[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:34

Twijfel twijfel... Ik heb toch maar een echte Leuchttrum gekocht (knalroze hihi), ik merk dat ik met gewone lijntjes niet lekker kan werken (als je een maand erop wil zetten moet je halverwege lijntjes halveren) en dat demotiveert me nogal :') Ik heb wel besloten dat ik het niet meer voor agendadingetjes ga gebruiken (ik heb al 1 gewone en 1 planagenda) maar meer voor school, wat er voor welk blok/vak moet gebeuren en persoonlijke dingen (habit/moodtracker e.d.) om een beetje orde te scheppen in mijn hoofd haha. Ik ga hem vanaf het nieuwe jaar gebruiken, dus ik kan nog een beetje nadenken :D

Nog een vraagje, wat voor pennen/fineliners gebruiken jullie?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:39

gerpiegorp schreef:
Twijfel twijfel... Ik heb toch maar een echte Leuchttrum gekocht (knalroze hihi), ik merk dat ik met gewone lijntjes niet lekker kan werken (als je een maand erop wil zetten moet je halverwege lijntjes halveren) en dat demotiveert me nogal :') Ik heb wel besloten dat ik het niet meer voor agendadingetjes ga gebruiken (ik heb al 1 gewone en 1 planagenda) maar meer voor school, wat er voor welk blok/vak moet gebeuren en persoonlijke dingen (habit/moodtracker e.d.) om een beetje orde te scheppen in mijn hoofd haha. Ik ga hem vanaf het nieuwe jaar gebruiken, dus ik kan nog een beetje nadenken :D

Nog een vraagje, wat voor pennen/fineliners gebruiken jullie?

die van de hema :D

Keet

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:42

Staedtler

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:43

Ik heb Staedtler Fineliners, de 36-pack met veel kleurtjes :D Dat zijn voor mij de beste pennen. Schrijven heel fijn en drukken niet gemakkelijk door.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 01:10

Ik heb gewoon van die stabilo fineliners (??) in allerlei kleurtjes. Vind ik erg makkelijk om de boel toch een beetje vrolijk/kleurrijk te houden zonder teveel moeten 'versieren' :)

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:19

Ik heb idd ook stabilo's en het verbaasde mij hoe goed ze werken in een Leuchtturm! Drukken echt maar heeel lichtjes door

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:41

Mijn stabilo .88 drukken niet door in de Leuchtturm, maar ghosten wel wat :)

(Maar als je op de andere kant van de pagina geschreven hebt valt dat ghosten ook niet echt meer op)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:08

Thanks to you guys, ben ik morgen in het bezit van 36 staedtler fineliners. :+
Ik heb ook potloden van ze, fijn spul.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:42

Bedankt voor de tips! Donderdag moet ik toch de stad in voor Kerst, dus dan ga ik ook even fineliners shoppen :D

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 10:35

Ik heb laatst een map gekocht voor van die vul agenda's. Hij is alleen veel te groot... Kreeg het advies a5 te nemen _O- Spijt...

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:31

Ik merk juist dat mijn a5 schrift prima is. Niet te groot niet te klein. Ik ga wel als deze vol is voor puntjes. Bepaalde dingen zijn wat lastiger uit te lijnen met een gelinieerd schrift.

Een greep uit mijn lijstjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:41

Wat een fijne lijstjes! Die sleep log ga ik ook gebruiken! :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:22

