[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:13

Hmmm, beoordelen las ik ergens paar pagina's terug, maar ik ben geen tekenaar, heb jaren niet echt getekend, vind dit topic alleen leuke stok achter de deur om dan toch maar weer te gaan tekenen.
Hoe moet ik dan andermans werk beoordelen anders dan dat ik sommigen hier echt kunststukjes vind afleveren!

Oh ik ga voor 1 per week, dit is mijn nummer 1.
En ahum, heb me eerst nog rot moeten zoeken naar papier en vervolgens kon ik alleen een HB potlood vinden en 1 roze soft pencil. Hoezo lang niet meer fatsoenlijk getekend?
Uur werk.

Maar vooruit, ik doe de laatste paard.
Pluizebolpum, Vind hem mooi omdat ik van die kleuren houdt, warm en apart.
Horeandart, wauw, half uurtje?? Jeming.
Fnanne, Leuke stijl, vind dat met dat wit ook leuk, geeft me vakantie gevoel, je kent dat wel van de schetsers die op een plein of brug zitten en mensen of gebouwen tekenen.
xGwenn, hi hi, jij hebt gewoon je droom stallen complex hier maar vast neergezet.
Flux, Acryl? Dat kan je dus gewoon nat op nat schilderen of droogt dat zo snel (ja, leek hier..)
Overgangen van kleuren vind ik wel mooi.
SergaentRoos, vind hem knap, maar oogt wat fors?
Nienke15, die vind ik dan weer gaaf, met al die kleurtjes en toch soort van realistisch.

Afbeelding

xxCYNNxx

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:28

nou ziet er mooi uit hoor Sjolvir...enne je was niet de enige hoor die diep moest graven voor papier en potloden. Schetsblok had ik redelijk snel gevonden...voor de rest maar ff bij de Action langs geweest, want had alleen een witte en een knalgele potlood weten op te graven.

Vind het wel een gaaf effect zo; helemaal zwart wit, maar bij het meisje een klein beetje roze..past mooi, omdat het zo mooi subtiel gebruikt is.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:31

Beoordelen/commentaar geven is niet verplicht hè, maar het is gewoon leuk om alle meningen te lezen en er misschien tips uit te kunnen halen waar je wat aan hebt :)

Mooi werk Fnanne! Kwam laatst (op zoek naar het een of ander) een paar "oudere" werkjes van jou tegen, van 2010 ofzo, en dan zie je weer dat dit echt zó jouw stijl is! Wel vooruitgegaan natuurlijk door de jaren ;) , maar wel erg duidelijk dezelfde stijl... :j Erg leuk!

PluizebolPum: :') wat een geniale oplossing, die boom! Vind het wel erg kunstzinnig zo haha, ook het zwarte papier past er goed bij!
Vind dat dit wel "week van de zwarte achtergronden" mag zijn, ik heb ook nog wat donker papier gevonden met opruimen :))

Horsenart95: mooie lichte/losse tekenstijl heb je, heb het idee dat het oog misschien wat hoog zit? Of het neusgat heeft wat te weinig "vorm", iets lijkt er niet helemaal te kloppen...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:31

Oeps, jij ook al al je spullen kwijt.
Knalgeel en wit kom je ook niet zo ver mee nee.
Moet ze wel ergens hebben, maar ben 2 jaar geleden verhuist, blijkbaar nog ergens in een doos.

Ze had toevallig roze elastiekje en roze rand aan capuchon en dat was enigste kleurtje dat ik had.

Heb een week om de spullen te vinden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:46

Ik loop alweer achter :+ Deze is nog van gisteren!

Paard 006
Afbeelding

Nu ga ik maar vlot beginnen aan die van vandaag :D

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:47

Succes met graven in deze week sjolvir. ;)
Vind hem ook erg goed geluk voor iemand die al lang niet getekend heeft. Erg knap!
Ik vind soms dat als je een foto na tekend de achtergrond er niet altijd bij hoeft, ik had hem hier ook weggelaten maar zo erbij stoort me ook totaal niet.
Succes met je volgende. Sjolvir

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:50

Heb vandaag een grafietstick weten op te duiken..wist niet eens meer dat ik die had. Heb al een beetje in mn hoofd zitten wat ik daarmee ga doen voor week 4 (week 3 is al in progress namelijk). Heb er nu al zin in om daar mee aan de slag te gaan.

