitenste ooghoek wat milder.

Voorbeeld waarbij je het ook echt heel duidelijk ziet, https://media.margriet.nl/m/rpjr76i6vzh ... mshaar.jpg

Pluizebolpum, Hahaha leuk en gaaf die bok tekening!

De kunst van het weglaten, dat kan jij heel goed Sjolvir. Wat een heerlijk plaatje het vosje. <3

Geweldig om jouw leven terug te zien in je leuke, grappige en mooie tekeningen _roodvos_! :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:13

@Roosvos, gelukkig! En heerlijke tekening weer.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:06

Leuke bokkesprong pluizebolpum!

Dat vosje is ook weer super schattig sjolvir. Vind jouw stijl echt heel leuk.

Hahaha is het iets overdreven of heb je echt zoveel knuffels roodvos? Wel weer een ontzettend leuke tekening.

Bedankt voor de tip en foto jis! Ben alweer aan een nieuw oog begonnen en ga nog een poging doen met de wimpers.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:08

Wauw wat een werken al! Heb vorig jaar plechtig beloofd om mee te doen, ondertussen ligt mijn eerste tekening van vorig jaar nog steeds half af te verstoffen... Ik beloof dus niks meer, haha! Maar ik volg wel in de hoop toch geïnspireerd te raken mijn potloden wat vaker aan te raken. Ik heb namelijk wel veel ideetjes in mijn hoofd, maar het komt er gewoon écht niet van. Hopelijk komende periode iets meer tijd om mijn creativiteit een beetje meer ruimte te geven.

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:09

Sjolvir, dat geeft toch niets. Wat jij maakt is prachtig.

Roodvos, ik vind hem geweldig! Ik wilde dat ik dat zo kon.

Bij mij is het ook even stil. Vandaag wel eindelijk meubels gekocht voor mijn eigen ruimte. Zo bizar dat ik straks alles (hopelijk) netjes en overzichtelijk bij elkaar heb..

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:59

Sjolvir: Ik vind het echt mooi met die stiften op dat glimmende papier :) Goed met dat wit ook.
Murphypower: Ze lijkt echt op het voorbeeld al wel. Het voorbeeld heeft wel een stuk meer contrast, misschien dat je dat ook in je tekening kan proberen :)
Art_Ificious: Oh mooi zo zwart op wit, lijkt wel licht te geven
Remembrance: Ik dacht dat het verf was, maar oliepastel? Vet knap :oo

pagina 17:

Pluizebolplum: Arme kat :') Geweldig.
En gelukkig zijn er computers om alles op te lappen. :Y)
xTitanic: Godsamme hoe dan :') Even rustgevend getekend wat? :')
Wendy: Wimpers zijn ook rare dingen :P
Pluizebolplum: Je hebt je paard verkeerd in elkaar geschroefd, het hoofd moet andersom!
Sjolvir: Ooooh dat vosje, hij kijkt ook zo ontzettend gelukkig :D Ik vind m prachtig.

Wendy, ik zou willen dat het overdreven was maar ik heb dus echt zo veel knuffels :') Het waren bijna 3 wasmachines vol, en het paste ook net in zo'n grote blauwe vuilniszak. Aangezien ik niet zo groot ben (1,64) was dit wel ongeveer het effect als ik ze oppakte :+ De éénmeterbeer niet meegerekend, die ligt nog op mijn bed.

edit:
ook nog een vosje van mijn kant:

Afbeelding

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:03

En we kunnen weer flink bijlezen. Niet dat het zo'n straf is om al jullie tekeningen te zien haha.