Ik vind het House projects erg leuk

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:57

Ik ben nog steeds goed aan het schrijven in mijn Bujo die ik had, begin er al aardig aan gewend te raken.
Vooral heel fijn dat je gewoon voor alles wat in je op komt een nieuwe pagina kan gebruiken en gewoon noteren.
Momenteel gaat mijn habit tracker erg goed, dat motiveert om sommige dingen te laten :D Mijn schoonmaak roostertje daarentegen wat minder. het is wel een prima houwvast, maar ik heb gewoon geen tijd voor mijn planning want ben te veel weg :)
Ook heb ik een soort van december klusmissie opgezet, elke dag een klus doen (grotere dingen in stukjes gedeeld) met beloningen ertegenover. Dat werkt toch wel heel aardig, nu ik alles zo opgeschreven heb. Niet dat ik alles af krijg, maar al een stuk meer dan als ik lukraak probeer uit mijn hoofd dingen te doen.
Wat ik wel merk is dat ik zo focus op wat ik schrijf dat ik als ik eens iets niet opschrijf het zo weer vergeten ben :P En dat ik onrustig word als ik wat dingen voor een dag gepland heb maar geen dagindeling opgeschreven. Dus toch tijd besteden aan opschrijven.

Voor Volgend jaar heb ik een puntjesnotitieblok van Leuchttrum, iets groter dan mijn huidige. (al vind ik het ook wel weer zonde om mijn huidige maar half vol al op te doeken) En een agenda met veel notitieruimte ook, dus wil mijn Bujo meer voor thuisprojectjes en persoonlijke goals gaan gebruiken. Hierboven alweer heel wat leuke inspiratie :D

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 00:01

Eerste pagina van het nieuwe jaar in m'n nieuwe LT1917 :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:18

Ik volg dit topic al een tijdje omdat het zo leuk is om al die geweldige creaties voorbij te zien komen. Zelf heb ik niet zoveel behoefte aan een papieren bullet journal aangezien ik al een agenda heb en Habitica gebruik voor alle losse taakjes, maar ineens kreeg ik een idee: een bullet journal voor het paard!
Ik heb nu al een opschrijfboekje voor data van medicijnen, adressen, tuig-ideeen enz, maar dat is inmiddels een grote chaos geworden omdat alles gewoon na elkaar staat. Nu denk ik er dus over om een Bullet Journal voor [***] te maken en dan met een legenda aan de zijkant netjes voer, lessen, medische dingen enz. te scheiden.

Ik kwam al op de volgende hoofdstukken:
- Voeding
- Medisch (misschien daarin Hoeven en Osteopaat & co, of die toch ook aparte hoofdstukken geven?)
- Adressen
- Training
- Tuigage
- Een tijdbalk?
Hebben jullie nog ideeen voor andere hoofdstukken, en tips om die leuk/handig in te delen/aan te kleden?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:46

Wellicht een "when did I last" oid?

Zodat je in een overzicht kan zien wanneer bv de ta, hoefsmid, of zadelpasser voor het laatst is geweest. Of wanneer het tuigage voor het laatst is ingevet. Dat soort dingen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:26

Habit tracker. Ipv een sleeptime een rij tijd tracker. When i did last is al genoemd. Kosten/uitgaven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:48

Wat een supertips, daar heb ik enorm veel aan! :j _/-\o_

Het lijstje tot nu toe:
- Inhoudsopgave
- Adressen
- Tijdbalk; sinds ik hem heb, met per maand specifiek bullet points als er iets veranderd is, en die verwijzen dan weer naar het bijbehorende hoofdstuk. Dus een soort 2e inhoudsopgave maar dan chronologisch, waarbij bij 'december 2016' bijvoorbeeld hoefsmid staat, en de uitleg over deze bekapbeurt staat dan in het hoofdstuk Hoeven.
- Medisch (aparte subhoofdstukjes voor dierenartsbezoek, ontwormen, melanomen (helaas is het een schimmel >;) )
- Hoeven: tijdbalk (bekap namelijk ook zelf, hoe vaak & wanneer?) en per beurt door mij/smid nog een entry met wat er gezien is
- Behandelingen osteopaat & co: tijdbalk & beschrijving sessies, of misschien toch bij medisch?
- Voeding: zowel handige feitje over voer zoals bijvoorbeeld calcium-fosforverhoudingen van verschillende voersoorten, als wanneer er iets in het voer is veranderd en hoe - ook met een tijdbalkje
- Kosten: grote tabel uitgesplitst in essentiele en minder essentiele dingen. Aan de essentiele kant stalling, voeding, smid, behandelingen, en extra's zoals tuig aan de niet-essentiele kant.
- Training: habit tracker met wat we wanneer doen, en beschrijvingen belangrijke trainingssessies
- Doelen: voor mezelf en voor het paard.