Moet zeggen; ik vind het een heerlijk topic. Goed motiverend. Zat al een paar jaar te denken om het tekenen weer op te pakken, maar deed het nooit. Ja materialen ingekocht, maar vervolgens deed ik er niks mee. De motivatie EN inspiratie wou maar niet komen.
En toen kwam dit topic en werd totaal gemotiveerd erdoor. De vele kunstwerkjes die langs komen van de gevorderde tekenaars sporen me ook echt aan om het beste uit mn tekenkunsten te halen.

Dus hierbij; bedankt ts, dankzij jou ben ik weer gaan tekenen :)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:50

Ik hou t nie meer bij Door school ik ga 1 per dag niet redden ik zal het daarom minder vaak doen, is dit oké?
Erg mooie tekeningen weer! !

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:54

xxCYNNxx schreef:
Heb vandaag een grafietstick weten op te duiken..wist niet eens meer dat ik die had. Heb al een beetje in mn hoofd zitten wat ik daarmee ga doen voor week 4 (week 3 is al in progress namelijk). Heb er nu al zin in om daar mee aan de slag te gaan.

Moet zeggen; ik vind het een heerlijk topic. Goed motiverend. Zat al een paar jaar te denken om het tekenen weer op te pakken, maar deed het nooit. Ja materialen ingekocht, maar vervolgens deed ik er niks mee. De motivatie EN inspiratie wou maar niet komen.
En toen kwam dit topic en werd totaal gemotiveerd erdoor. De vele kunstwerkjes die langs komen van de gevorderde tekenaars sporen me ook echt aan om het beste uit mn tekenkunsten te halen.

100% mee eens, ik herken hier ook echt veel in! Dankjewel ts je bent een engel :* Ik heb mijn motivatie in elk geval weer terug!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:01

7 januari 2015

Twee frutsels van mij vandaag!
Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:32

Telpeva, hi, die grijns op het gezicht van het paard! Die maakt het af.

Maylotje, zat met het probleem dat het foto was met tegenlicht, heb geprobeerd dat te pakken, maar dat is hopeloos mislukt. Maar einde van het jaar gaat het vast ooit wel lukken, weer eens lekker aan het tekenen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:49

Mijn paard van vandaag, paard 007/365
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:57

Sky Fall gekeken dit weekeinde?
Hij is leuk!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:04

haha die is echt heel leuk gedaan Telpeva :D

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:17

Fnanne, zoals altijd, heel gaaf! _/-\o_
Horsenart95, die is ook weer heel goed gelukt! Mooi in verhouding!
Pluizebolpum, leuk verhaal erbij :+ Mooi geworden! Gaaf met die kleuren zo!
Sjolvir, Mooi, leuk die roze accenten!
Telpeva, zooo die is gaaf! :oo Gaaf idee & nog gaver uitgewerkt!
xSannee, mooie schetsen!
Telpeva, wauw, jij bent creatief zeg! Die vorige is ook al zo gaaf en deze gewoon ook weer!

En dit is mijn schets van vandaag.. ik vind hem niet mooi, maar heb geen tijd om er nog eentje te maken vandaag dus deze zal toch maar die van 7 januari moeten blijven.. Grijs potlood (HB en 4B), ongeveer 1 uur.
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:41

Telpeva schreef:
Mijn paard van vandaag, paard 007/365
[ Afbeelding ]

Image trace in Illustrator? :P
Vind hem echt geinig

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:14

Oeehh Nienke, gewaagde houding ;)

6/365 - 20 minuten en ben er best wel trots op :oo wil hem misschien wel eens uitwerken ofzo
Afbeelding

7/364 - 10 minuten, tjah kleinigheidje
Afbeelding

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:18

Als ik al deze kunstwerken zo zie ben ik soms best jaloers, ik kan namelijk voor geen meter iets op papier zetten. De ideeën die ik altijd in mijn hoofd heb zijn zo mooi dat ik niet eens een poging doe om dat op papier te krijgen :Y)

Ik zou zeggen ga allemaal zo door, ik volg het met plezier!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:20

xxCYNNxx schreef:

Hier kan ik me alleen maar helemaal bij aansluiten! :j
Heb tot groot vermaak van mijn kat (die vindt opdiepacties het toppunt van entertainment) ook al het één en ander opgegraven uit de krochten van mijn werk/logeer/opberghok en toch zomaar wat leuke archeologische ontdekkingen gedaan. Waskrijtjes die dateren uit ergens in de vorige eeuw bijvoorbeeld. :') Zo lang dus al niet meer serieus bezig geweest... :o

