[Info] De Zwarte Parel (howrse)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:28

Calanthe schreef:
Zijn er mensen/iemand die misschien mij willen helpen? Ik zit enorm te twijfelen. Maar kom er effe niet uit. (tekentablet is stuk en niet meer aan de praat te krijgen dus wordt nieuwe kopen na veel discussie met ouders en weet niet wat voor formaat ik moet nemen, small of medium, medium is dan gelijk 120 euro duurder :'))

Dat is volledig afhankelijk van hoe jij tekent. Hoe groter het tablet, hoe groter de bewegingen die je moet maken. Denk aan tekenen op papier. S is lekker krabbelen, hele snelle vinger/hand/pols beweginkjes, bij M ben je al meer bezig met pols bewegingen en vanuit de elleboog, en L is alsof je op een groot doek aan het schilderen bent qua bewegingen. Je kan zat inzoomen in de meeste programma's dus voor de fijne details hoef je niet perse een groter tablet te nemen. Inzoomen volstaat dan zeker. Het gaat dus om de grootte van jou bewegingen. Ik heb zelf zowel een S als M tablet en kan niet zeggen dat ik de één fijner vind dan de ander. Het voelt wat anders als ik op de kleine of juist de grote werk maar groot is niet per definitie beter :)

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:33

Heb al de hele tijd een kleine gehad en ben klein al gewend, die ik wil is misschien 2/3 cm groter, de grotere die 'wat' :+ duurder is, is zo ongeveer even groot als het scherm van mijn ipad. En dat lijkt mij ook niet bepaald een verkeerd formaat te hebben. :P
De kleine tablet is 15,2 cm x 9,5 cm, de grotere 21,6 cm x 12,3 cm... Weet niet of het dan veel scheelt als ik het zo bekijk :=

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:05

Even een simpel achtergrondje voor bij mijn knollen.. Wie weet komt ie wel door. :+
Nooit geweten dat ik zo'n rechte lijn kon tekenen. _O-

Afbeelding

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:14

Leuk topic!
Ik ging me er ook eens aan wagen, gewoon omdat ik tekenen/kleuren leuk vind al doe ik het nooit. En ja, pasjes zijn ook leuk. :')
Heb helaas (nog) geen tekentablet, dus ik heb voor nu ook een free lineart gebruikt (toegestaan voor ZP) en ingekleurd in GIMP. Het inkleuren met muis is gelukkig goed te doen!
Nu heb ik er twee ingezonden: een eenhoornversie en een rijpaardversie.
Hier even alleen rijpaard, de andere is toch hetzelfde maar dan met hoorn. :+

Afbeelding

Zou graag later wel zelf m'n lines willen maken. Dat is toch een stuk origineler en kunstiger!
En puppy jouw Henkjes om zo zo maar te noemen vind ik zo gaaf! Vooral de sneeuw-eenhoorn. :))

Tigress

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:44

Netjes ingekleurd! Ik mis enkel nog de mooie kleur bij de neus zoals je ook de rest van het lichaam hebt gedaan :j
En dit is dus zonder tt? :oo

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:06

Ziet er al goed uit! Enkel lijken de ogen naar mijn idee wat te helder :j
Pffff heb nu enorm veel zin om te tekenen
En dan is mijn tekentablet stuk... :')
Waarschijnlijk gaan we m dit weekend of volgende week bestellen! :D :D

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:11

Tigress schreef:
Netjes ingekleurd! Ik mis enkel nog de mooie kleur bij de neus zoals je ook de rest van het lichaam hebt gedaan :j
En dit is dus zonder tt? :oo

Eens, daar kwam ik dus later ook achter! Iets meer diepte bij de neus had zeker gemogen!
Zonder tekentablet inderdaad, allemaal met muis. Wil er wel ontzettend graag eentje, dus misschien eens rondneuzen. :D

Calanthe schreef:
Ziet er al goed uit! Enkel lijken de ogen naar mijn idee wat te helder :j
Pffff heb nu enorm veel zin om te tekenen
En dan is mijn tekentablet stuk... :')
Waarschijnlijk gaan we m dit weekend of volgende week bestellen! :D :D

Klopt wel van die ogen, toen ik het verkleinde voor in de border zag het er een beetje vaag uit haha. Dus ik heb ze wat donkerder moeten maken. :j
Kleuren op het scherm van mijn laptop zien er overigens fletser uit dan op mijn iPad of telefoon heb ik altijd het idee?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:27

Die van mij had ik voor 15 euro van marktplaats. Klein maar fijn, en voor een prijs die prima te doen is :j
Ik ben heel benieuwd hoe ver je inzending zal gaan komen, prachtig ingekleurd _O_ Ik kan amper een fatsoenlijke rechte lijn treken met mijn mousepad...laat staan dat ik ermee zal tekenen :')

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 23:37

ik teken ook altijd met de muis..

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:44

De tekentablet die ik eerst had, kostte 15 euro, bij de Aldi, 9 jaar geleden gekocht en mijn vader heeft het bonnetje en de doos nog :') :')
Als ik met de muis ga tekenen dan kan een kind van 2 beter tekenen dan ik. :')

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:49

@ Zoefken; je bent mijn redder in nood. Ik kan gewoon geen line art van mezelf maken. Ik heb gisteren wat pogingen gewaagd. Maar die zal ik hier maar niet posten.
Maar wat jij hebt gedaan kan ik ook prima. Ben gelijk even gaan neuzen op internet.

