Quinette schreef:Wat stoer! Dat is ook al zo'n grote he?
Hoe bevestigen jullie eigenlijk alle losse onderdelen aan elkaar?
Ik blijf daar altijd mee aan het klooien en t ziet er dan toch niet helemaal zo netjes uit als ik zou willen.
Met beleid
en geen haast willen hebben
Ik speld het meestal wel vast voor het vastnaaien. Als het om armen en benen gaat, haak ik eerst alle 4 (2 armen, 2 benen) speld ik alle 4 vast en ga dan pas aannaaien omdat ik dan de verhoudingen beter kan zien.
Bij ogen eerst alletwee de ogen vastspelden voor aannaaien (tijdens het aannaaien de ander vastgespeld laten zitten of je bent de juiste positie weer kwijt). Bij stekels van bijv. een draak, eerst alle stekels haken en vastspelden op de rug zodat je ze goed kunt verdelen voor het aannaaien.
Vastnaaien doe ik altijd met het uiteindje van het afhaken, ofwel met dezelfde draad/kleur als waar het onderdeel ook mee gehaakt is. Als het onderdeel (arm?) een andere kleur heeft dan het gedeelte waar het aangenaaid moet worden (lijf?) dan naai ik dus vast met de kleur van de arm aangezien die een uiteindje heeft.
Een hulpdraad gebruik ik eigenlijk zelden.
Verder haal in mijn naald door ieder steekje, dat geeft m.i. toch het mooiste resultaat, in het begin deed ik nog wel eens losraak een steek overslaan hier en daar, maar iedere steek vastnaaien vind ik het netst staan.
Citaat:
Ook doe ik het laatste stukje vullen vaak pas als ik het onderdeel er aan ga naaien.
Dat doe ik ook, zelfs tijdens het aannaaien (als ik 3/4 heb aangenaaid), in principe heb ik het onderdeel dan al geheel gevuld, maar het laatste stukje vul ik dus pas op het laatst, maar ik vul mijn onderdelen ook behoorlijk stevig/stijf moet ik zeggen omdat vulling altijd wat inzakt op den duur en ik ook wil dat een beest nog kan staan 1 jaar later 
Ik vul/stamp aan trouwens over het algemeen met de achterkant van een haaknaald, multi functioneel die dingen lol