Sjolvir, ziet er toch echt alweer heel goed uit. Je kunt goed zien dat het je wel in de vingers zit. Dat oog en oor van de Fjord, zo dat hoofd van het meisje en haar haar en niet te vergeten het selectieve kleurgebruik. Mag dan wel noodgedwongen zijn, je moet nog maar wel weten hoe je het dan gebruikt en hier past het prima.
Telpava, die blije ietwat stout kijkende appapegacorn is echt al heel gaaf (die appaloosavlekken ook) , maar die van vandaag, die James Horse, echt briljant! Superclean maar ook nog eens hilarisch. Made my day en o, wat miste ik hier een dikke like&share knop. :D
xSannee Mooie 'frutsels' hoor, vooral dat veulentje is al heel mooi met van dat echte snoezige pluismaantophaar op 't kopje.
Nienke15 Zelfs jouw niet mooie tekeningen zijn nog mooi. Ik zie wel waarom je 'm niet mooi vind, maar het hoofd en de lijnen van het lijf vind ik dan toch wel weer bijzonder goed gelukt hoor.
xTitanic Als je daar niet trots op bent...Klopt gewoon helemaal! Dat 'kleinigheidje' heeft ook wel wat, iets elfigs en dartelig. Heel anders dan de tekening erboven maar zeker niet minder interessant.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:35

Dankjewel allereerst! en ja inderdaad. Het was bedoeld als een soort schattig maar geniepig fijn fantasiepaardje :))

Sjolvir: Heel mooi gedaan. Ziet er vrij simpel uit lekker los maar je hebt de emotie echt gewoon te pakken. De band straalt er ook van af!!
Telpeva: Inderdaad, die grijns haha :') was me in eerste instantie niet opgevallen. Maar lekker vrolijk zo, heel leuk gedaan! :P

Zeker leuke frutsels ook :D Het oog vind ik dan weer wat minder. Ik zou echt eens een mooi helder paardenoog bestuderen, je kan er veel meer contrast in vinden en dan met name de witte sprankeltjes etc :D zeker op oefenen!

007 zeker heel cool, lekker simpel. Zou een leuke stencil zijn :))

En ja nien echt gaaf :))

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:55

Meh gister ongenadig bezocht door hoofdpijnaanvallen, dus niet gepost, vandaag dus maar een twee in 1 :+ ...nu lekker rustig bijkomen verder

Beide aquarel & Inkt 10,5 x 15 cm

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:10

Hihi bedankt voor de leuke reacties :D en nee hoor, ik heb geen illustrator gebruikt en zo ver ik weet ook geen image trace of wat (ik weet niet wat image trace is eigenlijk :o ). Het logo en het mensje heb ik er wel in geplakt vanuit een auteursrecht vrije foto, maar het paard gedeelte is van mij, gewoon los uit de pols erbovenop gedingest.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:11

Oeh een gevleugelde shet! :+ Die is tof SilverStorm!
Hierbij mijn tweede werk voor deze week, ik denk dat ik om de dag wel een goede vind (voor mij dan), want anders "moet" ik inspiratie hebben en als het moeten wordt heb ik meestal geen zin meer.. :P
Digitale tekening, ong. 2 uur aan gewerkt.. Voorbeeldfoto uit aanvraagtopic

Afbeelding

Ik zie nu dat het lijf te smal is haha, ach, kan gebeuren :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 07:45

Telpeva schreef:
Hihi bedankt voor de leuke reacties :D en nee hoor, ik heb geen illustrator gebruikt en zo ver ik weet ook geen image trace of wat (ik weet niet wat image trace is eigenlijk :o ). Het logo en het mensje heb ik er wel in geplakt vanuit een auteursrecht vrije foto, maar het paard gedeelte is van mij, gewoon los uit de pols erbovenop gedingest.

Ja dat kan ook :p
image trace is een optie die een plaatje omzet in een zwarte silhouette.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:06

Ik ben tot het weekend niet in staat om mijn werkjes te posten. Teken wel braaf hoor :p . In het weekend mijn updates dus pas!

Verder wil ik inderdaad ook aangeven dat ik het topic geweldig vind. Bedankt ts!