Nee, dat valt echt reuze mee. Ik heb totaal geen vaste hand oid, en er zitten best wel wat steentjes scheef in mijn werkje, maar uiteindelijk druk je ze tegen elkaar aan en druk je ze vast. Als je de buitenste rand maar recht doet, daar zit dus wel even een werkje in zeg maar. Hier zitten echt een aantal hele scheve in, maar volgens mij valt het niet enorm op toch? (Of kijk ik heel erg bevooroordeeld naar mijn eigen werk )
Luxorvalkje
Geplaatst: 14-12-16 12:42
Ik vind het er niet scheef uit zoen assie.
Wel lijkt het alsof sommige steentjes niet helemaal vlak liggen? Kan ook aan mij of het licht liggen.
Als je er met je hand overheen gaat en je voelt iets dat niet vlak is, dan kun je deze er gewoon met je vinger/nagel tussen drukken
Ik klap altijd stuk "plastic" om en daar leg ik alle steentjes van de zelfde kleur en dan volgende en volgende tot ik die avond geen zin meer heb.... Dan klap ik het stuk "plastic" terug en leg ik de pillendoosjes erop (komt er geen stof bij)
Ik heb even een dipje gehad maar ben nu wel weer een stukje verder
Ik wissel wel regelmatig af. Maar dat heeft niet echt een reden eigenlijk. Met de grote vlakken, als 1 zakje op is ga ik daarna weer verder met een andere kleur.
steeds een ander kleurtje moeten pakken en steeds bakje open en bakje weer dicht en dan daarna weer open kost zoveel extra tijd... (althans das mijn gevoel)
Ik klap echt heel stuk dubbel en dat beplak ik gewoon tot ik geen zin meer heb.. en klap ik dat stuk weer terug en leg er iets zwaarders op... ivm eventueel stof en zo..
Ik was altijd fanatiek schilderen op nummer fan, en deed het toen ook altijd per kleur. Dus blij dat dat hier ook veel gedaan wordt, kan ik dezelfde manier van werken aanhouden
Ik doe het dus wel echt per stuk dus werk soms met 20 kleuren tegelijk.. omslachtig is t idd wel
colunder
Geplaatst: 15-12-16 21:13
Ik heb doppen van melkkannen en deksels van potten,daar schrijf ik het symbool wat er in zit op de bodem. ik werk per vlakje,kijk even welke kleuren ik nodig heb en doe daar dan wat vsn in het bijbehoorende dopje/deksel,dan kan je achter elkaar doorleggen. diegene waar ik er maar af en toe 1 van nodig heb,pak ik wel uit de doosjes. per kleur vind ik lastig,en ben bang dat je er op het laatst geen steentjes meer tussen krijgt.
Paint_Lover
Geplaatst: 15-12-16 21:34
Ik doe t per vlak dat ik open leg en dan per kleur.... gaat bij mij vrij snel.
Net klaar met m'n 2e project en nu alles gereed aan het maken voor de 3e
Mijn bakje is trouwens taps toelopend en niet vierkant zoals die hierboven. Dat betekent dat ik de kleurtjes heel gemakkelijk terug kan doen in het juiste bakje. Op deze foto kun je het bakje zien. Is echt ideaal.
amandananana
Geplaatst: 15-12-16 22:18
CubaLibre schreef:
Ik doe t per vlak dat ik open leg en dan per kleur.... gaat bij mij vrij snel.
Net klaar met m'n 2e project en nu alles gereed aan het maken voor de 3e
Ik heb ook alvast de volgende besteld, hopelijk is hij dan binnen voor de eerste klaar is. Deze is 50x60.
fenja
Geplaatst: 16-12-16 10:10
Hallo, ik ben de tweelingzus van Sandorra die heb ik hiermee aangestoken. ik ben dezig met mijn tweede. Hoe ik het doe stukje voor stukje en kleur voor kleur heb ik bij mijn vorige van 30 bij 30 ook gedaan. Ik heb bij de Pipoos dus een box gekocht met 36 vakjes. Alle vakjes genummerd met de nummer die vooraan op de lijst in de eerste kolom staat. Om nou te voorkomen dat de kleurtjes door elkaar gaan en makkelijk in en uit het bakje te halen zijn heb ik ze allemaal in ziplock zakjes zitten. Zo kan ik ook meerdere kleuren bij elkaar in een vakje hebben zitten. Op de zakjes staan dus de kleurnummer met symbolen ideaal zo en makkelijk als ik het bijv meeneem naar mijn ouders hoef ik niet bang te zijn dat de kleuren per ongeluk door elkaar komen.
nd423
Geplaatst: 16-12-16 10:21
Wat een leuk topic en wat een mooie dingen heb ik langs zien komen. Ik ga ook beginnen. Heb deze besteld:
en deze
Kan niet wachten tot ze er zijn en ik kan beginnen. De leeuw is nu in NL dus hoop dat het snel door de douane heen komt.