p12
Roodvos, yes het was Les Mis :D Wat een ontzettend gave tekeningen! Hele mooie stijl en heel mooi uitgewerkt.
Wendy15, oehh ze zijn leuk!
Fnanne, ze zijn weer zo leuk. Ergens heel ruw geschetst maar tegelijk toch weer zo gedetailleerd. Heel mooi.
Sjolvir, zeker weten dat het niet een kleurplaat is die je hebt ingekleurd? Hele leuke stijl! En die pony's op de achtergrond :'D je fijnlinerkrabbels zijn ook zo leuk! En mooi hoor met dat spuiten!
Pluizebolpum, het vogeltje ziet eruit alsof hij het koud heeft, heel leuk! Dat paard is gaaf hoor!
Wendy15, het schaap is ook nu die niet af was al super herkenbaar!
Roodvos, weer zo leuk! Hier is het altijd andersom, ik die wel dingen weg wil gooien en mijn moeder die er geen afscheid van kan nemen :'D

p13
NESCAFE, heel mooi! Het oogt heel zacht. Eigenlijk een heel slim idee om de botten eronder te tekenen.
Jis, oh wauw, heel mooi. Die schaduwen op het gezicht en de armen zijn echt al heel mooi.
Pluizebolpum, ach gut, arme pinguin. Wel herkenbaar gevoel :')
Fnanne, ik blijf je serie zo gaaf vinden! En wauw, die kleuren op dat schilderij. Prachtig.
Esterke, sprekend oog hoor! Je paard is ook al mooi! Ook dat oog is echt heel sprekend.
San87, wat is die schattig geworden! Mag ik vragen hoe je die achtergrond gedaan hebt?
Lisette1205, heel leuk en wat een priegelformaat!

p14
Lisette, leuk! Gave achtergrond
Sjolvir, hele leuke haas! Hij zou zo in een tekenfilm van Alice in Wonderland kunnen!
Eclair98, wat heb je een heerlijke stijl. Het zou zo in een prentenboekje kunnen.
Esterke, hij is zo leuk geworden!
Murphypower, al een goed begin hoor!
Wendy15, heel veel sterkte voor jou en je opa. Ik vind je tekeningen leuk geworden, vooral de onderste is erg leuk!
Bizzybijtje, oh wauw die zijn echt prachtig! Hele mooie stijl heb je. Ze hebben hele bijzondere uitstralingen.

p15
Jis, helaas opent die bij mij niet. Ik was wel benieuw ernaar.
Kiwiris, wat een ontzettend leuke beer! En wat zullen al die streepjes veel werk zijn geweest :'D
Pluizebolpum, ik zie jullie al helemaal zo samen voor de koelkast zitten :D en mooi dat paard. Het zijn maar een paar lijnen en toch is het een compleet plaatje.
Vikawiek, wauw, heel mooi. Het eindresultaat is ook echt heel gaaf geworden.
Esterke, hij blijft leuk :D die hand om die duim <3 zo lief. En dat hart verscheuren is zo sprekend zeg.
San87, ook zo schattig weer!

p16
NESCAFE, hij blijft die zachte en vriendelijke uitstraling hebben. Heel mooi.
xTitanic, heel mooi, vooral dat oog springt er wel echt uit.
Sjolvir, wat een schatje! Wanneer gaat die een prentenboek in? Die buizerd kan er ook zo bij.
Murphypower, ik vind hem al heel mooi worden.
Artificious, zo leuk!
Remembrance, hele serene uitstraling heeft het zeg.

p17
Pluizebolpum, het ras is zeker duidelijk :D heel leuk. En wat schattig is die andere. Het trekpaard is ook zeker duidelijk.
xTitanic, je hebt echt prachtig kleurgebruik. Hij wordt zo mooi. En die ander heb je zo 'even met balpen' gedaan? Echt prachtig!
Wendy15, ik vind de lijnen en schaduwen eromheen mooi geworden. Dat afraffelen op het einde is zo bekend :')
Pluizebolpum, dit is wel een accurate weergave van stuiterbalpaarden ja :'D
Sjolvir, leuke eekhoorn al hoor! En dat vosje <3
Roodvos, weer zo'n heerlijke tekening die ook zo heerlijk sprekend is! En dat vosje op de volgende kijkt zo zielig.

Mijn 2/12 met aquarelpotlood. Op de een of andere manier wil de foto niet draaien dus nu staat hij scheef :') de rechterkant is eigenlijk de onderkant.

Afbeelding