Dan is het nu de vraag hoeveel pagina's je voor alles reserveert. 8-)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:57

Het idee van een bullet journal is toch dat je niet per se een aantal pagina's reserveert, maar dat je simpelweg je index aanpast zodat je het kunt terugvinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:44

Dat zou natuurlijk ook kunnen, totaal niet over nagedacht. 8-) Ik ken vooral het systeem waarbij je via de index alvast een aantal pagina's per hoofdstuk reserveert en die dan alvast markeert met een tab, of de zijkant van de pagina's in blokjes kleur geeft.

Hier is een voorbeeld van iemand die met tabs werkt om vooraf gereserveerde secties aan te geven:
http://i1.wp.com/bulletjournal.com/wp-c ... -cover.jpg

Maar ik zou natuurlijk ook een combinatie kunnen gebruiken: beginnen met vaste secties maar als 1 daarvan overstroomt deze op de andere lege pagina's verder te laten gaan en deze afwijkende paginanummers bij te houden in de index.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:09

Dat zou in een Arc bijvoorbeeld wel kunnen. Kan je de blaadjes verplaatsen en tabbladen toevoegen :)

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:20

Met tabs worden het eigenlijk 5 Bullet Journals in een, om onderwerpen gescheiden te houden.
Wat mij betreft een prima optie voor de personen die toch wel een beetje georganiseerd willen zijn en dus bepaalde dingen bij elkaar stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:41

Lonneke2001 schreef:
Met tabs worden het eigenlijk 5 Bullet Journals in een, om onderwerpen gescheiden te houden.
Wat mij betreft een prima optie voor de personen die toch wel een beetje georganiseerd willen zijn en dus bepaalde dingen bij elkaar stoppen.

Zo kun je het ook bekijken, als mini-bullet journals an sich. Ik ben inderdaad juist op zoek naar wat organisatie, want chaos heb ik nu ook al in de vorm van een notitieboek vol met dierenartsafspraken, trainings-ideeen, ideeen voor nieuw tuig, voeretiketten en nog meer losse dingen. Ik hoop dat dat straks wat geordender kan worden als alles gewoon zijn vaste plek heeft.

Ik heb net even naar de Arc boeken gekeken en hoewel dat eigenlijk precies is wat ik nodig zou hebben vind ik een boek net een prettiger idee. Iets permanenter dan een losbladig systeem. Ik heb dus net maar een notitieboek besteld en ben erg beniewd naar wat hier straks in de bus komt vallen. :j

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:44

xyzutu2 schreef:
Lonneke2001 schreef:

Zo kun je het ook bekijken, als mini-bullet journals an sich. Ik ben inderdaad juist op zoek naar wat organisatie, want chaos heb ik nu ook al in de vorm van een notitieboek vol met dierenartsafspraken, trainings-ideeen, ideeen voor nieuw tuig, voeretiketten en nog meer losse dingen. Ik hoop dat dat straks wat geordender kan worden als alles gewoon zijn vaste plek heeft.

Ik heb net even naar de Arc boeken gekeken en hoewel dat eigenlijk precies is wat ik nodig zou hebben vind ik een boek net een prettiger idee. Iets permanenter dan een losbladig systeem. Ik heb dus net maar een notitieboek besteld en ben erg beniewd naar wat hier straks in de bus komt vallen. :j

Ik ben bij die Arc boeken echt gevreesd voor de dag dat ik hem dichtdoe zonder de ringband te sluiten, en dan pak je hem op en dan zijn al je papieren door elkaar op de grond gevallen. Nope, doe mij maar een vast boek :')