Sinds kort schilderles bij een plaatselijk atelier. Heel leuk en gezellig en vooral erg grappig. In een poging om mij te verleiden tot het maken van een Echt Schilderij werken we aan het concept Paard. "Zet maar even vier soorten paarden neer". Mja, oké. Nu? Oké.

Arabisch tiepje
potlood op A4

Woensdagochtend een intiem samenzijn moeten onderbreken omdat er ook af en toe iets gewerkt moet worden. Caítlin heeft een vriendje. Ik noem het Roodmeo II (Roodmeo I was Elmo de Maine Coone van de overburen die naar een andere wijk verhuisde) en deze zit regelmatig naar binnen te staren. In een boom, op de schuur, op een dak en nu dus op de buitenstoel. En Caítlin zat zuchtend voor het raam. Normaal gesproken transformeert ze in een soort wolharige sissende stuiterbal maar bij Roodmeo II zucht ze alleen maar. Met de pootjes op het raam.
So close yet so far away...
Snelle krabbel, ingekleurd met Gimp

Aangezien er nog 3 paarden op het menu staan vanmiddag maar even het trekpaard type verpest. Begon leuk met balpen en stift er overheen en toen bedacht ik dat ie een achtergrond moest. En ergens toen ben ik veranderd in een woest kleurende kleuter en verknetterde de hele tekening. Hij lijkt nu nog wel wat omdat ik simpelweg met Gimp het felle blauw en knalgroen heb gedimd, maar je ziet het heerlijk ongegeneerde kraswerk wel

Trekpaard
Referentieplaatje uit boek, balpen, stift, marker, ecoline (echt, als je knoeit doe je het goed) en Gimp als lapper.

O ja, wat betreft het muisje, die zit er nog steeds. Ik ga maar een muisvriendelijke val kopen. De deur open zetten als kat slaapt werkt ook al niet. Muis lust geen pindakaas en pinda's gingen ook al niet op. Zonnebloem pitten is nog wel een optie. We gaan het zien. Kat kan trouwens prima muizen vangen, zolang ze maar bewegen. Doodliggende muizen zijn saai. En ik heb een paard nodig om muizen te vangen en dat past dan weer net niet in de keuken. En ondertussen ligt de muis in een deuk. Mooi stel zo.