April inzending niet gehaald. Ga nu mij richten op mei. Dan heb ik toch geen pasjes nodig voor een actie of voor vip account verlenging dus dan kan ik er 5 inzenden (10 pasjes van het killen)

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:24

Dankje Tigress! De prijzen voor een tt vallen mee gelukkig. :Y)

Chamion, op Deviantart staan er veel. Vaak staat erbij of je ze wel of niet mag gebruiken voor de ZP op Howrse. Heeel handig!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:44

Zoefken schreef:
Dankje Tigress! De prijzen voor een tt vallen mee gelukkig. :Y)

Chamion, op Deviantart staan er veel. Vaak staat erbij of je ze wel of niet mag gebruiken voor de ZP op Howrse. Heeel handig!

Ik zag ze ja. Ik heb er nu 3 uitgezocht en met 1tje al bezig (highlights, schaduw en basis kleur zitten er al op) Moet alleen even wennen want dit is een nieuw programma en na de gebruiksaanwijzing even te hebben gelezen en toegepast merk ik dat ze heel anders inkleuren dan ik gewend ben. Is wel wat lastiger.
Misschien later vandaag een eerste opzetje tonen.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:45

Ik zou mijn tablet voor geen goud willen missen. :)) Op zich kan ik best tekenen met een muis, maar ik zie niet in waarom ik zoveel moeite zou doen om mezelf dat eigen te maken, terwijl het met een tablet makkelijker is en je ook veel intuïtiever kan werken door functies pen pressure, tilt, angle etc. :P

De jouwe ziet er goed uit, Zoefken! De benen hadden van mij wel iets meer definitie mogen krijgen en ik sluit me bij Tigress aan, maar verder is hij heel netjes! :D

Mijn inzending voor deze maand:
Afbeelding

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:51

Dankje! En die van jouw is zooo gaaf gedaan! Hele mooie stijl. <3

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:26

Dit is tot nu toe de opzet qua kleuren. Paard zelf zal (waarschijnlijk) niet bont worden. Kleuren expres een beetje simpel houden. Wil een beetje richting cartoon network kleuren (dus simpel) 1 laag gaat verwijderd worden (als je de manen, benen en staart beter bekijkt zie je hier en daar wat oranjeachtig poging tot highlights) ik krijg deze er maar niet lekker in dus die gaat eruit als het echt niet lukt.

Afbeelding

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:38

Ben benieuwd Chamion, je hebt in ieder geval al een mooie line uitgekozen. Komt helemaal goed! +:)+

Ik ben nu mijn eigen pony aan het tekenen, zou gaaf zijn als die ooit op Howrse mocht komen. Hier een Wipje wat ik met mijn muis doe :') :
Afbeelding
Het is nog lang niet af: moet hoeven nog beter shapen en inkleuren, neus fatsoenlijk maken, bles en witte voetjes diepte geven, enz. Maar heb nogal struggles met het neusgat bij de bles, deze moet namelijk roze worden maar op een of andere manier is het nogal moeilijk om het er normaal uit te laten zien dus had ik het even achterwege gelaten. Ook weet ik niet hoe ik de manen ga doen want de oorspronkelijke foto is van wedstrijd dus haar voorpluk is ingevlochten... En ik vind het nogal moeilijk om de benen dimensie te geven op plekken waar pezen, spieren zitten. Tips zijn dus zeer welkom! :D

Referentie:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Zoefken op 02-04-16 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:43

Zou met de manen mee gaan in de beweging.
Mag ik eens de referentie zien? O:)

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:51

Erbij gedaan. :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 20:33

Mag dit? Ze is namelijk bijna precies hetzelfde. Wel gaaf :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:59

Sum, ik heb het idee dat zijn neus te veel naar beneden gaat vergeleken met de rest van het hoofd? Verder wel nice! :D

Zoef, heb je hem overgetrokken? Want dat mag niet voor de ZP. ;)

Ik ben vandaag weer bezig geweest.. Tijdje bezig geweest met deze creatie.. En hij heeft een naam: Aardbei. _O-

Afbeelding

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:02

Aardbei steigert heel vierkant :Y) :')
Mijn ouders willen de tekentablet niet eerder kopen dan mijn verjaardag (nog 2,5 maand) maar zo lang wachten kan ik niet... -O- :') Dus maar oplossen of ze m niet eerder kunnen kopen (laat kerstcadeau, heb niks gekregen :P)

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:11

Nee niet overgetrokken gelukkig, ik had eerst de verhoudingen overgenomen en er dan een lineart van gemaakt voor mezelf met de pen tool. Daar kan je vloeiende lijnen mee maken.
Aardbei is leuk!

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:59

Als je de verhoudingen over hebt genomen is het toch ook overgetrokken? :=

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:18

Neeee, met verhoudingen overnemen bedoel ik dit. Met een reference ernaast is dat toch geen overtrekken. :')